مهاجرت تحصیلی فیلیپین

تحصیل در مقاطع مختلف فیلیپین

تحصیل عالی در مقاطع مختلف در فیلیپین

امکان تحصیل در مقاطع مختلف فیلیپین برای دانشجویان داخلی و بین المللی هر ساله به 2 زبان انگلیسی و فیلیپینی میسر می باشد. دانشجویان با تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین می توانند مدارک مختلف علمی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دریافت کنند و به تحصیل بپردازند. دانشجویان ایرانی در صورت تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران همچنین می توانند مدرک مورد نظر و مورد تایید در ایران را اخذ نمایند.

در هر حال حاضر مردم بسیاری از کشورهای منطقه آسیا و دیگر کشورهای از جمله روسیه، هندوستان، کره جنوبی، برزیل و غیره برای تحصیل در مقاطع مختلف به کشور فیلیپین مهاجرت می کنند. تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین در دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور امکان پذیر است. در اینجا همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین را به خوبی شرح داده اند.

تحصیل در مقطع ابتدایی در فیلیپین

آموزش ابتدایی اولین بخش از سیستم آموزشی در فیلیپین است. شامل 6 سال آموزش اجباری از کلاس 1 تا 6 است. کلاس 7 که اختیاری است توسط برخی مدارس ارائه می شود. موضوعات اصلی شامل ریاضیات، علوم، انگلیسی، فیلیپینی و علوم اجتماعی است. موضوعات اختیاری شامل موسیقی، هنر، تربیت بدنی و ورزش است. دانش آموزان مدارس خصوصی ممکن است موضوعاتی را از برنامه های درسی گسترده تر از جمله دروس دینی را برای ارائه انتخاب کنند. تا سال 2004، دانش آموزان ابتدایی به طور سنتی برای آزمون ابتدایی (NEAT) آماده می شدند که توسط اداره آموزش، فرهنگ و ورزش (DECS) اداره می شد.

در سال 2004، هنگامی که DECS به طور رسمی به وزارت آموزش و پرورش (DepEd) تبدیل شد. در نتیجه سازماندهی مجدد، این آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش (DepEd) به آزمون ملی (NAT) تغییر یافت. مدارس ابتدایی دولتی و خصوصی از این امتحان برای سنجش شایستگی استفاده می کنند. از سال 2006، فقط مدارس خصوصی برای دوره متوسطه امتحان ورودی دارند.

تحصیل در مقطع متوسطه در فیلیپین

آموزش متوسطه معروف به (Paaralang Sekundarya) شامل 4 سال تحصیل است. برنامه درسی برای مدارس خصوصی و دولتی تنظیم شده است. موضوعات اصلی ارائه شده در این مقطع به شرح زیر است:

  • سال اول: فیلیپین 1، جبر 1، علوم، انگلیسی 1، تاریخچه فیلیپین
  • سال دوم: فیلیپینی 2، جبر 2، زیست شناسی، انگلیسی 2، تاریخ آسیا
  • سال سوم: فیلیپینی 3، هندسه، شیمی، تاریخ جهانی، جغرافیا
  • سال چهارم: فیلیپین 4، حسابان، هندسه، فیزیک، ادبیات، اقتصاد

موضوعات اختیاری شامل بهداشت، موسیقی، هنر، تربیت بدنی، اقتصاد و فناوری است. مدارس منتخب موضوعات اضافی را ارائه می دهند. تعداد کل دانش آموزان متوسطه در فیلیپین حدود 6 میلیون نفر می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فیلیپین را بررسی بفرمائید.

تحصیل عالی در مقاطع مختلف در فیلیپین

اکثر موسسات آموزش عالی در کشور فیلیپین توسط کمیسیون آموزش عالی تنظیم می شود. کالج ها معمولا 1 یا چند برنامه تخصصی ارائه می دهند. در حالی که دانشگاه ها باید حداقل 8 برنامه کارشناسی ارشد مختلف را در یک رشته گسترده و حداقل 2 برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه دهند. دانشگاه های دولتی همه غیر مذهبی هستند. برنامه های گسترده ای را ارائه می دهند. از این رو به زبان های انگلیسی و فیلیپینی می باشد. دانشگاه های دولتی فیلیپین با بودجه دولتی بخش قابل توجهی از بودجه سالانه را دریافت می کنند، تأمین می شوند.

همچنین تعدادی از موسسات عالی خصوصی، مذهبی یا غیرمذهبی و انتفاعی وجود دارند. بیشتر موسسات خصوصی در فیلیپین سازمان های غیرانتفاعی کاتولیک هستند. تحصیلات عالی در فیلیپین در 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می گردد. دانشگاه ها برنامه های تحصیلی خود را در مقاطع مختلف هر سال در 2 ترم برگزار می کنند.

در نمودار زیر مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین را مشاهده می کنید:

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین

هر مقطع تحصیلی در کشور فیلیپین شرایط و الزامات خاص خود را دارد. لذا برای تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های فیلیپین بایستی از شرایط آن مطلع شوید. به طور کلی می توان گفت دانشگاه های فیلیپین در مقاطع مختلف شرایط تقریبا یکسانی را برای ثبت نام دانشجویان دارند. این دانشگاه ها با ثبت نام دانشجویان برجسته و مستعد سعی بر افزایش اعتبار خود دارند. به طور کلی از جمله شرایط لازم برای تحصیل در مقاطع مختلف می توان موارد زیر را نام برد:

  • ارسال مدرک تحصیلی پیشین برای تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین: برای مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متقاضی بایستی مدرک معتبر کارشناسی مورد تایید کشور فیلیپین را ارائه کند.
  • ارائه مدرک تحصیل با ریز نمرات و معدل مناسب
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل به زبان انگلیسی
  • شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها و کسب حداقل نمره قبولی

جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در فیلیپین را بررسی بفرمائید.

بررسی تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین

کمیسیون آموزش عالی (CHED) نظارت بر دانشگاه های فیلیپین را در مقاطع مختلف بر عهده دارد. کالج ها در فیلیپین معمولا 1 یا 2 برنامه پیشنهادی دارند. در حالی که، دانشگاه ها باید حداقل 8 برنامه کارشناسی و حداقل 2 برنامه کارشناسی ارشد داشته باشند. دولت بودجه هایی را برای دانشگاه های دولتی اختصاص می دهد. اگرچه هیئت مدیره هر موسسه را اداره می کند. بیشتر دانشگاه های خصوصی مانند 2 دانشگاه برتر خصوصی فیلیپین به نام های دانشگاه سانتو توماس و دانشگاه آتنهو د مانیلا توسط سازمان های کاتولیک و غیرانتفاعی اداره می شوند. در باب برنامه های تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارامترشرح
طول دوره کارشناسی4 سال
طول دوره کارشناسی ارشد2 الی 3 سال
برنامه سال تحصیلی1 سال تحصیلی از 2 ترم یا 3 ترم برای دانشگاه های 3 ماهه (یعنی دانشگاه De La Salle) تشکیل شده است.
شروع سال تحصیلیهفته اول ژوئن (June) یا هفته اول آگوست (August)
تعطلات کریسمس24 دسامبر (December) تا 1 ژانویه (January)

هزینه های زندگی در فیلیپین برای یک دانشجوی بین المللی نسبتا کم است. هزینه متوسط $​​1000 (دلار) برای دانشگاه های دولتی یا $1200 الی $1500 (دلار) برای دانشگاه های خصوصی شهریه 1 سال را پوشش می دهد. برای سایر نیازهای اساسی دیگر، انتظار داشته باشید که سالانه $4000 الی $6000 (دلار) هزینه کنید. از این رو می تواند هزینه های حمل و نقل، غذا و سایر هزینه های دیگر را نیز تامین کند.

با ویزای دانشجویی فیلیپینی، دانشجو می تواند یک کار نیمه وقت در فیلیپین داشته باشد.

بررسی تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین

تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های برتر فیلیپین

در این قسمت در مورد 10 دانشگاه برتر فیلیپین بر اساس رتبه بندی ارائه شده توسط  QS خواهیم کرد. عواملی که در رتبه بندی این دانشگاه ها تاثیر می گذارد، مبتنی بر ارائه برنامه های درسی، یادگیری عالی دانشجویان و معلمان است. روابط، امکانات دانشگاه، رشد شغلی، نتایج آزمون شغلی و میزان اشتغال و عملکرد آنگونه که توسط برخی از شرکت های شناخته شده در فیلیپین که فارغ التحصیلان دانشکده مربوطه را استخدام می کنند، بیان شده است.

معیارهای رتبه بندی QS شامل پارامترهای زیر است:

  • شبکه تحقیقاتی بین المللی
  • شهرت دانشگاهی
  • مبادله ورودی
  • مبادله برون مرزی
  • عملکرد دانشجویان بین المللی
  • اعتبار کارفرما فارغ التحصیلان
  • مقالات در هر دانشکده
  • دانشکده بین المللی
  • کارمندان دانشکده دارای دکتری
  • تعداد دانشجویان
  • سطح اعتبار سنجی برای هر دوره
  • گواهینامه ها و جوایز اخذ شده

در اینجا این 10 دانشگاه معرفی شده اند:

رتبهنام دانشگاه
1دانشگاه دیلیمان فیلیپین
2دانشگاه د لا ساله
3دانشگاه مانیل فیلیپین
4دانشگاه فیلیپین
5دانشگاه اتنو مانیلا
6داشگاه لس بانیوس
7دانشگاه سانتو توماس
8دانشگاه سن کارلوس
9دانشگاه سیلیمان
10موسسه مدیریت آسیا

درباره تحصیل در مقاطع مختلف در فیلیپین

تحصیل در فیلیپین تقریبا برابر با آموزش متنوع و عملی با تنوع گسترده ای از رشته ها در مقاطع مختلف و همچنین پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی آن است. پیش از این فیلیپین قرن ها توسط اسپانیا و آمریکا بوده است و فرهنگ و سنت فیلیپین بسیار تحت تأثیر این 2 کشور قرار گرفته است. فیلیپین از سیستم آموزشی آمریکا به عنوان الگو پیروی می کند. به همین ترتیب، زبان اصلی آموزش و زبان رسمی تجارت زبان انگلیسی است. فیلیپین طیف گسترده ای از گزینه ها را برای تحصیل در مقاطع مختلف دارد. این کشور دارای دانشگاه هایی در سطح جهانی است که تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری را به ویژه در زمینه های کشاورزی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و علوم انسانی ارائه می دهند.

فیلیپین با داشتن کشاورزی به عنوان محرک اصلی اقتصاد، پژوهشگاه بین المللی تحقیقات برنج (IRRI) را در اختیار دارد که از متخصصان بین المللی در زمینه دانش کشاورزی بهره می برد. کارآموزی و مشاغل پاره وقت نیز در بین شرکتهای چند ملیتی واقع در مناطق تجاری در ماکاتی، بونیفاسیو و پاسیگ برای دانشجویان بین المللی در فیلیپین نیز در دسترس است. برای تحصیل و مهاجرت به دیگر کشورها از جمله تحصیل در چین و مهاجرت تحصیلی مالزی می توانید به مقالات لینک شده و ارائه شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *