مهاجرت تحصیلی عمان

معرفی دانشگاه های عمان

معرفی دانشگاه های عمان

معرفی دانشگاه های عمان می تواند یکی از مهم ترین مقالات در زمینه تحصیل در عمان برای افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل راهی این کشور شوند. نظام آموزش عالی نوپا در کشور عمان سبب شده است تا دانشگاه های نوساز این کشور که در بسیاری از مواقع کم تر از 20 سال سابقه فعالیت دارند. توانایی رقابت با سایر دانشگاه های معتبر جهان را نداشته باشند.

با همه این تفاسیر تحصیل در عمان رفته رفته در جهان به عنوان یک گزینه مناسب معرفی می شود. چرا که دانشگاه های این کشور با استفاده از اساتید برجسته بین المللی قصد ایجاد تغییر و رقابت با سایر دانشگاه های بزرگ جهان را دارند. مقاله ای که به همت مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است. به معرفی دانشگاه های عمان اختصاص دارد که امید است مورد توجه شما قرار گیرد.

تحصیل در عمان

اگر به زبان عربی، به عنوان زبان رسمی کشور عمان، تسلط ندارید، هیچ جای نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت. چراکه تحصیل در دانشگاه های کشور عمان تنها به زبان عربی امکان پذیر است. حتی شهروندان کشور عمان نیز قادر به تحصیل به زبان عربی نیستند. البته همین مسئله سبب می شود تا تحصیل در کشور عمان بخصوص در مقطع کارشناسی کمی طولانی تر شود چرا که دانشجویان موظفند در سال اول تحصیل خود در کشور عمان، تنها به مطالعه زبان انگلیسی پرداخته تا در طول تحصیل دچار مشکل نشوند.

دانشجویان می توانند برای تحصیل در مقاطع بالاتر در کشور عمان نیز اقدام کنند. البته در این صورت باید گواهی تسلط خود به زبان انگلیسی را از طریق آزمون های رسمی به اثبات برسانند.

هزینه تحصیل در عمان

بهتر است قبل از معرفی دانشگاه های عمان کمی در رابطه با هزینه های پیش روی شما در این کشور به عنوان یک دانشجو صحبت کنیم. در صورتی که قصد دارید در کشور عمان تحصیل کنید، باید انتظار داشته باشید که سالیانه در حدود 10000$ الی 12000$ (دلار) را بپردازید. این هزینه مجموع هزینه های سالیانه شما به غیر از هزینه های محل اقامت شما در این کشور است.

میانگین تعداد دانشجویان در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور عمان

البته توجه داشته باشید که شما به هیچ عنوان در کشور عمان اجازه نخواهید داشت. در حین تحصیل خود کار کنید. بنابراین تمامی هزینه های تحصیلی شما در کشور عمان باید از طریق پس اندازهای قبلی شما تامین شود. توصیه می کنیم که برای کسب آگاهی از جزئیات مربوط به این موضوع، مقاله هزینه تحصیل و زندگی در عمان که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه بفرمایید.

سلطان قابوس و معرفی دانشگاه های عمان

دانشگاه سلطان قابوس بدون شک برترین دانشگاه کشور عمان است. در معرفی دانشگاه های عمان نمی توان از آن چشم پوشی کرد. این دانشگاه که اولین دانشگاه رسمی در کشور عمان است، در سال 1986 در شهر مسقط افتتاح شد. در حال حاضر در حدود 8000 دانشجو در این دانشگاه دولتی مشغول تحصیل هستند که کمتر از 10% آن ها دانشجویان بین المللی هستند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در عمان را بررسی بفرمائید.

دانشجویان می توانند علاوه بر 3 مقطع آموزش عالی در این دانشگاه، در دوره های آمادگی ورود به دانشگاه نیز در آن نام نویسی کنند. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه دارای محدودیت است. تنها در رشته های پزشکی و علوم پایه و تکنولوژی اقدام به پذیرش دانشجو می کند. در سایر مقاطع تحصیلی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در حدود 5000$ الی 7500$ (دلار) در سال است. این دانشگاه به خوابگاه دانشجویی مجهز است. امکان استفاده از بورسیه نیز فراهم است.

معرفی دانشگاه آلمانی تکنولوژی در عمان

در سال 2006 دانشگاه آلمانی تکنولوژی در عمان به عنوان یک دانشگاه خصوصی در شهر مسقط افتتاح شد. این دانشگاه از نظر وسعت یک دانشگاه کوچک به حساب می آید به گونه ای که در حدود 2000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. شهریه دانشگاه تکنولوژی برای دانشجویان بین المللی بیش از 20000$ (دلار) در طول سال است. اگرچه این دانشگاه مجهز به خوابگاه دانشجویی است. اما بورسیه تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه داده نمی شود. جهت اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور مقاله ویزای کار عمان را بررسی بفرمائید.

معرفی دانشگاه پزشکی عمان

این دانشگاه خصوصی نیز در سال 2001 در شهر مسقط به عنوان اولین دانشگاه تخصصی پزشکی در کشور عمان افتتاح شد. در حال حاضر شمار دانشجویان این دانشگاه به 2000 نفر نمی رسد. شهریه دانشگاه پزشکی عمان نیز بیش از 20000$ (دلار) در سال است. بورسیه تحصیلی در این دانشگاه نیز وجود ندارد.

کالج تکنولوژی و معرفی دانشگاه های عمان

کالج خاورمیانه و معرفی دانشگاه های عمان

یکی از موفق ترین موسسات آموزشی در کشور عمان، کالج خصوصی خاورمیانه است که در شهر مسقط واقع شده است. در حال حاضر بیش از 4000 دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند. اگرچه این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی کشور عمان است. اما هزینه های تحصیل در این دانشگاه به نسبت کم تر از سایر دانشگاه های خصوصی این کشور است. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای تمام دانشجویان سالیان 5000$ الی 7500$ (دلار) است. امکان استفاده از بورسیه تحصیلی نیز در این دانشگاه فراهم شده است. دانشجویان این دانشگاه تنها می توانند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند و رشته کارشناسی ارشد به رشته های مهندسی محدود می شود. جهت تحصیل در سایر کشورها پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در اتریش می باشد.

کالج تکنولوژی و معرفی دانشگاه های عمان

یکی از بزرگترین کالج های کشور عمان، کالج دولتی تکنولوژی است. بیش از 10000 نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی هستند. چرا که امکان تحصیل در مقاطع بالاتر در این دانشگاه وجود ندارد. اگرچه استفاده از خوابگاه در این کالج امکان پذیر است اما دسترسی به کمک هزینه های تحصیلی در این دانشگاه برای دانشجویان ممکن نیست. جهت اطلاع از شرایط کار در سایر کشورها مقاله کار در لوکزامبورگ را بررسی بفرمائید.

تحصیل در کشور عمان رفته رفته به یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به خصوص در خاورمیانه تبدیل می شود. بنابراین آگاهی از شرایط موسسات آموزشی در این کشور می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز از همین رو به معرفی دانشگاه های عمان پرداخته است. از شرایط عمومی هر یک از آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. در صورتی که قصد دارید برای تحصیل در کشورعمان راهی هر یک از دانشگاه های این کشور شوید، می توانید با مشاورین ما تماس برقرار کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *