مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

نوآفرینی در گرجستان

نوآفرینی در گرجستان

نوآفرینی در گرجستان یک وجهه موفق و جذاب ارائه داده است. یک مرکز جدید با فناوری پیشرفته اخیراً در تفلیس پایتخت گرجستان افتتاح شده است. هدف آن حمایت از متفکران خلاق جوان این کشور در تلاش برای استفاده از استعدادهای کارآفرینی و پتانسیل نوآورانه آنهاست. اولین مرکز توسعه فناوری و نوآوری بالا گرجستان پروژه ای است که توسط آژانس نوآوری و فناوری گرجستان GITA وابسته به وزارت اقتصاد انجام شده است. CIIP، از طریق پروژه رقابت پذیری و نوآوری خود، از زمان تأسیس GITA، کمک های فنی حیاتی را به GITA ارائه کرده است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه گرجستان سوابق خوبی دارد و شما می توانید با مشاوره و اخذ راهنمایی های لازم با مشاوران در خصوص شرایط و نحوه مهاجرت به گرجستان اطلاعات کاملی کسب کنید.

جایگاه نوآفرینی در گرجستان

مجتمع جدید مدرن، واقع در Okrokhana، منطقه تفریحی تفلیس در نزدیکی پارک Mtatsminda، منابع تکنولوژیکی و سایر منابع را برای استارت ‌آپ‌ ها و شرکت ‌های کوچک که قبلاً در دسترس نبوده‌اند، فراهم می‌کند. تسهیلات جدید شامل انکوباتورهای کوچک و همچنین مراکز آموزشی و آزمایشگاه‌ ها، دفاتر بزرگ برای شرکت‌ها، فضاهای کار مشترک، اتاق‌های کنفرانس، مناطق تفریحی و موارد دیگر خواهد بود. انتظار می رود که نقش مهمی در حمایت از کسب و کارهای کوچک جدید، کمک به توسعه کسب و کار فعلی و همچنین تجاری سازی نوآوری ها و ایجاد مشاغل جدید پردرآمد ایفا کند. پارک فناوری همچنین با هدف تشویق ایجاد شعب محلی شرکت های بین المللی و کمک به جذب سرمایه گذاری های خارجی به طور کلی تر است.

GITA فشار قوی به توسعه اکوسیستم نوآوری گرجستان داد. زمینه را برای ایجاد مؤسسات حمایت از نوآوری در سراسر کشور به عنوان بخشی از مسئولیت عملکردی GITA فراهم کرد. پارک های علم و فناوری، انکوباتورهای کسب و کار، شتاب دهنده ها، مرکز انتقال فناوری، آزمایشگاه های نوآوری های صنعتی FabLabs، آزمایشگاه های نوآوری ILabs و مراکز نوآوری GITA اولین فراخوان رقابتی باز را برای تأمین مالی کمک مالی برای استارت آپ های نوآورانه و پروژه های نوآورانه راه اندازی و اجرا کرد. اجرای عملی توسط پروژه GENIE که توسط GITA با کمک های فنی و بودجه ارائه شده توسط WB اجرا شد تا حد زیادی مورد حمایت قرار گرفت.

 

جایگاه نوآفرینی در گرجستان

آژانس نوآفرینی در گرجستان

آژانس نوآفرینی و فناوری گرجستان GITA دستور روشنی نسبت به انقلاب صنعتی چهارم دارد. تحریک نوآوری، فناوری های مدرن و تحقیق و توسعه، تسهیل تجاری سازی و استفاده از تحقیق و توسعه. حمایت از استارت آپ های نوآور و رشد رقابت پذیری آنها، تسهیل همکاری بین نمایندگان دانشمندان و کسب و کارها. GITA تحت نظارت وزارت اقتصاد و توسعه پایدار به عنوان هماهنگ کننده و میانجی اصلی فرآیندهای نوآوری در کشور تأسیس شد و با حمایت گروه بانک جهانی، برای پروژه اکوسیستم ملی نوآوری گرجستان GENIE در سال اخیر تضمین شد. مبلغ 23.5$ میلیون (دلار) آمریکا فعالیت‌ های اصلی این پروژه به افزایش مشارکت ‌های نوآورانه شرکت ‌های کوچک، کوچک و متوسط​​ MSME در همه بخش‌ها اختصاص دارد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص هزینه های نوآفرینی در گرجستان می باشید:

هزینه هامبلغ به دلار
اخذ ویزا3000$
اجرا و نمایش ایده4400$
اخذ مجوز5000$

مزایا نوآفرینی در گرجستان

پارک های فناوری و فضاهای سازنده در سراسر کشور امکاناتی برای استارت آپ ها برای دسترسی به زیرساخت های فیزیکی، دسترسی به تجهیزات پیشرفته چاپگرهای سه بعدی، برش های لیزری، PCB و غیره) برای نمونه سازی اولیه ایده های راه اندازی سخت افزاری خود و همچنین دسترسی هستند. فضاهای همکاری و آموزش، امکانات کنفرانس. زیرساخت باعث ارتقای ارتباطات و ایجاد جامعه می شود. در نتیجه، گرجستان دارای بیش از 200 استارت آپ مقیاس پذیر در سطح جهانی است، با راه حل های فین تک، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، Lifescience، Edtech، Agrithech، Femtech که میلیون ها دلار از سرمایه گذاران خصوصی داخلی و بین المللی جمع آوری کرده اند.

پارک های فناوری و فضاهای سازنده در سراسر کشور امکاناتی برای استارت آپ ها برای دسترسی به زیرساخت های فیزیکی، دسترسی به تجهیزات پیشرفته چاپگرهای 3 بعدی، برش های لیزری، PCB برای نمونه سازی اولیه ایده های راه اندازی سخت افزاری خود و همچنین دسترسی هستند. فضاهای همکاری و آموزش، امکانات کنفرانس عالی است. زیرساخت باعث ارتقای ارتباطات و ایجاد جامعه می شود. در نتیجه، گرجستان دارای بیش از 200 استارت آپ مقیاس پذیر در سطح جهانی است، با راه حل های فین تک، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، Lifescience، Edtech، Agrithech، Femtech که میلیون ها دلار از سرمایه گذاران خصوصی داخلی و بین المللی جمع آوری کرده اند. پارک های فناوری و فضاهای سازنده در سراسر کشور امکاناتی برای استارت آپ گرجستان و دسترسی به زیرساخت های فیزیکی، دسترسی به تجهیزات پیشرفته برای نمونه سازی اولیه ایده های راه اندازی سخت افزاری خود و همچنین دسترسی هستند.

در نمودار زیر شاهد امتیاز نوآفرینی در گرجستان در سال های اخیر هستید:

جایگاه نوآفرینی در گرجستان

اخذ ویزای نوآفرینی در گرجستان

یک فرد خارجی می تواند برای ویزای طولانی مدت به نمایندگی دیپلماتیک یا دفتر کنسولی گرجستان مطابق با تابعیت خود درخواست دهد. اگر در کشور ثالث اقامت دارید، تنها در صورتی که دارای ویزای چند بار ورود معتبر یا مجوز اقامت معتبر کشور محل اقامت هستید، می توانید برای ویزا به نمایندگی دیپلماتیک یا دفتر کنسولی واقع در کشور محل اقامت خود اقدام کنید. در صدور روادید برای این دسته از اتباع بیگانه، مدت اعتبار ویزای فوق یا اجازه اقامت کشور محل اقامت باید 3 ماه بیشتر از ویزای مورد نیاز یک بیگانه باشد. مدارک باید توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی در سفارت به صورت الکترونیکی و ملموس ارسال شود.

الزامات عمومی برای اسنادی که باید ارسال شوند و همچنین اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری عبارت است از:

  • مدارک لازم برای اخذ ویزا باید به زبان رسمی گرجستان یا به زبان انگلیسی ارائه شود.
  • اگر سندی ترجمه شده باشد، سند باید همراه با ترجمه تایید شده طبق قانون ارائه شود.
  • اعتبار سند مسافرتی باید حداقل 3 ماه پس از اعتبار ویزای گرجستان تمدید شود.
  • سند مسافرتی نباید آسیب دیده باشد و نباید دارای علامت های غیرمجاز باشد.
  • سند مسافرتی باید حداقل دارای 2 صفحه خالی باشد و در 10 سال گذشته صادر شود.
  • درخواست ویزا به صورت الکترونیکی پر شده و به صورت ملموس امضا شده است
  • سندی که تأیید می کند یک خارجی شخصاً هزینه های سفر را پوشش می دهد
  • صورت حساب بانکی یک خارجی در 6 ماه گذشته
  • نامه تأیید حقوق
  • سند دیگری که تأیید می کند یک خارجی دارای بودجه کافی برای سفر به گرجستان است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان به سوالات متداول شما پاسخ می دهد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در گرجستان

در بخش زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در گرجستان پاسخ داده شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در گرجستان چیست؟ با ایجاد کسب و کاری نو و ثبت شرکت در گرجستان و ارائه بیزینس پلن می توانید برای ویزای نوآفرینی گرجستان اقدام کنید.
  • بخش های فعال نوآوری در گرجستان کدامند؟ بخش حمل و نقل، گردشگری، فرهنگ و هنر، آی تی، فین تک و هوش مصنوعی از بخش های فعال نوآوری در گرجستان هستند.
  • مزایای نوآفرینی در گرجستان چیست؟ ارزان بودن ایجاد کسب و کار، نیروی کار ارزان، هزینه پایین زندگی و پارک های فناوری و فضای سازنده
  • جایگاه نوآفرینی در گرجستان کجاست؟ گرجستان کشوری در حال توسعه از نظر نوآفرینی است و در سال های اخیر شاهد افزایش تسهیلات جدید شامل انکوباتورهای کوچک و همچنین مراکز آموزشی و آزمایشگاه‌ ها، دفاتر بزرگ برای شرکت ‌ها، فضاهای کار مشترک بوده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *