مهاجرت

مهاجرت به بلیز

مهاجرت به بلیز

مهاجرت به بلیز می تواند بهترین تصمیم باشد که یک تبعه خارجی برای زندگی در خارج از کشور اتخاذ می کند. از سواحل منزوی گرفته تا جنگل های بارانی، بلیز کشوری با زیبایی های طبیعی است. علاوه بر این، مهاجرت به بلیز، این کشور را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. نکته قابل توجه در خصوص مهاجرت به بلیز این است که، هزینه زندگی نیز در این کشور به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب بسیار پایین تر است.

برای مسافران ماجراجو، مهاجرت به بلیز می تواند شامل سفر به جنگل برای جستجوی خرابه های مایا، دیدن طوطی و توکان ها باشد. به طور کلی مهاجرت به بلیز چیزهای زیادی برای ارائه به اتباع خارجی که قصد زندگی در این کشور را دارند محیا می سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

مزایای مهاجرت به بلیز

افرادی که تجربه مهاجرت به بلیز را دارند، می توانند به خوبی این موضوع را درک کنند که مهاجرت به بلیز دارای مزایا بی شماری در حوزه های مختلف می باشد. به طور کلی، بلیز به عنوان الماس دریای کارائیب، مزایا بی شماری را برای افرادی که با اهداف مختلف به این کشور سفر می کنند ارائه می دهد. بلیز طی سالهای اخیر، به دلیل قرار گرفتن در خط ساحل شرقی آمریکای شمالی، به عنوان منطقه سرمایه گذاری با رشد بالا و سود آور ظاهر شده است.

این کشور نه تنها یک مقصد تعطیلاتی دیدنی است بلکه مکانی عالی برای مهاجرانی است که قصد مهاجرت به آمریکای جنوبی یا مرکزی را دارند. یکی از اصلی ترین مزایا مهاجرت به بلیز، رشد مستمر گردشگری در این کشور می باشد. عوامل گوناگونی مانند آب و هوای گرمسیری و جنگل های انبوه باعث شده تا صنعت گردشگری در این کشور هموراه در حال رشد و ترقی باشد.

در این بخش از مقاله قصد داریم تا برخی از مزایا کلیدی جهت مهاجرت به بلیز را به شما عزیزان ارائه دهیم. مهمترین مزایا مهاجرت به بلیز عبارت اند از:

مزایاتوضیحات
مالیاتبه طور کلی سیستم قضایی در بلیز بر اساس ساختار بریتانیا ساخته شده است، که تمرکز زیادی بر حمایت از حقوق مالکیت دارد.
زبان رسمییکی از اصلی ترین مزایا مهاجرت به بلیز زبان رسمی این کشور می باشد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است.
چشم انداز شغلی مطلوبفرصت های شغلی موجود در بلیز به شدت در حال افزایش است و متخصصان ماهر بدون مشکل در این کشور شغل پیدا می کنند.
سبک زندگیسبک زندگی در بلیز به نسب اغلب کشورهای اروپایی بسیار جذاب است و از ترافیک های وحشتناک شهری در این کشور خبری نیست.

مزایای مهاجرت به بلیز

روند اخذ اقامت دائم پس از مهاجرت به بلیز

به طور کلی هدف اغلب افرادی که قصد مهاجرت به بلیز را دارند، دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، اخذ اقامت دائم در بلیز پس از مهاجرت به این کشور با چالش های مختلف همراه خواهد بود. اما اخذ اقامت دائم بلیز دارای مزای بی شماری نیز می باشد، اصلی ترین مزایا اخذ اقامت در بلیز، سفر به داخل و خارج از کشور به سهولت و رای دادن در انتخابات محلی می باشد. برای اخذ اقامت پس از مهاجرت به بلیز، باید درخواستی برای اقامت دائم ارسال کنید و به مدت 1 سال بدون خروج از کشور در این کشور اقامت کنید. همچنین معمولا به بازدیدکنندگان در بلیز ویزای توریستی اعطا می شود، دارندگان ویزای توریستی می توانند هر 3 روز یک بار این ویزا را تا زمان اخذ اقامت دائم تمدید کنند.

به این نکته نیز توجه فرمایید برای اخذ اقامت در بلیز باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنید. برخی از هزینه های مرتبط با اقامت دائم در بلیز عبارت اند از:

  • پرداخت هزینه درخواست 190BZD (دلار بلیز) به هیئت گردشگری این کشور
  • پرداخت 1500BZD (دلار بلیز) در صورت پذیرش به عنوان اقامت دائم در بلیز
  • هزینه 950BZD (دلار بلیز) برای هر وابسته که وارد برنامه می شود.
  • پرداخت 350BZD (دلار بلیز) برای کار اقامت بازنشسته واجد شرایط

لطفا به این نکته نیز توجه فرمایید که، این هزینه ها ممکن است بسته به کشور شهروندی شما نیز متفاوت باشد. همچنین هزینه دیگری که می تواند در روند درخواست اقامت بلیز متحمل شوید این است که، زمان خرید بیمه درمانی بین المللی برای مهاجران در بلیز فرا می رسد.

مهاجرت به بلیز و الزامات زبان

بر خلاف اغلب کشورهای حوزه دریای کارائیب، مهاجرت به بلیز دارای هیچ گونه الزامات زبانی خاصی نمی باشد. زیرا زبان رسمی و ملی مردم بلیز انگلیسی است، و مهاجران می توانند با یادگیری یک زبان به راحتی در این کشور زندگی کنند. به طور مثال اتباع کشورهای آمریکای شمالی یا بریتانیا نیازی به یادگیری زبان در این کشور ندارند. زیرا به عنوان مستعمره سابق بریتانیا این کشور انگلیسی زبان است. از سوی دیگر، اسپانیایی در بلیز به طور گسترده صحبت می شود و به طور غیر رسمی اعتقاد مردم بر این است که این زبان محبوب تر است. اما به طور کلی لاتین ها در بلیز بزرگترین گروه قومی را تشکیل داده اند. البته لازم به ذکر است تمام اسناد رسمی، منو ها، تابلوهای خیابان به زبان انگلیسی هستند.

به این نکته نیز توجه فرمایید که، یادگیری زبان اسپانیایی در بلیز برای برقراری ارتباط بهتر شما با افراد محلی کمک های بسزایی را ارائه می دهد. همچنین یادگیری زبان اسپانیایی به دلیل وسعت این زبان، سبب می شود تا شما بتوانید با فرهنگ های مختلف در این کشور آشنا شوید. همچنین اتباع کشورهای خارجی پس از ورود به این کشور، با مشکلات گسترده در زمینه ارتباط با مردم محلی مواجه نخواهند شد. هدف ما و همکارانمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطاب، ارتقاء سطح آگاهی شما عزیزان در زمینه مهاجرت به بلیز بوده است.

سوالات پرتکرار مهاجرت به بلیز

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پیش از مهاجرت به بلیز پاسخ می دهیمک

  • روند اخذ اقامت دائم پس از مهاجرت به بلیز به چه صورت می باشد؟ به طور کلی هدف اغلب افرادی که قصد مهاجرت به بلیز را دارند، دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، اخذ اقامت دائم در بلیز پس از مهاجرت به این کشور با چالش های مختلف همراه خواهد بود. اما اخذ اقامت دائم بلیز دارای مزای بی شماری نیز می باشد، اصلی ترین مزایا اخذ اقامت در بلیز، سفر به داخل و خارج از کشور به سهولت و رای دادن در انتخابات محلی می باشد. برای اخذ اقامت پس از مهاجرت به بلیز، باید درخواستی برای اقامت دائم ارسال کنید و به مدت 1 سال بدون خروج از کشور در این کشور اقامت کنید. همچنین معمولا به بازدیدکنندگان در بلیز ویزای توریستی اعطا می شود، دارندگان ویزای توریستی می توانند هر 3 روز یک بار این ویزا را تا زمان اخذ اقامت دائم تمدید کنند.
  • مهاجرت به بلیز و الزامات زبان چگونه می باشد؟ بر خلاف اغلب کشورهای حوزه دریای کارائیب، مهاجرت به بلیز دارای هیچ گونه الزامات زبانی خاصی نمی باشد. زیرا زبان رسمی و ملی مردم بلیز انگلیسی است، و مهاجران می توانند با یادگیری یک زبان به راحتی در این کشور زندگی کنند. به طور مثال اتباع کشورهای آمریکای شمالی یا بریتانیا نیازی به یادگیری زبان در این کشور ندارند. زیرا به عنوان مستعمره سابق بریتانیا این کشور انگلیسی زبان است. از سوی دیگر، اسپانیایی در بلیز به طور گسترده صحبت می شود و به طور غیر رسمی اعتقاد مردم بر این است که این زبان محبوب تر است. اما به طور کلی لاتین ها در بلیز بزرگترین گروه قومی را تشکیل داده اند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *