مهاجرت تحصیلی لهستان

مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

مقطع کارشناسی ارشد در لهستان کوتاه ترین دوره و سطح تحصیلات در مقطع عالی می باشد. دارندگان کارشناسی ارشد میتوانند برای تحصیل دکترا نیز درخواست دهند. مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت یکپارچه با کارشناسی برای برخی از رشته ها به خصوص رشته های پزشکی مانند داروسازی و دندانپزشکی می باشد. دیگر رشته های تحصیلی در این مقطع به صورت جداگانه و گسسته است و حدود 2 الی 3 سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان به دو صورت انگلیسی و لهستانی امکان پذیر است. در حال حاضر در این کشور بیش از 1 میلیون دانشجو در حال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد می باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب به سوالات زیر پاسخ داده اند.

  • تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کشور لهستان چه مدت زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور لهستان چگونه است؟
  • زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان چیست؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان چه میزان می باشد؟

کشور لهستان

لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با دریای بالتیک، آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اوکراین، بلاروس، لیتوانی و روسیه هم مرز است. لهستان خانه ای از مناظر طبیعی دیدنی و معماری زیبا است که شامل قلعه ها، کاخ ها، کلیساهای چوبی و مناطق مدرن است. این کشور اقتصادی با درآمد بالا دارد و یکی از سالم ترین کشورها پس از کمونیست محسوب می شود و یکی از سریعترین رشدها را در اتحادیه اروپا داشته است. لهستان تنها با داشتن بازار داخلی، بدهی خصوصی پایین، ارز انعطاف پذیر و وابسته نبودن به یک بخش صادراتی، تنها اقتصاد اروپا است که از رکود اقتصادی اواخر دهه 2000 جلوگیری کرده است. این کشور همچنین دارای نظام آموزشی پیشرفته ای است و دارای دانشگاه های زیادی اعم از خصوصی و دولتی است.

مزایای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

لهستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و دانشجویان با تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این کشور مدرک فوق لیسانس معتبر در کل اتحادیه اروپا را دریافت می کنند. این دانشجویان همچنین می توانند از تعامل و همکاری دانشگاه های لهستان با دیگر دانشگاه های اتحادیه اروپا بدست آورند. لهستان همچنین یکی از کشورهای مقرون به صرفه در مرکز اروپا است و دانشجویان با هزینه های متعادل می توانند در این کشور به تحصیل و زندگی بپردازند. این کشور همچنین دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است و زندگی دانشجویی در آن همراه با تفریح و امکانات فراوان در شهرهای آن است.

دانشجویان با تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لهستان از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع
  • دریافت مدرک فوق لیسانس معتبر در اتحادیه اروپا
  • کسب اقامت لهستان
  • تحصیل در لهستان در رشته های متنوع
  • تحصیل با هزینه متناسب
  • ورود آسان به دانشگاه های لهستان
  • تجربه تحصیل در فرهنگ متنوع

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

لهستان همانند بسیاری از کشورهای اروپایی طبق روند بولونیا پیش می رود و کیفیت تحصیل مطابق با اتحادیه اروپا است. این کشور محل مناسبی برای تحصیل است و از دلایل تحصیل در این مقطع:

  • سنت آموزش: سنت تحصیلات آکادمیک لهستان به سال 1364 برمی گردد که پادشاه کاسیمیر کبیر آکادمی کراکوف را تاسیس کرد، که امروز به عنوان دانشگاه جاگیلونیان شناخته می شود. آکادمی کراکوف، که یکی از قدیمی ترین های جهان بود، پس از آکادمی های بولونیا و پادوا افتتاح شد و پس از پراگ، دومین دانشگاه در اروپای مرکزی بود.
  • مدرنیته: امروزه سیستم آموزش عالی لهستان به سرعت در حال پیشرفت است. لهستان همچنین یکی از بیشترین تعداد دانشجویان در اروپا را دارد. کل جمعیت دانشجویی در بیش از 400 موسسه تقریبا یک و نیم میلیون نفر است. هر سال بیش از 400 هزار دانشجوی جوان جهت تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. اکثر دانشگاه های این کشور دوره های انگلیسی را ارائه می کنند.
  • کیفیت بالای آموزش: سیستم آموزش عالی لهستان به خوبی توسعه یافته است و کیفیت دوره های آموزشی این کشور توسط نهاد هایی شامل موسسات اصلی لهستان که مسئولیت تضمین کیفیت در آموزش عالی را به عهده دارند کنترل می شوند. این نهادها عبارتند از کمیته اعتبار سنجی لهستان، شورای عمومی آموزش عالی و همایش روسای موسسات دانشگاهی در لهستان. بیش از 5،000 دوره در لهستان وجود دارد و هر یک از آنها مجبور شده اند تائید کمیته اعتبار بخشی لهستان را بدست آورند.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

سال تحصیلی لهستان از ماه اکتبر (October) تا ژوئن (June) برگزار می شود و در دو ترم می باشد که یک تعطیلات طولانی در تابستان آنها را جدا می کند. هر ترم از حدود 15 هفته شامل آموزش دروس و همچنین دوره های امتحانی تشکیل شده است. دوره های کوتاه تعطیلات در کریسمس و عید پاک برگزار می شود. معمول است که دانشجویان دانشگاه های لهستان از تعطیلات تابستانی برای انجام کار های عملی یا کارورزی مربوط به تحصیلات خود استفاده کنند.

مقطع کارشناسی ارشد همانطور که در نمودار می بینید با توجه به رشته در لهستان حدود 2 الی 3 سال به طول می انجامد. جهت ورود به این مقطع دانشجویان بایستی دارای مدرک معتبر و مورد تایید لیسانس را که مورد تایید این کشور است داشته باشند. ممکن است برخی از رشته ها شامل شرکت در آزمون ورودی باشد. جهت تحصیل به زبان لهستانی ارائه مدرک مورد نیاز خواهد بود.

طول دوره تحصیلی در لهستان

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان به زبان انگلیسی

همانطور که ذکر کردیم در مقطع کارشناسی ارشد در دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند. بسیاری از دوره های تحصیلی در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان کافی است با ارائه مدرک زبان بین المللی این امر را ثابت سازند. لذا ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 کافی می باشد. البته ارائه مدرک زبان الزامی نیست و در صورت تسلط شما به این زبان در مصاحبه مشخص خواهد شد. این کشور همچنین دوره های مختلف آموزش زبان انگلیسی و لهستانی را با هزینه ای در حدود 2.000€ (یورو) در سال امکان پذیر می کند. علاوه بر زبان های انگلیسی و لهستانی برخی از دوره های ویژه به زبان آلمانی نیز ارائه می شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد مدیریت در لهستان

برنامه کارشناسی ارشد مدیریت در لهستان برای پاسخگویی به تقاضای بازار جهانی برای فارغ التحصیلان واجد شرایط با طیف گسترده ای از مهارت های شغلی، دانش ابزارهای تحلیلی و امکان استفاده از آنها در یک زمینه بازار طراحی شده است. تخصص های موجود در مدیریت استراتژیک و مدیریت نوآوری و همچنین دروس انتخابی، به دانشجویان این امکان را می دهد تا ضمن تقویت زمینه های مورد علاقه خود، مسیر یادگیری خود را ایجاد کنند. این برنامه از طریق ترکیبی از درس های تدریس شده، تجربه عملی، کارگاه های آموزشی، تجزیه و تحلیل مطالعه موردی و پروژه های تحقیقاتی ارائه می شود. دانشجویان همچنین تشویق می شوند در برنامه های بین المللی مبادله ای که از طرف دانشگاه ارائه می شود شرکت کنند.

تحصیل کارشناسی ارشد شیمی در لهستان

برنامه 2 ساله کارشناسی ارشد شیمی در دانشگاه های لهستان با هدف آموزش دانشجویان در دو زمینه شیمی معدنی و شیمی آلی است. طیف گسترده ای از گزینه ها در رابطه با سمینارها و مسیر آموزش مورد نظر برای پیگیری در رشته شیمی ارائه شده است. دروس های این برنامه آموزشی شامل موارد زیر است:

  • تکنیک های آزمایشگاهی
  • فناوری شیمیایی
  • شیمی بیوانگانیک
  • مغناطیس مولکولی
  • تشعشع الكترو مغناطيسي در تشخيص پزشكي

از دانشجویان انتظار می رود مهارت های اساسی شیمی را که از دوره های کارشناسی دریافت می کند، کسب کنند. در ابتدای برنامه، دانشجویان یکی از دو تخصص شیمی معدنی پیشرفته و کاتالیز یا شیمی آلی را انتخاب می کنند. علاوه بر این، آنها فرصت دارند تا با انتخاب میان طیف گسترده ای از دوره های اختیاری، علایق فردی خود را دنبال کنند. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد شیمی در لهستان، فارغ التحصیلان واجد شرایط برای ادامه طیف گسترده ای از مشاغل حرفه ای در رشته شیمی هستند.

تحصیل کارشناسی ارشد شیمی در لهستان

کارشناسی ارشد علوم سیاسی در لهستان

کارشناسی ارشد علوم سیاسی در این کشور به مدت 2 سال به طول می انجامد. دانشجویان از این برنامه استفاده می کنند تا مهمترین مباحث مربوط به سیاست معاصر و همچنین موضوعات کلیدی مربوط به علوم اجتماعی را که توسط کادر دانشگاهی ماهر تدریس می شود مطالعه کنند. این موسسه همچنین دانشجویان را ترغیب می کند که در طول تحصیل مشاغل حرفه ای خود را توسعه دهند و با فراهم آوردن فرصتی برای انجام کارآموزی تجربه مناسب را کسب کنند. به منظور تحقق این امر، همکاری هایی با تعداد زیادی با نهادهای دولتی و خصوصی انجام می شود. جهت اتمام تحصیل در این رشته دانشجویان بایستی پایان نامه ارائه کنند.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

شهریه کارشناسی ارشد در لهستان برای شهروندان لهستانی و برای اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در دانشگاه های عمومی رایگان است. سایر دانشجویان بین المللی معمولا باید هزینه دانشگاه خود را بپردازند. هزینه برنامه های کارشناسی ارشد لهستان برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های لهستان بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت هستند اما به صورت متوسط در حدود 2.000 الی 4.000€ (یورو) در هر سال تحصیلی هستند. علاوه بر این دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیل ارائه شده نیز استفاده کنند تا هزینه تحصیل و زندگی در لهستان را بهتر کنترل کنند. لازم به ذکر است هزینه ثبت نام نیز در حدود 200€ (یورو) می باشد.

جهت دریافت ویزای تحصیلی لهستان و اقامت لهستان نیز می توانید به مقالات منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و آنها را مطالعه کنید. برای دریافت مشاوره تخصصی نیز می توانید از وکلای این مجموعه بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *