مهاجرت تحصیلی کانادا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا موضوعی است که مورد توجه بسیاری از متقاضیان جهت تحصیل در این کشور بوده که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشکده های دندانپزشکی در کانادا ابتدا بایستی دوره ای موسوم به پریمدیکال که دوره ای آموزشی جهت آمادگی در رشته دندانپزشکی است را بگذرانند. دوره پریمدیکال معمولا به مدت 2 الی 4 سال طول خواهد کشید. به دانشجویان پس از اتمام این دوره مدرک کارشناسی علوم پایه در رشته های زیست شناسی، انسان شناسی و یا علوم اجتماعی اعطاء می­ گردد. پس از پایان دوره پریمدیکال دانشجویان می ­توانند با تحصیل در دوره تخصصی دندانپزشکی در کانادا مدرک تخصصی خود را دریافت نمایند.

اگر چه اکثر دانشگاه های کشور کانادا از اعتبار بالایی برخوردار هستند. تمامی این دانشگاه ها آموزش های با کیفیتی را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. اما هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا در دانشگاه ها و ایالت های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. با توجه به هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا برخی از دانشجویان در کنار تحصیل به انجام کارهای دانشجویی در کانادا می ­پردازند. از این طریق آنان می ­توانند برخی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را تأمین نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی در هموارسازی مسیر تحصیلی دانشجویان در دیگر کشورها را دارد.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تمامی دانشگاه های کشور کانادا اجازه پذیرش دانشجویان بین المللی را ندارند. از همین رو دانشجویان خارجی تنها اجازه تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور را دارند. این دانشگاه ها شرایطی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی تعیین نموده اند. دانشجویانی که معدل بالای 15 در دوران متوسطه برخوردار هستند. شانس بیشتری در اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های دندانپزشکی کانادا خواهند داشت. همچنین دانشجویان بسته به زبان تدریس دانشگاه های کانادا ملزم به ارائه مدارک زبان انگلیسی و یا فرانسوی هستند. البته امکان تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا برای دانشجویان وجود دارد.

بدین طریق که دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه های این کشور دوره های آموزش زبان انگلیسی و فرانسوی را به صورت فشرده در کانادا بگذرانند. پس از آن وارد دانشگاه دندانپزشکی در کانادا گردند. برنامه های آموزش دندانپزشکی در کانادا به 2 دوره عمومی و تخصصی تقسیم می­ شود. در طول دوره های عمومی آن به مدت 5 سال و دوره های تخصصی آن 3 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در کانادا می­ توانند آموزش های تخصصی را در 9 رشته بصورت حرفه ای بگذرانند.

بررسی هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کانادا از جمله مشاغل مورد نیاز در این کشور است. دندانپزشکان در این کشور بالاترین حقوق و دستمزدها را در میان کشورهای جهان دریافت می­ نمایند. بطور متوسط هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا 10000CAD الی 12000CAD (دلار کانادا) در سال تخمین زده شده است که با توجه به دانشگاه های مختلف این کشور ممکن است متغیر باشد. علاوه بر این دانشجویان بایستی هزینه هایی را به صورت ماهانه بابت مخارج زندگی خود در این کشور پرداخت نمایند. هزینه زندگی دانشجویی در کشور کانادا تقریبا 800CAD الی 1000CAD (دلار کانادا) در ماه تخمین زده شده است.

بررسی هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در کانادا

دانشگاه های دندانپزشکی کشور کانادا علاوه بر آموزش های با کیفیت و تخصصی از امکانات بسیار مدرن و پیشرفته آموزشی نیز برخوردار هستند. دانشگاه های بریتیش کلمبیا، تورنتو، آلبرتا، منیتوبا و وسترن انتاریو از برترین دانشگاه های دندانپزشکی در کانادا می ­باشند. هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا در هر یک از دانشگاه های فوق متغیر است. بهتر است دانشجویان قبل از اقدام جهت پذیرش تحصیلی در کانادا ابتدا دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در این کشور را شناسایی نمایند.

دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در کانادا از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • امکان انجام کار ضمن تحصیل در کانادا
  • هزینه های مناسب تحصیل و زندگی در کانادا
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • اخذ مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه هایی با اعتبار بالا
  • ادامه تحصیل در جامعه ای با رفاه اجتماعی بالا

کار دندانپزشکی در کانادا

دانشجویانی که تحصیلات خود را در کشور کانادا به اتمام رسانیده اند، بایستی ابتدا مجوز کار (پروانه پزشکی) خود را از شورای پزشکان این کشور دریافت کنند. پس از آن مجوز کار در کانادا را اخذ نمایند. دیگر دانشجویانی که تحصیلات را در سایر کشورها به اتمام رسانیده اند، ابتدا باید مدرک تحصیلی را در این کشور معادل سازی نمایند. معادل سازی مدارک تحصیلی در کشور کانادا منوط به گذراندن دوره های کارآموزی است. این دوره ها در بیمارستان ها و یا کلینک های این کشور است.

پزشکان و دندانپزشکان جهت اخذ مجوز کار کانادا ملزم به ارائه مدارک زیر به شورای پزشکی کانادا جهت دریافت پروانه پزشکی هستند:

  • ارائه مدرک تحصیلی دندانپزشکی از دانشگاه های معتبر در کانادا
  • ارائه گواهی گذراندن دوره های معادل سازی در کانادا
  • برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • اخذ نمره قبولی در آزمون اخلاق حرفه ای قوانین پزشکی
  • عضویت در انجمن های دندانپزشکی در یکی از ایالت های کشور کانادا

حقوق و هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا در مقایسه با دانشگاه های انگلیسی زبان در دیگر کشورها بسیار مناسب است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور امکان دریافت حقوق های بسیار مناسبی خواهند داشت. با توجه به نیاز مبرم جامعه کانادا به نیروی حرفه ای دندانپزشک، دولت این کشور هر ساله از طریق برنامه های مهاجرتی دندانپزشکان زیادی را به کانادا جذب می ­نمایند. دندانپزشکان در کانادا از حقوقی معادل با 350000CAD (دلار کانادا) در سال برخوردار هستند.

مهم ترین وظایف دندانپزشکان عبارتند از:

  • بررسی و معاینه دهان و دندان
  • تشخیص بیماری های دهان و دندان
  • جلوگیری از بیماری های دهان
  • شناسایی دندان های آسیب دیده و درمان

دانشجویان عزیز جهت آگاهی از هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا در دانشگاه های مختلف این کشور می­ توانند با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند و سایر جزئیات برنامه های تحصیلی در این رشته آگاهی یابند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *