مهاجرت به کشور قبرس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

کشور قبرس جزء کشورهای اتحادیه اروپا بوده و حدود 174 کشور در لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس می باشند که در این مقاله بررسی میشود. این رقم برای کشوری عضو اتحادیه اروپا بسیار عالی است. صنعت گردشگری به عنوان یکی از مقاوم ترین بخش های این کشور، در دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. تلاش های مختلفی برای رونق بیشتر این صنعت از جمله ساده کردن روند درخواست ویزای ورود انجام شده است. به دلیل روابط بسیار خوبی که قبرس با سایر کشورها دارد، به شهروندان جزیره این فرصت داده می شود بدون نیاز به ویزا برای ورود به ایالت های متعدد سفر کنند.

این کشور یک جزیره در دریای مدیترانه، جنوب ترکیه است. پس از سیسیل و ساردینیا، این کشور سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. این جزیره از نظر جغرافیایی در آسیا قرار دارد اما از نظر سیاسی کشوری اروپایی است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور یک جزیره یونانی از نظر تاریخی اولین بار در سال 1400 قبل از میلاد توسط یونانیان مایکنی ساکن شد. این جزیره سپس در سال 333 قبل از میلاد توسط اسکندر بزرگ تصرف شد. بعدا به ونیزی منتقل شد، سپس کنترل عثمانی استقلال خود را از انگلستان در سال 1960 به دست آورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را جهت ارائه اطلاعات درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس آماده کرده است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

طی چند سال گذشته، دولت این کشور با موفقیت در تلاش بوده است تا لیست کشورهای بدون ویزا خود را گسترش دهد. در حال حاضر دارندگان گذرنامه این کشور به 174 کشور بدون ویزا دسترسی دارند. این تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس به اعتبار این گذرنامه می افزاید. در اوایل سال جاری، نیکوس کریستودولیدس، وزیر امور خارجه اظهار داشت که این کشور در حال کار بر روی توافق نامه لغو روادید با ایالات متحده است، امیدوار است که مذاکرات به نتیجه برسد.

از آنجا که گفتگوها برای پیوستن این کشور در جریان است، با تمام کشورهای شنگن توافق نامه ای در حال انجام است. دارندگان ویزای طلایی این کشور همچنان از دسترسی بدون ویزا به کل منطقه شنگن برخوردار می باشند. در حالی که دولت این کشور به مذاکره در مورد توافق نامه های جدید سفر ادامه می دهد، لیست بدون ویزا این کشور در حال رشد است.

معرفی مهم ترین کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

معرفی مهم ترین کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس

این کشور از سال 2008 عضو منطقه یورو است اما عضو منطقه شنگن محسوب نمی شود. این کشور از سال 2004 یک کشور عضو اتحادیه اروپا است و دارای 6 کرسی در پارلمان اروپا است. اخیرا گذرنامه این کشور با دسترسی محدود به ویزا به 158 کشور با شاخص محدودیت هنلی به عنوان شانزدهمین پاسپورت قدرتمند در جهان شناخته می شود. این کشور همچنین براساس رتبه بندی شاخص CBI 9/10 امتیاز برای آزادی حرکت در نظر گرفته است. تابعیت از طریق برنامه سرمایه گذاری در قبرس برای سرمایه گذاران ثروتمند خارجی که می توانند 2 میلیون€ (یورو) در این کشور سرمایه گذاری کنند، آزاد است. در مقابل سرمایه گذاری که در مدت 6 ماه تحت برنامه CBI انجام شده است، به سرمایه گذاران گذرنامه این کشور داده می شود.

جدول زیر کشورهای مهم که جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت قبرس مشاهده می کنید:

نام کشورنوع ویزا و مدت اقامت
کانادا180 روز (eTA)
دانمارکبدون ویزا
دومنیکا90 روز (بدون ویزا)
فرانسهبدون ویزا

پاسپورت قبرس

پاسپورت قبرس به منظور سفرهای بین المللی به شهروندان این کشور صادر می شود. هر شهروند این کشور همچنین شهروند مشترک المنافع و شهروند اتحادیه اروپا نیز می باشد. گذرنامه این کشور، به همراه شناسنامه، اجازه حرکت رایگان و اقامت در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را به شهروندان این کشور می دهد. از تاریخ 10 ژانویه سال 2023، شهروندان این کشور می توانند از 174 کشور بدون داشتن ویزا و فقط با داشتن پاسپورت بازدید کنند. این تعداد براساس شاخص گذرنامه هنلی در رتبه 38 قرار داد. شهروندان این کشور می توانند در هر کشوری در داخل اتحادیه اروپا زندگی و کار کنند. زیرا، آن ها حق حرکت آزاد و اقامت در ماده 21 پیمان اتحادیه اروپا را دارند.

علی رغم ادامه تقسیم این کشور به دلیل حمله ترکیه به سال 1974، تمام گذرنامه های این کشور حاوی متن هایی به زبان ترکی و همچنین یونانی و انگلیسی است. زیرا، یونانی و ترکی زبان های رسمی این کشور می باشند. ترکی های این کشور در صورت اثبات تبار خود از یک شهروند این کشور، ممکن است گذرنامه و کارت شناسایی این کشور را دریافت کنند. شهرک نشینان ترک در قسمت شمالی این کشور حق تابعیت این کشور را ندارند. اما، حق گذرنامه TRNC یا گذرنامه ترکیه را دارند.

نمودار زیر نمره تحرک گذرنامه قبرس را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

تحرک گذرنامه قبرس

اقتصاد قبرس

بین سال های 1960 و 1973، این کشور با اقتصاد آزاد و مبتنی بر کشاورزی و تجارت، به استاندارد زندگی بالاتر از بسیاری از همسایگان خود، دست یافت. آژانس های مختلف سازمان ملل متحد که از طریق برنامه توسعه سازمان ملل متحد فعالیت می کنند، به این پیشرفت کمک قابل توجهی می کند. کمک مالی سخاوتمندانه ای توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به صورت وام برای پروژه های خاص توسعه، از جمله تأمین برق، توسعه بندر و سیستم های فاضلاب، داده شد. کشورهای خارجی به صورت جداگانه نیز مقداری کمک در اختیار این کشور قرار دادند.

این کشورها و سازمان ها کارشناسانی را برای مشاوره در زمینه برنامه ریزی اقتصادی و آغاز پروژه های تولیدی فراهم کردند. که می توان بهکمک هزینه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی قبرس برای آموزش متخصصان در این مناطق اشاره کرد. در این مدت تولید ناخالص داخلی (GDP) و درآمد سرانه به طور قابل توجهی رشد کرد. تولیدات کشاورزی 2 برابر شد. تولید صنعتی و صادرات کالاها و خدمات بیش از 3 برابر شد و گردشگری به یک درآمدزای قابل توجه ارز تبدیل شد. افرادی که هنگام بازدید از این کشور نیاز به گرفتن ویزای ورود دارند. باید سیستم ویزای فعلی در این کشور را یادداشت کنند.

قوانین این کشور بسته به نوع بازدید از، بین 5 نوع ویزا تفاوت ایجاد می کند که عبارتند از:

  • ویزاهای کوتاه مدت
  • ویزاهای طولانی مدت
  • ویزاهای حمل و نقل فرودگاه
  • ویزاهای ترانزیت
  • ویزاهای گروهی/ جمعی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای جامع ترین اطلاعات درباره مهاجرت به سایر کشورهای جهان می باشد که متقاضیان می توانند با مراجعه به این موسسه اطلاعات لازم را در این باره کسب نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *