مهاجرت به کشور اتریش

مشکلات زندگی در اتریش

مشکلات زندگی در اتریش و تحصیل

افرادی که خواهان مهاجرت به اتریش هستند علاوه بر توجه به مزایای زندگی در اتریش بایستی به مشکلات زندگی در اتریش نیز واقف باشند. در صورت مهاجرت از قصد خود پشیمان نشوند و به خوبی از شرایط زندگی در اتریش آگاه باشند. اتریش یکی از کشورهای پیشرفته و امن اروپا برای زندگی است. پایتخت آن یعنی وین برای چندین سال است که به عنوان با کیفیت ترین شهر برای زندگی معرفی می شود لذا بسیاری برای زندگی با رفاه و آرامش به اتریش مهاجرت می کنند. همچنین بسیاری از جوانان برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. چرا که اتریش دارای دانشگاه ها و نظام آموزشی بسیار پیشرفته ای است و از رتبه بالایی برخوردار است. در هر صورت مهاجرت به هر جایی می تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد. لذا همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاهی به مشکلات زندگی در اتریش دارند.

معایب زندگی در اتریش

اتریش کشوری در اروپا در همسایگی کشورهایی همچون آلمان، سوئیس، ایتالیا و کشورهای دیگر است. عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد. مهاجرین به کشور اتریش می توانند از ویزای شنگن برخوردار شوند. به کشورهای مختلف اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. این کشور همچنین یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است. صلح و امنیت در این کشور زبانزد خاص و عام است لذا از کشورهای محبوب برای مهاجرت است. شاید به همین دلیل است که اتریش همچنین یکی از گران ترین کشورهای دنیا اما نه به اندازه سوئیس است. اما در هر حال هزینه زندگی در اتریش را می توان به عنوان یکی از مشکلات و معایب زندگی در اتریش قلمداد کرد.

علاوه بر این در لیست زیر نگاه کلی به مشکلات زندگی در اتریش داشته باشید:

  • هزینه بالای زندگی
  • سختی یادگیری زبان مردم
  • سرد بودن مردم این کشور و سختی ایجاد رابطه با مردم
  • تفاوت فرهنگی برای زندگی
  • مالیات بالا
  • سختی یافتن کار در اتریش به عنوان یک مهاجر
  • تفاوت آب و هوا و زمستان های سرد
  • عادات بد مردم اتریش مانند سیگار کشیدن
  • تندخویی و منفی نگری مردم اتریش

مشکلات زندگی در اتریش و تحصیل

همانطور که اشاره کردیم یکی از روش های پر کاربرد برای مهاجرت و زندگی در اتریش، مهاجرت از طریق تحصیل به اتریش است. یکی از مشکلاتی که می توان برای زندگی در اتریش اشاره کرد تحصیل است. به طور کلی تحصیل در اتریش دارای مزایای زیادی است. همانطور که گفتیم دانشگاه های این کشور دارای اعتبار خوبی در سطح جهان هستند. دانشجویان از نظر کیفیت تحصیل در اتریش نگرانی نخواهند داشت. اما تحصیل در اتریش نیز دارای معایب و سختی هایی است. برای مثال تحصیل در اتریش اغلب به زبان آلمانی صورت می گیرد. افرادی که به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل می کنند هم از تنوع کم برنامه های درسی روبرو خواهند شد. از این رو هم یادگیری زبان آلمانی برایشان بسیار سخت خواهد بود.

در هر حال در اینجا از جمله مشکلات زندگی تحصیلی در اتریش را بیان کرده ایم:

  • سختی تحصیل از نظر زبان تحصیل
  • سختی ورود به دانشگاه های این کشور
  • احساس تنهایی زیاد در طول تحصیل
  • هزینه بالای زندگی دانشجویی
  • عدم استفاده از ویزای همراه در همان ابتدا
  • امکان افسردگی ناشی از تغییر محیط و تنهایی

هزینه بالا از مشکلات زندگی در اتریش

اولین نکته ای که در رابطه با مشکلات زندگی در اتریش به چشم می خورد هزینه زندگی در اتریش است. به طور کلی هزینه زندگی در اتریش بالاست. برای تامین هزینه زندگی خود در این کشور ماهانه بایستی حداقل 1000€ الی 1500€ (یورو) داشته باشید. هزینه زندگی در شهرهای اینسبروک (Innsbruck)، وین (Vienna) و گراتس (Graz) نسبت به دیگر شهرها گران تر است. به طور کلی برای زندگی در اتریش بایستی حدود 30% از درآمد خود را صرف هزینه اقامت کنید. علاوه بر هزینه اقامت در اتریش، هزینه خدمات بهداشتی، خورد و خوراک و مواد غذایی و حمل و نقل از جمله هزینه های قابل توجه می باشد. همچنین توجه داشته باشید که در اتریش بایستی مالیات پرداخت کنید و میزان مالیات بر درآمد شخصی بر اساس میزان درآمد سالانه از 25% الی 55% می باشد. مالیات شرکت ها در این کشور نیز حدود 25% می باشد.

بررسی مشکلات زندگی در اتریش

کار در اتریش

از مشکلات زندگی در اتریش سختی یافتن کار در این کشور به عنوان یک مهاجر است. چرا که بسیاری از کارفرمایان در اتریش به دلیلی اختلافات فرهنگی، زبانی و غیر ترجیح بر استخدام نیروی اتریش را دارند. علاقه زیادی به استخدام مهاجرین ندارند. علاوه بر این اتریش نسبت به کشورهای دیگر اروپایی کم تر بین المللی بوده و شرکت های خارجی فعال در کشور اتریش بسیار کم هستند. به همین صورت این باعث شده است که بازار کار در اتریش کم تر بین المللی باشد و بازاری کوچک و محلی باشد. مشکل کار در اتریش باعث عدم توانایی برای برآمدن از پس هزینه های زندگی در کشور اتریش می شود. علاوه بر این میزان علاقه مردم اتریش برای پیشرفت کاری و رشد کار بسیار کم است. در این مورد نیز بسیار محتاطانه عمل می کنند. همچنین می توانید مقاله تحصیل پزشکی در اتریش را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمایید.

زبان اتریش

یکی از چالش های اصلی و مشکلات زندگی در این کشور زبان مردم این کشور است. زبان مردم اتریش زبان آلمانی است و همانطور که می دانید زبان آلمانی یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری است. چرا که دارای دستور زبان و قواعد بسیار پیچیده ای می باشد. بنابراین عدم تسلط بر زبان آلمانی می تواند یکی از مشکلات اصلی برای برقراری ارتباط با مردم اتریش است. علاوه بر این افرادی که به زبان آلمانی تسلط ندارند و به این کشور مهاجرت می کنند برای یافتن کار نیز دچار مشکلات زیادی می شوند. در هر صورت تسلط به زبان مردم منطقه ای که در آن زندگی می کنید. یکی از لزومات برای برقراری ارتباط برای زندگی و کار می باشد. زبان تحصیل در این کشور نیز همان زبان آلمانی است. به طور کلی مردم این کشور تسلط زیادی به زبان انگلیسی ندارند.

مشکلات زندگی روزمره در اتریش

یکی دیگر از مشکلاتی که برای مهاجرین در رابطه با زندگی در این کشور پیش آمده است مشکل فرهنگی با مردم این کشور است. به گفته بسیاری از مهاجرین به این کشور مردم اتریش بسیار بی ادب و تندخو هستند. در رابطه با هر موضوعی به بدترین شکل نگاه می کنند و بسیار منتقد هستند. علاوه بر این ایجاد ارتباط و رابطه دوستی به عنوان یک مهاجر با مردم این کشور بسیار سخت است و این باعث شده است که مردم این کشور به مردمی سرد و محتاط معروف شوند. در هر صورت این اتفاق می تواند تنهایی زیاد و مشکلات افسردگی و روحی را برای مهاجرین پدید آورد. البته با گذشت زمان و آشنایی با فرهنگ مردم اتریش و زبان آلمانی مهاجرین می توانند سازگاری بیشتری با فرهنگ، محیط و مردم اتریش داشته باشند اما زمان بر می باشد.

علاوه بر موارد گفته شده تضاد فرهنگی و عادات بد مانند وجود مدفوع سگ در نقاط مختلف شهر، سیگار کشیدن مردم این کشور و موارد دیگر از دیگر مشکلات زندگی در این کشور می باشد. چنانچه با بررسی مشکلات زندگی در اتریش همچنان علاقه مند به مهاجرت به اتریش هستید، مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند راههای مهاجرت به اتریش و شرایط لازم را برای شما شرح دهند و راهنمای شما باشند.

سوالات پرتکرار در باب مشکلات زندگی در اتریش

سوالات پرتکرار در باب مشکلات زندگی در اتریش در سال 2023 عبارتند از:

  • زندگی در اتریش چه مشکلاتی دارد؟ هزینه بالای زندگی، سختی یادگیری زبان مردم، سختی ایجاد رابطه با مردم، تفاوت فرهنگی، مالیات بالا، تفاوت آب و هوا و زمستان های سرد و تندخویی و منفی نگری مردم اتریش از مشکلات زندگی در اتریش می باشد.
  • مشکلات زندگی تحصیل در اتریش چیست؟ سختی تحصیل از نظر زبان تحصیل، سختی ورود به دانشگاه های این کشور، احساس تنهایی زیاد در طول تحصیل، هزینه بالای زندگی دانشجویی، عدم استفاده از ویزای همراه در همان ابتدا و امکان افسردگی
  • هزینه لازم برای زندگی در اتریش چقدر است؟ برای تامین هزینه زندگی در این کشور ماهانه بایستی حداقل 1000€ الی 1500€ (یورو) داشته باشید.
  • مردم اتریش چگونه مردمی هستند؟ ایجاد ارتباط و رابطه دوستی به عنوان یک مهاجر با مردم این کشور بسیار سخت است و این باعث شده است که مردم این کشور به مردمی سرد و محتاط معروف شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در اتریش

  1. نازیلا گفت:

    خیلی جالب بود. مردم آلمان با اتریش فرق دارن تو این زمینه؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. سپاس از مطالعه شما.

  2. بابک گفت:

    ممنون بابت محتوا پربارتون.

    1. صادقی گفت:

      خواهش میکنم دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *