مهاجرت

اقامت در بلیز

اقامت در بلیز

اگر به دنبال مکانی برای زندگی و بازنشستگی می گردید که دقیقا مانند بازگشت به خانه باشد، اخذ اقامت در بلیز بهترین انتخاب برای شما می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت و اخذ اقامت در بلیز هزینه زندگی مقرون به صرفه در این کشور می باشد. این نقطه جغرافیایی در سطح جهانی با قیمت های مقرون به صرفه، خرابه های الهام بخش و موسیقی و بسیاری موارد دیگر مشهور است. نکته قابل توجه این است که، بلیز کشوری است که جمعیت آن به سختی بزرگتر از یک شهر کوچک در ایلات متحده است. طبق آما به دست آمده اغلب مهاجرانی که به دنبال دریافت اقامت در بلیز هستند، از طبقه متوسط آمریکای شمالی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های اخذ اقامت در بلیز، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

افرادی که قصد مهاجرت برای دریافت مجوز اقامت را دارند، باید به این نکته نیز توجه فرمایند که، اکثر مردم این کشور انگلیسی صحبت می کنند. پس بنابراین زندگی در این کشور برای تمامی افرادی که به زبان انگلیسی تسط دارند کشور بسیار مطلوبی می باشد. علاوه بر این، کار بدنی در بلیز به ویژه کارهای کشاورزی و کارخهای خدماتی، به دلیل میراث برده داری و استعمار در این کشور، در میان اغلب مردم این کشور به نوعی تحقیر تشبیه می شود. به همین دلیل است که اغلب شهروندان بلیز به سمت بوروکراسی های اداری جذب می شوند.

الزامات اساسی جهت اخذ اقامت در بلیز

طی سالهای اخیر به دلیل رشد بالای اقتصادی در بلیز، اتباع خارجی بی شماری برای اخذ اقامت در بلیز تلاش کرده اند. زیرا داورندگان کارت اقامت در بلیز می توانند از امکانات بی شمار این کشور در زمینه های مختلف بهره مند شوند. الزامات اساسی جهت اخذ اقامت در بلیز شامل اسناد و مدارکی می شود که متقاضیان باید به اداره مهاجرت این کشور تحویل دهند.

البته لازم به ذکر است که برای ارسال درخواست اقامت د ربلیز، متقاضیان باید اصل مدارک را ارائه دهند. این مدارک پس از پذیرش درخواست به آنها بازگردانده می شوند. یکی از اصلی ترین الزاماتی که متقاضیان اخذ اقامت باید ارائه دهند، ارائه گذرنامه معتبر می باشد. به این نکته نیز توجه فرمایید که گذرنامه شما باید تاریخ ورود به بلیز را نشان دهد. همچنین مهر ورود باید حداقل از 1 سال قبل از درخواست باشد.

برای اینکه بیشتر با الزامات اساسی در روند در خواست اقامت در بلیز آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم که در این بخش به آن می پردازیم:

الزامات اساسیتوضیحات
گواهی پزشکیگواهی پرشکی متقاضیان به فرم معاینه پزشکی اقامتگاه آنها اشاره دارد که این گواهی باید توسط یک پزشک مجاز در بلیز تکمیل شود.
اثبات تمکن مالیجهت واجد شرایط بودن افرادی که از نظر مالی با ثبات هستند می توانند برای درخواست اقامت اقدام نمایند. متقاضیان باید نشان دهند که می توانند از نظر مالی خود و افراد وابسته به خود را در هر دوره از زمان حمایت کنند.
گزارش پلیسمتقاضیان و وابستگان همراه باید یک سوابق پلیس فردی از بلیز ارائه دهند.
عکسارائه 2 قطعه عکس که در 6 ماه اخیر گرفته شده جزو الزامات اساسی می باشد. علاوه بر این عکس شما باید با پس زمینه سفید گرفته شده باشد.

الزامات اساسی جهت اخذ اقامت در بلیز

دلایل اقامت در بلیز

سالانه صدها تبعه خارجی از نقاط مختلف جهان به دلایل مختلفی برای اخذ اقامت در بلیز در خواست می دهند. به طور کلی دلایل بی شماری برای مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور وجود دارد. یکی از اصلی ترین دلایل اقامت، سطح بالای کیفیت زندگی در این کشور، به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب می باشد. این کشور یکی از امن ترین مکان های روی کره زمین محسوب می شود و در چند سال اخیر به شدت رشد کرده است. در حالی که در یک کشور کوچک با محیطی آرام زندگی می کنید از تمام راحتی های زندگی غربی لذت خواهید برد. علاوه بر این اگر به دنبال تفریحات بزرگتری در این کشور هستید، تنها چند ساعت با قایق فاصله دارد که می توانید از تفریحات شبانه در این کشور بهره مند شوید.

در جدول زیر می توانید با دلایل اقامت در بلیز بیشتر آشنا شوید:

دلایلتوضیحات
سادگی اقامت برای بازنشستگانشناخته شده ترین گزینه اقامت، برنامه افراد بازنشستگان واجد شرایط می باشد که فقط به افرادی نیاز دارد که درآمد ماهانه بیش از 2500BZD (دلار بلیز) را به صورت ثابت دارند.
مزایا مالیاتیاین مورد به طور موثر بهخ متقاضیان این امکان را می دهد که از درآمد خود در این کشور معاف از مالیات باشند.
خدمات دریاییاغلب مهاجران این کشور زیبا را دست کم گرفته شده ترین حوزه قضایی فرا ساحلی روی کره زمین می دانند.
فرصت های سرمایه گذاریبه طور کلی بلیز یکی از آخرین مرزهای سرمایه گذاری گردشگری در آمریکای لاتین است و این مکان به عنوان یک مقصد اکوتوریسم و گردشگری ساحلی رشد کرده است. همچنین این حفره بزرگ آبی یکی از شناخته شده ترین مکان های غواصی در کل سیاره است.

اخذ اقامت در بلیز از طریق کار

یکی از متداول ترین روش های اخذ اقامت در بلیز، دریافت اقامت این کشور از طریق کار می باشد. البته لازم به ذکر است برای اخذ اقامت در بلیز از طریق کار باید مجوز کار این کشور را دریافت کنید. مهمترین مجوزهای کار در بلیز جهت اخذ اقامت به شرح زیر می باشد:

  • اجازه کار خاص کارفرما: اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای خاص دارید ممکن است واجد شرایط ورود به بلیز با مجوز کار باشید.
  • اجازه کار آزاد همسر: اگر همسر یا شریک زندگی متقاضیان یک کارگر خارجی موقت یا یک دانشجوی بین المللی در بلیز است ممکن است واجد شرایط دریافت اقامت در بلیز از طریق کار باشید.

آخرین روشی که به افراد واجد شرایط اجازه دریافت اقامت از طریف کار را اعطا می کند، مجوزهای کار نفتا در این کشور می باشد. چنانچه تصمیم خود را جهت اخذ اقامت در بلیز گرفته اید، می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر در این زمینه با مشاوران مجزب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

مهم ترین سوالات در خصوص اقامت در بلیز

پیش از مهاجرت به بلیز و اخذ اقامت قانونی ابتدا به پاسخ سوالات مهم توجه فرمائید:

  • از جمله دلایل مهم جهت اخذ اقامت در بلیز چه مواردی می باشد؟ سادگی اقامت برای بازنشستگان، مزایا مالیاتی، خدمات دریایی و فرصت های سرمایه گذاری
  • مهمترین مجوزهای کار در بلیز جهت اخذ اقامت کدام اند؟ اجازه کار خاص کارفرما، اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای خاص دارید ممکن است واجد شرایط ورود به بلیز با مجوز کار باشید. اجازه کار آزاد همسر، اگر همسر یا شریک زندگی متقاضیان یک کارگر خارجی موقت یا یک دانشجوی بین المللی در بلیز است ممکن است واجد شرایط دریافت اقامت در بلیز از طریق کار باشید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *