ویزای مسافرتی قبرس

ویزای مسافرتی قبرس

درباره ویزای مسافرتی قبرس

ویزای مسافرتی قبرس به مسافرانی اعطاء می شود که قصد دارند با دلایل مختلفی از جمله بازدید به صورت کوتاه مدت به کشور قبرس سفر کنند. شهروندان ایرانی در کنار شهروندان تعداد زیادی از کشورهای دنیا برای سفر به کشور قبرس به ویزای مسافرتی قبرس نیاز دارند که در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی آن می پردازند. قبرس، این جزیره کوچک، دارای تاریخچه ای باشکوه است. قبرس دارای مکان های باستانی، کلیساهای زیبای بیزانس و صومعه ها و موزه ها همچنین با داشتن انواع مختلف گیاهان و جانوران بی نظیر، یک مکان شگفت انگیز برای پیاده روی است. در ادامه با شرایط سفر به قبرس و کسب ویزای مسافرتی این کشور بیشتر آشنا می شوید.

درباره ویزای مسافرتی قبرس

ویزای کوتاه مدت قبرس همچنین به عنوان ویزای مسافرتی قبرس یا ویزای توریستی این کشور شناخته می شود. این ویزا معمولاً برای مدخل های متعدد صادر می شود و به دارنده این امکان را می دهند تا حداکثر 90 روز در قبرس بماند. همچنین ویزای اقامت کوتاه مدت چند ورودی برای قبرس وجود دارد که تا یک سال صادر می شود. آنها فقط در دسترس مسافران خارجی هستند که دلیل موجهی برای مسافرت به قبرس دارند (مانند سفرهای کاری). در موارد خاص، برخی از آنها می توانند ویزای اقامت کوتاه مدت برای قبرس دریافت کنند که تا پنج سال اعتبار داشته باشد. حتی در این موارد، اقامت در قبرس برای این متقاضیان نمی تواند در طی یک دوره 6 ماهه بیش از 90 روز باشد.

گردشگری در قبرس

گردشگری در قبرس از جایگاه مهمی در اقتصاد این کشور برخوردار است. اکثر گردشگرانی که وارد کشور قبرس می شوند از کشورهای اروپایی می باشند. بیش از 80% بازدید کنندگان این کشور از اروپای شمالی، غربی و شرقی می باشند و گردشگران انگلیس بزرگترین گروه گردشگران در قبرس می باشند. تعداد کل گردشگران در قبرس در سال 2022 3.938.625 بود. بیشتر بازدید کننده هایی که به طور کوتاه مدت به قبرس می آیند از کشورهای زیر بودند:

طبق گزارش رقابت جهانی سفر و گردشگری مجمع جهانی اقتصادی 2013، صنعت گردشگری قبرس از نظر رقابت پذیری کلی در رتبه 29 جهان قرار دارد. از نظر زیرساخت های گردشگری، در رابطه با صنعت گردشگری قبرس در رتبه اول جهان قرار دارد. با داشتن برخی از محبوب ترین و تمیزترین سواحل اروپا، کشور قبرس یک مقصد گردشگری عالی برای لذت بردن از سواحل بی نظیر می باشد.

مراحل اخذ ویزای مسافرتی قبرس

متقاضیان باید درخواست کسب ویزای مسافرتی قبرس را به طور حضوری در سفارت قبرس یا کنسولگری خارج از کشور یا از طریق یک مرکز درخواست ویزای مجاز انجام دهند. سفارت می تواند در وطن متقاضیان باشد. در صورت عدم وجود سفارت قبرس در جایی که افراد زندگی می کنند، آنها باید به نزدیکترین سفارت قبرس به کشور خود مراجعه کنند. برای تعیین وقت ملاقات متقاضیان باید با سفارت قبرس تماس بگیرند و همچنین اطلاعات بیشتری در مورد الزامات آنها کسب کنند. مراحل درخواست ویزای قبرس به شرح زیر است:

مراحلامور
1یافتن سفارت قبرس برای درخواست ویزا و رزرو وقت ملاقات
2تهیه مدارک مورد نیاز
3تکمیل فرم درخواست، ارسال مدارک و پرداخت هزینه ویزا
4انتظار برای تصمیم گیری سفارت درمورد ویزا
5کسب ویزای مسافرتی قبرس

اسناد مورد نیاز برای کسب ویزای مسافرتی قبرس

با توجه به کشور مبدا، اسناد مورد نیاز برای درخواست کسب ویزای مسافرتی قبرس ممکن است متغیر باشد. با این حال، مجموعه ای از اسناد استاندارد که هر متقاضی باید داشته باشد عبارتند از:

  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزای مسافرتی قبرس
  • گذرنامه یا سند مسافرتی متقاضی (که حداقل برای 3 ماه بعد از ترک قبرس و حداقل با 2 صفحه خالی معتبر است.)
  • تصاویر با اندازه پاسپورت
  • اثبات اسکان در قبرس (رزرو هتل، اجاره خانه)
  • اثبات توان مالی کافی
  • برنامه سفر و بلیط پرواز
  • پرداخت هزینه ویزای مسافرتی کشور قبرس
  • اثبات بیمه درمانی مسافرتی (با پوشش حداقل 30.000€ (یورو) در موارد فوریت های پزشکی و بازگشت مجدد برای کل مدت اقامت در قبرس)
  • نامه دعوت نامه از میزبان در قبرس (در صورت لزوم) که می تواند از یک شرکت (برای ویزاهای تجاری)، از یک موسسه پزشکی (برای معالجه پزشکی) ،از اعضای خانواده یا آشنایان (برای بازدیدهای اجتماعی) و حتی از مجریان دریافت شود
  • اثبات اقامت قانونی (در صورت لزوم)
  • اسناد وضعیت اشتغال

اسناد مورد نیاز برای کسب ویزای مسافرتی قبرس

پردازش ویزای مسافرتی قبرس

پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز، متقاضیان باید آنها را در تاریخ تعیین وقت خود ارسال کنند. پرداخت هزینه ویزای مسافرتی قبرس باید همراه با ارسال مدارک و یا قبل از آن انجام شود. به یاد داشته باشید که متقاضیان باید بصورت حضوری درخواست خود را اعلام کنند، مگر اینکه کنسولگری یا سفارتخانه ای که باید مدارک خود را ارسال کنند بیش از 200 کیلومتر (300 مایل) با آنها فاصله داشته باشد. در این حالت، متقاضیان می توانند از طریق نامه درخواست ویزای خود را اعلام کنند. اگر متقاضیان به صورت حضوری درخواست کنند، پس از پردازش ویزا، باید بازیابی اسناد خود را انجام دهند. اگر درخواست متقاضیان با موفقیت انجام شد، کنسولگری یا سفارت قبرس ویزای آنها را در گذرنامه آنها ثبت می کند.

ویزا حداقل طی 5 تا 15 روز کاری پردازش می شود، اما بسته به نوع خاص، ممکن است بیشتر از این طول بکشد. به همین دلیل توصیه می شود متقاضیان سه ماه زود قبل از سفر در نظر گرفته شده خود اقدام به کسب ویزای مسافرتی قبرس کنند.

هزینه درخواست ویزای توریستی قبرس

همانطور که گفته شد، هنگام ارسال درخواست ویزای خود متقاضیان باید ویزای قبرس را پرداخت کنند. هزینه ویزا قابل استرداد نیست، حتی اگر درخواست ویزا رد شود. با مشاهده جدول زیر می توانید با هزینه ویزاهای مختلف آشنا شوید:

نوع ویزای قبرسهزینه ویزا به € (یورو)
ویزای کوتاه مدت یا مسافرتی قبرس (1 تا 90روز)20
ویزای اقامت کوتاه مدت ورودی چند ساله (1 تا 5 سال)60
ویزای طولانی مدت60
ویزای ترانزیت فرودگاه15
تمدید ویزا30
ویزا در زمان ورود20

به یاد داشته باشید که اگر متقاضیان از طریق مرکز تقاضای ویزا اقدام به کسب ویزای قبرس کنند، این امر هزینه بیشتری خواهد داشت زیرا آنها مجبور به پرداخت هزینه خدمات اضافی نیز خواند شد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی شما عزیزان در تمامی مراحل مهاجرت و سفر به قبرس، کسب اقامت قبرس و ارائه اطلاعات درباره هزینه زندگی در کشور قبرس می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *