مهاجرت به کشور استونی

ازدواج در استونی

ازدواج در استونی

ازدواج در استونی یکی از راه هایی مهاجرت قانونی است که منجر به اخذ اقامت دائم افراد و پس از آن شهروندی این کشور به صورت رسمی می گردد. ازدواج با اتباع خارجی در هر کشوری دارای قوانین و شرایطی می­ باشد. پس از آن کسب آن شرایط فرد خارجی می­ تواند با شهروند کشور مورد نظر ازدواج نموده و تابعیت آن کشور را اخذ نماید. افراد برای ازدواج با اتباع کشور استونی باید مراحلی را سپری نمایند. این کشور از قانون تک همسری پیروی می ­نماید. افراد برای ازدواج با اتباع استونیایی نباید همسر دیگری داشته باشد. ناگفته نماند برای اثبات این موضوع بایستی مدارکی را به اداره مربوطه ارائه بنمایند.

اگرچه ازدواج در استونی منوط به گذراندن مراحلی می ­باشد. اما ازدواج در این کشور یکی از راه هایی است که فرد می تواند در کمترین زمان اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشور را اخذ نماید. جهت آگاهی بیشتر از شرایط و راه هایی که می­ توان در این کشور اقامت و تابعیت استونی را اخذ نمود. بدین ترتیب می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید. از راهنمایی ها و مشاوره های مفید آنان بهره ­مند گردید.

شرایط ازدواج در استونی

ازدواج در کشور استونی دارای شرایطی می­ باشد. اصلی ترین شرایط ازدواج در این کشور عبارتند از:

  • گواهی تولد تبعه خارجی در زادگاه خود
  • اثبات نمودن وضعیت مجردی ( در صورتیکه فرد ازدواج قبلی داشته باشد، بایستی مدارک طلاق خود را نیز ارائه نماید.)
  • اثبات شرط سنی ( دولت استونی به افراد بالای 18 سال اجازه ازدواج می ­دهد.)

افرادی که در گذشته ازدواج نموده انند و به هر دلیلی از همسر قبلی خود جدا شده اند. در صورتیکه از ازدواج قبلی خود فرزندانی داشته باشند. تأثیری در ازدواج آنان با اتباع استونیایی ندارد. همچنین وابستگی فرزندان و اینکه آنان علاقمند به دیدارهای پیاپی با والدین خود باشند نیز تأثیری بر ازدواج این دسته افراد نخواهد داشت.

قوانین اخذ اقامت از طریق ازدواج استونی

شهروندان کشورهای ایالات متحده و اروپا می­توانند بدون اخذ ویزا به کشور استونی سفر نمایند. البته شهروندان ایالات متحده تنها اجازه دارند به مدت 3 ماه در این کشور بدون اخذ روادید اقامت گزینند. اما شهروندان سایر کشورها باید ابتدا اقامت موقت این کشور را اخذ نمایند. افرادی که به مدت 5 سال بصورت قانونی در استونی زندگی نموده اند، پس از ازدواج می ­توانند اقامت دائم استونی را دریافت نمایند. با اخذ اقامت استونی اتباع خارجی می­ توانند در استونی به انجام کار بپردازند. در صورتیکه از ازدواج زوجین 3 سال گذشته باشد، می­ تواند اقامت خود را تمدید نماید. بدین ترتیب به مدت 3 سال دیگر اعتبار اخذ نمایند. اما در مورد افرادی که دارای اقامت قانونی در این کشور هستند، پس از ازدواج بلافاصله می­ توانند اقامت دائم را دریافت نمایند.

قوانین اخذ اقامت از طریق ازدواج استونی

چگونگی پیوند زناشویی در استونی

افرادی که قصد ازدواج با اتباع استونیایی را در این کشور دارند، در ابتدا باید درخواستی کتبی مبنی بر ازدواج شان را در این کشور به اداره ثبت اسناد رسمی به همراه سایر مدارک ازدواج ارائه نمایند. ناگفته نماند امکان ارسال این درخواست به وزارت مذهب یا کلیساهای این کشور نیز وجود دارد. شهروندان انگلیسی برای ازدواج با اتباع استونیایی باید گذرنامه معتبر و گواهی نداشتن مانعی برای ازدواج ارائه نمایند. همچنین این مدارک بایستی به تایید وازرت امور خارجه کشورهای مشترک النافع برسانند. البته دولت انگلیس برای شهروندان خود گواهی مذکور را صادر می­ نماید. در این موارد بایستی اتباع استونیایی گواهی مبنی بر عدم مانع برای ازدواج با شهروندان انگلیسی را اخذ بنمایند.

اخذ ویزای ازدواج در استونی

تبعه­ خارجی که قصد ازدواج با یکی از شهروندان استونیایی را دارند، بایستی ویزای ازدواج در استونی را دریافت بنمایند. این افراد برای اخذ ویزای ازدواج باید مدارک زیر را به سفارت استونی در کشور خود ارائه نمایند:

  1. ارائه شرایط زندگی تبعه خارجی از ابتدای کودکی تا به هم اکنون
  2. در صورتیکه فرد ازدواج قبلی داشته بایستی مدارک مبنی بر جدایی را ارائه نماید.
  3. ارائه مدارکی مبنی بر آشنایی و دوران نامزدی زوجین
  4. اثبات تمکن مالی
  5. ارائه مدارکی مبنی بر محل سکونت فرد
  6. شغل و میزان درآمد زوجین

پس از ارائه مدارک فوق سفارت کشور استونی جلسه مصاحبه ای را تنظیم می­ نماید. در این جلسه متقاضی بایستی حضور داشته باشد. همچنین با ارائه مدارک واقعی بودن ازدواج خود را ثابت نماید. سپس ویزای ازدواج برای تبعه­ خارجی صادر خواهد شد که دارای 2 سال اعتبار موقت است.

جهت اطلاع از چگونگی اخذ اقامت از طریق می ­توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. بدین ترتیب از مشاوره های مفید آنان بهره ­مند گردید و مقاله مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *