مهاجرت به کشور مالتا

ویزای همراه مالتا

ویزای همراه مالتا

ویزای همراه مالتا ویزایی است که برای همراهی فردی که اقامت مالتا را اخذ کرده صادر می شود تا بتواند تجدید دیدار و یا اقامت کوتاه و محدودی داشته باشد. یکی از دغدغه های افراد هنگام مهاجرت دوری از یکدیگر است زیرا امکان مهاجرت به مالتا برای افراد دیگر خانواده وجود ندارد.

اما با ویزای همراه مالتا می توانید با ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه های ویزای همراه مالتا با خانواده خود دیدار داشته باشید و از گردش در این کشور لذت ببرید. ما در این مقاله سعی کردیم تا در خصوص شرایط اخذ ویزای همراه مالتا و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه مالتا توضیح دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات تخصصی در امور مهاجرتی از طرق مختلف همراه و یاور شما هستند.

مهاجرت به مالتا

مالتا سال ‌ها است که یک حوزه قضایی محبوب برای مهاجران بوده است. آب و هوای گرم، زندگی جزیره ای و اقتصاد پر رونق تنها برخی از دلایل جذب مردم به سواحل آن است. نقل مکان به مالتا از یک کشور غیر اتحادیه اروپا چندان ساده نیست. بسته به امکانات شما می توان به تعدادی از فرصت های اقامت دسترسی داشت، خواه شغلی در مالت داشته باشید، پولی برای حمایت از خود داشته باشید یا ممکن است مجبور به سرمایه گذاری محلی باشید. کسانی که مایل به اخذ شهروندی مالتی هستند می توانند در ازای رعایت تعدادی از معیارها از جمله خرید یا اجاره ملکی با ارزش خاص، سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی، اهدای کمک خیریه و پرداخت هزینه های قابل اجرا، این کار را انجام دهند. این برنامه به فرد حق زندگی، کار و سفر آزادانه در مالت و اتحادیه اروپا را می دهد.

پاسپورت مالت یکی از قوی ترین پاسپورت های جهان است و مزایای زیادی را به همراه دارد. با رعایت شرایط خاصی، کسانی که بیش از 5 سال در مالتا زندگی می کنند می توانند برای تابعیت از طریق تابعیت درخواست دهند. در حالی که آنها پس از سپری شدن واجد شرایط هستند، چنین درخواست هایی به ندرت تا بیش از 18 سال تأیید می شوند. این تصمیم در اختیار دولت است و اغلب به صورت موردی اتخاذ می شود. برای داشتن یک زندگی راحت در مالتا، حدود €1600 (یورو) در ماه هزینه دارید. البته، بسته به سبک زندگی دلخواه شما، می توان با کمتر از این یا خیلی بیشتر به کیفیت زندگی دست یافت. مالت نسبت به بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا هزینه های کمتری ارائه می دهد، اما این امتیاز را دارد که سبک زندگی مدیترانه ای مورد توجه را ارائه دهد.

اخذ ویزای همراه مالتا

شرایط مهاجرت به مالتا به گونه ای است که اعضای خانواده به پاسپورت معتبر برای انجام این کار نیاز دارند. اگر اتباع کشور ثالث مربوطه دارای کارت اقامتی باشند که نشان می دهد آنها اعضای خانواده این اتباع هستند و اگر چنین مدرکی توسط یک کشور غیر شنگن صادر شده باشد، به شرط همراهی یا پیوستن به اتحادیه اروپا، برای انجام این کار نیازی به ویزا نخواهند داشت. از سوی دیگر، اگر آنها دارای چنین سندی باشند که توسط یکی از کشورهای عضو شنگن صادر شده است به این دلیل که اعضای خانواده خود از حق حرکت آزادانه خود در کشوری که سند را صادر کرده استفاده می کنند، یا دارای مجوز اقامت صادر شده توسط آن کشور هستند. با وجود اینکه آنها به اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس ملحق نمی شوند، برای ورود به مالتا نیازی به ویزا ندارند.

اعضای خانواده ای که برای ورود به مالتا نیاز به ویزا دارند و هیچ یک از مدارک ذکر شده در بالا را در اختیار ندارند، برای سفر به مالتا باید چنین ویزا را انجام دهند. اگر آنها به همراه اعضای خانواده اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس وارد مالتا شوند، این ویزا به روشی آسان و رایگان اعطا می شود. در غیر این صورت، چنین تسهیلاتی اعمال نخواهد شد و درخواست ویزا توسط اتباع کشور ثالث طبق روال عادی روادید قابل اجرا برای اتباع کشور ثالث بررسی خواهد شد. اتباع کشور ثالث این فرم باید توسط حامی برای اهداف الحاق خانواده بر اساس مقررات اتحاد مجدد خانواده، 2007، در رابطه با همسر یا فرزند تکمیل شود. تبعه کشور ثالثی که به طور قانونی در مالتا اقامت دارد و برای اهداف الحاق خانواده از اعضای خانواده خود درخواست می کند که به او ملحق شوند.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان اخذ ویزای همراه مالتا هستید:

تعداد متقاضیان اخذ ویزای همراه مالتا

مدت زمان پردازش و هزینه ویزای همراه مالتا

یکی از بزرگترین چالش های افرادی که به دنبال دریافت ویزای همراه مالتا هستند، مدت زمان پردازش و هزینه ویزای همراه مالتا می باشد. این دو مورد از اصلی ترین عوامل پشیمانی افراد از دریافت ویزای همراه مالتا طی سالهای اخیر بوده است. به طور کلی زمان پردازش ویزای همراه مالتا جهت مهاجرت به این کشور، 14 تا 30 روز کاری می باشد. البته لازم به ذکر است که، بسته به مکانی که درخواست خود را برای ویزای همراه ثبت کرده اید، ممکن است زمان پردازش طولانی تر نیز شود. علاوه بر این موارد استثنایی نیز در روند پردازش ویزای همراه مالتنا ممکن است تا 6 روز نیز به تاخیر بیافتد. زیرا سفارت خانه های مالتا ممکن است مجبور شوند با کنسولگری های شنگن دیگر مشورت کنند. برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در صدور ویزای همراه، توصیه می شود که در اسرع وقت درخواست ویزای خود را به کنسولگری ماتا ارسال نمایید.

همانطور که اشاره کردیم یکی از اصلی ترین چالش های اتباع خارجی در روند درخواست ویزای همراه مالتا هزینه و مدت زمان پردازش ویزا است. اما نگران نباشید، زیرا هزینه درخواست ویزای همراه مالتا به نسبت سایر کشورهای اروپایی مدرن بسیار پایین تر است. البته لازم به ذکر است که، هزینه درخواست ویزای همراه مالتا با توجه به گروه های مختلف سنی متفاوت خواهد بود. برای درک بهتری هزینه درخواست ویزای همراه مالتا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

گروه های مختلف از متقاضیانهزینه درخواست به € (یورو)
بزرگسالان85€
کودکان زیر 12 سال45€
کودکان زیر 6 سالبرای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

علاوه بر این، با توجه ملیت متقاضیان و هدف از بازدید از مالتا، برخی از دسته های متقاضیان از پزداخت هزینه ویزا معاف هستند. همچنین برخی دیگر نیز باید مبلغ کمتری را پرداخت کنند. در نمودار زیر می توانید روند افزایش هزینه درخواست ویزای همراه مالتا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

افزایش هزینه درخواست ویزای همراه مالتا

مزایای دریافت ویزای همراه مالتا

دارندگان ویزای همراه مالتا، همواره از مزایای بی شمار این کشور برای اتباع خارجی بهره مند شده اند. از مهمترین مزایای دریافت ویزای همراه مالتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای دریافت ویزای همراه مالتاتوضیحات
دسترسی کودکان به آموزشکودکانی با ویزای همراه خانواده وارد مالتا می شوند، می توانند از سیستم آموزشی پیشرفته این کشور بهره مند شوند. همچنین کودکان شما می توانند در مراکز آموزشی دولتی به صورت رایگان تحصیل کنند.
مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالادارندگان ویزای همراه مالتا دارای کارت بیمه سلامت هستند. که این کارت به آنها امکان دسترسی به درمان پزشکی در کشورهای اتحادیه اروپا را می دهد.
امنیت بالاطبق آمار به دست آمده، مالتا همواره بین 20 کشور امن جهان طی 10 سال اخیر بوده است.

الزامات ویزای همراه مالتا

چه کسی به ویزای خانوادگی برای مالتا نیاز دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم همه شهروندان غیر اتحادیه اروپاEEA/سوئیس باید قبل از پیوستن به یکی از اعضای خانواده که در مالتا زندگی می‌کند، برای الحاق خانواده درخواست دهند. اگر می خواهید به اعضای خانواده خود بپیوندید که در مالتا اقامت دارند و شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا EEA / سوئیس هستید، باید برای ویزای خانواده مالتا درخواست دهید. با این حال، قبل از درخواست، باید برخی از شرایط ذکر شده در زیر را داشته باشید.

در موارد زیر می توانید برای ویزای خانوادگی اقدام کنید:

  • همسر (بیش از 21 سال) که به طور قانونی با شریک زندگی در مالت ازدواج کرده است.
  • فرزند صغیر (بیولوژیکی یا فرزندخوانده) یکی از والدین ساکن مالت.
  • کودک بالغ (بیولوژیکی یا فرزندخوانده) که از نظر مالی به والدینی که در مالت زندگی می کنند وابسته است.

الزامات ویزای همراه مالتا

نحوه اخذ ویزای همراه مالتا

برای درخواست برای الحاق خانواده، عضو خانواده شما (اسپانسر) که در مالتا است باید به آژانس هویت مالتا درخواست دهد. در زمان درخواست، شما باید خارج از مالتا باشید. در صورت تایید درخواست، نامه تاییدیه ای از رئیس واحد IMA دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد به مالتا سفر کنید، جایی که باید برای اجازه اقامت درخواست دهید. اگر معمولاً برای ورود به مالتا به ویزای شنگن نیاز دارید، باید برای ویزای طولانی مدت مالتا برای الحاق خانواده درخواست دهید. این ویزا به شما اجازه می دهد تا وارد مالتا شوید و درخواست اجازه اقامت مالتا را ارسال کنید.

در جدول زیر شاهد افزایش مهاجران در مالتا هستید:

سالمیزان افزایش مهاجران به درصد
20218%
20228%
202313%

مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه مالتا

تمام مدارک ارسالی باید به زبان مالتی یا انگلیسی باشد. شما باید آنها را توسط یک مترجم ثبت شده در مالتا ترجمه کنید. هنگامی که اعضای خانواده شما برای تایید نامه در آژانس هویت مالتا درخواست می دهند، می توانند کپی های قانونی یا تایید شده از مدارک ذکر شده را ارسال کنند (در صورتی که نتوانند اصل را ارسال کنند). سپس، هنگامی که به مالتا رسیدید، هنگام درخواست اجازه اقامت، اصل آن مدارک را ارسال می کنید.

مدارک مورد نیاز برای الحاق خانواده در مالتا به شرح زیر است:

  • فرم درخواست فرم C/ 22 (غیر اتحادیه اروپا). حامی شما باید برای هر یک از اعضای خانواده یک نسخه پر کند.
  • پاکت نامه. در نامه باید توضیح داده شود که اسپانسر در 2 سال گذشته در مالت زندگی می کند. اگر اسپانسر به مدت 2 سال در مالتا زندگی نکرده باشد، درخواست به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.
  • مجوز اقامت اسپانسر.
  • اثبات اینکه اسپانسر شما قصد دارد اقامت دائم مالتا را داشته باشد.
  • اثبات رابطه شما با اسپانسر. بسته به نوع رابطه، این می تواند به صورت زیر باشد:
  • گواهی ازدواج
  • شناسنامه
  • اوراق فرزندخواندگی
  • اثبات اینکه اسپانسر فضای کافی برای اسکان شما دارد. یک معمار باید گواهی نامه ای صادر کند که فضای واحد مسکونی شما برای تمام اعضای خانواده کافی باشد.
  • اثبات اینکه حامی شما درآمد پایدار و کافی دریافت می کند.
  • کپی پاسپورت تمام اعضای خانواده.

ویزای الحاق خانواده در مالتا

پس از دریافت نامه تاییدیه و ورود به مالتا، باید در 3 ماه اول ورود خود برای اجازه اقامت موقت مالتا درخواست دهید. شما باید فرمCEA G درخواست اجازه اقامت برای الحاق خانواده برای اتباع غیر اتحادیه اروپا ) و فرمID 1A فرم ثبت هویت خارجی ها ) را در دفتر آژانس هویت مالتا ارسال کنید. همچنین باید تمامی مدارک فوق و تاییدیه صادر شده توسط واحد مرکزی را ارسال نمایید. شهروندان اتحادیه اروپا EEA سوئیس نیازی به اجازه اقامت ندارند. آنها فقط باید ظرف 3 ماه پس از ورود به مالتا برای گواهی ثبت در مقامات محلی درخواست دهند.

در بخش زیر شاهد انواع راه های مهاجرت به مالتا می باشید:

انواع راه های مهاجرت به مالتا

هنگامی که برای اجازه اقامت مالتا برای الحاق خانواده درخواست می کنید، باید هزینه ای معادل €2750 (یورو) بپردازید. اگر شما نیز مجبور به درخواست ویزای ملی خانواده در سفارت مالتا در کشور خود هستید، باید 100€ (یورو) نیز پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید که اینها فقط هزینه های پردازش هستند و احتمالاً هزینه های اضافی مربوط به سند قانونی کردن، ترجمه و سایر را خواهید داشت. درخواست برای الحاق خانواده در مالتا حداکثر 9 ماه طول می کشد. پس از این می توانید وارد مالتا شوید و برای اجازه اقامت اقدام کنید. اگر شما همچنین باید برای ویزای ملی در سفارت مالتا در کشور محل اقامت خود درخواست دهید، ممکن است 2 هفته بیشتر طول بکشد تا مراحل ویزا انجام شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیرو ویزای همراه مالتا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات رایج در خصوص ویزای همراه مالتا

در این قسمت از مقاله به سوالات رایج شما عزیزان در خصوص ویزای همراه مالتا پاسخ خواهیم داد:

  • چه مدت می توانم با ویزای خانوادگی در مالتا بمانم؟ اجازه اقامت برای الحاق خانواده در مالتا به مدت یک سال صادر می شود. پس از آن زمان، در صورتی که همچنان شرایط مشابه را داشته باشید، می توانید برای تمدید مجوز اقامت خود اقدام کنید.
  • آیا می توانم با ویزای خانوادگی در مالتا کار کنم؟ بله، می توانید. اگر در حین اقامت در مالتا دارای مجوز اقامت برای الحاق خانواده هستید، می توانید کار کنید و کسب و کار خود را ایجاد کنید.
  • آیا می توانم با ویزای خانوادگی در مالتا تحصیل کنم؟ با ویزای خانوادگی می توانید در مالتا تحصیل کنید. این نوع ویزا به شما امکان اقامت، کار و تحصیل در مالتا را به مدت 1 سال می دهد. همچنین در صورت نیاز می توانید ویزای خود را تمدید کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *