مهاجرت تحصیلی لیتوانی

مدارس ایرانی لیتوانی

مدارس ایرانی لیتوانی

تحصیل در مدارس ایرانی لیتوانی به شما این امکان را می دهد که شمال اروپا را به لطف موقعیت مرکزی آن کشف کنید و به تحصیل بپردازید. یکی از قابل توجه ترین حقایق در مورد این کشور این است که لیتوانی یکی از سریع ترین سرعت های اینترنت در سطح جهان را دارد. به علاوه، زبان لیتوانیایی یکی از قدیمی ترین زبان های جهان با بیش از 5000 سال سابقه است. لیتوانی یک کشور توسعه یافته است و یکی از اعضا فعال اتحادیه اروپا و شورای اروپا است.

اگر در مدارس ایرانی لیتوانی تحصیل کنید این تجربه، دانش فرهنگی شما را غنی می کند و مدارک تحصیلی بالایی را به شما ارائه می دهد. اما دلیلی که مدارس ایرانی این کشور را منحصر به فرد می کند هزینه شهریه پایین این مدارس بوده است. تمامی اطلاعات این مقاله به کمک متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما ارائه می شود.

هزینه تحصیل و زندگی در مدارس ایرانی لیتوانی

لیتوانی کشوری مقرون به صرفه است. به عنوان یک دانش آموز در مدارس ایرانی لیتوانی تخفیف های زیادی دریافت می کنید. تخفیف های دانش آموزی برای رفت و آمد در سراسر کشور از طریق حمل و نقل عمومی، غذا خوردن در رستوران ها و غیره وجود دارد. هزینه زندگی بسته به سبک زندگی، امکانات و موقعیت مکانی متفاوت است. به طور متوسط یک دانش آموز می تواند بین 1000€ تا 2500€ (یورو) ماهانه بپردازد. حمل و نقل عمومی در لیتوانی ارزان است و بلیط ماهانه برای حمل و نقل عمومی حدود 15€ (یورو) است.

هزینه تحصیل در مدارس ایرانی این کشور نیز نسبت به مدارس کشورهای دیگر اروپا و حتی جهان بسیار مقرون به صرفه است. هزینه شهریه مدارس ایرانی لیتوانی سالانه بین 800€ تا 1500€ (یورو) می باشد. هزینه تحصیل برای دانش آموزانی که از کشورهای دیگر به این مدارس می آیند به عنوان مثال غیر اتحادیه اروپا متفاوت است.

نمودار زیر به خوبی هزینه های زندگی و تحصیل را در مدارس ایرانی لیتوانی به نمایش در می آورد:

نمودار هزینه های تحصیل و زندگی در مدارس ایرانی لیتوانی

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس ایرانی لیتوانی

دانش آموزان برای تحصیل در مدارس ایرانی لیتوانی ملزم بر این امر هستند که مدارک زیر را به مدرسه ارائه دهند:

  • فرم درخواست
  • سندی که موفقیت های یادگیری را تایید کند: سندی که تکمیل برنامه درسی آموزشی یا بخشی از آن را در خارج از کشور تایید می کند. که باید به زبان لیتوانی ترجمه شود (الزام به تایید ترجمه توسط دفتر اسناد رسمی)
  • گواهی معاینه پزشکی (الزامی برای ارائه هر ساله)
  • سایر مدارک همانطور که در روش پذیرش مدرسه ذکر شده است. مدارس ایرانی این کشور اولویت را به کودکانی می دهند که محل سکونت آنها در منطقه تحت سرویس مدارس ثبت شده است. بنا بر این ممکن است از شما خواسته شود که یک گواهی به عنوان مدرک محل سکونت خود ارائه دهید.

همچنین این نکته لازم به ذکر است که برای یک کودک زیر 14 سال، درخواست پذیرش مدرسه باید توسط یکی از والدین ارائه شود.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی لیتوانی

از سال 2016 میلادی تلاش های مداومی برای ارتقاء سیستم آموزشی مدارس ایرانی لیتوانی صورت گرفته است و این اقدامات در حال تکمیل است. سیستم آموزشی در مدارس ایرانی این کشور تحصیل را از سن 7 تا 16 سالگی رایگان و اجباری کرده است. همانطور که در قانون آموزش ملی آمده است. همچنین آموزش پیش دبستانی در این سیستم آموزشی اجباری نیست. در این سیستم آموزشی به دانش آموزانی که در امتحانات موفق می شوند گواهی فارغ التحصیلی اعطاء می شود که اجازه دسترسی به مدارس عالی حرفه ای را می دهد.

در بخش زیر شاهد مراحل اخذ اقامت لیتوانی از طریق تحصیل هستید:

مراحل اخذ اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی لیتوانی

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی لیتوانی برای کودکان 5 تا 7 ساله است. این سطح آموزشی 1 سال طول می کشد و برای کودکان 6 ساله و در برخی موارد به کودکان 5 ساله ارائه می شود. این دوره آموزشی کودکان را برای سطح مدرسه آماده می کند. تحصیل در این مقطع اجباری و رایگان نیست و توسط مدارس ایرانی لیتوانی ارائه می شود. این والدین هستند که تصمیم می گیرند که آیا دوره پیش دبستانی برای فرزندان لازم است یا خیر. آموزش ابتدایی در لیتوانی 4 سال طول می کشد و برای کودکان 6 تا 11 ساله است. این سطح آموزشی در لیتوانی اجباری است و توسط مدارس ایرانی این کشور ارائه می شود. این دوره سواد اولیه، بلوغ اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم می کند.

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی لیتوانی

آموزش متوسطه اول و دوم در مدارس ایرانی لیتوانی

آموزش متوسطه اول در مدارس ایرانی این کشور 6 سال طول می کشد و برای کودکان 10 تا 17 ساله است. دانش آموزانی که تحصیلات ابتدایی را به پایان رسانده اند واجد شرایط تحصیلات متوسطه اول تحت برنامه آموزش پایه 6 ساله هستند. این دوره آموزشی اجباری است و از 2 بخش تشکیل شده است. بخش اول شامل یک برنامه 4 ساله است که در فرم های پنجم تا هشتم انجام می شود.

بخش دوم نیز شامل یک برنامه 2 ساله که در فرم های نهم و دهم در سالن ورزشی اجرا می شود. آموزش متوسطه دوم در مدارس ایرانی این کشور برای کودکان 16 تا 19 ساله است و به مدت 2 سال ادامه دارد. این سطح دانش آموزان را برای تحصیلات عالی آماده می کند که هدف آنها نوآوری و نوآفرینی در لیتوانی است. تحصیلات متوسطه در لیتوانی اجباری نیست. این دوره آموزشی فرم های یازدهم تا دوازدهم یا فرم های سوم و چهارم ژیمناستیک را پوشش می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارس ایرانی لیتوانی تعطیلات در این مدارس را در جدول زیر برای شما به خوبی ترسیم کرده ایم:

تاریخ پایان تعطیلاتتاریخ شروع تعطیلاتتعطیلات مدرسه
2 سپتامبر1 سپتامبراولین روز مدرسه
5 نوامبر3 نوامبرتعطیلات پاییزی
7 ژانویه27 دسامبرتعطیلات کریسمس
18 فوریه14 فوریهتعطیلات زمستانی
22 آوریل19 آوریلتعطیلات بهاری

الزامات زبان در مدارس ایرانی لیتوانی

زبان رسمی در این مدارس لیتوانیایی است و مدرک تحصیلی در مدارس ایرانی لیتوانی به زبان انگلیسی و لیتوانیایی ارائه می شود. یافتن مدارک تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی در این مدارس رایج تر است. اگر به زبان غیر مادری تحصیل می کنید احتمالا باید مدرکی دال بر مهارت زبان خود ارائه دهید. اگر استاندارد لازم در زبان انگلیسی یا لیتوانیایی نداشته باشید ممکن است این مدارس دوره های زبان را برای کمک به پیشرفت شما ارائه دهد. حتی اگر شما قادر به تحصیل به زبان انگلیسی هستید باید تلاس کنید تا حد امکان لیتوانیایی را یاد بگیرید. برقراری ارتباط با افراد محلی و سایر دانش آموزان بهترین راه برای تمرین است. اگر قصد تحصیل در لیتوانی و یا اقامت لیتوانی را دارید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات رایج در مورد مدارس ایرانی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات رایج شما در مورد مدارس ایرانی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • الزامات زبان در مدارس ایرانی لیتوانی چیست؟ زبان رسمی در این مدارس لیتوانیایی است و مدرک تحصیلی در مدارس ایرانی لیتوانی به زبان انگلیسی و لیتوانیایی ارائه می شود. یافتن مدارک تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی در این مدارس رایج تر است. اگر به زبان غیر مادری تحصیل می کنید احتمالا باید مدرکی دال بر مهارت زبان خود ارائه دهید.
  • هزینه تحصیل در مدارس ایرانی در لیتوانی چقدر است؟ هزینه شهریه مدارس ایرانی لیتوانی سالانه بین 800€ تا 1500€ (یورو) می باشد. هزینه تحصیل برای دانش آموزانی که از کشورهای دیگر به این مدارس می آیند به عنوان مثال غیر اتحادیه اروپا متفاوت است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *