مهاجرت تحصیلی روسیه

مدارس ایرانی روسیه

مدارس ایرانی روسیه

مدارس ایرانی روسیه تحصیل با کیفیت بالا را برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند تضمین می کند. روسیه بزرگترین کشور روی کره زمین است که 11 منطقه زمانی از غرب به شرق را در بر می گیرد. با وسعت فوق العاده اش جمعیت بسیار نا همگونی دارد، زیرا این کشور خانه حدود 200 گروه قومی است که با 100زبان منحصر به فرد صحبت می کنند. میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو و کاخ زمستانی در سنت پترزبورگ تنها تعدادی از نقاط دیدنی این کشور محسوب می شوند. با این حال، تحصیل در روسیه تجربه ای است که شما را بسیار فراتر از مقاصد گردشگری شناخته شده آن خواهد برد. در این مقاله ما قصد داریم با کمک کارشناسان متخصص خود در امر مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه کارها را برای تحصیل در مدارس ایرانی این کشور به شما ارائه دهیم.

در بخش ابتدایی مقاله قصد داریم با بهره گیری از منابع دقیق و جامع نسبت به کشور روسیه شما را بیشتر با این نقطه وسیع از جهان آشنا کنیم.

معرفی کشور روسیه

روسیه پرجمعیت ترین کشور قاره اروپا با 144 میلیون نفر جمعیت است. دو شهر بزرگ روسیه مسکو و سن پترزبورگ هستند که هر دو در بخش غربی کشور واقع شده اند. همچنین اقتصاد روسیه یازدهمین اقتصاد جهان از نظر تولید ناخالص ملی است. بخش زیر یک نمای کلی از همه موضوعاتی که باید در مورد کشور روسیه بدانید را به شما ارائه می دهد:

درباره کشور روسیهروسیه به دلیل به دلیل تحصیلات عالی در علوم مشهور است. توسعه سریع روسیه در دو دهه گذشته آن را به مقصدی فوق العاده برای تحصیل تبدیل کرده است. روسیه یک کشور عالی برای دانش آموزانی است که می توانند علایق، زمینه ها و فرهنگ های مختلف را داخل مرزهای یک ملت کشف کنند.

سیستم آموزشی در روسیه

تحصیل در روسیه به 3 مرحله ابتدایی، عمومی اولیه و متوسطه تقسیم می شود. تحصیلات ابتدایی از 6 یا 7 سالگی شروع می شود 4 سال طول می کشد. که البته قبل از دوره ابتدایی پیش دبستانی را هم می توانند به کودکان خود آموزش بدهند که اختیاری است. پس از ابتدایی 5 سال آموزش عمومی پایه و 2 تا 3 سال آموزش متوسطه دنبال می شود. دانش آموزان می توانند تحصیلات متوسطه را در یک مدرسه عادی تکمیل کنند یا برای آن دوره در یک کالج آموزش حرفه ای شرکت کنند. امیدواریم تا حد امکان توانسته باشیم مطالب موثر و مفیدی را در زمینه مدارس ایرانی این کشور و تحصیل در روسیه برای شما ارائه دهیم.

فعالیت های سرپوشیده برای کودکان در روسیه

هارلکین مرکز بازی چند سطحی که به تازگی بازسازی شده با ترامپولین، سرسره، بازی‌های ویدیویی، و موسیقی است. همه روزه از ساعت 13 الی 22 باز است. پرستار کودک و سرگرمی های سازماندهی شده در دسترس است. برخی از پرسنل انگلیسی صحبت می کنند. پارک فانتزی دارای چهار طبقه فعالیت شامل فضای بازی چند طبقه، سینمای سه بعدی، بولینگ، قطار بخار واقعی، تیراندازی لیزری، اسکیت غلتکی و دیسکو عصرگاهی می باشد. ورود رایگان است اما برای هر فعالیت هزینه ای روبل وجود دارد. سرگرم کننده برای همه سنین Happylon یک مرکز سرگرمی برای کودکان بزرگتر از 2 سال با هزارتوی چهار طبقه، سینمای 5 بعدی، چرخ و فلک سواری، ماشین های مسابقه، سواری آدرنالین، و ترن هوایی سرپوشیده. ورود رایگان است؛ هزینه جاذبه ‌ها با استفاده از کارت Happylon و توکن ‌ها پرداخت می‌ شود.

باشگاه جنگل یک باشگاه کودکان با یک منطقه بازی چند سطحی و گودال توپ. باشگاه Jungle همچنین دارای یک منطقه بولینگ، بازی های بازی، میزهای اسنوکر/بیلیارد، و کارائوکه است. یک کافه بار وجود دارد. ساعات کاری روز دوشنبه 13 الی 21 و از سه شنبه تا یکشنبه 10 الی 21 می باشد. دلفیناریوم یک اجرا حدود یک ساعت است. بلیط را می توان در محل خریداری کرد؛ این دفتر همه روزه از ساعت 11 تا 18 باز است. تئاتر حیوانات دوروف این تئاتر توسط ولادیمیر دوروف تأسیس شد که معتقد بود حیوانات باید در اوقات فراغت خود اجرا کنند. تئاتر برای نسل ها مورد علاقه کودکان بوده است. رزرو توصیه می شود. همچنین یک موزه و نمایش راه آهن معروف موش وجود دارد که در آن موش ها سوار قطار ساخته شده توسط دوروف می شوند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش دانش آموزان بین المللی در روسیه هستید:

میزان افزایش دانش آموزان بین المللی در روسیه

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی روسیه

یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در مدارس ایرانی روسیه کیفیت آموزش در این مدارس است. سیستم آموزشی مدارس روسیه تقریبا به یکدیگر شبیه است. از دیگر مزایای تحصیل در مدارس ایرانی روسیه مقرون به صرفه بودن هزینه های این مدارس است. برای درک بهتر شما از مزایای تحصیل در مدارس ایرانی روسیه در این قسمت تمامی این موارد را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده ایم.

کیفیت آموزش در مدارس ایرانی روسیه

در حالی که مدارس دولتی روسیه به طور کلی از استانداردهای کلاس جهانی محسوب نمی شوند. معمولا مدارس ایرانی روسیه قادر به ارائه سطح بالاتر آموزش، امکانات بهتر و معلمان با تجربه هستند. دانش آموزانی که مدارس ایرانی را با مدارک ترک می کنند، در موقعیت خوبی برای پیشرفت در آموزش عالی قرار خواهند گرفت.

کلاس های کوچکتر مدارس ایرانی روسیه

مدارس ایرانی راحت تر می توانند پذیرش دانش آموز را محدود کنند. بنابراین نسبت دانش آموز به معلم کمتری دارند. این بدان معنی است که معلمان می توانند توجه بیشتری را به هر دانش آموز اختصاص دهند. در حالی به کسانی که حمایت اضافی نیاز دارند می توانند آن را دریافت کنند.

کلاس های کوچکتر مدارس ایرانی روسیه

محیط چند فرهنگی در مدارس ایرانی روسیه

مدارس ایرانی روسیه به کودکان این امکان را می دهد، زمانی را در میان همسالان با طیف وسیعی از زمینه ها بگذرانند. این مدارس گاهی اوقات می توانند دانش آموزانی بیش از 10 کشور مختلف داشته باشند. که این موضوع برای افزایش تبادل فرهنگی بین دانش آموزان امر بسیار مهمی است. بعد از پرداختن به مزایای مدارس ایرانی در روسیه در این قسمت از مقاله می خواهیم به معایب این مدارس نیز بپردازیم.

معایب مدارس ایرانی روسیه

مدارس ایرانی روسیه گرچه مزایای بسیاری برای تحصیل هر دانش آموزی دارد. اما معایب اندکی نیز به همراه دارد. مدارس ایرانی در روسیه موسسات خصوصی هستند و به طور کلی هزینه های سالانه بالایی را دریافت می کنند. همچنین ممکن است هزینه های اضافی برای نهار مدرسه و حمل و نقل نیز از والدین دریافت شود. یکی دیگر از معایب این مدارس لیست های انتظار طولانی در مدارس ایرانی روسیه به دلیل تقاضای زیاد برای تحصیل در این مدارس است. تامین مکانی برای فرزندانتان می تواند دشوار باشد مگر اینکه خیلی زودتر درخواست دهید. این موضوع می تواند مشکلاتی را برای برخی از خانواده های مهاجر که به طور منظم از کشوری به کشور دیگر سفر می کنند ایجاد کند.

شروع سال تحصیلی و تعطیلات در مدارس ایرانی روسیه

سال تحصیلی در مدارس ایرانی روسیه از اول سپتامبر شروع می شود که به عنوان روز دانش شناخته شده است. این روز همچنین پایان تابستان و آغاز پاییز است. مراسم سنتی زنگ اول معمولا برای کودکانی که برای اولین بار به مدرسه می آیند برگزار می شود. دانش آموزان و والدین نیز برای تشکر از معلمان به آنها گل می دهند. سال تحصیلی مدارس ایرانی این کشور در 25 مه به پایان می رسد زمانی که دانش آموزان در مراسم آخرین زنگ شرکت می کنند. در آن روز گل و هدایا را مبادله می کنند و با همکلاسی های خود خداحافظی می کنند. در مدارس ایرانی روسیه سال تحصیلی به 4 ترم تقسیم می شود که با تعطیلات یک یا دو هفته ای از هم جدا می شوند. مانند سایر کشور های اروپایی، تعطیلات تابستانی در روسیه به مدت 3 ماه به طول می انجامد که شامل ژوئن، جولای و آگوست می شود.

فارغ التحصیل شدن در مدارس ایرانی روسیه

برای فارغ التحصیل شدن از مدارس ایرانی روسیه، دانش آموزان باید در آزمون دولتی واحد شرکت کنند. این آزمون شامل امتحانات اجباری در زبان روسی و ریاضیات، همراه با طیف وسیعی از موضوعات اضافی است که دانش آموزان ممکن است از بین آنها انتخاب کنند. این موضوعات شامل زبان های خارجی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، جغرافیا، ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی و علوم کامپیوتر است. دانش آموزانی که در امتحانات خود نمرات کافی دریافت می کنند، میتوانند در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی در روسیه 868$ (دلار) است که 1.07 برابرکمتر از میانگین جهانی است. روسیه از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 85 و بهترین کشور برای زندگی در رتبه 81 قرار دارد. متوسط حقوق پس از کسر مالیات در روسیه 805$ (دلار) است. که برای پوشش هزینه های زندگی برای 1 ماه کافی است. ما قیمت ها را برای روسیه به عنوان میانگین وزنی جمعیت 122 شهر محاسبه می کنیم. شهر های بزرگ در روسیه معمولا هزینه زندگی بالاتری دارند. هزینه مایحتاج و مواد غذایی در روسیه به شرح زیر است:

 هزینه به دلاراقلام
8.31$شام در رستوران 2 نفره
5.62$وعده غذایی فست فود
2.54$قهوه
8.31$منوی نهار
1.27$برنج (1 کیلوگرم)
0.68$نان (0.5 کیلوگرم)
1.67$تخم مرغ (12عدد)

در صورتی که کماکان خواهان دریافت اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت به روسیه و تحصیل به این کشور هستید می توانید با مشاوران تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب مدارس ایرانی در روسیه

در این بخش از مطلب سعی کرده ایم تا به چند سوال مکرر و متداول شما در باب مدارس ایرانی در روسیه پاسخ دهیم:

  • سیستم آموزشی در روسیه چگونه است؟ تحصیل در روسیه به 3 مرحله ابتدایی، عمومی اولیه و متوسطه تقسیم می شود. تحصیلات ابتدایی از 6 یا 7 سالگی شروع می شود 4 سال طول می کشد. که البته قبل از دوره ابتدایی پیش دبستانی را هم می توانند به کودکان خود آموزش بدهند که اختیاری است. پس از ابتدایی 5 سال آموزش عمومی پایه و 2 تا 3 سال آموزش متوسطه دنبال می شود. دانش آموزان می توانند تحصیلات متوسطه را در یک مدرسه عادی تکمیل کنند یا برای آن دوره در یک کالج آموزش حرفه ای شرکت کنند.
  • معایب تحصیل مدارس ایرانی روسیه چیست؟ مدارس ایرانی روسیه گرچه مزایای بسیاری برای تحصیل هر دانش آموزی دارد. اما معایب اندکی نیز به همراه دارد. مدارس ایرانی در روسیه موسسات خصوصی هستند و به طور کلی هزینه های سالانه بالایی را دریافت می کنند. همچنین ممکن است هزینه های اضافی برای نهار مدرسه و حمل و نقل نیز از والدین دریافت شود. یکی دیگر از معایب این مدارس لیست های انتظار طولانی در مدارس ایرانی روسیه به دلیل تقاضای زیاد برای تحصیل در این مدارس است. تامین مکانی برای فرزندانتان می تواند دشوار باشد مگر اینکه خیلی زودتر درخواست دهید. این موضوع می تواند مشکلاتی را برای برخی از خانواده های مهاجر که به طور منظم از کشوری به کشور دیگر سفر می کنند ایجاد کند.
  • مزایا تحصیل در مدارس ایرانی روسیه چیست؟ نزدیکی با زبان و فرهنگ ایرانی و دوستی با ایرانیان مانع از حس دوری و دلتنگی از خانواده و ایران خواهد شد. مدارس ایرانی روسیه به کودکان این امکان را می دهد، زمانی را در میان همسالان با طیف وسیعی از زمینه ها بگذرانند. این مدارس گاهی اوقات می توانند دانش آموزانی بیش از 10 کشور مختلف داشته باشند. که این موضوع برای افزایش تبادل فرهنگی بین دانش آموزان امر بسیار مهمی است. نسبت دانش آموز به معلم کمتری دارند. این بدان معنی است که معلمان می توانند توجه بیشتری را به هر دانش آموز اختصاص دهند. در حالی به کسانی که حمایت اضافی نیاز دارند می توانند آن را دریافت کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *