مهاجرت تحصیلی کرواسی

تحصیل پزشکی در کرواسی

تحصیل پزشکی در کرواسی

متقاضیان تحصیل پزشکی در کرواسی با اخذ مدرک پزشکی در کرواسی می توانند در سراسر اتحادیه اروپا و حتی ایالات متحده آمریکا در حرفه خود مشغول به کار شوند. زیرا مدرک تحصیل پزشکی کرواسی در اغلب کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود. همچنین پس از فارغ التحصیلی افرادی که در کرواسی پزشکی تحصیل کرده اند، واجد شرایط کار در بریتانیا نیز هستند. اگرچه کرواسی کشور کوچکی است اما برای همه افراد چیزهای زیادی برای ارائه دارد. مطالعه تحصیل دندانپزشکی در کرواسی برای شما خالی از لطف نمی باشد.

به خصوص برای دانشجویانی که به دنبال آموزش عالی پزشکی در این کشور هستند. دانشگاه های این کشور سال ها و حتی قرن ها تجربه در آموزش پزشکان جوان دارند. همچنین در طول سال ها سیستم تحصیل در کرواسی به طور مداوم در حال توسعه بوده است. تا دوره های عالی را به دانشجویان خود ارائه دهند. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله ارتقاء سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در کرواسی بوده است.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در کرواسی

مزایا تحصیل پزشکی در کرواسی

تحصیل پزشکی در کرواسی به شما این فرصت را می دهد که فرهنگ این کشور زیبای مدیترانه ای را تجربه کنید و در عین حال در رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید. مدرک MBBS از یک دانشگاه کرواسی در سراسر اتحادیه اروپا و همچنین در بسیاری از کشورهای غربی از جمله بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا به رسمیت شناخته شده است. شما می توانید در این کشور در رشته پزشکی تحصیل کنید که راه را برای طیف گسترده ای از گزینه های شغلی باز می کند، چه بخواهید در این کشور بمانید و چه بخواهید برای تمرین به هند بازگردید. این کشور حدود 40 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت و بزرگترین شهر زاگرب است. آموزش MBBS در کرواسی دارای سابقه طولانی است. بزرگترین و قدیمی‌ ترین دانشگاه کرواسی دانشگاه زاگرب است که در سال 1669 تأسیس شد.

دلایل خوبی برای تحصیل پزشکی در کرواسی وجود دارد. اول از همه، این کشوری است که نه تنها از نظر فرهنگ، بلکه با مناظر شگفت انگیزش، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. دریای آبی فیروزه ‌ای آن در امتداد کل ساحل، دریاچه ‌های زیبا در مناطق داخلی آن، خیابان ‌های کوچک در شهرهای قدیمی، میدان‌ های زیبا و آمفی ‌تئاترهای دوره روم، آب و هوای گرم، پیاده‌ روی در مناطق سبز و میراث فرهنگی، کرواسی را به کشوری خاص تبدیل کرده است. این کشور زیرساخت های بسیار خوبی دارد و برای خیلی ها تحصیل در آنجا یک رویا است. تحصیل در این کشور از یک طرف به معنای زندگی در یک کشور فوق العاده و زیبا و شناخت یک فرهنگ هیجان انگیز است. از طرفی به معنای اخذ مدرک تحصیلی با کیفیت نیز می باشد. نه تنها خود این کشور و فرهنگ آن ارزشمند است، بلکه سیستم آموزشی ملی نیز واقعاً خوب است.

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در کرواسی

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در کرواسی را دارند، فبل از درخواست باید با شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور به خوبی آشنا شوند. اما نگران نباشید، زیرا شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی کرواسی به نسبت اغلب دانشگاه ها معتبر جهان، شامل الزامات سختگیرانه ای نمی باشد.

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک A-level در زیست شناسی و شیمی، البته برخی از موسسات به مدارک فیزیک نیز نیاز دارند.
  • آزمون ورودی دروس زیست شناسی و شیمی
  • ارائه گواهی پزشکی معتبر که نشان دهنده سلامتی کامل فرد متقاضی باشد.
  • ارائه گواهی زبان انگلیسی برای دانشجویان غیر بومی

به شدت توصیه می شود، برای بهترین آمادگی برای آزمون ورودی خود جهت تحصیل پزشکی یک دوره پیش پزشکی را بگذرانید. تا اطمینان حاصل شود که در آزمون موفق خواهید شد.

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در کرواسی

تحصیل پزشکی در کرواسی در معروف ترین دانشگاه ها

این کشور دارای معروف ترین دانشگاه های اروپا جهت تحصیل پزشکی می باشد. در این کشور می توانید 3 دانشگاه معروف را بیابید که دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و از پذیرایی از دانشجویان بین المللی خوشحال هستند. این دانشگاه ها در طول سال ها هم از نظر کیفیت آموزشی، و هم از نظر تجهیزات پزشکی بسیار توسعه یافته هستند. بنابراین امروزه می توانند ادعا کنند که جزء بهترین دانشگاه های اروپایی هستند.

علاوه بر این در دانشگاه های پزشکی کرواسی، فضایی دوستانه با کادر علمی حرفه ای خواهید یافت. آنها همیشه مایل به کمک به دانش آموزان و به اشتراک گذاشتن دانش خود با نسل بعدی پزشکان هستند. در طول تحصیل پزشکی در این کشور در این دانشگاه ها شما در درمان ها و عمل ها شرکت خواهید کرد. تحصیل در دانشگاه های معروف این کشور شما را توسعه می دهد تا بتوانید در آینده تصمیم بگیرید و به تنهایی عمل کنید.

برای آشنایی بیشتر با 3 دانشگاه معروف پزشکی کرواسی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معروف ترین دانشگاه های پزشکی کرواسیرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه پزشکی رجیکا215این دانشگاه که تدریس پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد، در سال 2015 افتتاح شد که 1700 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل پزشکی هستند.
دانشگاه پزشکی اسپلیت175این دانشگاه در سال 1973 تاسیس شد. این دانشگاه سالانه 60 دانشجوی پزشکی ثبت نام می کند. همچنین دانشگاه اسپلیت هم اکنون از 23000 دانشجو پذیرایی می کند.
دانشگاه پزشکی زاگرب101قدیمی ترین دانشگاه پزشکی کرواسی دانشگاه زاگرب می باشد. این دانشگاه در سال 1668 تاسیس شد.

در نمودار زیر می توانید هزینه شهریه معروف ترین دانشگاه های پزشکی کرواسی را مشاهده فرمایید:

هزینه شهریه معروف ترین دانشگاه های پزشکی کرواسی

هزینه تحصیل پزشکی در کرواسی

در مورد هزینه های تحصیل پزشکی در کرواسی تفاوت زیادی در قیمت دانشگاه های این کشور و سایر دانشگاه های اروپایی وجود ندارد. همچنین تحصیلات در این کشور به سطح عالی توسعه یافته است و ارزش هر مقدار پولی که می پردازید را دارد. هزینه های تحصیل در تمام دانشگاه های پزشکی کرواسی تقریبا مشابه است. به طور کلی دوره پزشکی از 1200HRK تا 2500HRK (کونا کرواسی) در سال متغیر است.

اما در حین تحصیل پزشکی به جز شهریه باید هزینه های زندگی خود را نیز در نظر داشته باشید. البته همه آنها مطابق با استانداردهای شما می باشند. بنابراین دانشجویان پزشکی به طور متوسط به 1000HRK (کونا کرواسی) برای هزینه های زندگی خود در این کشور نیاز دارند. به عنوان مثال یک آپارتمان 1 خوابه در کرواسی با اجاره ماهانه بین 400HRK تا 600HRK (کونا کرواسی) است.

در نمودار زیر می توانید هزینه تحصیل پزشکی در کرواسی را با کشورهای دیگر جهان مقایسه فر مایید:

هزینه تحصیل پزشکی در کرواسی در مقایسه با کشورهای دیگر جهان

دلایل تحصیل پزشکی در کرواسی

دلایل بی شماری برای تحصیل پزشکی در کرواسی وجود دارد. اول از همه کرواسی کشوری است که نه تنها از نظر فرهنگ بلکه با مناظر شگفت انگیزش چیزهای زیادی برای ارائه دارد. علاوه بر این کرواسی زیرساخت های بسیار خوبی دارد و برای بسیار از دانشجویان تحصیل در این کشور یک رویا محسوب می شود. تحصل پزشکی در کرواسی از یک طرف به معنای زندگی در یک کشور فوق العاده و زیبا و شناخت یک فرهنگ هیجان انگیز است.

از طریفی اخذ گواهینامه تحصیلی با کیفیت نیز می باشد. نه تنها خود کشو رکرواسی و فرهنگ آن ارزشمند استبلکه سیستم آموزشی ملی نیز از سطح بالایی برخوردار است. در نهایت اینکه، با توجه به دانشجویان بین المللی این کشور بسیار امن و آرام است.

مجوز اقامت دانشجویی برای تحصیل پزشکی در کرواسی

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی در کرواسی هستند، در صورتی که اقامت آنها در کرواسی بیش از 90 روز باشد باید برای اجازه اقامت موقت این کشور درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که الزامات واجد شرایط بودن جهت اخذ اقامت کرواسی بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود، که رد جدول زیر به تفضیل توضیح داده شده است:

اقامت دانشجویی برای اتباع کشورهای مختلفتوضیحات
برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپادر صورتی که اقامت دانشجویان این کشورها برای تحصیل پزشکی در کرواسی کمتر از 90 روز باشد، ملزم به دریافت اقامت کوتاه مدت کرواسی نیستند.
برذای اتباع کشورهای ثالث یا غیر اروپاییاگر اقامت دانشجویان کشورهای ثالث یا غیر اروپایی، کمتر از 90 روز باشد باید آدرس خود را در دفتر اتباع خارجی اداره پلیس مربوطه ظرف 48 ساعت ثبت کنند. روند اخذ اقامت دانشجویی برای اتباع کشورهای ثالث سختگیرانه تر خواهد بود.

تحصیل پزشکی در کرواسی با بورسیه دانشجویی

تحصیل پزشکی در کرواسی با بورسیه دانشجویی

طی سالهای اخیر روند درخواست بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در کرواسی رو به افزایش بوده است. زیرا بورسیه دانشجویی کرواسی برای اتباع خارجی که به دنبال تحصیل پزشکی در کرواسی هستند مزایای بسیاری به همراه دارد. دانشجویان بین المللی با دریافت بورسیه های دانشجویی در کرواسی می توانند بخش بزرگی از هزینه های تحصیل و حتی هزینه های زندگی خود را در این کشور کنترل کنند. البته لازم به ذکر است که، بورسیه های دانشجویی کرواسی برای دانشجویان پزشکی، اغلب بر اساس شایستگی اعطا می شود. همچنین بورسیه های پزشکی کرواسی توسط دولت این کشور با همکاری دانشگاه های پزشکی کرواسی به دانشجویان مستعد ارائه می شوند.

از مهمترین بورسیه های دانشجویی برای تحصیل پزشکی در کرواسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین بورسیه های دانشجویی برای تحصیل پزشکی در کرواسیمبلغ بورسیه به HRK (کونا کرواسی)توضیحات
بورسیه RIT8900HRKبورسیه RIT که توسط دانشگاه زاگرب ارائه می شود تنها موسسه آموزشی در کرواسی است که مدارک پزشکی کرواتی و آمریکایی ارائه می دهد.
بورسیه دو جانبه12100HRKوزارت علوم و بهداشت کرواسی بورسیه های دوجانبه را برای دانشجویان پزشکی ارائه می دهد. این بورسیه بهترین بورسیه تحصیل برای دانشجویان پزشکی محسوب می شود.
بورسیه اروپای جنوب شرقی6900HRKاین بورسیه دانشجویی فقط شامل دانشجویان پزشکی در مقطع دکترا می شود. علاوه بر این هزینه نیمی از خوابگاه یا اقامت در صومعه دوبرنیک را پوشش می دهد.
بورسیه ریجکا6500HRKبورسیه ریجکا هزینه های مسکن و غذا را به صورت کامل تحت پوشش قرار می دهد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت و اعزام دانشجو به کرواسی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل پزشکی می باشد.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی کرواسی می باشیم:

3 دانشگاه معروف پزشکی در کرواسی کدام اند؟ دانشگاه پزشکی رجیکا، دانشگاه پزشکی اسپلیت، دانشگاه پزشکی زاگرب

هزینه تحصیل پزشکی در کرواسی چقدر است؟ در مورد هزینه های تحصیل پزشکی در کرواسی تفاوت زیادی در قیمت دانشگاه های کرواسی و سایر دانشگاه های اروپایی وجود ندارد. همچنین تحصیلات در کرواسی به سطح عالی توسعه یافته است و ارزش هر مقدار پولی که می پردازید را دارد. هزینه های تحصیل در تمام دانشگاه های پزشکی کرواسی تقریبا مشابه است. به طور کلی دوره پزشکی از 1200HRK تا 2500HRK (کونا کرواسی) در سال متغیر است.

5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در کرواسی

  1. مهیار گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید به نظر شما بین مجارستان و کرواسی مجارستان بهتره؟ هم انگار هزینه هاش کمتره هم شناخته شده تره؟ جدای از اینا شرایط زندگی و گرفتن اقامت تو کدوم این کشورها راحت تره؟ البته که شهرها و فضای دانشجویی و دانشگاه هاشم مهمن برام.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره در باب تحصیل پزشکی مجارستان می توانید به لینک مذکور در متن مراجعه کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *