مهاجرت به کشور امارات

کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

با توجه تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات، پاسپورت این کشور برترین پاسپورت در منطقه است. پاسپورت امارات جزو 15 پاسپورت ارزشمند است. امارات در سال های اخیر روابط بسیار خوب و گسترده ای با سایر کشورهای جهان برقرار کرده و با توجه به توافقات کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات را افزایش داده است. امارات همچنین در سال های اخیر تبدیل به یک منطقه تجاری توریستی در غرب آسیا شده است. شایان ذکر است دریافت تابعیت امارات امری دشوار و شرایطی سخت دارد. تنها زنان غیر اماراتی با ازدواج با یک مرد اماراتی می توانند در طول 3 سال در زمان کم پاسپورت این کشور را دریافت کنند. جهت بررسی قوانین و شرایط اخذ اقامت و تابعیت می توانید از متخصصین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی بگیرید. در ادامه به بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات پرداخته ایم.

معرفی امارات متحده عربی

امارات متحده عربی (UAE) یک کشور عربی متشکل از 7 امارت است که در خاورمیانه هم مرز با عمان و عربستان سعودی واقع شده است. 7 امارت عبارتند از:

  • ابوظبی
  • عجمان
  • دبی
  • فجیره
  • راس الخیمه
  • شارجه
  • و ام القوین.

مساحت کل این کشور 83600 کیلومتر مربع است. آب و هوای آن بیشتر تحت تأثیر بیابان است و در کوه های شرقی مناطق خنک تری وجود دارد. جمعیت کلی 9.9 میلیون نفر است. پایتخت کشور ابوظبی است. پرجمعیت ترین شهر اما دبی با بیش از 3 میلیون نفر ساکن است. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی دبی (DXB) است که تقریباً سالانه مسافر 86 میلیون نفر مسافر دارد. فرودگاه DXB سومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان محسوب می شود. فرهنگ آن تحت سلطه اسلام است و 76% مردم مسلمان و زبان رسمی آن عربی است. نظام حقوقی مبتنی بر قوانین اسلامی (شرعی) است. هر 7 امارت به طور مستقل توسط حاکمان مربوطه اداره می شوند. موارد مهم ملی در ابوظبی توسط هیأت وزیران و رئیس دولت تصمیم گیری می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت امارات

پاسپورت امارت در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 15 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 174 کشور در جهان را فراهم می کند. با توجه به تعداد زیاد کشورهای لغو روادید و آزادی شهروندان اماراتی برای سفر به کشورهای مختلف می توان گفت ارزش پاسپورت امارات بسیار بالاست. دارندگان گذرنامه امارات برای ورود به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، چین، برزیل، کانادا، مصر و روسیه و بسیاری دیگر ویزا ارائه نکنند. این باعث تسهیل رفت و آمد شهروندان اماراتی و افزایش اعتبار پاسپورت امارات می شود. دارندگان گذرنامه امارات فقط برای ورود به 38 کشور در جهان از جمله کشورهای آمریکا و الجزیره نیاز به دریافت ویزا دارند.

در نمایه زیر با استفاده از پاسپورت امارات متحده عربی می توان به کشورهای سبز رنگ بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت امارات

در تصویر بالا کشور امارات به رنگ سرمه ای نشان داده شده است. کشورهای قرمز رنگ از شهروندان اماراتی برای سفر از قبل ویزا درخواست می کنند. کشورهای آبی رنگ در تصویر کشورهایی هستند که شهروندان اماراتی برای سفر می تواند از ویزا هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی استفاده کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت امارات

اگر اماراتی هستید و یا پاسپورت امارات را دارید شما می توانید بدون درخواست هیچ گونه ویزایی به 132 کشور بروید. اکثر این 132 کشور، کشورهای برجسته هستند و کشورهای درجه 1 زیادی در این بین هستند. امارات متحده عربی قطب گردشگری کل منطقه است. این کشور به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان به ویژه در دبی و ابوظبی شناخته شده است. گردشگران به دلیل آب و هوای گرم، سواحل، هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید از این کشور بازدید می کنند. برخی از مهم ترین جاذبه ها شامل برج خلیفه، دبی مال، برج العرب، لوور در ابوظبی و مسجد جامع شیخ زاید است.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت امارات آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاتمامی کشورهای اروپایی به جز انگلستان و ترکیه
آسیابحرین، برونئی، چین، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، اردن، قزاقستان، قرقیزستان، کره جنوبی، کویت، لبنان، عمان، فیلیپین، مالزی، قطر، عربستان، سنگاپور، تایلند، ازبکستان و ارمنستان
کارائیبتمامی کشورها به جز جامائیکا و بلیز
آمریکاتمامی کشورهای به جز آمریکا، بولیوی، سورینام و گویان
آفریقامصر، تونس، مراکش، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، سودان، چاد، بورکینافاسو، مالی، اسواتینی، گامبیا، موریتیوس و سائوتومه
اقیانوسیهجزایر کوک، میکرونزیا، فیجی، جزایر سلمون، وانواتو و نیئو

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت امارات

رتبه پاسپورت امارات

طبق فهرست رتبه بندی هنلی، کشور امارات در مکان 15 در میان تمام کشورهای جهان قرار دارد. همچنین بر اساس شخص پاسپورت ایندکس امارات در رتبه 14 کشورهای جهان قرار دارد. پاسپورت امارات در بین 5 کشور برتر آسیا قرار دارد و رتبه بسیار مناسبی دارد. شایان ذکر است این رتبه بر اساس تسهیل ورود شهروندان اماراتی به کشورهای جهان ارزیابی می شود. تعداد کشورهای معاف از ویزای، ویزای هنگام ورود و ویزای الکترونیکی بررسی شده و در مقایسه با سایر کشورهای رتبه بندی می شود. وا استفاده از پاسپورت امارات می توانید به 60% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اماراتبرای کسب ویزای توریستی امارات مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

کشورهای آفریقایی لغو روادید با پاسپورت امارات

همانطور که می دانید بسیاری از کشورهای آفریقایی هستند که می توانید با گذرنامه امارات از آنها بازدید کنید. ساکنان اماراتی می توانند بیش از 47 کشور آفریقا را بدون ویزا بازدید کنند. به عنوان مثال، شما می توانید تا 90 روز بدون ویزا به آفریقای جنوبی، تونس، موریس، مراکش، گامبیا، مالی، بوتسوانا و … سفر کنید. کشورهای دیگر مانند کنگو، ساحل عاج، اتیوپی، گابن، گینه، مالاوی، نیجریه، رواندا، اوگاندا و غیره نیز در هنگام ورود به دارندگان گذرنامه امارات متحده عربی ویزا ارائه می دهند. اماراتی ها اجازه دسترسی بدون ویزا به جمهوری آفریقای مرکزی را دادند. از 8 اکتبر 2019، دارندگان گذرنامه مقیم امارات متحده عربی می توانند بدون ویزا از جمهوری آفریقای مرکزی بازدید کنند. شهروندان امارات متحده عربی با گذرنامه های ویژه، دیپلماتیک و معمولی می توانند بدون ویزا از جمهوری آفریقای مرکزی بازدید کنند.

به دلیل این توافق نامه، تعداد کشورهای بدون ویزای گذرنامه امارات متحده عربی افزایش یافته است و به بسیاری از اماراتی ها اجازه سفر بدون محدودیت را می دهد. این یک حرکت قابل توجه برای اجازه دادن به دارندگان گذرنامه مقیم امارات متحده عربی برای سفر به خارج از مرزها است.

در جدول زیر می توانید کشورهایی که اماراتی ها برای آنها به ویزای الکترونیکی eVisa نیاز دارند را ببینید:

ویزا با پاسپورت اماراتکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaآنگولا، استرالیا، بنین، ساحل عاج، جیبوتی، هند، اتیوپی، لسوتو، مونتسرات، جزایر نورفولک، سنت هلنا، سورینام، ویتانم و تایوان
مجوز سفر eTAکانادا، نیوزلند، پاکستان، انگلستان و سریلانکا

اخذ تابعیت امارات

اخذ تابعیت اماراتی فرایند پیچیده ای نیست، اما یک امر آسان نیز نیست. 4 راه اصلی وجود دارد که از طریق آنها می توان تابعیت امارات را دریافت کرد:

فرزندی که از والدین اماراتی متولد می شود به طور خودکار شهروند اماراتی است. همچنین، اگر کودکی در امارات متولد شده است، اما نمی توان پدر و مادر آن را ردیابی کرد، آن کودک به عنوان یک شهروند اماراتی در نظر گرفته می شود. همچنین در صورت داشتن شرایط زیر می توانید به عنوان یک خارجی تابعیت امارات را دریافت کنید:

  • شما سابقه کیفری نداشته باشید.
  • شهرت خوبی داشته باشید.
  • شناخت کافی از زبان عربی.
  • شما باید حداقل 30 سال مقیم امارات باشید.
  • برای افرادی که خدمات برجسته ای به کشور ارائه می دهند، محدودیتی برای اقامت اعمال نمی شود.

یک زن از کشوری دیگر می تواند تابعیت امارات را از طریق ازدواج بگیرد به شرط آنکه ازدواج حداقل 3 سال طول بکشد. اما در صورت طلاق یا ازدواج زن با یک خارجی، تابعیت اماراتی را از دست می دهد. علاوه بر این اگر پدری اماراتی یا پدری ناشناس و مادری اماراتی فرزندی به دنیا بیاورند، آن نوزاد از تبار شهروند اماراتی می شود. لزوماً مهم نیست که کودک از کجا متولد شده است. با این حال، اگر پدری خارجی و مادری اماراتی فرزندی به دنیا بیاورند، پس از رسیدن به سن 18 سالگی این کودک حق درخواست تابعیت امارات را دارد. شایان ذکر است تابعیت دوگانه در امارات پذیرفته نمی شود. شرایط اقامت و زندگی در امارات به خوبی توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است. جهت مهاجرت و اقدام به اخذ اقامت می توانید از خدمات این موسسه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *