اروپا

هزینه زندگی در اروپا

هزینه زندگی در اروپا

از مهمترین فاکتورهای هزینه زندگی در اروپا رشد اقتصادی، سلامت و امنیت می­ باشد که این کشورها در تمامی این زمینه ها به خوبی عمل نموده اند. از همین رو در سال های اخیر بسیاری از افراد زندگی در کشورهای اروپایی را انتخاب نموده و به طرق مختلف به اروپا مهاجرت می نمایند. هزینه زندگی در اروپا یکی از مهمترین عوامل انتخاب مکان زندگی برای افراد می ­باشد. اگر چه بسیاری معتقدند که هزینه زندگی در اروپا گران است، اما کشورهایی در این قاره­ سبز وجود دارد که با برخورداری از بهترین سطح زندگی هزینه های زندگی در آن کشورها بسیار مناسب است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به ارائه بهترین مشاوره های مهاجرتی هستند.

اروپا قاره ای کوچک و در نزدیکی آسیاست که به رشد قابل توجه در زمینه های مختلف رسیده است. آب و هوای معتدل این قاره موجب شده است تا این قاره را به قاره ای سبز موسوم گردد. اکثر کشورهای اروپایی از تاریخ و قدمتی کهن برخوردارند. جاذبه های طبیعی و گردشگری منحصر به فرد این قاره از مهمترین عوامل جذب گردشگران می ­باشد. اختلاف طبقاتی در کشورهای اروپایی کمتر به چشم می­ خورد. تمامی مردم در اروپا از یک سطح زندگی برخوردار می­ باشند. در ادامه هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی را بررسی خواهیم نمود.

بررسی هزینه زندگی در اروپا

با توجه به اینکه افراد معتقدند هزینه زندگی در اروپا گران است، اما افراد در کشورهایی همچون جمهوری چک و پرتغال و رومانی می ­توانند با پرداخت هزینه های پایین تری به زندگی بپردازند. از آنجاییکه کشور چک در مرکز قاره­ اروپا قرار گرفته و به عنوان پلی برای ورود به دیگر کشورها است. اکثر افراد بر این باورند هزینه های زندگی در این کشور کوچک بالاست. اما برخلاف تصور هزینه زندگی چک بسیار مناسب و مقرون به صرفه می ­باشد. هزینه زندگی در این کشور 800€ (یورو) در ماه برآرود شده است. همچنین هزینه های زندگی در کشورهای گرجستان، رومانی و پرتغال بسیار مناسب است. به طور متوسط افراد با پرداخت 500€ یورو) در ماه به راحتی می­ توانند مخارج زندگی را در گرجستان پرداخت نمایند).

هزینه های زندگی در کشور اروپایی اتریش

اتریش در همسایگی کشور آلمان قرار دارد که با توجه به کیفیت ها و استانداردهای زندگی در این کشور، سالانه افراد زیادی به طرق مختلف به این کشور مهاجرت می­ نمایند. هزینه های زندگی در این کشور 11400€ الی 12300€ (یورو) در سال برآرود شده است. دانشگاه های این کشور از کیفیت های آموزشی بسیار بالایی برخوردارند. همچنین امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده اند. تحصیل در دانشگاه های اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا و بومی این کشور به صورت رایگان است.

اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا با پرداخت 4175€ (یورو) در سال امکان ادامه تحصیل در اتریش را خواهند داشت. دانشجویان با انجام کار ضمن تحصیل در اتریش می ­توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را کاهش دهند. همچنین دانشجویان امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در این کشور را خواهند داشت. بدین طریق می ­توانند از مزایای تحصیل رایگان در اتریش نیز بهره مند گردند.

هزینه های زندگی در کشور اروپایی اتریش

هزینه زندگی در آلمان و اورپا

با توجه به هزینه زندگی در اروپا، زندگی در آلمان گزینه بسیار مناسبی است. هزینه زندگی در آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است. به طور متوسط افراد با پرداخت 750€ (یورو) در سال به راحتی می ­توانند مخارج زندگی خود در این کشور را پرداخت نمایند. بیشترین هزینه های زندگی در این کشور مربوط به اجاره آپارتمان می ­باشد. لازم بذکر است دانشگاه های آلمان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. بطوریکه سالانه دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی آلمان تحصیل در دانشگاه های این کشور را برمی ­گزینند. تحصیل در این کشور فارغ از ملیت دانشجویان به صورت رایگان است. تنها دانشجویان مبلغی برای اخذ کارت دانشجویی و ثبت نام در دانشگاه های این کشور پرداخت می­ نمایند. دانشجویان در این کشور اجازه انجام کار دانشجویی را نیزخواهند داشت. همچنین پس از پایان تحصیلات می ­توانند به راحتی نسبت به اخذ اقامت کاری اقدام بنمایند.

هزینه زندگی در کشور اروپایی بلژیک و فرانسه

بلژیک یکی از دیگر کشورهای اروپایی است که هزینه زندگی در اروپا در این کشور نیز همانند اتریش تخمین زده شده است. تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز به صورت رایگان نمی­ باشد. دانشجویان با پرداخت هزینه هایی امکان ادامه تحصیل در بلژیک را خواهند داشت. دانشجویان اتحادیه اروپا سالانه مبلغی حدود 900€ (یورو) و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا 4175€ (یورو) امکان ادامه تحصیل در بلژیک را خواهند داشت. دانشگاه های بلژیک از امکانات بسیار مناسبی برخوردارند. کیفیت و سطح بالای زندگی در این کشور از مهمترین دلایل افراد برای زندگی در بلژیک می­ باشد.

فرانسه نیز همانند آلمان یکی از کشورهای پرطرفدار در اروپا می­ باشد. هزینه های زندگی در این کشور مناسب است. تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه برای دانشجویانی که از مهارت زبان فرانسوی برخوردارند، به صورت رایگان است. اما تحصیل به دیگر زبان های به صورت رایگان نبوده و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می ­باشند. ما بطور متوسط دانشجویان با پرداخت 170€ الی 400€ (یورو) در سال می ­توانند در کشور فرانسه به تحصیل بپردازند. با توجه به هزینه زندگی در اروپا، آلمان و فرانسه کشورهایی هستند که از هزینه های زندگی مناسب تری برخوردارند. مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر معرفی ارزان ترین کشورهای اروپایی پیشنهادات مفیدی را در اختیار عزیزان قرار می­ دهند.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *