مهاجرت کاری ایتالیا

کارآفرینی در ایتالیا

مزایای کارآفرینی در ایتالیا

در این مقاله به بررسی کارآفرینی در ایتالیا در سال 2023 میپردازیم. یکی از روش های سرمایه گذاری در کشورهای پیشرفته و با اقتصاد، کار آفرینی است. کار آفرینی از روش هایی می باشد، که توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. در حال حاضر کشور ایتالیا از جمله کشور هایی می باشد که بازار کار خوبی در قاره اروپا دارد.

مزایای کارآفرینی در ایتالیا

به دلیل بحران های مالی در منطقه اروپا در سال های اخیر مشکلاتی برای شهروندان این کشور به وجود امده است و طبق بررسی ها مشخص شده فقط 30% از شهروندان کشور ایتالیا توانایی برای شروع کار دارند. از سال 2014 این تعداد از کار آفرینی نیز در این کشور کاهش چشمگیری داشته است. ولی در سال های اخیر توانسته شرایط بهتری نسبت به سال های قبل داشته باشد و مهندسین و متخصصان در حوزه های مختلف از جمله:

بیشترین در خواست را برای مهاجرت به این کشور داشته اند. در حالی که کشور ایتالیا عضو اتحادیه کشور های شنگن می باشد. و در عرصه مد و طراحی لباس توانسته در دنیا رتبه اول را به خود اختصاص دهد. سرمایه گذاران خارجی تمایل بسیار زیادی برای کار آفرینی در ایتالیا دارند. و علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در این کشور دارند و هر ساله به این کشور مهاجرت می کنند.

انواع کار آفرینی در ایتالیا

کارآفرینی در ایتالیا به نوع های خاصی تقسیم می شود. انواع کار آفرینی در ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • کار آفرینی در شعب
  • کار آفرینی سهامی عام
  • کار آفرینی به صورت محدود

کار آفرینی در شعب کشور ایتالیا

برای این نوع کار آفرینی باید یک مدیر در نظر گرفته شود. اگر شرکت اصلی در کشوری دیگر مستقر شده باشد و شرکتی که در ایتالیا ثبت شده شرکت ثانویه باشد. تمامی بدهی های مالیاتی باید در شرکت اصلی در دست باشد. در این نوع کار آفرینی نیازی به ارائه گزارش مالی نمی باشد. بهترین روش برای فردی که می خواهد در کشور ایتالیا شرکت ثبت کند، تعامل با دیگر شرکت ها در سایر مناطق می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ایتالیا:

  • گواهی نامه کار آفرین اصلی شرکت و ترجمه آن
  • ارائه اساس نامه و تفاهم نامه شرکت و ترجمه آن
  • ارائه گواهی نامه از اختلاط و ترجمه آن

بعد از تکمیل کردن مراحل ثبت نام، اداره مالیات یک کد مالیاتی به کار آفرین می دهد.

کارآفرینی سهامی عام و مسئولیت محدود در ایتالیا

کارآفرینی سهامی عام و مسئولیت محدود در ایتالیا

این نوع از کار آفرینی برای شرکت های متوسط و بزرگ پیشنهاد می شود. هزینه کار آفرینی در شرکت ایتالیا از مبلغ 120.000€ (یورو) شروع خواهد شد. این مبلغ کمترین هزینه برای شروع کار آفرینی محسوب می شود. بعد از شروع کار آفرینی حساب رسی برای کار فرما شروع خواهد شد. در این نوع کارآفرینی محدودیتی برای کارکنان سهام دار خارجی در نظر گرفته نشده است.

بالا ترین تعداد طرفدارد در انواع کار آفرینی، در کار آفرینی با مسئولیت های محدود می باشد. متقاضیان می توانند با مبلغ 10.000€ (یورو) شروع به کار آفرینی کنند. در این کار آفرینی هیچ محدودیتی برای تعداد سهامداران نمی باشد. حسابرسی برای این نوع از کار آفرینی به صورت سال به سال انجام می شود. این نوع کار آفرینی برای شرکت های کوچک مناسب می باشد. برای این نوع از کار آفرینی یک مورد مدیر در نظر گرفته می شود. پس با این اوصاف بهتر است 2 سهام دار برای هر کار آفرینی حضور داشته باشند.

پشتیبانی از کارآفرینی در ایتالیا

دولتمردان کشور ایتالیا از سال 2012 سعی کرده اند از راه های مختلفی سرمایه گذار به این کشور جذب کنند. دولت کشور ایتالیا در سال 2014 برای سرعت بخشیدن به پروسه ارائه ویزا کار آفرینی، اقدامات بیشماری را انجام داد. این ویزا برای اقامت شخص و خانواده وی در کشور ایتالیا صادر خواهد شد. و فرد و خانواده وی اجازه اقامت 2 ساله در کشور ایتالیا را دارند. در سال 2015 طرح هایی در کشور ایتالیا اجرا شد که به شرکت های نوپا وام هایی بدون بهره ارائه می شد. طرح های اجرا شده:

  • طرح Start Italia
  • طرح Smart Investment
  • طبق قانون هایی که در سال 2015 در کشور ایتالیا اجرا شد.

دولت مزایای مالیاتی برای شرکت های نوپا در نظر گرفت. شرکت هایی که با مرکز های آزمایشگاهی و تحقیقاتی و توسعه (R & D) همکاری دارند. می توانند از این مزایاهای مالیاتی در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

مطابق با ماده 19 قانون ایتالیا، افرادی که در طرح های نوآورانه سرمایه گذاری می کنند:

  1. سرمایه گذاران اجازه دارند 19% از مبلغی را که سرمایه گذاری کرده اند از در آمد خود کسر کنند.
  2. این مبلغ می تواند حداکثر تا 500.000€ (یورو) باشد.
  3. همچنین شرکت ها اجازه دارند 20% از مبلغی را که سرمایه گذاری کرده اند.
  4. از در آمد مشمول بر مالیات حساب کنند. این مبلغ می تواند حداکثر تا 1 میلیون € یورو باشد.

رونق کارآفرینی در ایتالیا

با وجود مشکلاتی که در هر کشور برای سرمایه گذاری وجود دارد. با این حال در سرمایه گذاران توانسته اند از کار آفرینی در ایتالیا در آمد خوبی کسب کرده و موفقیات زیادی به دست آورند. طبق بررسی ها در سال 2015 از هر 60 نفر سرمایه گذاری که در این کشور اقدام به سرمایه گذاری کرده اند. 41 نفر از آن ها موفق به کار آفرینی شده اند. و توانسته اند موفقیت های بیشماری را کسب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت شرکت در این کشور می توانید مقاله ثبت شرکت در ایتالیا مطالعه نمایید.

در آخر بهتر است قبل از کار آفرینی در ایتالیا و سرمایه گذاری در این کشور، اطلاعات بیشتری اخذ کنید. برای دریافت پرسش سوالات خود در مورد کار آفرینی و مهاجرت به ایتالیا می توانید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *