مهاجرت کاری کرواسی

لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

یاز شاغلیست لیستللیسبرای قرارگیری در لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی باید به این نکته مهم اشاره برد که اگر قبلا از مرز 40 سالگی عبور کرده اید و تحصیلات عالی ندارید، انجام این کار به ویژه دشوار است و متخصصان جوان امیدوار همیشه موفق به یافتن کار و دریافت دستمزد مناسب نمی شوند. فعالیت در کرواسی کاملا متفاوت به نظر می رسد. استخدام کنندگان خارجی به کارگران خوب، چه خود و چه کسانی که از کشورهای دیگر آمده اند، بسیار علاقه مند هستند. هنجار زندگی و کار در کرواسی بسیار متفاوت است، به طوری که بسیاری، حتی به خاطر حقوق نه چندان بالا، آماده هستند تا برای کار در کرواسی نقل مکان کنند و تا کنون در آنجا بمانند.

راه های مختلفی برای بازیابی شغل در کرواسی وجود دارد. همه آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما می توانید به تنهایی با دوستان و آشنایان خود که تجربه استخدام در کرواسی را دارند و می توانند بهترین راه برای دریافت شغل در خارج از کشور و محل جستجوی پیشنهادات را توصیه کنند، به دنبال کار در خارج از کشور باشید. یک راه رایج برای کشف شغل در خارج از کشور از طریق اینترنت از راه دور از شهر شما است. این فرآیند سریع نیست. شما باید رزومه های خود را به بخش منابع انسانی شرکت های مورد علاقه خود ارسال کنید و می توانید در سراسر کشور کار پیدا کنید. برای انجام این کار، در حالی که در آژانس‌ های کاریابی شرکت می‌ کنید، به اتاق و غذا نیاز دارید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا فرآیند یافتن شغل شما را کوتاه نماید.

کلیات لیست مشاغل مورد نیاز در کرواسی

به گفته وزارت کشور کرواسی، حدود 84000 اتباع خارجی در ماه آوریل به طور موقت در کرواسی اقامت داشتند. شرایط کار در کرواسی به گونه ای است که حدود 10000 نفر دارای مجوز اقامت دائم را دریافت خواهند نمود. آنها بیشتر از بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو، مقدونیه شمالی، آلبانی، اوکراین، چین، نپال، هند و فیلیپین بودند.

در واقع  لیست مشاغل مورد نیاز در کرواسی که برای آنها استخدام می شوند به طور سنتی در کرواسی کمبود دارند و مربوط به ساخت و ساز، گردشگری و مهمان نوازی و صنعت فلز است. بین €800 تا 950€ (یورو) درخواست برای کمک آشپز، خدمتکار، آشپز و آجرپز و بین €600 تا 780€ (یورو) برای جوشکار، قفل ساز، گچ کار، پیشخدمت و نظافتچی بود. دستمزد ناخالص پرداخت شده توسط شرکت ها ممکن است کمتر از حداقل دستمزد سال 2023 نباشد. دستمزد خالص ماهانه برای یک جوان خارجی بدون افراد وابسته بین 530€ تا 640€ (یورو) خواهد بود.

مزایای یافتن شغل از لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی

بسیاری از ساکنان کشورهای مستقل مشترک المنافع علاقه مند به کار در کرواسی هستند. کارفرمایان در این کشور علاقه زیادی به اجاره کارمندان از خارج از کشور برای کارهای مختلف دارند، از کارگران بسیار ماهر گرفته تا مکانیک ها. اگر با موفقیت شغلی را در کرواسی شناسایی کرده اید، طیف بعدی توانایی ها در برابر شما آشکار می شود: حداکثر سطح دستمزد، که می تواند 3، 4، 5 برابر بیشتر از کشور شما باشد. علاوه بر این، یک سلطه بزرگ، توانایی به دست آوردن درصد مناسبی در مدت زمان کوتاه است. بسیاری از ساکنان رویای جابجایی در کرواسی برای اقامت کرواسی دائم را در سر می پرورانند و رفتن به محل کار فرصتی برای نگاه کردن به اطراف، آزمایش آب و در نهایت دریابید که آیا رفتن برای زندگی در خارج از کشور منطقی است یا خیر.

از دیگر مزایای زندگی برای کار در کرواسی در شکل زیر اشاره شده است:

مزایای زندگی برای کار در کرواسی

مدارک لازم برای قرارگیری در لیست مشاغل کرواسی

ساختار متعارف فرمت استخدام رزومه است، همچنین انگیزه نامه، زندگی نامه و گواهینامه است. عکس شما روی جلد قرار می گیرد، موقعیت شغلی شما و مشخصات تماس مشخص شده است. برای کارهای مرتبط با خلاقیت، مانند طراحی یا بازاریابی، یک قالب خلاقانه با تجسم بیشتر معقول است. یک کپی از مدرک دیپلم، شواهد مربوط به کارهای قبلی یا تجربه، گواهی زبان برای تأیید اینکه شما در نامه پوششی و رزومه خود درباره خود صحبت کرده اید. مهمترین نکته این است که بتوانید با آژانس های کار ارتباط برقرار کنید و یا از قبل مشاوران حقوقی مهاجرت را پیدا کرده باشید تا در این زمینه شما را راهنمایی نمایند.

در کرواسی، بیشتر فرصت های شغلی، حدود 25%، برای افراد حرفه ای (شغل های سطح بالا در علوم، مراقبت های بهداشتی مهندسی، تجارت و تدریس) است. نسبت فرصت های شغلی برای کارگران صنایع دستی و مشاغل مرتبط، در کرواسی (15%) بالاتر از پیش بینی 5% برای کل اتحادیه اروپا است. بیشتر فرصت های شغلی ایجاد شده از طریق گسترش و تقاضای جایگزین در کرواسی به مدارک سطح متوسط نیاز دارند. با این حال، تعداد قابل توجهی از فرصت های شغلی نیز وجود خواهد داشت که به مدارک سطح بالا نیاز دارند.

مدارک لازم برای قرارگیری در لیست مشاغل کرواسی

پیش بینی جایگاه مشاغل مورد نیاز کرواسی

پس از بحران اقتصادی در سال 2008، کرواسی 5سال کاهش اقتصادی داشته است. در سال 2013، نرخ بیکاری کرواسی 17.2% بود، بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا که11% است. کمیسیون اروپا رشد تولید ناخالص داخلی کرواسی را 0.2% در سال 2015 و 1.1% در سال 2016 پیش بینی کرده است. بر اساس پیش‌ بینی‌ های عرضه و تقاضای مهارت، رشد اقتصادی اثرات مثبتی بر رشد شغل در کرواسی خواهد داشت، با این حال انتظار نمی ‌رود که اشتغال تا سال 2025 به سطح قبل از بحران سال 2008 برسد، جایی که انتظار می‌رود میانگین اشتغال به سطح قبل از بحران در سال 2020 برسد. با این حال این پیش بینی امیدوارکننده وجود دارد که رشد آتی اشتغال در کرواسی تا سال 2025 در خدمات تجاری و سایر خدمات و همچنین در بخش ساخت و ساز، توزیع و حمل و نقل و خدمات غیربازاری خواهد بود.

با این حال، در بخش اولیه، اشتغال همچنان به کاهش خود ادامه خواهد داد، اما با سرعت بسیار کمتری. مجموع فرصت های شغلی به وجود آمده به دلیل نیاز به جایگزینی افرادی است که یا به مشاغل دیگری می روند یا بازار کار را ترک می کنند. اغلب، تقاضای جایگزینی فرصت های شغلی بیشتری را نسبت به تقاضای توسعه فراهم می کند، به این معنی که حتی اگر سطح کلی اشتغال کاهش یابد، همچنان فرصت های شغلی وجود خواهد داشت. با توجه به نرخ نسبتا بالای بیکاری آن، که زمینه بیشتری را برای ایجاد مشاغل جدید فراهم می کند، از هم اکنون تا سال 2025، پیش بینی می شود که تقاضای جایگزین در کرواسی حدود 5 برابر بیشتر از تقاضای توسعه فرصت های شغلی ایجاد کند.

درآمد مشاغل اجرایی در کرواسی

فردی که در بخش اجرایی و مدیریت در کرواسی کار می کند معمولا حدود 20100HRK (کرون) در ماه درآمد دارد که از HRK6630 (کرون) تا 33100 HRK (کرون) در ماه (حداکثر متوسط حقوق). حداکثر واقعی بالاتر است. با این حال متوسط حقوق HRK21700 (کرون) در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که در بخش های اجرایی و مدیریتی کار می کنند کمتر از HRK21700 (کرون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 21700 HRK (کرون) حقوق دارند.

همچنین 75% از افرادی که در بخش های اجرایی و مدیریتی کار می کنند کمتر از HRK29600 (کرون) حقوق دریافت می کنند. در حالی که 25% بیش از HRK29600 (کرون) درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5سال به طور متوسط 36% بیشتر از کسانی که 5 سال یا کمتر سابقه کار دارند، درآمد دارند. با رسیدن به مرز 10 سال، حقوق 21% افزایش می یابد و 14% اضافی برای کسانی که بیش از 15 سابقه کار دارند.

حقوق بهترین مشاغل مورد نیاز در کرواسی

جراحان و پزشکان با محدوده حقوقی از HRK25400 تا HRK87800 (کرون) به دلیل ماهیت حیاتی شغل در صدر فهرست مشاغل پردرآمد در کرواسی قرار دارند. حرفه جراح مستلزم ریسک بالا و نیاز به دانش گسترده و یک مسیر طولانی یادگیری است. پس از این قشر، قضات قرار دارند که  محدوده حقوق آنان از HRK21300 تا HRK73800 (کرون) می باشد. اعتبار آنان بدین جهت است که تصمیم گیری در مورد سرنوشت مردم کار آسانی نیست و دستمزد بالا کاملا موجه است. پس از قضات، وکلا با محدوده حقوقی از HRK17300 (کرون) تا HRK59700 (کرون) قرار دارند که دلیل اصلی که وکلا دستمزدهای زیادی دریافت می کنند به دلیل ارزش بالای درک شده آنها در چشم مشتریان است. در اختیار داشتن صدها میلیون سرمایه و سرمایه‌گذاری با تمام ریسک‌های مرتبط، مدیریت یک بانک را به یک وظیفه بسیار مهم تبدیل می‌کند که ارزش دریافت حقوق زیادی را دارد.

مدیران ارشد اجرایی با محدوده حقوق از HRK15200 تا HRK52700 (کرون) رتبه پنجم را به خود اختصاص داده اند و دستمزد هنگفت آنها به دلیل دامنه وسیع تأثیر و همچنین خطرات موجود است. مدیران ارشد مالی با محدوده حقوق 14200HRK تا HRK49200 (کرون) جزء دیگر اقشار پر درآمد در کرواسی هستند که مدیریت بودجه، هزینه ها زندگی کرواسی و درآمد را مدیریت می‌کنند که مستقیما بر عملیات سازمان تأثیر می‌گذارد. برای آشنایی با جزئیات دیگر حرفه ها و مشاغل و حقوق ماهیانه کار در کرواسی با مشاوران کاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *