ویزای کاری

کار در بلیز

کار در بلیز

بلیز با وجود 350000 ساکن، با رشد اقتصادی قابل توجهی در سال های اخیر مواجه شده است. به همین جهت کار در بلیز همواره مورد توجه بسیاری از متخصصان بین المللی بوده است. البته لازم به ذکر است که حدود 90% از مشاغل در این کشور کسب و کارهای کوچک یا خرد هستند که این امرشرایط کار در بلیز را به مکانی مناسب تبدیل کرده است. علاوه بر این مهاجران در این کشور همه نوع تجارت را اداره می کنند و به راحتی امرار معاش می کنند. یکی از اصلی ترین مزیت های کار در بلیز این است که، صاحبان مشاغل در این کشور به ندرت از دشواری دریافت مجوز برای فعالیت تجاری خود شکایت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به بلیز، ما را در این مقاله که با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

نکته قابل توجه در خصوص کار در بلیز این است که، دولت این کشور مشوق هایی مانند معافیت از عوارض واردات و صادرات و انواع مالیات ها را به کارآفرینان ارائه می دهد. البته برای بهره مندی از این مشوق های باید نشان دهید که فعالیت های تجاری شما چکونه از نظر اقتصادی به بلیز می رسد. علاوه بر این، کسب و کارهای مرتبط با گردشگری مانند رستوران ها، کافه ها از مشاغل رایج مهاجران در این کشور می باشد. اما برای این کار باید به خاطر داشته باشید که فصل گردشگری از دسامبر تا آوریل است. همچنین مهاجران باهوشی که به گردشگری وابسته هستند، معمولا کسب و کار جدید خود را در اواخر سال، قبل از فصل شلوغ افتتاح می کنند.

بهترین مناطق جهت کار در بلیز

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در بلیز هستند، باید قبل از اعزام به این کشور، بهترین مناطق بلیز را جهت کار بررسی کنند. به طور کلی یکی زا اصلی ترین چالش های کار، انتخاب بهترین منطقه این کشور جهت فعالیت های شغلی می باشد. انتخاب بهترین منطقه جهت کار در بلیز می تواند هزینه های زندگی متقاضیان را در این کشور کاهش دهد.

اما به صور کلی، بلیز ممکن است ارزان ترین مکان برای زندگی در دریای کارائیب نباشد، اما مطمئنا بسیار مقرون به صرفه تز از ایالات متحده است. یکی از اصلی ترین دلایل بریا بررسی مناطق بلیز این است که، قیمت اقامتگاه برای کارمندان در این کشور در مناطق مختلف بلیز متفاوت می باشد. به هیمن جهت توصیه می شود که قبل از ورود به این کشور مناطق بلیز را در بخش های مختلف مورد بررسی قرار دهید تا بهترین انتخاب را برای زندگی در این کشور داشته باشید.

بهترین مناطق جهت کار در بلیز

در جدول زیر می توانید بهترین مناطق جهت کار در بلیز را مشاهده فرمایید:

بهترین مناطق جهت کارخصوصیات
کایوکایو مکانی شلوغ و مملو از تبعه خارجی است و جایی است که می توانید یک سبک زندگی معتبر را تجربه کنید. علاوه بر این منطقه کایو آرام و نزدیک به طبیعت است و شهرهای دیگر به راحتی قابل دسترس هستند. همچنین این منطقه هزینه کمتری برای زندگی کارگران دارد.
کی کولکرکی کولکر یکی از جذاب ترین مناطق بلیز محسوب می شود که جامعه مهاجر زیادی دارد. زیرساخت های اقتصادی این منطقه به دلیل رشد قابل توجه در حوزه گردشگری رشد قابل توجهی داشته است.
آمبرس کایهمحبوب ترین مکان در بلیز است که اغلب کارمندان خارجی در آن حضور دارند. به دلیل داشتن امکانات فراوان فراغت در این منطقه، نرخ بیکاری در آمبرس کایه بسیار پایین است. علاوه بر این این منطقه امکانات ویژه ای را برای بازنشستگان ارائه کرده است.

نرخ مالیات جهت کار در بلیز

به گفته اغلب افرادی که تجربه کار در بلیز را دارند، همواره این کشور را به عنوان بهشت مالیاتی در جهان می نامند. زیرا نرخ مالیات بر درآمد به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و ختی ایالات متحده آمریکا بسیار پایین تر است. همچنین علاوه بر نرخ مالیاتی مطلوب در بلیز، این کشور معافیت های مالیاتی گسترده ای را نیز برای کارمندان و صاحبان مشاغل در نظر گرفته است.

مالیات بر درآمد در بلیز برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، به شرح زیر می باشد:

  • مالیات بر درآمد در بلیز با نرخ 25% محاسبه می شود، همچنین برای شهروندان بلیز 35000BZD (دلار بلیز) اول معاف از مالیات است. درآمد مستمری نیز معاف است.
  • برای واجد شرایط بودن جهت اقامت کاری در بلیز، یک فرد باید به مدت 183 روز در طول یک سال تقویمی در بلیز حضور داشته باشد، تا از معافیت های مالیاتی بهره مند شود.
  • در بلیز هیچ مقیاس درجه بندی مالیاتی مانند ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر وجود ندارد.
  • بلیز به طور کلی، درحال حاضر هیچ گونه مالیات بر عایدی سرمایه ندارد.

به طور کلی، مالیات بر درآمد در بلیز در سال 1924 به تصویب رسید و تا ژوئیه 2023 به همان شکل اولیه باقی مانده است. این امر نشان دهنده ثبات اقتصادی بالا در این کشور می باشد. اگر مطالب این مقاله برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است، می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از امکانات این سایت بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب شرایط کار در بلیز

با توجه به سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط کار در بلیز، قصد داریم در این بخش از مقاله به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص کار در بلیز پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • آیا کار در بلیز برای اتباع خارجی امن است؟ بله، حتی اگر قرار باشد که اقدامات احتیاطی محدودی را انجام دهید، اما این کشور برای اتباع خارجی که قصد کار در بلیز را دارند بسیار امن است.
  • روند جستجوی کار در بلیز چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای حوزه دریای کارائیب روند جستجوی کار در این کشور بسیار ساده است. زیرا موسسات کاریابی متعددی شما را در روند کاریابی همراهی خواهند کرد.
  • نرخ مالیات برای افرادی که قصد کار در بلیز را دارند چگونه است؟ تمامی افرادی که تجربه کار در این کشور را دارند، بلیز را به عنوان بهشت مالیاتی معرفی کرده اند. زیرا این کشور معافیت های مالیاتی فراوانی را برای اتباع خارجی در نظر گرفته است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *