مهاجرت تحصیلی ترکیه

کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه

کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه

کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه جایگاه بسیار مناسبی برای علاقمندان به تحصیل و اشتغال زایی در کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی می باشد. اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور ترکیه برای دانش آموزان با سابقه تحصیلی متوسط بخصوص در رشته های پزشکی دشوار خواهد بود. این کالج های خصوصی به دانشجویان بین المللی فرصت می دهند تا توان ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی را داشته باشند. باید به این نکته اشاره داشت که در بسیاری از موارد دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه توانایی رقابت با دانشگاه های دولتی این کشور را دارند. اما مسئله اصلی هزینه های بسیار بیشتر این دانشگاه هاست که ممکن است برای دانشجویان مشکل ساز شود.

بیش از اقدام برای تحصیل در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه متقاضیان باید شرایط علمی هر یک از این دانشگاه ها را مورد بررسی قرار دهند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه پیروزی در پرونده های مختلف مهاجرتی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنند.

ورود به کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه در رشته های پزشکی کار چندان دشواری برای شهروندان خارجی نیست اما شهروندان کشور ترکیه برای شروع دوره پزشکی خود در این کشور باید حتما جزء دانش آموزان ممتاز در دوره دبیرستان بوده باشند. همه افرادی که قصد ادامه تحصیل در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه را دارند یا به طور کلی می خواهند دوره آموزش پزشکی را در کشور ترکیه پشت سر بگذارند، باید در آزمون YOS شرکت کنند. این آزمون تنها مربوط به همه افرادی است که از خارج از کشور قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند.

برای تحصیل در کشور ترکیه در اختیار داشتن رزومه تحصیلی در سطح عالی هیچ اهمیتی ندارد. همین آزمون YOS است که مشخص می کند که آیا فرد توانایی حضور در دانشگاه های کشور ترکیه را داراست یا خیر. در حدود 40000 نفر سالیانه در آزمون YOS شرکت می کنند و این آمار هر ساله روند صعودی داشته است.

 

آزمون YOS

آزمون YOS یکی از آزمون های مهم برای 10 عنوان رشته تحصیلی در کشور ترکیه است که درصد قابل توجهی از آن ها به رشته های پزشکی مرتبط می شود. این 10 رشته اصلی دانشگاهی عبارتند از:

  • پزشکی (زبان ترکی و انگلیسی)
  • دندانپزشکی
  • مدیریت بازرگانی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • الکتروانسفالوگرافی
  • روانشناسی
  • معماری
  • دامپزشکی

در نمودار زیر میانگین رشد دانشجویان در این کشور بدین شرح می باشد:

این 10 عنوان از آزمون YOS برای حضور در همه دانشگاه ها الزامی است اما سایر رشته ها بسته به درخواست دانشگاه است که حضور در این آزمون لازم و ضروری می شود. آزمون معمولا از 80 سوال شامل سوال های تست هوش و ریاضی تشکیل شده است. دانش آموزان باید آگاه باشند که این آزمون چندان دشوار نیست. افراد این فرصت را خواهند داشت که با تهیه کتاب های آماده سازی آزمون، شرایط تحصیل در ترکیه را برای خود هموار سازند. جالب است بدانید که ایرانی ها سومین جامعه پر جمعیت شرکت کننده در آزمون YOS هستند.

زبان کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که علاقمندان به تحصیل در کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه زبان تحصیل در این مکان است. از حدود 5 سال پیش بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان فراهم می آورند. اما سوالی که در این بین مطرح است. اهمیت هر یک از این زبان های آموزشی است. زمانی که دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در اختیار داشته باشند. ممکن است در انتخاب نوع زبان تحصیلی خود دچار تردید شوند.

تحصیل به زبان انگلیسی دارای مزایا و معایبی است که باید در این بخش به هر یک از آن ها اشاره داشته باشیم. زمانی که دانشجویان وارد کالج های خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه می شوند، از سال سوم تحصیل خود، باید در محیط بیمارستان حضور داشته باشند. در نتیجه با بیماران ترک زبان که معمولا به زبان انگلیسی تسلطی ندارند، روبرو خواهند شد. این یک مشکل بزرگ برای بسیاری از دانشجویان است. اما از آن جا که فرد 3 سال در کشور ترکیه زندکی کرده است. از این رو قادر خواهد بود تا تسلطی نسبی به این زبان پیدا کنند.

امکانات پزشکی کشور ترکیه در سطح بسیار خوبی قرار دارد. هزینه های درمانی در این کشور به نسبت بسیاری از کشور های اروپایی کمتر است. به همین دلیل سالیانه جمعیت زیادی به منظور درمان راهی این کشور می شوند. بنابراین تسلط به زبان انگلیسی می تواند یک امتیاز ویژه به حساب بیاید. در صورتی که فردی بتواند به زبان عربی نیز صحبت کند می تواند برای کار در ترکیه شانس بسیار بیشتری داشته باشد.

هزینه تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی در کشور ترکیه فرد می تواند امیدوار باشد که به راحتی به تحصیل خود در کشور ترکیه ادامه دهد. با این حال تحصیل در کالج های خصوصی در ترکیه پرهزینه است. پیش از نام نویسی، دانشجویان باید از شرایط مالی خود اطمینان داشته باشند.

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کالج های خصوصی می تواند از 10000$ تا 25000$ (دلار) متغیر باشد. در حقیقت این مبلغ در بسیاری از موارد با هزینه های تحصیل پزشکی در بسیاری از دانشگاه های مطرح جهان برابری کرده و یا بیش از آن است. در همین راستا می توانید با مطالعه مقاله شرایط تحصیل در رشته پزشکی در آلمان از موقعیت های بهتری که برای تحصیل در رشته های پزشکی در خارج از ایران موجود موجود است باخبر شوید.

هزینه احتیاجات اولیه زندگی در ترکیه

در جدول زیر مهم ترین هزینه های زندگی در ترکیه به شرح زیر می باشد:

اقلام هزینه لیر ترکیه
یک وعده غذا در رستوان معمولی60TL
غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی300TL
McMeal در McDonalds70TL
کاپوچینو29TL
کوکا / پپسی (بطری 0.33 لیتر)12TL
آب (0.33 لیتر بطری)4.17TL
شیر، (1 لیتر)15.80TL
یک قرص نان 500گرمی7.85TL
1کیلو گرم برنج سفید24.14TL
تخم مرغ 12 عدد26.86TL
1کیلوگرم پنیر محلی14.46TL
1کیلوگرم سینه مرغ95.73TL
1کیلوگرم گوشت گاو155TL
1کیلوگرم سیب زمینی9.31TL

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه به گونه ای است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. طبیعتا اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی از نظر اعتبار علمی خواهد بود. همچنین از نظر هزینه های مربوط به تحصیل در شرایط بسیار بهتری قرار دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با توجه به تجربیات خود در زمینه اعزام دانشجو به ترکیه، شرایط تحصیل شما در کشور ترکیه در نیز فراهم آورند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *