مهاجرت تحصیلی فیلیپین

ویزای دانشجویی فیلیپین (بهترین شرایط تحصیل برای ایرانیان در 2023)

تحصیل با ویزای دانشجویی فیلیپین

متقاضیان تحصیل در کشور فیلیپین با دریافت ویزای دانشجویی فیلیپین می توانند در این کشور به صورت موقت و تحصیلی اقامت داشته باشند. فیلیپین یکی از معدود کشورهای انگلیسی زبان در قاره آسیا است و این کشور علاقه دانشجویان قرار گرفته و بسیاری به دنبال تحصیل در این کشور هستند. این متقاضیان با پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت خارجه این کشور می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین اقدام کنند.

با دریافت این مجوز در طول تحصیل خود از زندگی و تحصیل در این کشور لذت ببرند. فیلیپین نیز مانند بیشتر کشورها، دانشجویان خارجی را ملزم به درخواست و اخذ ویزای دانشجویی قبل از اجازه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های این کشور می کند. در این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این موضوع و شرایط اخذ ویزای دانشجویی فیلیپین پرداخته اند.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی فیلیپین

تحصیل در فیلیپین

کسانی که علاقه مند به تجربه کامل فرهنگ آسیای جنوب شرقی هستند، به دنبال فیلیپین نباشند. فیلیپین از زنجیره ای از جزایر در اقیانوس آرام تشکیل شده است که هم شهرهای شلوغ شهری و هم شهرهای کوچک جزیره ای را در خود جای داده است. فرهنگ فیلیپینی در سراسر این کشور تابیده می شود و می توان آن را با غذا، موسیقی، زبان و هنر آن به بهترین نحو نشان داد. دانش ‌آموزانی که به فیلیپین می‌ روند تحت تأثیر مجموعه وسیعی از کارهایی قرار می‌گیرند که از بازدید از یک جشنواره خیابانی پرجنب ‌و جوش، مانند آتی آتیهان، تا پیاده‌روی در جنگل بارانی لوزون مونتان، وجود دارد. تحصیل در فیلیپین همچنین به دلیل آب و هوای گرم و سواحل باشکوه، مانند ساحل بوراکای که به دلیل شن‌های سفید و آب‌ های خنک معروف است، شهرت دارد.

این شهرستان جزیره ای به دانش آموزان یک تجربه واقعاً منحصر به فرد و از نظر فرهنگی متراکم در خارج از کشور ارائه می دهد. فیلیپین با آب و هوای گرمسیری، مردم دوستانه و هزینه های زندگی نسبتاً پایین، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. و وقتی نوبت به آموزش می رسد، فیلیپین دارای مدارس و برنامه های متنوعی است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برخی از مدارس در آموزش زبان انگلیسی و همچنین مدارسی که برنامه هایی در زمینه تجارت، پرستاری و سایر زمینه ها ارائه می دهند، تخصص دارند. بسیاری از کالج ها و دانشگاه های خصوصی برنامه هایی را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند. مدرسه بین المللی مانیل یک برنامه کارشناسی بین المللی ارائه می دهد، در حالی که موسسه فناوری Mapua برنامه هایی را در زمینه مهندسی و تجارت ارائه می دهد.

مزایا تحصیل در فیلیپین

فیلیپین دارای یک استراتژی جامع آموزش فراملی است که شرایط تعامل بین مؤسسات آموزش عالی داخلی و بین المللی را مشخص می کند. با این حال، از دیدگاه HEI خارج از کشور، محدودیت‌ های مربوط به فعالیت از طریق یک موسسه شریک محلی، که باید حداقل %60 مالکیت سرمایه ‌گذاری را داشته باشد، نشان دهنده یک عقب‌گردی قابل توجه است. HEI با برندهای جهانی قوی، که بسیاری از آنها علاقه مند به حفظ مالکیت و کنترل مستقیم بر کیفیت آموزش ارائه شده هستند. فیلیپین اهمیت زیادی برای آموزش قائل است و نرخ سواد قابل توجه %93 آن گواهی بر این امر است. موسسات آموزشی آن، که از سیستم کالج ایالات متحده پیروی می کنند، دارای کالیبر علمی بالایی هستند، به ویژه دانشگاه فیلیپین که به طور مداوم برترین دانشگاه کشور است.

محبوب ترین دانشگاه ها هم برای برنامه های تحصیل در خارج از کشور و هم برای ثبت نام تمام وقت به طور کلی در پایتخت کشور مانیل واقع شده اند، نزدیک به 2300 موسسه آموزش عالی دولتی در کشور طیف گسترده ای از تخصص ها و دوره های منحصر به فرد را برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهند. بسیاری از دانشگاه‌ های خصوصی و دولتی برنامه ‌های بین ‌المللی را به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ های خارجی با همان استانداردهای بالای دوره‌های معمولی خود ارائه می ‌دهند. زندگی در فیلیپین به طور قابل توجهی ارزان تر از زندگی در یک کشور غربی است که عامل مهمی در تصمیم گیری برای ادامه تحصیلات عالی خواهد بود. فیلیپین کیفیت آموزشی مشابه کشورهای غربی را با کسری از هزینه، از قیمت اجاره و هزینه های تحصیل گرفته تا هزینه های داشتن یک زندگی اجتماعی فعال، ارائه می دهد.

تحصیل با ویزای دانشجویی فیلیپین

بازار آسیا با داشتن سریع ترین رشد اقتصادی منطقه ای افراد زیادی را به دنبال کار، سرمایه گذاری، گردشگری و تحصیل جذب می کند. در میان کشورهای آسیایی، فیلیپین به لطف بهبود اقتصادی و تسلط شهروندان خود به زبان انگلیسی، یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل و مهاجرت است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور و یادگیری زبان انگلیسی هستند، تصمیم به تحصیل در فیلیپین می گیرند.

لذا برای تحصیل در این کشور نیازمند دریافت ویزای دانشجویی فیلیپین هستند. طبق آمار اعلام شده در کشور فیلیپین سالانه نزدیک به 10000 ویزای دانشجویی صادر می شود. دانشجویان زیادی برای تحصیلی در دانشگاه های مختلف اعم از دولتی و خصوصی به کشور فیلیپین مهاجرت می کنند. ویزاهای دانشجویی فیلیپین فقط در صورتی صادر می شود که متقاضی در یک برنامه تحصیلی شناخته شده پذیرفته شده باشد. ویزا فقط برای مدت محدودی معتبر است. همچنین می توانید در این مدت در کشور فیلیپین تحصیل کنید.

درباره ویزای دانشجویی فیلیپین

دانشجویانی که مایل به تحصیل هستند می توانند در طول اقامت در این کشور از یک تجربه دلپذیر سود ببرند. درست مانند هر تصمیمی، برای تحصیل در خارج از کشور نیز برای پیشگیری از بروز مشکلات و ناراحتی ها در دوره درخواست و تحصیل در دانشگاه، مهاجرین به برنامه ریزی قبلی نیاز دارند. قبل از تصمیم گیری برای تحصیل در فیلیپین، به دست آوردن اطلاعات کامل و دقیق در مورد مراحل ورود به دانشگاه و هزینه ها، اقامت و شرایط ویزای دانشجویی ضروری است. متقاضی ویزای دانشجویی، با داشتن مدارک کافی برای آموزش و تحصیل در فیلیپین بایستی دارای شرایط کلی زیر باشند:

  • متقاضی باید حداقل 18 سال داشته باشد و به دنبال گذراندن دوره تحصیلی بالاتر از دبیرستان در مقطع عالی در دانشگاه ها باشند.
  • متقاضی باید در یک دانشگاه، آکادمی، دانشکده یا موسسه ای که توسط اداره مهاجرت برای دانشجویان خارجی تایید شده است پذیرش شده باشد.
  • متقاضی باید با موسسه مربوطه ارتباط برقرار کرده و الزامات نهادی موسسه را رعایت کند.

موسسه باید درخواست را برای تصویب به کمیسیون آموزش عالی (CHED) ارسال کند. پس از تصویب، بسته درخواستی توسط کمیسیون به اداره مهاجرت و تبعید فیلیپین (BID) ارسال می شود. سپس به وزارت امور خارجه (DFA) ارسال می شود. وزارت امور خارجه برای صدور ویزای دانشجویی به سفارت مورد نظر اطلاع می دهد. سپس سفارت فیلیپین دانشجو را از وضعیت متقاضی آگاه می کند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

از این رو در نمودار زیر نرخ تحصیل در این کشور شرح داده شده است:

نرخ تحصیل در فیلیپین

شرح ویزای دانشجویی فیلیپین

درباره ویزای دانشجویی این کشور بایستی به موارد زیر دقت داشت:

  • یک موسسه یا دانشگاه شناخته شده توسط کمیسیون آموزش عالی فیلیپین را انتخاب کنید. لیستی از موسسات و دانشگاه های شناخته شده در وب سایت کمیسیون آموزش عالی فیلیپین (CHED) موجود است.
  • از طریق دفتر پذیرش یا دفتر دانشجویان بین المللی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد شرایط پذیرش، هزینه های مدرسه، محل اقامت و ویزای دانشجویی با دانشگاه یا موسسه خود ارتباط مستقیم برقرار کنید. اکثر دانشگاه ها و موسسات دارای وب سایت های رسمی هستند. همچنین می توانید آدرس ایمیل و شماره تلفن آنها را بدست آورید. آنها همچنین یک دفتر بین المللی دانشجویان برای کمک به پردازش ویزا دارند.
  • مراقب عوامل مشکوک و مشاوران آموزشی باشید. سفارت فیلیپین هیچ مشاوره ای را تصدیق نمی کند. تاییدیه های آنها را برای پردازش ویزا نمی شناسد. به اطلاعاتی که مستقیما از دانشگاه یا موسسه مربوط می گیرید اعتبار کنید.
  • حضور شخصی و مصاحبه دانشجویی در پذیرش درخواست ویزا توسط سفارت فیلیپین لازم است. روند مصاحبه باید در برنامه های آمادگی و سفر شما گنجانده شود.
  • سفارت فیلیپین هیچگونه درخواستی را که از طرف دانشجو توسط نمایندگان ارائه شده، قبول نمی کند.
  • قبل از حضور در سفارت یا کنسولگری فیلیپین برای مصاحبه اطمینان حاصل کنید که مدارک شما کامل است. سفارت ممکن است در صورت لزوم به اسناد اضافی احتیاج داشته باشد. صحت و سقم اسناد و اطلاعات ارائه شده به سفارت را کاملا مشخص کند.

همچنین جهت زندگی و اطلاع از هزینه های اساسی به مقاله هزینه زندگی در فیلیپین را بررسی بفرمائید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی فیلیپین

در ابتدا برای اخذ ویزای دانشجویی فیلیپین متقاضیان بایستی از یکی از دانشگاه های مورد تایید این کشور در فیلیپین نامه پذیرش دریافت کنند. لذا برای این کار بایستی شرایط پذیرش و ثبت نام را بدانید. شرایط پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های فیلیپین با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشند. با این حال شرایط کلی به صورت زیر است:

  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و اخذ نمره قبولی
  • ارائه مدرک تحصیلی پیشین معتبر با معدل مناسب
  • ارائه مدرک معتبر زبان تحصیل شامل تافل یا آیلتس
  • پرداخت هزینه اولیه و ثبت نام و درخواست ویزای دانشجویی

دانشجویان پس از برقراری شرایط دانشگاه و نامه پذیرش می توانند مراتب دریافت ویزای دانشجویی فیلیپین را از طریق سفارت با ارائه مدارک مورد نظر پیگیری کنند.

شرح ویزای دانشجویی فیلیپین

تحصیل پزشکی در فیلیپین

اگر قصد دارید پزشکی یا دندانپزشکی را برای تحصیل در فیلیپین انتخاب کنید، توجه داشته باشید که این دوره ها سهمیه ای با محدود به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. در صورت شرکت در این دوره ها مطمئن شوید که دانشگاه شما دارای ظرفیت و در دسترس برای شماست. توجه داشته باشید که دوره های پیش پزشکی مانند بیولوژی، روانشناسی و غیره به طور خودکار تضمینی در پذیرش برنامه پزشکی را برای شما تضمین نمی کنند. عملکرد شما در برنامه پیش پزشکی می تواند عاملی در پذیرش مناسب پزشکی شما و دریافت ویزا باشد. در هر صورت پس از اطمینان کامل از ثبت نام و پذیرش در دانشگاه مورد نظر می توانید با ویزای دانشجویی در این کشور به تحصیل رشته های پزشکی بپردازید. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین را بررسی بفرمائید.

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در فیلیپین

دانشجویان خارجی با پذیرش در مقطع کارشناسی در کشور فیلیپین می توانند با ویزای تحصیلی این کشور حدود 4 تا 5 سال را در فیلیپین تحصیل کنند. با تمدید هر ساله ویزای دانشجویی در این کشور در این مدت اقامت تحصیلی داشته باشند. پس از اتمام کارشناسی همچنین دانشجویان می توانند برای دوره های کارشناسی ارشد در این کشور ثبت نام کنند. با تحصیل در این دوره نیز به مدت 2 سال دیگر در فیلیپین اقامت یابند. لازم به ذکر است برای تمدید ویزای دانشجویی متقاضیان بایستی دارای تمکن مالی برای رفع هزینه زندگی و تحصیل در این کشور باشند. مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور به زبان های انگلیسی و فیلیپینی ارائه می شوند. دانشجویان برای ثبت نام شهریه را باید مستقیما به حساب بانکی دانشگاه پرداخت کنند. حساب های بانکی معمولا تحت عنوان نام دانشگاه می باشد.

تحصیل دکترا با ویزای دانشجویی فیلیپین

تحصیل در مقاطع مختلف فیلیپین در هر رشته ی موجود امکان پذیر است. علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکترا در کشور فیلیپین نیز می توانند با دریافت ویزای دانشجویی این کشور در این مقطع تحصیل کنند. با توجه به مدت زمان 2 الی 3 ساله دوره های دکترا در این کشور، دانشجویان می توانند در این مدت با استفاده از ویزای دانشجویی در کشور فیلیپین اقامت گزینند. تحصیل دکترا در فیلیپین در دانشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی این کشور امکان پذیر است.

دانشجویان با اتمام این دوره می توانند با دریافت پیشنهاد کاری در این کشور، ویزای کار فیلیپین را دریافت کنند. اقامت پس از تحصیل در فیلیپین را در دستور کار خود قرار دهند. لازم به ذکر است بسیاری از بورسیه های تحصیل در فیلیپین همراه با ویزا به دانشجویان شایسته و برجسته ارائه می گردد.

هزینه تحصیل در فیلیپین

برای تحصیل زبان انگلیسی در فیلیپین، دانشجویان بین المللی باید برخی از هزینه های زیر را بپردازند: هزینه های ثبت نام، شهریه و هزینه های زندگی (از جمله مسکن، حمل و نقل، خدمات آب و برق و غیره) و بلیط هواپیما رفت و برگشت. هزینه ثبت نام این یکی از هزینه های تحصیل در فیلیپین است که دانشجویان هنگام درخواست تحصیل در خارج از کشور باید آن را بپردازند. این مبلغ به عنوان ودیعه در نظر گرفته می شود و زمانی که دانش آموز شهریه کامل را پرداخت کند، بیشتر توسط نماینده آموزش بازپرداخت می شود. هزینه ثبت نام بسته به مدرسه ای که در آن ثبت نام کرده اید از $100 تا $150 (دلار) متغیر است. شهریه و هزینه های زندگی 800$ تا $1500 (دلار) در ماه بسته به دوره، نوع اتاق خوابگاه. این مبلغ باید 2 هفته قبل از ثبت نام پرداخت شود.

در مقایسه با کشورهای دیگر با کیفیت آموزشی مشابه، هزینه تحصیل در فیلیپین با احتساب سایر هزینه ها بسیار ارزان تر است. به خصوص، اگر برای یک دوره طولانی مدت 8 تا 12 هفته یا حداکثر 24 هفته درخواست دهید، این هزینه نیز به دلیل کمک هزینه تحصیلی از طرف مدرسه یا عامل آموزشی بسیار کاهش می یابد. به جای انتخاب برای تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده آمریکا، سنگاپور که در آن دانشجویان باید شهریه را بپردازند، به اضافه هزینه های زندگی مانند اجاره، آب و برق و سایر هزینه ها، سپس با دوره هایی در فیلیپین که مقرون به صرفه هستند، دانشجویان می توانند هزینه های تحصیلی را بپردازند. کاملا مطمئن این به این دلیل است که مدارس انگلیسی در فیلیپین به طور منطقی تمام شهریه ها و هزینه های زندگی، خدمات نظافت و مراقبت در مدرسه را همراه با شهریه شما محاسبه می کنند.

در جدول زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در فیلیپین می باشید:

نرخ فارغ التحصیلیسال
78%2021
70%2022
67%2023

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین

یکی از امتیازات ویزای دانشجویی این کشور امکان کار دانشجویی در فیلیپین است. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی به صورت زیر می باشد:

  • مدارک هویتی
  • 2 نسخه از فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • گذرنامه اصلی معتبر حداقل 6 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس رنگی
  • اصل و کپی شناسنامه
  • نسخه اصلی و کپی از حمایت پدر یا مادر یا سرپرست قانونی
  • 2 نسخه کپی از صفحه اطلاعات گذرنامه والدین یا سرپرست
  • نسخه رونوشت از سوابق تصدیق شده در سفارت فیلیپین
  • گواهی شخصیت اخلاقی خوب تایید شده
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • گزارش معاینات پزشکی، از جمله آزمایش X-ray
  • رزومه تحصیلی و ریز نمرات
  • لیست مخاطبین در فیلیپین
  • ارائه مدرک دال بر تمکن مالی

برای اخذ اطلاعات درباره تحصیل در دیگر کشورهای این منطقه می توانید مقالات مربوط به تحصیل در مالزی و تحصیل در سنگاپور را مطالعه کنید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می توانند شما را در پیشبرد اهداف خود برای مهاجرت به فیلیپین خود کمک کنند و راهنمای شما باشند.

سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی فیلیپین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی فیلیپین می باشیم:

  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی فیلیپین چیست؟ شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و اخذ نمره قبولی، ارائه مدرک تحصیلی پیشین معتبر با معدل مناسب، ارائه مدرک معتبر زبان تحصیل شامل تافل یا آیلتس، پرداخت هزینه اولیه و ثبت نام و درخواست ویزای دانشجویی
  • تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در فیلیپین با ویزای تحصیلی چیست؟ دانشجویان خارجی با پذیرش در مقطع کارشناسی در کشور فیلیپین می توانند با ویزای تحصیلی این کشور حدود 4 تا 5 سال را در فیلیپین تحصیل کنند. با تمدید هر ساله ویزای دانشجویی در این کشور در این مدت اقامت تحصیلی داشته باشند. پس از اتمام کارشناسی همچنین دانشجویان می توانند برای دوره های کارشناسی ارشد در این کشور ثبت نام کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *