شرایط ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند

ایرلند کشوری اروپایی و یکی دیگر از کشورهای مرفه در جهان است که هزینه زندگی در ایرلند در سطح بالایی از زندگی در میان سایر کشورها قرار دارند. کشور ایرلند بالاترین رتبه ها را در حوزه های مختلف همچون اشتغال زایی، درآمد، کسب و کار، تحصیلات، مهارت، ارتباطات اجتماعی و غیره را به خود اختصاص داده است. هزینه زندگی در ایرلند نسبتا بالا و 5% از هزینه های زندگی در انگلستان بیشتر می­ باشد. اجازه انجام کار در ایرلند از سن 15 سالگی است. در حال حاضر 65% جمعیت این کشور که در محدوده سنی 15-65 سال هستند، مشغول به کار می ­باشند. از این میان 70% را مردان و 60% را زنان تشکیل می ­دهد.

مهاجرت به کشورهایی که هزینه های زندگی در آن بالاست لذت بخش نیست. زیرا افراد نمی ­توانند براحتی تمامی هزینه های زندگی خود را تأمین نمایند. علاقمندانی که قصد مهاجرت به دیگر کشورها را دارند، بهتر است از مشاوره های وکلای حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند شوند. از گزینه های مناسب مهاجرتی بسته به شرایط خود آگاهی یابند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در ایرلند

شرایط و هزینه زندگی در ایرلند

هزینه های زندگی در کشور ایرلند بسته به محل زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است. معمولا هزینه های زندگی در پایتخت این کشور شهر دوبلین نسبت به دیگر شهرهای این کشور بالاتر است. بطور میانگین هزینه زندگی در ایرلند در شهر دوبلین را 10000€ الی 15000€ (یورو) در ماه تخمین زده اند. این میزان هزینه شامل اجاره بها، قبوض خدماتی، حمل و نقل، خورد و خوراک و بطور کلی تمامی هزینه ها می­ باشد. ناگفته نماند هزینه های درمان در کشور ایرلند بالاست. همچنین می ­توان گفت بیشترین هزینه هایی که افراد در این کشور پرداخت می­ نمایند. صرف درمان و بهداشت در این کشور می ­گردد.

معرفی کشور ایرلند

جمعیت ایرلند تقریباً 4.8 میلیون نفر است که به عنوان دومین جزیره پرجمعیت پس از بریتانیای کبیر قرار دارد. جمهوری ایرلند به 26 شهرستان تقسیم شده است و همه آنها شوراهای شهرستانی خود را دارند اما به طور کلی، کل جزیره به چهار استان Connacht، Leinster، Munster و Ulster تقسیم می شود که اکثر استان های ایرلند شمالی را در بر می گیرد. آب و هوا در این کشور بسیار غیرمعمول است زیرا آنها یک کشور سپر باران برای بریتانیا هستند و هر سال یک تن بارندگی را تجربه می کنند. فراوانی باران به ایرلند اجازه می دهد تا از نظر گیاهان و کشاورزی شکوفا شود و به این کشور رنگ سبز آن را نشان دهد. محصولات پوششی مانند لوبیا، غنچه، چغندرقند و غلاتی مانند جو، جو، و گندم از جمله محصولات محبوب در این کشور هستند.

علاوه بر این، ایرلند همچنین زیستگاه مناسبی برای حدود 20 گونه مختلف از پستانداران مانند روباه قرمز، جوجه تیغی اروپایی، استوات، پیگمی شرو، گورکن و خزنده زمینی Viviparous Lizard است که بومی این کشور است. ایرلند بالاترین نرخ زاد و ولد را در اتحادیه اروپا دارد و حدود 83% از جمعیت آن از نظر قومیتی ایرلندی هستند در حالی که %9.5 از سایر ملیت ها قفقازی هستند و %7.5 از سایر اقوام مانند آسیایی، سیاه پوست و غیره. اتحادیه اروپا، این کشور از یورو به عنوان ارز مبادله ای خود استفاده می کند. جمهوری ایرلند همچنین یک کشور دو زبانه است که از هر دو زبان انگلیسی و ایرلندی به عنوان زبان رسمی خود استفاده می کند، اگرچه انگلیسی در بین مردم در زندگی روزمره بسیار بیشتر از ایرلندی استفاده می شود.

مزایا زندگی در ایرلند

ایرلندی ها انگلیسی صحبت می کنند. حومه شهر باشکوه است. برای کسانی که به دنبال بازنشستگی با سبک زندگی آرام در یک محیط طبیعی احاطه شده توسط حومه شهر سرسبز هستند، جزیره زمرد برای شما مناسب است. این کشور آسانی برای پاسپورت دوم است. اگر واجد شرایط هستید، لازم نیست ملیت خود را برای پاسپورت ایرلندی رها کنید. ایرلند کشوری امن و کم جرم است. در واقع، این کشور در بین ده کشور برتر جهان قرار دارد. عملاً هیچ فرهنگ اسلحه در این بخش از جهان وجود ندارد و بیش از هر چیز آن را به جامعه ای امن تر تبدیل می کند. مراقبت های بهداشتی در ایرلند برای همه کسانی که به آن نیاز دارند رایگان است. فرهنگ بخشی از زندگی روزمره است. جشنواره های موسیقی زیادی مانند جشنواره جاز، کنسرت، نمایش های خیابانی، جشنواره تئاتر، جشنواره کمدی و جشنواره هالووین وجود دارد.

معایب زندگی در ایرلند

زمستان و باران های شدید مداوم بخشی از زندگی در ایرلند است. در برخی از مناطق ایرلند، دمای زمستان می تواند تا (9.3 درجه سانتیگراد) کاهش یابد. پیش بینی این است: انتظار می رود باران زیاد باشد، حدود 150 روز در سال بارندگی شدید در ایرلند وجود دارد. با رانندگی در اطراف ایرلند، باید مراقب خود باشید. در اطراف هر پیچ بعدی در جاده ممکن است یک گاو پر پیچ و خم، یک قطعه تجهیزات مزرعه یا زنی باشد که یک کالسکه را هل می دهد. ایرلند ارزان ترین مکان برای سکونت نیست، اما اگر بودجه شما اجازه دهد، این کشور مطمئناً سزاوار توجه شماست. خواهید دید که محیطی آرامش بخش و پرارزش برای زندگی مورد انتظار شما در خارج از کشور ارائه می دهد.

در لیست زیر شاهد گران ترین شهرهای کشور ایرلند هستید:

  • دوبلین
  • بلفاست
  • واترفورد

معایب زندگی در ایرلند

حقوق دستمزد در کشور ایرلند

همانطور که در مقدمه اشاره نمودیم، کشور ایرلند رتبه های بالایی را در حوزه های مختلف کسب نموده است. در مقابل هزینه زندگی در ایرلند که بالا گزارش شده است. افرادی که مشغول به انجام کار در این کشور هستند، از حقوق و دستمزدهای مناسبی برخوردار می ­باشند. البته تضاد طبقاتی در این کشور بالاست. همانطور که تعداد افراد با سطح معیشت بالا در این کشور زیاد هستند، جمعیت افرادی که در فقر زندگی می ­نمایند، نیز در ایرلند بالاست. همچنین بسیاری از افراد با اخذ ویزای کاری ایرلند جهت انجام کار به این کشور مراجعت می­ نمایند. بطور متوسط کارکنان در این کشور از حقوق و دستمزدی برابر با €234616 (یورو) در ماه برخوردار می­ باشند. البته این مبلغ پس از کسر مالیاتی است که افراد باید به دولت پرداخت نمایند. همچنین 8/4% در سال نرخ سودی است که افراد در این کشور به صورت سالانه دریافت می ­نمایند.

هزینه های زندگی در ایرلند

واحد پولی ایرلند یورو می ­باشد. همانطور که بیان نمودیم هزینه زندگی در ایرلند نسبت به دیگر کشورها نسبتا بالاست. بگونه ای که هزینه های زندگی در این کشور 96% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران ارزیابی شده است. ما در جدول زیر برخی از هزینه های زندگی در این کشور را نشان داده ایم:

رستوران هاهزینه به یورو
یک وعده غذای معمولی15.8€
کاپوچینو3.5€
یک قرص نان سفید1.78€
سینه مرغ ( یک کیلو گرم)8.89€
سیب زمینی( یک کیلو )1.40€
12 عدد تخم مرغ2.57€
پنیر محلی9.61€
گوجه فرنگی ( یک کیلو)2.68€
پیاز ( یک کیلو)1.03€

 هزینه های زندگی در ایرلند

هزینه های حمل و نقل در ایرلند

علاوه بر هزینه زندگی در ایرلند که در قسمت قبل بیان نمودیم، افراد هزینه هایی را برای حمل و نقل و تردد در این کشور پرداخت می ­نمایند. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی در ایرلند تقریباً در تمامی نقاط این کشور امکان پذیر است. اما هزینه های حمل و نقل نیز در این کشور نسبت به دیگر کشورها بالاتر گزارش شده است. جدول زیر میزان هزینه هایی که افراد برای تردد در این کشور پرداخت می ­نمایند را نشان می ­دهد.

هزینه های حمل و نقلهزینه به یورو
بلیط یک طرفه2.52€
بلیط عبور ماهانه22€
تعرفه تاکسی20.4€
تعرفه تاکسی ( به ازای هر کیلومتر)14.8€

اجازه بها و قیمت آپارتمان ها در ایرلند

در این بخش میزان اجاره بهایی که افراد برای سکونت در ایرلند پرداخت می ­نمایند را نشان خواهیم داد.

نوع آپارتمانهزینه به یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر101491€
آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر85157€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر176365€
آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر135420€
قیمت خرید هر متر آپارتمان در مرکز شهر482247€

هزینه های تحصیل در ایرلند

تحصیل در ایرلند طرفداران زیادی دارد. زیرا دانشگاه های این کشور جزء برترین دانشگاه های تحقیقات و علمی در جهان به شمار می رود. تحصیل در این کشور رایگان نیست. دانشجویان بسته به مقطع و رشته تحصیلی و دانشگاهی که جهت ادامه تحصیل انتخاب نموده اند، شهریه های متفاوتی را پرداخت می­ نمایند. بطور متوسط دانشجویان در مقطع کارشناسی شهریه ای معادل 30000€ الی 90000€ (یورو) در سال، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد €9000 (یورو) و در مقطع دکترا 10000€ الی 250000€ (یورو) در سال پرداخت می ­نمایند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان در این کشور می توانند اقامت پس از تحصیل در ایرلند را به طرق مختلف دریافت نمایند. در تمامی زمینه های مهاجرتی می ­توانید از مشاوره های مفید وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند شوید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در ایرلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در ایرلند می باشیم:

  • آیا زندگی در ایرلند بهتر از انگلیس است؟ وقتی به زندگی در ایرلند در مقابل بریتانیا نگاه می کنیم، کیفیت زندگی در ایرلند بالاتر است
  • هزینه ماهانه زندگی در ایرلند چقدر است؟ هزینه زندگی در ایرلند بدون احتساب محل اقامت842€ (یورو) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *