مهاجرت به کشور اسپانیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

به دلیل تعداد بالای کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا، ارزش پاسپورت اسپانیا بسیار بالاست. اسپانیا خود یکی از کشورهای توریستی جهان است. در راستای توافقات زیاد با کشورهای دیگر باعث افزایش اعتبار پاسپورت خود در سطح جهان شود. در حال حاضر پاسپورت اسپانیا در کنار کشورهای فنلاند، ایتالیا و لوکزامبورگ در رتبه 4 با ارزش ترین پاسپورت های جهان قرار دارد. با پاسپورت اسپانیا می توانید به 188 کشور جهان با ویزای هنگام ورود و یا بدون ویزا دسترسی داشته باشد. همچنین این کشور عضو اتحادیه اروپاست و عضو منطقه شنگن نیز می باشد. با استفاده از راهنمایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از قوانین و شرایط مهاجرت و اخذ تابعیت کشور اسپانیا آگاه شوید.

معرفی اسپانیا

پادشاهی اسپانیا از 17 منطقه خودمختار تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. کشورهای همسایه فرانسه، آندورا و پرتغال هستند. مساحت این کشور 505990 کیلومتر مربع است. این کشور را به چهارمین کشور بزرگ اروپا تبدیل می کند. زمین اسپانیا بیشتر دشت های هموار است که توسط تپه ای ناهموار و کوه های پیرنه در شمال احاطه شده است. آب و هوای آن به طور کلی در داخل کشور معتدل و در کنار ساحل معتدل است. جمعیت کلی بیش از 47.3 میلیون نفر است. پایتخت این کشور مادرید است که همچنین پرجمعیت ترین شهر با 3.2 میلیون سکنه است و پس از آن بارسلونا، والنسیا و سویل قرار دارند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه بارولاس آدولفو سوارز مادرید (MAD) با میانگین 61 میلیون مسافر در سال است. فرودگاه MAD ششمین فرودگاه شلوغ در اروپا است و دسترسی به تمام نقاط جهان را فراهم می کند.

فرهنگ اسپانیا غنی از تاریخ روم و کاتولیک است. به همین دلیل، دین کاتولیک رومی دین اصلی است. زبان های رسمی در این کشور اسپانیایی، کاتالان، گالیسی، باسک و آرانی است. سیستم حقوقی قانون مدنی است. نوع دولت سلطنتی قانون اساسی پارلمانی است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا

پاسپورت اسپانیا در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 4 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 188 کشور و در حالت ماکسیمم 190 کشور را فراهم می کند. با توجه به آزادی بالای جابجایی شهروندان این کشور پاسپورت اسپانیا یکی از با ارزش ترین ها در جهان محسوب می شود. دارندگان گذرنامه اسپانیای در برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکای جنوبی، کانادا، ژاپن و کره جنوبی به ویزا نیاز ندارند و این یکی از امتیازات ویژه این کشور است. دارندگان گذرنامه اسپانیا برای ورود به حدود 30 کشور در جهان نیاز به ویزا دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت اسپانیا می توان به کشورهای رنگ شده به سبز پر رنگ بدون ارائه ویزا سفر کرد:

سفر با پاسپورت اسپانیا به کشورهاکشورهای آبی رنگ مانند ایران برای ورود شهروندان اسپانیایی ویزا هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی را درخواست می کنند و کشورهای سبز پر رنگ منطقه اتحادیه اروپا هستند که جابجایی آزاد را بین کشورهای اروپایی فراهم می کند. کشورهای قرمز رنگ از شهروندان اسپانیایی ویزا درخواست می کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسپانیا

اگر اسپانیایی هستید و یا با اخذ تابعیت اسپانیا گذرنامه این کشور را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 30 کشور بروید. اسپانیا مملو از انواع مقصد و جاذبه های گردشگری شهری، فرهنگی و طبیعی است. این کشور خصوصاً به دلیل فرهنگ غنی و شهرهای تاریخی زیبا که در زمستان و تابستان گردشگران را به خود جلب می کند، مشهور است. اسپانیا در مجموع 48 مکان میراث جهانی یونسکو را در سراسر کشور دارد. برخی از مقصد های اصلی عبارتند از:

  • الحمرا
  • باغ های جنرالیف
  • باغ ساگرادا
  • موزه گوگنهایم
  • کلیسای جامع سویل و کوستا دل سول.

این کشور سالانه تقریباً 75 میلیون گردشگر دارد. اکثر گردشگران از انگلستان ، آلمان، فرانسه و ایتالیا هستند در جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسپانیا آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + سوئیس، آلبانی، انگلستان، بوسنی، ترکیه، گرجستان، سان مارینو، کرواسی، کوزوو، جزایر فارو، آندورا، گرینلند، گیبرالتار، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، مولداوی، بلاروس، واتیکان و موناکو
آسیاتایلند، ازبکستان، هنگ کنگ، فیلیپین، سنگاپور، ویتنام، ژاپن، اندونزی، قزاقستان، مالزی، کره جنوبی، تایوان، ماکائو، قرقیزستان و برونئی
اقیانوسیهجزیره ماریانا جنوبی، جزایر سلمون، جزیار مارشال، کالدونیای نو، نیو، ساموا، فیجی، جزایر کوک، پلنزیای فرانسوی، تووالو، کیریباتی، میکرونزیا، جزایر پالائو، تونگا و وانوتو
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکاتمامی کشورها به جز آمریکا و سورینام
آفریقاآفریقای جنوبی، مرکاش، تونس، سنگال، بوتسوانا و نامیبیا

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسپانیا

رتبه پاسپورت اسپانیا

در کل، دارندگان گذرنامه اسپانیا می توانند در مجموع به 188 کشور یا بدون ویزا یا از طریق ویزا هنگام ورود یا از طریق eTA وارد شوند در نتیجه، گذرنامه اسپانیا در جهان رتبه 4 را دارد. جدا از این کشورهای بدون ویزا اسپانیا و کشورهای ویزا هنگام ورود، 25 کشور دیگر وجود دارد که دارندگان گذرنامه اسپانیا برای ورود به آن یا ویزای فیزیکی نیاز دارند. از جمله این کشورها شامل:

  • چین
  • افغانستان
  • سوریه
  • یمن
  • الجزیره
  • مالی
  • کنگو
  • نیجریه
  • کامرون

با استفاده از پاسپورت اسپانیا می توانید به 68% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید. جایگاه 4 پاسپورت اسپانیا در جهان بیانگر میزان دسترسی آزاد گذرنامه ها در سراسر جهان است. جدا از اسپانیا، ایتالیا، فنلاند و لوکزامبورگ این رتبه را در اختیار دارند. به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است برای اکثر کشورها به ویزا نیاز نداشته باشید، اما شما می توانید انواع دیگری از اسناد مانند eTA یا Visa on Arrival را نیاز داشته باشید.

تعداد کشورها برای سفر با پاسپورت اسپانیا جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اسپانیا

مسافران اسپانیایی می توانند بدون داشتن هیچ گونه ویزا، فقط در دست داشتن گذرنامه خود به 188 کشور وارد شوند. این وضعیت مجموعه ای از فرصت های سفر را باز می کند که نباید آنها را از دست بدهید. توجه داشته باشید که پس از مدتی گذراندن در مقصد، می توانید به ویزا نیاز داشته باشید. اگر بیش از 90 یا 180 روز در یک مکان بمانید، ممکن است مقامات درخواست ویزا کنند. دارندگان گذرنامه اسپانیایی می توانند به راحتی کشورهایی را که نیاز به ویزا دارند، شناسایی کنند زیرا آنها به بسیاری از کشورها دسترسی آزاد دارند. همچنین شما به عنوان دارنده گذرنامه اسپانیایی می توانید هنگام ورود به 16 کشور جهان ویزا بگیرید.

همچنین مجوز سفر الکترونیکی نیز برای شهروندان اسپانیایی قابل استفاده است. کشورهایی که eTA را ارائه می دهند ساموآ آمریکایی، استرالیا، گوام، نیوزیلند، سریلانکا، پاکستان، کانادا، ایالات متحده، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده هستند. کشورهای که اسپانیایی ها برای آنها به ویزای الکترونیکی یا eVisa نیاز دارند، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت اسپانیاکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaاسترالیا، نیوزلند، آنگولا، آذربایجان، ساحل عاج، جیبوتی، غنا، هند، پاکستان، روسیه، سودان جنوبی و سورینام

اخذ تابعیت اسپانیا

تابعیت اسپانیا حقی است که می توانید بدست آورید و به شما امکان می دهد تا به مدت نامحدود در اسپانیا زندگی کنید. در همان زمان مزایای خاصی مانند حق رأی یا حرکت آزادانه و کار در اتحادیه اروپا را به شما اعطا می کند. متداول ترین روش شهروندی اسپانیا از طریق حق تولد است. به شرطی که در اسپانیا متولد شده باشید و والدین شما اسپانیایی باشند، شما مستقیماً تابعیت قلمرو اسپانیا را می گیرید. با این وجود، قانون مدنی رویه های دیگری را می پذیرد که می توانند شما را به عنوان یک خارجی بتوانند تابعیت اسپانیا را دریافت کنند. به عنوان مثال، به عنوان یک قاعده کلی، آن دسته از خارجیانی که به مدت 10 سال در اسپانیا زندگی کرده اند می توانند تابعیت (تابعیت از طریق اقامت) را دریافت کنند.

اما راه های دیگری نیز وجود دارد مانند:

  • تابعیت از طریق ازدواج
  • از طریق تبار
  • از طریق سرمایه گذاری

تابعیت اسپانیایی از طریق یکی از اساسی ترین اسناد کشور، قانون مدنی، که در سال 1889 منتشر شد، تنظیم می شود. با این وجود، مقامات چندین تغییر را اعمال کرده اند که بر نحوه دریافت تابعیت تأثیر می گذارد. مزایای اصلی اخذ تابعیت اسپانیا:

  • بروکراسی کم تر
  • کسب حق رأی در اسپانیا
  • جابجایی راحت با پاسپورت اسپانیا
  • گرفتن پاسپورت اتحادیه اروپا
  • خرید ملک و کار در بخش های دولتی

جهت اخذ اقامت دائم اسپانیا می توانید از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *