مهاجرت تحصیلی گرجستان

مهاجرت تحصیلی به گرجستان

مهاجرت تحصیلی به گرجستان

امروزه شمار زیادی از دانشجویان به دنبال مهاجرت تحصیلی به گرجستان در سال 2023 و در نهایت اخذ اقامت این کشور هستند. چراکه هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است. بنابراین می توان گفت این کشور، کشور مناسبی برای مهاجرت و ادامه تحصیل محسوب می گردد. مقاله ذیل به همین منظور نوشته شده است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد به مطالعه آن دارد.

  • شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور چگونه می باشد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور به چه صورت می باشد؟

بررسی مهاجرت تحصیلی به گرجستان

دانشگاه های گرجستان در 2 شکل خصوصی و دولتی به پذیرش دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور می پردازند. لازم است به این نکته مهم توجه داشته باشید که دانشگاه های دولتی صرفا از شهروندان و اتباع گرجستانی پذیرش تحصیلی به عمل می آورند. بنابراین افراد خارجی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به گرجستان را دارند بایستی در دانشگاه های خصوصی این کشور اخذ پذیرش نموده و مشغول تحصیل شوند. همچنین پرداخت شهریه در دانشگاه های خصوصی برای دانشجویان الزامی است. با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی مرتبط و متغیر است.

زبان دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به 3 زبان گرجی، روسی و انگلیسی است. اما اکثریت رشته ها به زبان گرجی و روسی می باشد. هزینه زندگی در کشور گرجستان مبلغی در حدود 150GEL (لاری گرجستان) می باشد. این مبلغ در شهر تفلیس از شهرهای مهم و بزرگ و به عنوان پایتخت گرجستان محسوب می گردد، به مبلغ 550GEL (لاری گرجستان) خواهد بود.

اقامت پس از تحصیل در گرجستان

در صورتی که متقاضی موفق گردد پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های کشور گرجستان را بگیرد، می تواند به اقامت موقت تحصیلی در این کشور دست یابد. مدت اعتبار اقامت موقت متقاضی در این کشور بر اساس طول دوره تحصیلی فرد صادر می گردد. بنابراین اقامت وی مادامی که مشغول تحصیل در گرجستان است، دارای اعتبار می باشد. پس از آن جهت اقامت در این کشور می باید از طریق دیگری مانند کار و سرمایه گذاری، ازدواج و غیره اقدام نماید. نکته قابل توجه اینجاست که ممکن است فردی به مدت 10 سال در گرجستان به تحصیل پرداخته باشد. اگر تقاضاء درخواست اقامت دائم دهد، مدت زمان مذکور در اعطاء اقامت متقاضی تاثیرگذار نبوده و محاسبه نمی گردد.

ساختار تحصیل در گرجستان

سیستم آموزش و پرورش این کشور به گونه ای است که کلیه دانش آموزان بایستی از سن 6 سالگی به تحصیل بپردازند. این مدل کاملا اجباری است. این دوره تحصیلی از 6 سالگی شروع گردیده و تا سن 12 سالگی ادامه دارد. پس از آن به دوره 3 ساله ورود پیدا می کنند که از 13 سالگی آغاز و در سن 15 سالگی نیز پایان می پذیرد. دوره تحصیلی دبیرستان یا متوسطه در مدت 3 سال انجام می گیرد که در دبیرستان های گرجستان برگزار می گردد. پس از اتمام دوره تحصیلی دبیرستان، دوره های آموزشی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور شروع می گردد. جهت اطلاع از شرایط و نحوه اخذ ویزای تحصیلی گرجستان پیشنهاد می شود مقاله مشخص را مطالعه بفرمائید.

در این بخش به چند دانشگاه برتر در این کشور اشاره خواهیم نمود:

  • دانشگاه آگوستا
  • دانشگاه مرسر
  • دانشگاه اموری
  • دانشگاه مورهاوس

مهاجرت تحصیلی به گرجستان در مقطع کارشناسی

دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به مدت 4 سال به طول می انجامد. مبلغی که به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت می گردد. به میزان تقریبی 3000€ (یورو) به صورت سالیانه خواهد بود. لازمه تحصیل در مقطع کارشناسی، دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات است. کار ضمن تحصیل برای دانشجویان این مقطع مجاز بوده و به صورت پاره وقت می باشد. اکثر رشته های مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی، مالی و حسابداری، کامپیوتر و فناوری و اطلاعات و آموزش در این مقطع مورد آموزش متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مهاجرت تحصیلی به گرجستان در مقطع کارشناسی ارشد

در مهاجرت تحصیلی به این کشور برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدت یک الی 2 سال را اختصاص داد. در واقع دانشجو پس از گذشت یک الی 2 سال می تواند مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه مربوطه اخذ نماید. این مقطع تحصیلی دارای هزینه هایی است که تقریبا به مبلغ 3000€ الی 4000€ (یورو) تخمین زده شده است. شرط پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های گرجستان، دارا بودن مدرک کارشناسی است. کار همزمان با تحصیل در این مقطع مجاز بوده است. دانشجویان قادر هستند برای تامین هزینه های زندگی و تحصیلی خود به اشتغال بپردازند. در خصوص اطلاع از شرایط کار در گرجستان مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به گرجستان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل مقطع دکتری در گرجستان

ادامه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور در بازه زمانی 3 الی 5 سال انجام می گیرد. آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی آیلتس را دارا هستند، برای شرکت در آزمون زبان، الزامی ندارند. تحصیل در مقطع دکترا در گرجستان مزایایی را به همراه دارد. از جمله این مزیت ها می توان به دریافت بورسیه های تحصیلی اشاره نمود. بنابراین دانشجویان قادرند به 2 شکل پرداخت هزینه های تحصیلی و استفاده از بورسیه تحصیلی گرجستان به ادامه تحصیل بپردازند.

یکی از شرایطی که برای دانشجویان دوره دکترا جهت اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد. همچنین دارا بودن رزومه قوی و سوابق تحصیلی عالی است. به طور مثال فرد باید نمرات عالی کسب کرده و دارای تالیفات مانند مقاله، کتاب و سایر موارد باشد. لازم است بدانید دانشجویان در این مقطع مجاز می باشند که همزمان با تحصیل، به کار نیز مشغول شوند. متقاضیان می توانند به صورت پاره وقت مشغول کار شوند. البته جالب است که تحصیل در مقطع دکترا در این کشور و اکثر کشورها به خودی خود نوعی اشتغال و فعالیت شغلی محسوب می گردد که موجب دریافت حقوق و دستمزد نیز می گردد.

رشته‌های تحصیلی دکتری در گرجستان

در این بخش از مقاله مهاجرت تحصیلی به این کشور برخی رشته های تحصیلی در مقطع دکترا را به شما معرفی می نماییم که شامل رشته های ذیل می گردد:

  • روابط بین الملل
  • مالی
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی صنعتی
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر

درخصوص مهاجرت تحصیلی بایستی حتما ویزای دانشجویی اخذ گردد. جالب است بدانید اتباع تعداد 98 کشور از کل کشورهای جهان برای ورود به گرجستان و اقامت در این کشور، نیازی به اخذ ویزا ندارند. همچنین می توانند به مدت یک سال در این کشور اقامت موقت داشته باشند. اما سایر کشورها که برای ورود به خاک گرجستان باید ویزا دریافت کنند، با مراجعه به کنسولگری گرجستان مجاز به ارائه تقاضاء ویزا هستند. ضمنا صدور این ویزا در لحظه ورود افراد به فرودگاه بین المللی شهر تفلیس می باشد.

مدارک لازم ویزای تحصیلی گرجستان

برای دریافت ویزای تحصیلی در جهت مهاجرت تحصیلی به گرجستان ارائه مدارک ذیل الزامی است:

  • سند پذیرش تحصیلی در مرکز آموزشی یا دانشگاه مورد نظر
  • تکمیل و ارائه فرم تقاضای ویزای تحصیلی
  • ارائه پاسپورت داوطلب
  • ارائه 2 قطعه عکس در سایز پاسپورتی
  • ثابت نمودن دارایی و تمکن مالی در جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی در گرجستان که معمولا به صورت پرینت حساب و گردش حساب بانکی فرد در 6 ماهه آخر ارائه می گردد.
  • ارائه مدارکی دال بر مشخص شدن محل اقامت فرد مانند خوابگاه دانشجویی، منزل مورد اجاره و غیره.
  • گواهی بیمه درمان برای حداقل یک سال تحصیلی
  • صدور ویزا برای اشخاصی که سن آنها کمتر از سن قانونی است. صرفا با ارائه رضایت نامه کتبی از سوی والدین یا نماینده قانونی فرد انجام می گیرد.

اکنون که به کلیات مهاجرت تحصیلی به گرجستان و شرایط اخذ اقامت در گرجستان آگاهی یافتید می توانید بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز با ارائه مشاوره های تخصصی می تواند در این راه یاری دهنده شما باشد. بنابراین با وکلا و کارشناسان این موسسه حضوری یا تلفنی (رایگان) تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *