متفرقه, مهاجرت به کشور ایتالیا

اخذ مستر کارت ایتالیا

اخذ مستر کارت ایتالیا به متقاضیان کمک می کند تا برای خرید، نقل و انتقال پول، پرداخت شهریه دانشگاه و مواردی از این دست دچار مشکل نشوند. ایتالیا یکی از کشورهای جذاب اروپا برای مهاجرت است. در این کشور به دلیل جاذبه های بسیار در جهان مشهور است. البته بایستی این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بانک های ایتالیا نیز کارت های اعتباری را صادر می کنند که برای دریافت آنها حتما باید در ایتالیا حضور یابید. مستر کارت های ایتالیا به 2 صورت مجازی و فیزیکی صادر می شوند و هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به کشورهای همسایه برای دریافت مستر کارت مجازی اقدام کنند. برای بررسی بیشتر این موضوع موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شما دعوت به مطالعه ادامه این مقاله می کند.

مسافران خارجی در ایتالیا با 2 هزینه مواجه می شوند که باید در مورد آنها بدانید. اولین کارمزد ناخوشایند کارمزد تراکنش خارجی کارت های اعتباری در ایتالیا نامیده می‌شود، که روش خوبی برای گفتن این است که برای استفاده از کارت اعتباری خود به ارز خارجی حدود %3 تحت فشار قرار خواهید گرفت. این هزینه واقعاً می تواند اضافه شود. به عنوان مثال، اگر $5000 (دلار) از کارت اعتباری خود شارژ کنید، $145 (دلار) فقط به عنوان کارمزد تراکنش خارجی پرداخت خواهید کرد.  با استفاده از کارتی که آن هزینه را دریافت نمی کند، می توان از این امر جلوگیری کرد.

از اینرو جهت دریافت مستر کارت ایتالیا به موارد ذکر شده در تصویر زیر توجه فرمائید:

دریافت مستر کارت ایتالیا

کارت های اعتباری ایتالیا

کارت های نقدی، اعتباری و پیش پرداخت در مجموع به عنوان کارت های اعتباری در ایتالیا شناخته می شوند که بیش از 30 میلیون در گردش است و تقریبا دو سوم آنها کارت های نقدی هستند. کارت های اعتباری واقعی (که به شما امکان پرداخت را برای مدت زمانی خاص می دهد) در ایتالیا کم تر محبوبیت دارند، جایی که هنوز بسیاری از مردم ترجیح می دهند پول خریدهای خود را به صورت نقدی یا کارت نقدی پرداخت کنند. با این حال، در دهه گذشته محبوبیت کارت های اعتباری به ویژه به دلیل مفید بودن آنها در خرید از طریق تلفن یا اینترنت یا خارج از کشور، افزایش چشمگیری داشته است. بیشتر کارتهای اعتباری صادر شده در ایتالیا بیشتر شبیه کارتهای شارژ هستند، به این دلیل که پرداخت برای خریدها هنگام صدور صورتحساب انجام می شود و نمی تواند در طی چند ماه یا چند سال پرداخت شود.

کارت های اعتباری رایج در ایتالیا شامل:

  • CartaSì
  • MasterCard
  • Visa

که از اکثر بانک ها در دسترس هستند. همچنین می توانید کارت American Express یا Diners Club را مستقیما از این شرکت ها تهیه کنید. همه بانکهای ایتالیا کارت های خودپرداز معروف به کارت های Bancomat صادر می کنند که برای آنها سالانه بین €10 الی €20 (یورو) هزینه دریافت می کنند. اکثر بانک ها همچنین به ازای هر خریدی که با کارت انجام می دهید، از €0.80 الی €2 (یورو) از شما هزینه می گیرند، که این دلیل بیشتر ایتالیایی ها را برای استفاده از پول نقد ترجیح می دهد.

شرایط اخذ مستر کارت ایتالیا

برای اخذ مستر کارت ایتالیا می توانید یک حساب بانکی در ایتالیا باز کنید چه مقیم باشید و چه غیر مقیم. اگر فرد غیر مقیم هستید، فقط حق افتتاح حساب غیر مقیم (contro estero) را دارید. فقط ارز خارجی یا یورو وارداتی می تواند به یک حساب غیر مقیم که سود بالاتری نسبت به حساب مقیم پرداخت می کند، پرداخت شود. اگر فرد غیرمقیم باشید، بدون حساب ایتالیایی با استفاده از پول نقد، چک مسافرتی و کارت های اعتباری می توانید امور خود را انجام دهید اگرچه این کار عاقلانه ای نیست و گزینه گران قیمت است. اگر خانه دوم در ایتالیا دارید، می توانید کلیه اسناد (به عنوان مثال دفترچه چک و بیانیه ها) را به آدرس خارج از کشور ارسال کنید.

اگر شما ساکن ایتالیا (residenti valutari) هستید، به عنوان مثال در آنجا زندگی می کنید یا به طور دائم در آنجا کار می کنید. برای افتتاح حساب اقامتی معمولا باید اجازه اقامت (Certificato di residenza) یا مدرکی مبنی بر اینکه در ایتالیا شغل دارید را داشته باشید. بهتر است به جای مراجعه به خارج از کشور، حساب بانکی ایتالیا را شخصا باز کنید. شما باید حداقل 18 سال داشته باشید و مدارک هویت خود را ارائه دهید، به عنوان مثال گذرنامه و آدرس شما در ایتالیا (قبض آب و برق معمولا کافی است). قبل از انتخاب بانک، مقایسه عوارض دریافتی برای نقل و انتقال پول بین المللی و سایر خدمات که می تواند زیاد باشد را در نظر بگیرید. همچنین کار در ایتالیا یکی دیگر از موضوعات مهم در خصوص مهاجرت به این کشور می باشد.

لذا شرایط لازم برای دریافت مستر کارت ایتالیا:

  • افتتاح حساب در بانکی در ایتالیا
  • ارائه مدرک هویتی مانند گذرنامه
  • ارائه اجازه اقامت در ایتالیا
  • ارائه مدرک اثبات آدرس شامل قبض آب و برق
  • شماره مالیاتی ایتالیا

اخذ برترین مستر کارت ها در ایتالیا

اخذ برترین مستر کارت ها در ایتالیا

همه بانکها کارت های اعتباری و نقدی یا خودپرداز (که کارت های بانکوم نامیده می شوند) برای بدست آوردن پول نقد در سراسر ایتالیا و همچنین خارج از کشور، معمولاً از طریق شبکه های CIRRUS و NYCE، استفاده می کنند. با این حال، عقلانی نیست که فقط به دستگاه های خودپرداز (بنام Bancomats) متکی باشید تا پول نقد بدست آوری، زیرا غالبا پول آنها تمام می شود یا از کار می افتند. همچنین توجه داشته باشید که برداشت های روزانه با کارت نقدی معمولا به 300€ (یورو) محدود می شود. لذا داشتن سایر کارت ها مانند مستر کارت ها ضروری است. مستر کارت های نیز دارای امتیازات خاص، سقف برداشت، هزینه معاملات و موارد دیگر هستند که با در نظرگیری آنها می توانید بهترین مستر کارت را در ایتالیا انتخاب کنید.

در جدول زیر از جمله مستر کارت های ارائه شده در ایتالیا آورده شده است:

بانک ارائه کنندهنامهزینه سالانه به یورو
We BankWeBank MasterCard Standard
Intesa SanpaoloIntesa MasterCard Standard12€
Che Banka ITCheBanka MasterCard Standard24€
Banka SellaSella MasterCard Standard31€
UniCreditUniCredit MasterCard Standard35€
WidibaWidiba MasterCard Gold100€
We BankWeBank MasterCard Gold49€

درباره اخذ مستر کارت ایتالیا و افتتاح حساب

حساب بانکی عادی برای انجام معاملات روزمره در ایتالیا چک (assegno) یا حساب جاری (conto corrente یا interno) است. ساکنان غیر اتحادیه اروپا برای افتتاح حساب جاری به اقامت ایتالیا و کد مالیاتی نیاز دارند. زوجین می توانند یک حساب مشترک (conto corrente cointestato) افتتاح کنند و برخی از بانک ها حساب و معاملات ویژه ای برای کودکان، مستمری بگیران، دانشجویان و زنان دارند که همچنین برخی از مستر کارت های صادر شده نیز مناسب برای این افراد به خصوص دانشجویان است. اگر می خواهید در خارج از کشور حساب خود را در یک بانک ایتالیایی باز کنید، باید فرم درخواست خود را از شعبه ای از بانک ایتالیا (در ایتالیا یا کشور خود) دریافت کنید. شما باید از لیست ارائه شده شعبه ای را انتخاب کنید که نزدیک به خانه یا محل کار شما در ایتالیا باشد.

اگر با مکاتبه حساب خود را باز کنید، باید مرجعی از طرف بانک خود ارائه کنید، از جمله گواهی امضا یا امضایی که توسط یک وکیل یا شاهد است. برای افتتاح حساب به کپی از صفحات مربوط به گذرنامه و پیش نویس یورو نیز نیاز دارید. بستن حساب های بانکی خود در خارج از کشور حتی در صورت اقامت دائم در ایتالیا توصیه نمی شود، مگر اینکه کاملا مطمئن باشید که در آینده به آنها نیازی نخواهید داشت. نگه داشتن مقداری پول با ارز محلی در حسابی در کشوری که به طور منظم از آن بازدید می کنید، ارزان تر است.

بسیاری از خارجی های مقیم ایتالیا حداقل دو حساب دارند:

  • یک حساب خارجی و افتتاح حساب بین المللی برای معاملات بین المللی
  • یک حساب محلی در یک بانک ایتالیایی برای تجارت روزمره

برترین بانک های ایتالیا

در ایتالیا 3 نوع بانک وجود دارد:

  • بانک های تجاری یا عادی
  • بانک های تعاونی (banchi popolari)
  • بانک های اعتباری (banche di credito cooperative)

همانند سایر کشورها، بانک های تعاونی برای ارائه وام (به ویژه وام مسکن) به مشتریان خود تأسیس شدند. بانک های اعتباری مشارکتی، بانک های پس انداز روستایی و صنعتگران هستند که توسط کشاورزان و صنعتگران تأمین می شوند و متعلق به آنهاست. آنها بیشترین تعداد بانک (بیش از 500) بانک در ایتالیا را تشکیل می دهند. اما از آنجا که اندازه متوسط ​​آنها بسیار کوچک است، آنها درصد کمی از کل سپرده ها را تشکیل می دهند. Banca d’Italia متعلق به بخش دولتی است و تنها بانکی است که اجازه انتشار اسکناس در ایتالیا را دارد. حدود 900 بانک کوچک و حدود 200 بانک بزرگ، از جمله حدود 50 شعبه بانک خارجی (بیشتر در رم و میلان) وجود دارد.

سایر بانک ها، بانکهای محلی هستند که شعبات کمی دارند. با ادغام یا تصاحب بانک ها، تعداد بانک ها در ایتالیا به طور مداوم در حال کاهش است. 10 بانک برتر در ایتالیا حدود %35 از کل دارایی های بانک را در اختیار دارند که در نمودار زیر برخی از آنها معرفی شده اند:

10 بانک برتر در ایتالیا

مواردی درباره استفاده کارت های اعتباری در ایتالیا

بانک های ایتالیایی به طور سنتی برخی از بالاترین هزینه ها را در جهان دریافت می کنند، اگرچه در سال های اخیر کاهش یافته است. نرخ بهره توسط بسیاری از بانک های ایتالیا، به ویژه برای وام های تجاری و مصرفی، همچنان گزاف است. نرخ سود دریافتی از کارت های اعتباری نیز بیش از حد است لذا انتخاب مستر کارت با هزینه بهره پایین بسیار مهم است. پس مستر کارتی را انتخاب کنید که دارای بهره پایین است. پیشنهاد می شود برای خرید های کم تر از 30€ (یورو) از مستر کارت استفاده نکنید و با پول نقد خرید کنید. چنانچه علاقه مند به مهاجرت به ایتالیا از روش های مختلف هستید می توانید با تکیه بر تجربه و دانش متخصصین مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به درستی و بهترین روش برای مهاجرت گام بردارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *