مهاجرت به کشور کره جنوبی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی به 83 کشور رسیده است که این رقم با توجه به شرایط جهان و بیماری کرونا نسبتا خوب می باشد. این کشور، کشوری در آسیای شرقی است که قسمت جنوبی شبه جزیره کره را تشکیل می دهد و دارای مرز زمینی با کره شمالی است. جمعیت این کشور 51 میلیون نفر است که حدود 25 میلیون نفر آن در پایتخت این کشور یعنی سئول زندگی می کنند. شبه جزیره کره از اوایل دوره پارینه سنگی پایین زندگی می شد.

اولین پادشاهی آن در اوایل قرن هفتم قبل از میلاد در سوابق چین ثبت شد. در پی اتحاد 3 پادشاهی کره به سیلا و بالهای در اواخر قرن هفتم، کره تحت سلطه سلسله گوریئو (918–1392) و سلسله چوسون (1392–1897) بود. امپراتوری کره جانشین در سال 1910 به امپراتوری ژاپن پیوست. پس از جنگ جهانی دوم، کره به 2 منطقه تقسیم شد. منطقه شمالی توسط اتحاد جماهیر شوروی و منطقه جنوبی توسط ایالات متحده اشغال شدند. پس از شکست مذاکرات در مورد اتحاد، منطقه جنوبی در آگوست 1948 به جمهوری کره تبدیل شد در حالی که منطقه شمالی به کره شمالی تبدیل شد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه برای متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت این کشور را دارند، درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی صحبت خواهد کرد.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی

سیاست های ویزای این کشور، توسط کشورهای مقصد برای شهروندان کره تعیین می شود و آن ها باید آن را رعایت کنند. نمره تحرک این گذرنامه در سال جاری به 133 رسیده است. این یک امتیاز برای گذرنامه این کشور محسوب می شود. زیرا باعث شده تا تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی به 83 کشور برسد. این باعث می شود تا این پاسپورت قدرتمند شود. البته برخی کشورها مدت محدودی اجازه اقامت بدون ویزا به شهروندان این کشور می دهد. بسته به قوانین کشور مقصد بین 30 تا 180 روز متغیر می باشد. برخی از کشورها نیز وجود دارند که از شهروندان این کشور مجوز سفر الکترونیکی (eTA)، ویزای الکترونیکی (eVisa) یا ویزا هنگام ورود می خواهند. اخذ این نوع مجوزها پروسه کمتری را طی می کند.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره این گذرنامه نشان داده شده است:

پارامترتوضیحات
رتبه قدرت گذرنامه5
تعداد کشورهای نیاز به ویزا65
تعداد کشورهای ویزا هنگام ورود40
تعداد کشورهای مجوز سفر الکترونیکی4

مدت اقامت محدود بدون ویزا در کشور مقصد، بسته به هدف بازدید کننده متفاوت خواهد بود. برخی از اهداف عبارتند از:

  • تجارت
  • گردشگری
  • ترانزیت
  • تعطیلات کاری
  • تحصیل در خارج از کشور
  • سرمایه گذاری شرکت

کشورهای غیر لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی

کشورهای غیر لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی

اگر شهروندان این کشور بخواهند به کشوری سفر کنند که در لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی نباشد، در شرایط ویزا معمولا ذکر می شود که باید ویزا بگیرند. این سند مسافرتی را می توان از طریق سفارت یا کنسولگری کشور مقصد واقع در کره، در یک ایست بازرسی مرزی هنگام ورود یا از طریق یک درخواست آنلاین برای ویزای الکترونیکی دریافت کرد. بیش از 130 کشور و سرزمین در سراسر جهان وجود دارد که برای دارندگان گذرنامه این کشور صرف نظر از مدت اقامت یا هدف بازدید، نیاز به ویزا دارند.

همان طور که در تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کره جنوبی به 83 کشور می رسد. حدود 30 کشور از مسافران کره ای ویزای الکترونیکی دریافت می کند. برخی از کشورها علاوه بر مجوز الکترونیکی ویزا، در هنگام ورود ویزا نیز دارند. در چنین مواردی، توصیه می شود برای eVisa اقدام کنید. زیرا، این گزینه مسافران را از ایجاد صف در مرز هنگام ورود برای ارسال درخواست ویزا نجات می دهد. مهاجرت به کره جنوبی و اقامت در این کشور ممکن است منجر به تابعیت شده و شما بتوانید پاسپورت این کشور را داشته باشید.

پاسپورت کره جنوبی

پاسپورت کره جنوبی برای شهروند این کشور صادر می شود تا سفر بین المللی آن ها را تسهیل کند. مانند هر گذرنامه دیگر، از انواع گذرنامه کره ای به عنوان اثبات اطلاعات شخصی دارندگان گذرنامه مانند ملیت و تاریخ تولد است. گذرنامه های این کشور همچنین شماره ثبت ساکن دارنده را نشان می دهد. مگر اینکه دارنده آن را نداشته باشد. با این حال، نسخه جدید گذرنامه صادر شده از سال 2021 به بعد شماره ثبت ساکن حامل را حذف می کند. گذرنامه های این کشور توسط وزارت امور خارجه صادر می شود و از سال 1973 توسط شرکت چاپ ذرات و امنیت این کشور (KOMSCO) چاپ می شود. انتشار عمومی گذرنامه های بیومتریک نسل بعدی به دلیل بیماری همه گیر کرونا تعویق افتاد. گذرنامه های معمولی بسته به سن حامل برای یک، 5 یا 10 سال اعتبار صادر می شوند.

انواع گذرنامه این کشور عبارتند از:

  • گذرنامه رسمی: برای اعضای شورای ملی و کارمندان دولت صادر می شود.
  • پاسپورت دیپلماتیک: برای دیپلمات ها و اتباع که تحت شرایط دیپلماتیک خدمت می کنند صادر می شود. این گذرنامه ها رفتار ویژه ای را در سایر کشورها تضمین می کنند.

نمودار زیر علاوه بر اینکه نمره تحرک این گذرنامه را نشان می دهد، نمره تحرک گذرنامه های هم رده با این گذرنامه را هم نشان می دهد:

تحرک گذرنامه های کره جنوبیاقتصاد کره جنوبی

اقتصاد این کشور، از اوایل دهه 1960 رشد چشمگیری داشته است. در آن زمان، این کشور خود را از یک جامعه کشاورزی ضعیف به یکی از صنعتی ترین کشورها تبدیل کرد. این رشد در درجه اول به دلیل توسعه صنایع صادرات گرا و فراوانی نیروی کار با مهارت و تحصیلات عالی صورت گرفته است که با حمایت شدید دولت تأمین شده است. رهبران دولت و تجارت با هم استراتژی هدف گیری صنایع خاص برای توسعه را ایجاد کردند. از سال 1962 این استراتژی در یک سری برنامه های توسعه اقتصادی اجرا شد.

اولین صنایع مورد هدف منسوجات و تولید سبک بود. به طوری که، در دهه 1970 صنایع سنگینی مانند آهن و فولاد و مواد شیمیایی دنبال شدند. هنوز هم بعدا، تمرکز بر روی صنایع دارای فن آوری بالا مانند اتومبیل، الکترونیک و فناوری اطلاعات قرار گرفت. دولت كنترل شدیدی بر توسعه صنعتی اعمال كرد و بیشترین پشتیبانی را از پروژه های بزرگ مشاغل بزرگ غول پیكر بزرگ موسوم به chaebŏl انجام داد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله درباره کره جنوبی را مطالعه نمایید. چنانجه با مطالعه مقاله پیشنهاد شده و مقاله پیش رو قصد مهاجرت به این کشور را گرفتید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت دریافت اطلاعات تکمیلی تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *