مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته سم شناسی در ایرلند

رشته سم شناسی در ایرلند

زمانی که افراد از رشته سم شناسی در ایرلند فارغ التحصیل می شوند، برای کار برای کار به عنوان سم شناس حداقل به مدرک کارشناسی نیاز دارند. این مدرک باید در سم شناسی یا گرایش در موضوعی مرتبط با رشته مانند شیمی، علوم زیست پزشکی، پزشکی قانونی یا مطالعات محیطی باشد.با این حال، بسیاری از فرصت ها به مدرک بالاتر و مدرک کارشناسی نیاز دارند. در حالی که مدرک کارشناسی ممکن است به شما کمک کند شغلی به عنوان دستیار آزمایشگاه یا تکنسین آزمایشگاه در سم شناسی داشته باشید، یک موقعیت ارشد احتمالا مدرک کارشناسی ارشد یا حتی دکترا را درخواست می کند. شرایط تحصیل در ایرلند برای دانشجویان خارجی مهیا است. کافیست در این خصوص با مشاورین ما تماس بگیرید.

بر اساس داده های بررسی بازار کار در ایرلند 2023 توسط انجمن سم شناسی، بسیاری از سم شناسان شاغل دارای مدرک دکترا هستند. اما نکته اینجاست که برای کسب مدرک راه سختی پیش روی شما نیست، چراکه دولت ایرلند به طور فعالانه بر جذب دانشجویان بین المللی سرمایه گذاری کرده است و درهای خود را برای ورود دانشجویان جدید باز کرده است و ورود به رشته های پزشکی و زیستی همچون سم شناسی تنها به اراده و استفاده از مشاوران خبره نیاز دارد که در این زمینه،  همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به گفتگو بپردازید و با راهنمایی آنان، گام های مهاجرتی خود را بردارید.

حوزه های کاری رشته سم شناسی در ایرلند

حوزه سم شناسی در ایرلند بسیار گسترده است. بخش های مختلفی از سم شناسی وجود دارد که می توانید در آنها کار کنید، از پزشکی قانونی گرفته تا پزشکی. در این رشته ‌ها، می‌ توانید برای تخصص بیشتر در این زمینه پیشرفت کنید.

تخصص های مختلفی که حوزه های اشتغال زایی رشته سم شناسی در ایرلند وجود دارد در جدول زیر اشاره شده است:

توضیحاتنام حوزه کاری
ارائه تشخیص سم شناسی برای بیماران مسمومسم شناسی بالینی
ارزیابی خطرات سلامتیسم شناسی نظارتی
بررسی خطرات سلامتی مواد شیمیایی در محیط کارسم شناسی شغلی
ارائه اطلاعات به سیستم قانونی در مورد مواد مخدر و مواد شیمیایی غیرقانونیسم شناسی قانونی
بررسی اثرات ناخواسته درمان های داروییسم شناسی پزشکی

از دیگر حوزه های شغلی مرتبط با سم شناسی در ایرلند، سم شناسی محیطی است که به بررسی تاثیر مواد شیمیایی بر محیط زیست می پردازد و از سوی دیگر سم شناسی آبزیان نیز وجود دارد که به بررسی اثرات مواد شیمیایی بر موجودات دریایی اشاره دارد. سم شناس زمینی به عنوان دیگر حوزه های فعال در ایرلند، تمرکز بر تأثیر بر موجودات بدن پس از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مصنوعی یا طبیعی در خاک دارد و نوروتوکسیکولوژیست ها به بررسی اثرات سیستم های سمی بر روی سیستم عصبی می پردازند.

وظایف متخصصان رشته سم شناسی در ایرلند

وظایف و مسئولیت های اولیه در رشته سم شناسی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بسته به حوزه تخصصی متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی، یک سم شناس طیف وسیعی از وظایف را انجام می دهد. تحقیق در مورد مواد، انجام آزمایش ‌ها و تهیه گزارش‌ ها از وظایف روزمره اکثر سم ‌شناسان در ایرلند است.

سایر وظایف و مسئولیت های معمولی که می توانید به عنوان سم شناس انجام دهید عبارتند از:

  • تحقیق و شناسایی هر گونه مواد مضر برای انسان، حیوانات یا محیط زیست
  • شرکت در آزمایش های کنترل شده برای ارزیابی ایمنی مواد شیمیایی و ارزیابی خطر استفاده
  • تدوین مقررات برای استفاده از برخی مواد و ارائه مشاوره در مورد استفاده از آنها
  • پیروی از نهادهای نظارتی برای اطمینان از اقدامات ایمن در دستورالعمل های محلی، ملی و بین المللی
  • تهیه گزارش و مشاوره در مورد درمان برای ارگانیسم‌ ها یا محیط‌های متاثر از مواد شیمیایی نامطلوب

نقش سم شناسان پزشکی شامل تشخیص مسمومیت و مشاوره در مورد درمان موثر است. این ممکن است شامل افرادی باشد که با مواد شیمیایی خاصی در تماس بوده اند یا آنها را به عنوان مصرف بیش از حد دارو مصرف کرده اند. در صورت استفاده غیرقانونی از مواد شیمیایی، سم شناسان پزشکی قانونی ممکن است مجبور شوند یافته ها و شواهدی را در دادگاه ارائه کنند.

در این بخش در باب وظایف متخصصان رشته سم شناسی در ایرلند که با تحصیل در ایرلند کسب کرده اند، صحبت شده است.

وظایف متخصصان رشته سم شناسی در ایرلند

قواعد ویزای کار رشته سم شناسی در ایرلند

اگر شما یک تبعه غیر اتحادیه اروپا / EEA هستید و می خواهید در ایرلند کار کنید، باید از مقامات مهاجرت ایرلند اجازه کار بگیرید. به عنوان مثال دریافت مجوز کار ایرلند علاوه بر این، شهروندان چندین کشور نیز باید برای ویزای کار ایرلند درخواست دهند تا در وهله اول اجازه ورود به ایرلند را داشته باشند. مجوز کار و ویزای کار ایرلند توسط 2 مرجع مختلف در ایرلند صادر می شود. قبل از اینکه اتباع خارجی مشمول ویزا بتوانند برای ویزای کار ایرلند درخواست دهند، ابتدا باید در ایرلند کار پیدا کنند و سپس برای مجوز کار ایرلند از وزارت تجارت، شرکت و نوآوری درخواست دهند.

فقط در صورتی باید برای ویزای کار ایرلند اقدام کنید که از کشوری هستید که اتباع آن مشمول ویزای ایرلند هستند. با این حال، چه نیاز به ویزای ایرلند داشته باشید یا نه، باید از طریق کنترل مرزی بگذرید. مجوز استخدام ایرلند برای خدمات برای کارگران خارجی صادر می شود که هنوز در یک شرکت خارجی مشغول به کار هستند، اما به نمایندگی از کارفرمای خود که با یک تبعه ایرلندی قرارداد بسته است، به ایرلند می آیند.

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در ایرلند

فردی که به عنوان سم شناس در ایرلند کار می کند، معمولا حدود 43300€ (یورو) در سال درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت  و از 21200€ تا 67600€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط ​​حقوق 44200€ (یورو) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان متخصص سم شناسی کار می کنند کمتر از 44200€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 44200€ (یورو) درآمد دارند. 25% از سم شناسان کمتر از 29400€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 29400€ (یورو) درآمد دارند.

همچنین 75% از سم شناسان کمتر از 57000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 57000€ (یورو) درآمد دارند. اگر تجربه معیار قرار بگیرد، یک سم شناس با کمتر از 2 سال سابقه تقریبا 25200€ (یورو) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 32400€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 44600€ (یورو) در سال دارد که 38% بیشتر از افرادی با 2 تا 5 سال سابقه کار است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در ایرلند می باشد:

 

برای کسب اطلاع از بهترین شهرهای ایرلند جهت انتخاب بهترین شهر برای زندگی دانشجویی، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

پرتکرارترین سوالات رشته سم شناسی در ایرلند

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخ گویی سوالات پرتکرار شما در خصوص رشته سم شناسی در ایرلند می باشیم:

  • درآمد حاصل از رشته سم شناسی در ایرلند چه قدر می باشد؟ فردی که به عنوان سم شناس در ایرلند کار می کند، معمولا حدود 43300€ (یورو) در سال درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت و از 21200€ تا 67600€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.
  • وظایف متخصصان رشته سم شناسی در ایرلند شامل چه مواردی می باشد؟ تحقیق و شناسایی هر گونه مواد مضر برای انسان، حیوانات یا محیط زیست، شرکت در آزمایش های کنترل شده برای ارزیابی ایمنی مواد شیمیایی و ارزیابی خطر استفاده و تدوین مقررات برای استفاده از برخی مواد و ارائه مشاوره در مورد استفاده از آنها
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *