شرایط اکوادور

هزینه زندگی در اکوادور ⭐ منطبق با تعرفه سال 2023

هزینه زندگی در اکوادور

برای مهاجرت به اکوادور اولین و مهم ترین مبحث آگاهی از هزینه زندگی در اکوادور ⭐ منطبق با تعرفه سال 2023 می باشد. کشور اکوادور دارای آب و هوای استوایی مرطوب است. اورینته در طول سال تحت تأثیر یک توده هوای گرمسیری دریایی ناپایدار قرار می گیرد، در حالی که کاستا تحت تغییرات بیشتری در ارتباط با حرکات فصلی منطقه همگرایی بین گرمسیری و جریان سرد پرو است. فرآیندهای همرفت محلی بر آب و هوا در قسمت های بالاتر آند تسلط دارند.

اورینته بارندگی نسبتاً مداوم و فراوان و دمای بالا را تجربه می کند. کاستا به طور کلی در نیمه اول سال یک فصل مرطوب و در نیمه دوم یک فصل نسبتاً خشک دارد. در بعضی از سال ها، آب گرم در ساحل جمع می شود و باعث پدیده آب و هوایی معروف به ال نینو می شود. این می تواند منجر به ریزش سیل آسا شود که باعث آسیب های زیست محیطی ویرانگری در ساحل و گه گاه حتی در ارتفاعات شود. در سیرا، بارانها در هنگام اعتدال به حداکثر می رسند. یک فصل خشک طولانی از ژوئن تا سپتامبر و یک فصل کوتاه تر (ورانیلو) از دسامبر تا ژانویه وجود دارد. کشور اکوادور یک مکان عالی برای مهاجرت و اجاره خانه می باشد.

آنچه در ادامه در رابطه با هزینه زندگی در اکوادور خواهید خواند:

  • هزینه زندگی در اکوادور در سال 2023
  • اجاره خانه در اکوادور
  • هزینه زندگی در کویتو پایتخت اکوادور

تخمین هزینه های زندگی در اکوادور

  • هزینه های تخمینی برای زندگی چهارنفره در اکوادور 1756.8$ (دلار)
  • هزینه های زندگی یک نفره بدون اجاره 490.4$ (دلار)
  • هزینه های زندگی در اکوادر به طور متوسط 1.0% بیشتر از ایران است.
  • اجاره در اکوادور به طور متوسط 32.9% کمتر از ایران است.

بررسی هزینه زندگی در اکوادور در سال 2023

در این کشور هزینه های زندگی برای مهاجران کم می باشد. اکوادور به طور مداوم به عنوان یکی از ارزان ترین مکان ها برای بازنشستگی در جهان شناخته شده است. برای استفاده از قیمت های عالی لازم نیست که میانسال باشید و برای دریافت مزایای هزینه نیازی به زندگی در کوئنکا نمی باشد و فقط اگر سن بازنشستگی را داشته باشید، از امتیازات و مزایای اضافی برخوردار خواهید بود به طوری که هزینه های شما را حتی بیشتر کاهش می دهد.

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در این کشور را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در اکوادور

زمانی که هزینه های احتمالی زندگی خود در این کشور را محاسبه می کنید، هنگام خرج کردن و خرید کردن، مواردی مانند سرگرمی و گرایش های شخصی خود را نیز در نظر بگیرید. به علاوه، این گزینه را نیز در نظر بگیرید که هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ، به ویژه کویتو و کوئنکا بیشتر خواهد بود.

در جدول زیر برخی از هزینه ها را مشاهده می کنید:

اقلامهزینه ماهانه به دلار
اجاره خانه  (2 تا 3 خوابه)$360
برق$30
آب$10
غذا$450
حمل و نقل$30
موبایل و اینترنت$20 الی 40$

توجه داشته باشید که این هزینه ها در شهرهای بزرگ مانند کویتو و کوئنکا بیشتر خواهد بود. بنابراین، هزینه هایی که در جدول بالا گفته شده است را برای این دو شهر دو برابر در نظر بگیرید. برای ویزای بازنشستگی، 800$ (دلار) مستمری مورد نیاز است که یک اندازه گیری کاملا دقیق می باشد که باید هنگام تعیین مبلغ پایه برای زندگی در اکوادور انجام دهید.

بررسی هزینه زندگی در اکوادور در سال 2021

اجاره خانه در اکوادور

بیشتر املاک و مستغلات در این کشور نیز در حال مدیریت املاک اجاره ای می باشند. اکنون سرمایه گذاران ملک می خرند و در چند سال دیگر بازنشسته می شوند. تا آن زمان، سرمایه گذاران ترجیح می دهند املاکشان را به عنوان منبع درآمد اجاره دهند. این امر در سواحل کشور اکوادور بسیار رایج می باشد، جایی که بسیاری از مردم اکوادور بومی نیز خانه های تعطیلاتی خود را دارند که بیشتر سال را اجاره می دهند. بخش طبقه بندی شده وب سایت های روزنامه های محلی نیز منبع خوبی می باشد. آن ها به زبان اکوادوری می باشند، اما تا زمانی که به زبان روان صحبت نکنید، قبل از بازدید از شما ایمیل های زیادی را به عقب و جلو توصیه نمی شوند. هرگز برای رزرو یک سایت اجاره ای غیبی پول ارسال نکنید.

بهتر است تحقیق و دقت خود را از قبل انجام دهید، تا در زمان ورود آماده استفاده بیشتر از وقت خود باشید. برای چند روز هتل یا مهمانخانه رزرو کنید، سپس جستجو را شروع کنید. به اطراف بگردید تا در مورد اینکه در چه محله ای می خواهید زندگی کنید و به چه نوع اقامتی نیاز دارید از جمله خانه یا آپارتمان، تعداد اتاق خواب، استخر شنا یا سایر مشخصات ایده بگیرید. به مجاورت با فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها، بانک ها و سایر منابع مورد نیاز خود توجه کنید. حتماً با مهاجران و افراد محلی ارتباط برقرار کنید و از آن ها مکان های اجاره ای را جویا شوید. اکثر شهرهای بزرگ دارای مکان های ملاقات معروف مهاجران هستند که در آن ها اغلب تابلوهای اعلانات انجمن ارسال شده با تبلیغات املاک و مستغلات، یادداشت های اشتراک گذاری سواری و سایر موارد را می یابید. رسانه های اجتماعی نیز مکان مناسبی برای ورود به بازار هستند.

هزینه زندگی در کویتو

شهر کویتو تقریبا 3 میلیون نفر جمعیت دارد که دومین شهر پر جمعیت بزرگ در کشور اکوادور می باشد. مشاغلی که در این شهر وجود دارد هر ساله 20000$ (دلار) پرداخت می کنند. شهر کویتو در دامنه کوه های آند در منطقه ای فعال از آتشفشان قرار دارد. هزینه اجاره ماهانه 479$ (دلار) در ماه می باشد.

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در کویتو را مشاهده می کنید:

شهر کویتو یک شهر متنوعی بوده و ترکیبی از جذابیت استعماری قدیمی و امکانات مدرن را ارائه می دهد. افرادی که در شهر کویتو زندگی می کنند، با بودجه کم هزینه از یک سبک زندگی لوکس برخوردار خواهند شد. مهاجران متقاضی می توانند کار کنند و در حالی که تمایل به بازنشستگی دارند، از اسکان راحت و بدون اتلاف پس انداز خود برخوردار خواهند شد. رستوران های شهر کویتو معمولا ارزان و متنوع می باشند. قبل از مهاجرت یا مسافرت به این کشور با ذهن جهانیان در شهر محل سکونت خود ملاقات کنید یا با مهاجران محلی آشنا شوید و هرگز احساس غریبه نکنید.

بررسی هزینه های زندگی در اکوادور

از نظر غذا، فرهنگ و هزینه، زندگی در اکوادور به راحتی با کشورهای اطراف مانند برزیل یا کلمبیا قابل مقایسه است. در حالی که از نظر فنی امکان زندگی با $1000 (دلار) در ماه در کاستاریکا وجود دارد، با افزایش بودجه و اجازه دادن به فعالیت‌های اضافی، از زندگی لذت بیشتری خواهید برد، بنابراین قبل از نقل مکان، پول مطمئن باشید. قیمت پایه 1400$ (دلار) در ماه برای یک زندگی خوب در بسیاری از مناطق مطلوب کشور منطقی است. هنگامی که زندگی در اکوادور را شروع می کنید، به تمام امکانات روزمره مورد نیاز برای زندگی مدرن دسترسی خواهید داشت. یعنی برق، آب، تلفن و خدمات اینترنت تقریباً برای همه در دسترس است. با برنامه های داده تلفن همراه سخاوتمندانه نیز موجود است. چیزی که باید بعد از جابجایی خود برای آن برنامه ریزی کنید این است که این خدمات می توانند در هر زمان و بدون اخطار خارج شوند.

بررسی هزینه های زندگی در اکوادور

هزینه های ماهانه در اکوادور

شما می توانید یک آپارتمان 3 خوابه اجاره کنید، خدمات خانه داری داشته باشید، در رستوران های خوب غذا بخورید، و یک وسیله نقلیه را با حدود $1700 (دلار) در ماه اداره کنید. این در واقع بسیار ارزان است. شما باید انتظار داشته باشید که در ابتدا کمی بیشتر از آنچه مردم محلی برای کالاها یا خدمات پرداخت می کنند، هزینه کنید، فقط به این دلیل که ممکن است یک خارجی آشکار باشید. قیمت ها در اکوادور ممکن است اخیراً به آرامی در حال افزایش باشند، آنها هنوز در مقایسه با سایر مناطق جهان و حتی آمریکای جنوبی کاملاً رقابتی هستند. هزینه پایین زندگی در اکوادور به بازنشستگان این امکان را می دهد تا سفرهای خود را افزایش دهند، آزادانه کاوش کنند و چیزهای جدید را امتحان کنند. برای صرف یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط، انتظار داشته باشید که برای هر نفر حدود 25$ (دلار آمریکا) خرج کنید.

در جدول زیر شاهد برخی از هزینه های اجاره خانه و خرید خانه در اکوادور می باشید:

هزینه هامبلغ به دلار
اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر366.36$
اجاره آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز251.12$
اجاره آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر595.08$
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر1.248.08$
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز$1.078.07

هزینه زندگی ماهیانه در اکوادور

در این بخش هزینه زندگی ماهیانه در اکوادور به تفکیک بررسی شده است:

  • اجاره: هزینه اجاره بستگی به محل زندگی دارد به صورت متوسط باید 250$ تا 450$ (دلار) در نظر بگیرید.
  • برق: به طور متوسط 25 دلار در ماه هزینه برق باید در نظر بگیرید.
  • آب: $5 دلار در ماه شامل 2$ (دلار) برای جمع آوری زباله.
  • غذا: محاسبه کردن سخت است، اما می توان گفت حدود $400 (دلار) در ماه. قیمت مواد غذایی در چند سال گذشته بسیار افزایش یافته است. خرید کردن و کاهش هزینه ها زمان می برد.
  • حمل و نقل: $20 (دلار). قیمت تاکسی در سال جاری %25 درصد افزایش یافته است.
  • تلفن و اینترنت: می توانید از طرح اینترنت پیش پرداخت با مبلغ $40 (دلار) در ماه استفاده کنید. تلفن ثابت مورد استفاده قرار می گیرد و حدود $35 (دلار) در ماه شامل شارژ و همچنین اینترنت همراه هزینه دارد.
  • تلویزیون کابلی: برنامه ماهانه $15 (دلار)
  • میانگین کل: 750$ الی 850$ (دلار) در ماه

خرید و بازار ها در اکوادور

هنگامی که از یک شهر جدید یا حتی کشوری مانند اکوادور بازدید می کنید، این لذت خرید به سطوح جدیدی می رسد. در مورد اکوادور، کشوری که از اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است، به سختی می توانید خود را از بازارها و مکان های خرید در اکوادور که محصولات متنوعی ارائه می دهد دور نگه دارید. اکوادور یک سنت مداوم از صنایع دستی دارد که کاربردی، زیبا هستند و همچنین سوغاتی ‌های خوبی را به وجود می ‌آورند. محصولات محبوب شامل منسوجات بافته شده مانند ملیله، ژاکت، پانچو و شال است. بازار معروف اوتاوالو یکی از قدیمی ترین بازارهای صنایع دستی آمریکای لاتین است که از زمان اینکاها فعالیت می کند. این روزها، صنعتگران بومی و دیگر صنایع دستی طیف وسیعی از صنایع دستی شامل جواهرات قومی، ماسک، کنده کاری‌های چوب و سنگ، پتو و بانوج را در اینجا می ‌فروشند.

هر روز غرفه ‌هایی وجود دارد، اما شنبه بهترین زمان برای خرید است زیرا افراد خارج از شهر برای فروش کالاهای خود می ‌آیند. کلاه پاناما که به دلیل لوازم جانبی استفاده شده در زمان ساخت کانال نامگذاری شده است، در واقع یک محصول اکوادور و برخی از جالب ترین کلاه های جهان است. مونته کریستی در استان منابی بسیاری از بافندگان چیره دست باقی مانده را دارد که اینها را با دست طی چند روز یا حتی در برخی موارد ماهها از کاه نخل توکیلا که به نازکی نخ شکافته شده است، می سازند. هرچه الیاف ریزتر باشد کلاه انعطاف پذیرتر است و قیمت ها از 10 تا چندین هزار دلار متغیر است. آتشفشان های این کشور چشمه های آب گرم با خواص درمانی معروف ایجاد کرده اند.

گشت و گذار در بانوس اکوادور

بانوس شهری کوچک در شرق، در پای تونگوراهوای فعال است که در آن لاس پیسیناس د لا ویرگن استخرهای حرارتی با دماهای مختلف و صحنه‌های آبشار دارد. از طرف دیگر، کسانی که در کیتو مستقر هستند می ‌توانند یک گشت و گذار شبانه به Papallacta Termas، یک هتل آبگرم با 12 چشمه آب‌ نمای معدنی با دماهای متفاوت، مناظر زیبای کوهستان، و بسته ‌های درمانی کامل را امتحان کنند. هنگام خرید در بازارها، با خیال راحت چانه بزنید. اگر می ‌خواهید در مورد مقداری که باید پرداخت کنید، از بازارهای صنایع دستی دولتی که نرخ ‌های ثابتی دارند بازدید کنید. فروشگاه ‌های اینجا بیشتر از ساعت 8 صبح تا ظهر و از ساعت 2 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر در روزهای کاری باز هستند. اکثر آنها حداقل یک بار در هفته، معمولا یکشنبه ها تعطیل هستند، اما همچنان هر روز هفته چیزی باز خواهید یافت.

مزایای زندگی در اکوادور

اکوادور در نوک شمالی آمریکای جنوبی رو به غرب واقع شده است. این بدان معناست که 1400 مایل جریان ساحلی و اقیانوسی دارد. احساس واقعی مدیترانه در سراسر کشور با بهار بی پایان وجود دارد. بنابراین، در حالی که روزهای برفی وجود ندارد، باران زیادی خواهد بارید. این در واقع دلیل خوبی برای سرسبزی و سبز بودن آن است. اگر به دنبال مکانی با امکانات رفاهی عالی هستید که مقرون به صرفه باشد، اکوادور می تواند آن را برآورده کند. با حقوقی که زیر خط فقر در ایالات متحده است، می توانید در این بخش از آمریکای جنوبی کاملاً راحت زندگی کنید. بسیاری از خانه های اجاره ای دارای نظافت خانه هستند. همچنین داشتن خانه در شهر و خانه تعطیلات در ساحل یا در کوه غیرمعمول نیست.

شما می توانید انتظار داشته باشید که تمام قبض های خود را پرداخت کنید و پولی برای خوردن غذای لوکس با حدود 1500$ (دلار) در ماه یا کمتر داشته باشید. اکوادور به دلیل اینکه کشوری است که به اندازه آمریکا توسعه نیافته است، کمترین میزان جرم خشن را در جهان دارد. بهترین راه برای ایمن ماندن این است که خود را پایین نگه دارید. تا زمانی که ثروت را به رخ نکشید، هیچ کس واقعاً به شما توجه نخواهد کرد. اکثر نقاط کشور حتی برای پیاده روی در شب به تنهایی مشکلی ندارند. اقدامات احتیاطی را انجام دهید و نگران نباشید که هدف هیچ جنایتی قرار بگیرید. راه های متعددی برای سالم ماندن و بیمه ماندن در حین زندگی در اکوادور وجود دارد. اول، کمک های مردمی توسط دولت ارائه می شود. اگر گزینه های بیشتری می خواهید، می توانید به سیستم مراقبت های بهداشتی ملی پرداخت کنید.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش هزینه های زندگی در اکوادور می باشید:

نرخ افزایشسال
4%2021
8%2022
10%2023

اگر قصد مهاجرت یا کار در اکوادور را دارید می توانید برای دریافت مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در اکوادور

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در اکوادور می باشیم:

  • آیا هزینه زندگی در اکوادور ارزان است؟ هزینه زندگی در اکوادور به طور متوسط ​​50.81% کمتر از ایالات متحده است. اجاره در اکوادور به طور متوسط 79.36% کمتر از ایالات متحده است.
  • آیا اقتصاد اکوادور خوب است؟ رشد اقتصادی با وجود آشفتگی های سیاسی و کلان اقتصادی ادامه دارد. رشد تولید ناخالص داخلی (2022): 2.9% (تخمینی) تورم (2021): 1.4% (تخمینی)
  • هزینه زندگی در اکوادور چقدر است؟ هزینه های تخمینی برای زندگی چهارنفره در اکوادور 17568 $ (دلار) و هزینه های زندگی یک نفره بدون اجاره 490.04$ (دلار) می باشد.
  • هزینه اجاره خانه در اکوادور چقدر است؟ اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 366.36$ می باشد.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *