مهاجرت سرمایه گذاری در قطر

ویزای بازنشستگی قطر

ویزای بازنشستگی قطر

ویزای بازنشستگی قطر یکی از طرق مهاجرت به این کشور بوده و این روش مناسب افراد 55 تا 60 سال می باشد و آن ها می توانند برای اخذ آن اقدام نمایند. جمعیت این کشور از حدود 600000 نفر در سال 2000 به بیش از 2.2 میلیون نفر رسیده است. این کشور یکی از کشورهای مرفه در جهان و یکی از سریع ترین رشد اقتصادی در خاورمیانه است. قانون شماره 21 سال 2015، قانون مهاجرت، مقرراتی را تعیین می کند که تحت آن مهاجران خارجی می توانند به این کشور وارد شوند، کار کنند و در آنجا اقامت داشته و از آن خارج شوند.

قانون مهاجرت قانون شماره (4) سال 2009 (قانون مهاجرت قدیمی) و تصمیمات و مصوباتی را که قبلا برای اجرای آن صادر شده بود، لغو می کند. با این حال، تا زمان انتشار آیین نامه اجرایی، قانون مهاجرت قدیمی تا حدی که مغایرتی با مفاد قانون مهاجرت نداشته باشد، همچنان پابرجا خواهد بود. اداره مهاجرت وزارت کشور و اداره کار وزارت انکشاف اداری، کار و امور اجتماعی اصلی ترین ادارات اداری می باشند. این قانون مهاجری را به عنوان هر شخصی که به این کشور وارد شود و تابعیت این کشور نداشته باشد، تعریف می کند.

این کشور قطعا یکی از مناطق گران قیمت در خاورمیانه است. هزینه زندگی در این کشور به ویژه در پایتخت دوحه با دیگر شهرهای بزرگ جهان قابل مقایسه است. از آنجا که غذای زیادی وارد می شود، انتظار می رود که برای آن بیش از مبلغی که معمولا پرداخت می کنید بپردازید. به همین ترتیب، اقامت در این کشور مرفه گران است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقه مندانی که قصد اخذ ویزای بازنشستگی قطر را دارند، این نگارش را آماده کرده و مزایای بازنشستگی این کشور را بازگو خواهد کرد.

سن اخذ ویزای بازنشستگی قطر

اتباع این کشور، اعم از زن و مرد شاغل در بخش دولتی، که مجموعا 15 سال کمک هزینه خود را به پایان رسانده اند، در سن 60 یا 55 سالگی واجد شرایط دریافت مستمری دولت می باشید. همچنین گزینه بازنشستگی پیش از موعد با 40 سال نیز وجود دارد. اما 15 سال مشارکت اجباری است. سیستم بازنشستگی توسط دولت در این کشور توسط اداره عمومی بازنشستگی و بیمه اجتماعی (GRSIA) اداره می شود و تحت نظارت وزارت توسعه اداری، کار و امور اجتماعی اداره می شود. GRSIA از طریق بازنشستگی طبق مقررات قانون شماره 24 و بازنشستگی، در صورت فوت کارمند، از اتباع بازنشسته این کشور و اعضای خانواده آن ها حمایت اجتماعی می کند.

این با جمع آوری کمک های بازنشستگی و مدیریت و سرمایه گذاری وجوه عمومی می باشد. طرح ویزای بازنشستگی قطر برای موارد زیر آزاد است:

  • کارمندان در وزارتخانه ها
  • موسسات عمومی
  • آژانس ها
  • شرکت های سهامی
  • سایر موارد که توسط شورای وزیران تعیین شده است.

آزاد است. این سازمان همچنین بازنشستگان غیرنظامی و نظامی یا بازنشستگان واجد شرایط آن ها را در صورت مرگ بازنشستگی می دهد. مبلغ بازنشستگی کشیده شده به آخرین حقوق دریافتی کارمند در زمان بازنشستگی بستگی خواهد داشت. به علاوه، مزایای کمک هزینه اجتماعی براساس حقوق و دستمزد نهایی یک فرد تعیین می شود.

سن اخذ ویزای بازنشستگی قطر

مستمری برای مشمولین ویزای بازنشستگی قطر

افراد خارج از کشور مشمول دریافت مستمری از دولت این کشور نمی شوند. در حالی که سن بازنشستگی برای اتباع در مشاغل بخش دولتی 60 سال است، برای کارمندان در مشاغل بخش خصوصی محدودیت سنی برای بازنشستگی وجود ندارد. در اینجا افراد بالای 60 سال به کار در بخش های خصوصی ادامه می دهند. تنها مشکل در بخش خصوصی این است که تغییر حمایت مالی برای کارمندان خارج از کشور بالای 60 سال مجاز نمی باشد و درخواست های کتبی برای تمدید ویزای بازنشستگی قطر آن ها ارائه می شود.

علاوه بر این، یک قانون جدید بازنشستگی که احتمالا در قطر مطرح می شود، تضمین می کند که کارفرمایان به طور منظم به برخی از مجموعه های دولتی کمک می کنند. دلیل این امر این است که، با شروع پیوستن چند فرد محلی به بخش های خصوصی، بخش خصوصی باید خود را برای ارائه مزایای اشتغال و بازنشستگی به اتباع آماده کند. در هر صورت، امید است که قانون جدید بازنشستگی بخش خصوصی را نیز تحت پوشش قرار دهد. با این حال، قانون شامل کارمندانی که پاسپورت این کشور معتبر ندارند، نمی شود. اگر قصد کار در قطر دارید مقاله کار در قطر در سال 2023 را مطالعه نمایید.

هزینه زندگی در قطر

شاخص جهانی هزینه زندگی مرسر، دوحه را در 115 شهر از مجموع 209 شهر قرار داد. این بدان معناست که دوحه از دبی و ریاض ارزان تر است. اما از کویت و مسقط گران تر است. با این وجود ، روی زمین اختلاف بیشتری در هزینه و ثروت مشاهده خواهید کرد. هزینه زندگی در قطر بسته به سبک زندگی و خانواده شما بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر مجرد باشید، در محل اقامت مناسب زندگی می کنید و مرتبا با دوستان خود به اوقات فراغت مشغول باشید، احتمالا به دنبال هزینه 12000QAR (ریال قطری) هر ماه هستید.

از طرف دیگر، یک خانواده 4 نفره که در یک ویلا زندگی می کنند، احتمالا حدود 35000QAR (ریال قطری) هزینه می کنند. اما اگر متقاضی شغلی هستید که مسکن شرکت یا کمک هزینه مسکن را تأمین کند، می توانید تخمین ها را حدود 30% کاهش دهید. اگر شما به سبک زندگی بومیان خارج از کشور در این کشور زندگی می کنید، پس می توانید انتظار داشته باشید که هزینه های زندگی مشابه آنچه در اروپا می بینید باشد.

در جدول زیر هزینه اقلام ضروری در این کشور را مشاهده می کنید:

اقلامهزینه به ریال قطر
شیربین 5QAR تا 7QAR
نانبین 4QAR تا 7QAR
برنجبین 4QAR تا 7QAR
مرغبین 13.5QAR تا 40QAR

نمودار زیر توزیع هزینه اقامت این کشور در شهر دوها را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در دوها قطر

برای خرید ملک، خارجی ها به خرید ملک در مناطق خاص این کشور محدود می شوند. مهاجرت به قطر روش های مختلفی دارد که برخی ترجیح می دهند با اخذ ویزای بازنشستگی قطر اقامت این کشور را کسب نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک موسسه مهاجرتی برجسته است که با مراجعه به آن می توانید بهترین راه مهاجرت برای خود را برگزینید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *