مهاجرت تحصیلی اوکراین

مدارس ایرانی اوکراین

مدارس ایرانی اوکراین

بدون شک اوکراین راهی عالی برای تجربه یک زندگی جدید برای دانش آموزان در مدارس ایرانی اوکراین است. این تصمیم انگیزه دوچندانی می دهد. تحصیل در خارج از کشور دروازه های فرصت جدیدی را به روی شما باز می کند. که شما را به اوج دنیای رقابتی هدایت می کند. و اگر واقعا به دنبال یک کشور عالی در اروپای مرکزی هستید اوکراین بهترین گزینه برای شما می تواند تلقی شود. و همچنین تحصیل در اوکراین مزایای جدی برای دانش آموزانی که قصدشان ادامه تحصیل در این کشور است دارد. و یکی از این مزایا این است که تقریبا تمامی مدلرس اوکراین دارای زبان انگلیسی متوسط هستند. و برای آشنایی بهتر شما با کشور اوکراین، تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات عمومی، جامعی را در مورد اوکراین در تصویر آماده کرده است:

معرفی اوکرایندر بخش ابتدایی مقاله به مدارس ایرانی اوکراین و اطلاعات عمومی این کشور پرداختیم. و در ادامه به تمامی مسائل روز اوکراین در زمینه تحصیل و مدارس ایرانی این کشور خواهیم پرداخت.

افول جمعیتی و کاهش سیستم آموزشی در اوکراین

در کنار سایر کشورهای اروپای شرقی، اوکراین یکی از سریع ترین کاهش جمعیت را در جهان دارد. و قبل از سال 2014 میلادی تعداد افراد در این کشور بین 6.7 میلیون نفر کاهش یافت. و این کاهش جمعیت تاثیر به سزایی بر نظام آموزشی این کشور دارد.

و طبق آمار یونسکو در سال 2020 در نمودار زیر به تاثیر جمعیت بر روی نظام آموزشی اوکراین خواهیم پرداخت.

افت جمعیت در اوکراین

سیستم آموزشی در اوکراین

از سال 2022 آموزش مدارس اوکراین از 11 سال به 12 سال افزایش یافته است. که اکنون شامل 4 سال تحصیلات ابتدایی، 5 سال آموزش متوسطه، و 3 سال آموزش تخصصی می شود. و تغییرات در 3 سطح به ترتیب در سال های 2018،2022 و2027 با شروع مراحل ابتدایی اجرا خواهد شد. با این حال دانش آموزانی که با سیستم قدیمی شروع به تحصیل کرده اند، هنوز می توانند بعد از 11 سال مدرسه را ترک کنند. و سیستم آموزشی در اوکراین به طور کل به 5 دسته تقسیم می شود.

  • آموزش ابتدایی: تحصیل در اوکراین از سن 6 تا 15 سالگی اجباری است. 4 سال اول در مدرسه ابتدایی است. که در این دوره آموزشی، هنر و علوم از یک گرایش عملی به آنها آموزش داده می شود. تا بتوانند در زندگی بعدی نیز از آنها استفاده کنند.
  • آموزش متوسطه اول: که برای دانش آموزان 10 تا 15 ساله است. که پس از آن ممکن است واجد شرایط گواهی پایان دوره متوسط اول خود شوند. و برنامه درسی شامل، زبان و ادبیات اوکراینی، زبان خارجی، جبر، زیست شناسی، شیمی، جغرافیا، ریاضیات و فیزیک را بررسی می کند.
  • آموزش متوسطه یا (دبیرستان): در این فرآیند دانش اموزان مدارس. یک سری آزمون های مستقل دولتی را می گذرانند. که در نهایت به آزمون پایانی می رسد. که دانش زبان و ادبیات اوکراینی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، و همچنین، زیست شناسی، شیمی، جغرافیا، ریاضیات و فیزیک را بررسی می کنند.
  • آموزش حرفه ای: اگر دانش آموزان به دبیرستان ادامه ندهند. ممکن است با هزینه شخصی در مدرسه متوسطه حرفه ای ادامه تحصیل دهند. و تکمیل برنامه ها تا 4 سال طول می کشد. و منجر به سلسله مراتبی از صلاحیت های فنی می شود. که برای نقش کاری معنا دار در جامعه اوکراین مناسب است.
  • آموزش دانشگاهی: که در آموزش دانشگاهی این روزها 2 سطح مدرک اعطا می شود. که کارشناسی بعد از 4 سال و کارشناسی ارشد پس از 2 سال دیگر اعطا می شود. و پس از آن فرصت های تحصیلی بیشتری در انتظار است.

در این بخش به شرایط ویزای تحصیلی اوکراین و مدارک مورد نیاز آن خواهیم پرداخت

شرایط ویزای تحصیلی و مدارس ایرانی اوکراین

یکی از مزایای خیره کننده برای در نظر گرفتن اوکراین به عنوان مقصد تحصیلی مورد نظر شما این است که شما دارای ویزای تضمینی هستید. با توجه به هزینه های بسیار کمی که در طول فرآیند درخواست متحمل می شوند، انتظار می رود که دانش آموزان مدارک زیر را پس از درخواست ارائه کنند:

  • فرم درخواست ویزا در سفارت
  • اصل پاسپورت معتبر
  • 3 قطعه عکس 3*4
  • دعوت نامه اصلی از طریق پست پیشتاز برای شما ارسال شده است
  • گواهی سلامت پزشکی
  • نتایج HIV/AIDS
  • گواهی پایان تحصیلات عالی و یا متوسطه

و شما فقط می توانید پس از اثبات ثبت نام، برای ویزا درخواست دهید. و مدارک فوق باید به زبان های اوکراینی یا روسی ترجمه شوند. و از وزارت امور خارجه کشور شما قانونی شود. و میانگین زمان پردازش ویزا 1 دوره ذهنی بین 1 تا15 روز است.

شرایط ویزای تحصیلی و مدارس ایرانی اوکراین

هزینه زندگی و تحصیل در مدارس ایرانی اوکراین

هزینه زندگی و تحصیل در اوکراین به طور معمول برای افراد متقاضی از اهمیت بالایی برخورداد است. و اگر فرد متقاضی با هزینه ها آشنا باشد راحت تر می تواند هزینه های خود را کنترل کند و با آگاهی کامل تر تصمیم به تحصیل در این کشور را می گیرد. و خلاصه هزینه زندگی در اوکراین به شرح زیر است

هزینه تقریبی ماهانه در اوکراین

ویزا همراه برای تحصیل در مدارس اوکراین

یکی از دغدغه های بزرگ خانواده ها امروزه این مسئله است. که چگونه فرزندانشان را تنها برای تحصیل به کشوری دیگر بفرستند. و اکثر اوقات والدین به دنبال راهی هستند که در مدت طولانی تحصیل در کنار فرزندانشان باشند. و خانواده ها باید به این نکته توجه داشته باشند که اکثر مدارس کشور های اروپایی، امکان دریافت ویزا همراه دانش آموزان وجود ندارد. اما در صورتی که کودک شما در یکی از مدارس خصوصی اوکراین در حال تدریس است می توانید برای ملاقات وی از طریق ویزای توریستی اقدام کنید. ویزای توریستی این امکان را برای شما ایجاد می کند که تا مدت مشخصی در کنار فرزند خود زندگی کنید.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در اوکراین

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در اوکراین. از جمله مدارس بین المللی بوده، که در پایتخت اوکراین و شهر کیف، در محدوده ترکیه، روسیه و آسیای میانه قرار دارد . و این مدرسه که در لیست مدارس دولتی بین المللی قرار دارد. دارای امکانات علمی و آموزشی متنوعی، برای دانش آموزان دبستان می باشد. و امادگی پاسخگویی مستمر به سوالات اولیاء گرامی در کیف را با تماس تلفنی فراهم نموده است. ودر آخر با هم در این مقاله به مدارس ایرانی اوکراین و هزینه تحصیل در اوکراین پرداختیم. و پیشنهاد عالی برای کسانی که قصد تحصیل در اوکراین را دارند داریم این است. که برای تصمیم درست و هوشمندانه با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *