مهاجرت به کشور اسپانیا

رفع ریجکتی اسپانیا

رفع ریجکتی اسپانیا

در این نگارش مفتخر به راهنمایی شما در باب رفع ریجکتی اسپانیا برای متقاضیانی که ویزای آنها از این کشور رده شده است، می پردازیم. حال متقاضی باید با رفع نواقص موجود، تقاضای مجدد ویزای این کشور را مطرح کند. اسپانیا یکی دیگر از کشورهای حوزه شنگن می­ باشد. افراد با اخذ ویزای این کشور به راحتی می ­توانند به 31 کشور اروپایی دیگر که عضو معاهده شنگن هستند، سفر نمایند.

رفع ریجکتی خود فرآیندی است که ­باید به طور صحیح انجام گیرد. زیرا مهر ریجکت بر روی پاسپورت افراد نشانه خوبی نیست و حتی سفر آنها را به دیگر کشورها دشوار می­ نماید. بدین منظور متقاضیان عزیز قبل از درخواست ویزای این کشور در سال 2024-2023، می­ توانند با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و با راهنمائی های مفید آنان مهر ریجکت را بر روی پاسپورت خویش تجربه ننمایند.

آشنایی با ریجکتی ویزای اسپانیا

ریجکت به معنای درج مهر قرمز رنگی بر روی پاسپورت متقاضیانی می­ باشد که درخواست ویزا رد گردیده است. می ­توان گفت این مهر تا حد زیادی دردسرساز است و امکان مهاجرت و اقدام برای ویزا را به طور مجدد، برای متقاضی مشکل می کند. اگرچه امکان درخواست مجدد برای ویزای این کشور وجود دارد، اما این افراد ملزم به انجام مراحلی جهت رفع ریجکتی این کشور هستند. افراد جهت رفع ریجکت ویزای توریستی آلمان و فرانسه خود می ­توانند با ارائه نامه ای نسبت به رد درخواست خود اعتراض نمایند. اما جهت اعتراض به رد درخواست برخی از کشورها، افراد تنها با وکیل مهاجرت امکان اعتراض را خواهند داشت.

لازم به ذکر است طبق قوانین کشورهای اروپایی، متقاضیان پس از روبرو شدن با ریجکت درخواست خود:

  • می ­توانند ظرف مدت 1-2 ماه نامه ای جهت تجدیدنظر به سفارت این کشور ارائه نمایند
  • دلیل ریجکت شدن درخواست شان را جویا گردند.
  • در صورتی که افراد ریجکت درخواست خود را قبول نموده
  • نسبت به رفع ریجکتی اسپانیا اقدامی ننمایند.

بدین ترتیب امتیازی منفی برای فرد در نظر گرفته خواهد شد. با این وجود بهتر است افراد در صورت روبرو شدن با چنین مواردی اعتراض نموده و جهت رفع ریجکتی این کشور اقدام نمایند. زیرا در صورتی که افراد نواقصات پیش آمده را رفع ننماید، کارنامه ای نامناسب در پاسپورت خود درج نموده اند.

شرایط اخذ ویزای اسپانیا

اسپانیا برای افرادی که می خواهند برای زندگی، کار و تحصیل در این کشور نقل مکان کنند ، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. دارای فرهنگ جذاب ، آب و هوای عالی و سبک زندگی آرام است. با این حال، قوانین برای بازدید و مهاجرت به اسپانیا می تواند متفاوت باشد. همچنین خیلی به کشور مبدا شما بستگی دارد. کمی بیش از 15% از جمعیت 47.4 میلیونی اسپانیا متولد خارج هستند. در سال 2024، بیشترین تعداد ساکنان جدید اسپانیا از مراکش، کلمبیا، بریتانیا و آرژانتین بودند. قوانین ویزای اسپانیا متفاوت است. این کشور عضو اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن است. سهولت سفر به اسپانیا و از طریق آن تا حد زیادی به توافقاتی که اسپانیا با کشور مبدأ شما دارد بستگی دارد.

همه مسافران غیر اتحادیه اروپا EEA باید مدارک زیر را هنگام ورود به بندر ورودی اسپانیا به پلیس مرزی ارائه دهند:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی. این مدرک باید حداقل 3 ماه دیگر پس از تاریخ برنامه ریزی شده شما برای خروج از منطقه شینگن معتبر باشد. همچنین باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد.
  • ویزای شما، اگر مشمول رژیم ویزای اسپانیا هستید.
  • مدرک اقامت یا سندی که نشان می دهد در طول اقامت خود در اسپانیا کجا اقامت خواهید داشت، مانند رزرو هتل.
  • بلیط رفت و برگشت
  • اسناد ورود شامل قراردادهای کاری، برنامه های سفر یا نامه پذیرش دانشگاه

در این بخش شاهد انواع ویزاهای اسپانیا هستید:

انواع ویزاهای اسپانیا

اقدام برای رفع ریجکتی اسپانیا

سیستم اطلاعاتی ویزای کشورهای عضو شنگن به گونه ای است که هویت و اطلاعات شخصی افراد از جمله:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • اثر انگشت افراد

پس از اخذ ویزای یکی از کشورهای عضو این معاهده به تمامی افسران مرزی کشورهای شنگن ارسال می ­گردد. این سیستم اطلاعاتی موسوم به SIS است که با هدف کنترل مرزها، امنیت و اجرای قوانین بوجود آمده است و از این طریق شناسائی مجرمان و جلوگیری از ورود آنها به کشورهای عضو شنگن براحتی امکان پذیر است.

آشنایی با دلایل ریجکتی ویزای اسپانیا

موارد مختلفی را می ­توان دلیل ریجکت شدن ویزای کشور دانست. اما شایع ترین مواردی که موجب ریجکت ویزای این کشور می­ گردند، عبارتند از:

دلایل ریجکتی ویزای اسپانیاتوضیحات
پاسپورت مخدوشگذرنامه های آسیب دیده و ناسالم برای آفیسر سفارت ایجاد ابهام و شبهه می ­نماید.
سوابق فردی شخص متقاضیسفارت اسپانیا جهت صدور ویزای زمانی را جهت مصاحبه با متقاضیان مقرر نموده و با بررسی سوابق فردی متقاضی سوالاتی پرسیده خواهد شد.
ناقص بودن و نامعتبر نبودن مدارکافراد جهت اخذ ویزای این کشور ملزم به دریافت بیمه و ارائه نامه تمکن مالی هستند.
عدم ارائه مدارک مربوط به سفر و اسکانمتقاضیان می­ باید بلیط رفت و برگشت و محل اسکان خود را در این کشور مشخص نموده و مدارک لازم را به این اداره ارائه نمایند

جلوگیری از رفع ریجکتی ویزای اسپانیا

برای جلوگیری از ایجاد ریجکتی در ویزای این کشور و مهاجرت به اسپانیا بهتر است موارد زیر توسط متقاضی رعایت گردد:

  • نسبت به نگهداری پاسپورت های خود دقت به عمل آورید.
  • از پارگی، ریختن مایعات و مواردی که موجب ناخوانا شدن پاسپورت ها می­ گردد جلوگیری شود.
  • پاسپورت متقاضی می ­باید حداقل دارای 2 صفحه خالی باشد.
  • در صورتی که افراد در گذشته مرتکب جرم و جنایاتی شده باشند که امنیت کشورهای اروپایی را تهدید کند، با درخواست ویزای آنان موافقت نخواهند نمود.
  • بهتر است برای دریافت ویزای این کشور به داشتن سوء سابقه کیفری اقدام نشود.
  • بیمه های مسافرتی معتبر ارائه گردد.
  • سفارت این کشور بیمه نامه های نامعتبر را تأیید نمی ­نماید.
  • ارائه مدارکی برای اثبات تمکن مالی متقاضی از ضروریات اخذ ویزای این کشور به شمار می ­رود.
  • در صورتی که درآمد افراد با مدارکی که ارائه نموده­ اند همخوانی نداشته باشد، موجب رد درخواست ویزا خواهد شد.
  • افراد می ­باید دلیل و هدف سفر خود به این کشور را مشخص و مدت زمان حضور خود در این کشور را بیان نماید

جلوگیری از رفع ریجکتی ویزای اسپانیا

قوانین ریجکت ویزای اسپانیا

این کشور قوانینی را برای صدور ویزا این کشور قرار داده است. افرادی که از شرایط زیر جهت اخذ ویزا این کشور برخوردار نباشند، با درخواست ها موافقت نگردیده و مدارک آنان ریجکت خواهد شد.

قانون ریجکت ویزا این کشور در 3 بند زیر به طور مفصل بیان گردیده است:

عناوینتعریفشرح عناوین
بند 2عدم مشخص نمودن اقامت اسپانیا و سفر به شهرهای مختلف این کشورمتقاضیان می­ باید به طور کامل، محل اقامت خود را مشخص نموده و هم چنین بیان نماید که در طول اقامت خود در این کشور، قصد دارند به کدام یک از شهرهای این کشور سفر نماید.
بند 8محل اقامتی که افراد مشخص می ­نمایند، می ­بایست مورد تأیید آفیسر سفارت این کشور باشد.اعتراض به این بند از ریجکت شدن درخواست ویزا وارد است و افراد با ارائه دلایل مناسب می­ توانند نسبت به رفع ریجکتی اسپانیا اقدام نمایند.
بند 9عدم تایید و اطمینان از بازگشت متقاضیدر برخی موارد آفیسر سفارت طبق بررسی ها و مصاحبه ای که با متقاضی نموده است، تشخیص داده که فرد تا پایان اعتبار ویزا به کشور خود باز نمی ­گردد.

از همین رو درخواست متقاضی را ریجکت نموده است. متقاضیان عزیز می ­توانند با کمک کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نسبت به رفع ریجکتی اسپانیا اقدام نمایند. یا اگر از ابتدا با کارشناسان این مجموعه مشورت کنند حتی می توانند جلو رخ دادن این اتفاق تلخ را نیز بگیرند.

سوالات متداول در خصوص رفع ریجکتی اسپانیا

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در خصوص رفع ریجکتی اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • چه مواردی باعث ریجکتی اسپانیا می شود؟ مخدوش بودن پاسپورت- ناقص بودن و نامعتبر نبودن مدارک- عدم ارائه مدارک مربوط به سفر و اسکان
  • برای جلوگیری از ریجکتی اسپانیا چه کاری باید انجام داد؟ عدم سوپیشینه-بیمه معتبر-پاسپورت معتبر-مدارک و اسناد معتبر
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *