مهاجرت تحصیلی ایتالیا

اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا

اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که دانشجویان می ­توانند با اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا به راحتی وارد دانشگاه های معتبر و عالی رتبه این کشور شوند. اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا از جمله موضوعاتی است که بیشتر دانشجویان به آن فکر می ­کنند. اگرچه دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه های این کشور می ­توانند در دوره های زبان انگلیسی و یا ایتالیایی در این کشور را بگذرانند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات شاخصی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دانشجویان خارجی در دانشگاه های ایتالیا می­ توانند از کمک هزینه های دانشگاهی و بورسیه های تحصیلی این کشور بهره­ مند گردند. همچنین دانشجویان خارجی که از طریق مهاجرت تحصیلی به این کشور سفر نموده ­اند، می ­توانند پس از اتمام تحصیلات خود در ایتالیا 6 ماه اقامت موقت دریافت نمایند. دولت ایتالیا به دانشجویانی که به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته اند. با انجام دادن کار در این کشور مالیات پرداخت نموده اند، اقامت پس از تحصیل اعطاء می ­نماید. ما در این مقاله در رابطه با پذیرش تحصیلی در کشور ایتالیا صحبت خواهیم نمود. از دانشجویان علاقمند به تحصیل در ایتالیا دعوت می­ نماییم تا مقاله ذیل را به دقت مطالعه فرمایند.

مزایای تحصیل در ایتالیا

همانطور که گفته شد اکثر دانشگاه های کشور ایتالیا دارای رتبه های جهانی می­ باشند. هر ساله دوره های دانشگاهی برای دانشگاه های برتر جهان برگزار می­ گردد. دانشجویانی که در دانشگاه های ایتالیا مشغول به تحصیل هستند قادر به شرکت در این دوره ها می باشند. از این رو دانشجویان از طریق تحصیل در دانشگاه های ایتالیا می ­توانند با سایر دانشگاه های برتر جهان ارتباط برقرار نمایند. از لحاظ علمی تجربه های مفیدی را کسب نمایند. دانشجویان با شرکت در این دوره ها می­ توانند به طور همزمان از 2 دانشگاه مدرک اخذ نمایند.

کشور ایتالیا یکی از بهترین فرصت ها برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می­ باشد که دانشجویان به راحتی می ­توانند شامل بورسیه های 70% این دانشگاه شوند. سفارت ایتالیا در تهران هر ساله دوره های زبان ایتالیایی را در ایران برگزار می­ نماید. در صورتیکه افراد بتوانند 90% نمره امتحانات دوره های زبان را کسب نمایند، می توانند جهت اخذ پذیرش تحصیلی اقدام نمایند.

بررسی هزینه تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا رایگان نیست. اما شهریه های تحصیلی این دانشگاه ها بسیار پایین و مناسب می­ باشد. هزینه های تحصیل برای همه­ دانشجویان اعم از دانشجویان بین المللی و محلی به صورت یکسان دریافت می ­گردد. به طور متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا 320€ الی 32000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. همچنین این کشور میانگین شهریه های تحصیلی برای دانشگاه ها را 2500€ (یورو) در سال در نظر گرفته اند. این مقدار قابلیت کاهش برای برخی از دانشجویان را خواهد داشت. دانشگاه های کشور ایتالیا به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) بورسیه اعطاء می ­نماید. جهت تکمیل اطلاعات خود در خصوص تحصیل در ایتالیا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

ارزش این بورسیه ها به طور متوسط 1200€ الی 3200€ در سال می ­باشد. دانشجویان پس از اخد پذیرش تحصیلی بایستی جهت دریافت بیمه دانشجویی €150 (یورو) در سال پرداخت نمایند. هزینه های زندگی دانشجویی برای افرادی که به صورت مجرد در این کشور سفر نموده اند 400€ الی 500€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. همچنان هزینه های زندگی برای دانشجویانی که با اعضای خانواده خود به کشور ایتالیا سفر نموده اند برابر 200€ الی €300 (یورو) به ازای هر نفر در ماه تخمین زده شده است. دانشجویان می­ توانند شهریه های دانشگاهی خود را در 2 قسط پرداخت نمایند. به طوریکه نیمی از شهریه را در هنگام ثبت نام و نیمی دیگر را 6 ماه پس از تحصیل پرداخت نمایند.

بررسی خرید تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا

انواع بورسیه ها و اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا

به طور کلی کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا به 3 دسته تقسیم می­شوند:

  • بورسیه هایی که به دانشجویان ممتاز تعلق می­ گیرد و به ارزش 11000€ الی 21000€ (یورو) می­ باشد.
  • بورسیه های استانی که دارای ارزش 7200€ (یورو) می­ باشد. علاوه بر این شهریه های تحصیل دانشجو نیز پرداخت می گیرد.
  • کمک هزینه هایی که باعث کاهش و یا پرداخت شهریه های دانشجویان از 500€ الی 1000€ (یورو) می­ باشد.

جهت اطلاع از هزینه زندگی در ایتالیا ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مسکن دانشجویی در ایتالیا

دانشجویان جهت اجاره مسکن در ایتالیا از روش های مختلفی می ­توانند استفاده نمایند. در کشور ایتالیا آپارتمان هایی مخصوص اجاره به دانشجویان وجود دارد. قیمت اجاره این آپارتمان ها بسته به محل و متراژ آنها متفاوت می­ باشد. با اینحال به طور متوسط اجاره این آپارتمان ها 300€ الی 600€ (یورو) در ماه می ­باشد. روشی دیگر برای اسکان دانشجویان استفاده از خوابگاه هایی است که دانشگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد. دانشجویان بایستی به دانشگاه ها برای دریافت خوابگاه اجاره پرداخت نمایند. هزینه اجاره خوابگاه برای دانشجویانی که بورسیه تحصیلی به آنها تعلق گرفته است برابر با 75€ الی 120€ (یورو) و برای دانشجویانی که بدون بورسیه هستند 300€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به ایتالیا ابتدا مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویان در کشور ایتالیا می ­توانند در حین تحصیل به انجام کار در این کشور نیز بپردازند. دولت ایتالیا به دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته را داده است. میزان حقوق دریافتی 9€ (یورو) در ساعت می ­باشد. یافتن شغل متناسب با رشته دانشجویان در ایتالیا کمی دشوار می ­باشد. اما دانشجویان می­ توانند به راحتی در زمینه های مختلف از جمله کار در رستوران ها، هتل ها و توریسم کار انجام دهند.

دانشجویان با سوالات بسیاری در رابطه با اخذ پذیرش تحصیلی روبرو می­ شوند:

  • آیا دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجویان آزمون ورودی اخذ می ­نمایند؟
  • آیا مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ایران مورد تایید دانشگاه های این کشور است؟
  • آیا اعضاء خانواده دانشجو نیز می ­توانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی عزیزان در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا می­ باشد. دانشجویان جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر می ­توانند با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *