مهاجرت به کشور اوکراین

قوانین کشور اوکراین

قوانین کشور اوکراین

هدف از نگارش این مقاله در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در باب قوانین کشور اوکراین می باشد که افراد متقاضی باید در خصوص مهاجرت مدنظر قرار دهند. قوانین اوکراین اسناد قانونی است که توسط نهاد قانون گذاری کشور اوکراین ایجاد شده است. قوانین اوکراین تکمیل کننده قانون اساسی اوکراین می باشند. حقوق اوکراین معمولا به حقوق عمومی، حقوق خصوصی و حقوق بین الملل تقسیم می شود.

این بخش ها از سیستم حقوقی بیشتر به بخش های قانون مدنی (از جمله قانون خانواده، قانون ارث، قانون قرارداد و قانون تجاری، قانون تعهدات، قانون املاک، قانون مالکیت معنوی، قانون شرکت ها، قانون زمین)، قانون کیفری، قانون اساسی (شامل قوانینی در مورد ساختار دولت)، حقوق اداری و حقوق بین الملل است. در این مقاله متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند هموطنان عزیز را با برخی از اصلی ترین قوانین کشور اوکراین و موارد مرتبط آشنا سازند.

قانون مدنی کشور اوکراین

قانون مدنی اوکراین قوانین زندگی روزمره شهروندان و سایر نهادهای حقوقی مانند شرکت ها در این کشور را تنظیم می کند. این قانون شامل مقررات مربوط به مالکیت، حقوق مالکیت معنوی، قراردادها، شکنجه ها، تعهدات، قانون وراثت و تعریف نهادهای حقوقی است. این قانون انواع جدیدی از قراردادهای تجاری را وارد عمل قانونی می کند. شامل فاکتورینگ، حق رای دادن، خدمات اجاره و قراردادهای ارثی اشاره کرد. دادخواست های مدنی توسط قانون آیین دادرسی مدنی اوکراین اداره می شود.

جرائم کیفری در اوکراین

حقوق کیفری اوکراین به پیگرد قانونی و مجازات جرائم مربوط می شود. قانون کیفری اوکراین شامل قوانین کیفری مکتوب اوکراین است. مجازات اعدام در اوکراین وجود ندارد. حبس ابد حداکثر مجازات کیفری در اوکراین است که می تواند با فرمان رئیس جمهور اوکراین عفو شود. نیاز به استناد مراحل دادرسی کیفری، تحقیق و بررسی دادگاه در دادگاههای جنایی توسط قانون آیین دادرسی کیفری اوکراین تنظیم می شود که از سال 1962 زمانی که اوکراین شامل جمهوری اتحاد جماهیر شوروی بود تغییر نکرد. تا اینکه پارلمان اوکراین در آوریل 2012 قانون جدید آیین دادرسی کیفری را تصویب کرد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به اوکراین را بررسی بفرمائید.

درخصوص کسب اطلاعات در باب این کشور در نمودار زیر به تغییرات جمعیتی این کشور توجه فرمائید:

تصمیمات اوکراین در بخش اداری

قوانین کشور اوکراین در بخش اداری قوانینی هستند که فعالیت های سازمان های اداری اشخاص غیردولتی را کنترل می کند، در عین حال اقدامات دولت را نیز تحت نظارت قانون قرار می دهد. به نهادهای تنظیم شده فرصت قانونی برای اعتراض به تصمیمات اداری ارائه می دهد. قوانین اداری حقوق و آزادی نهادهای حقوقی را تضمین می کنند. جامعه مدنی و کشور را قادر می سازد. براساس روشی کاملا تعریف شده فعالیت کنند. مباحث قانون اداری نهادهای حقیقی و حقوقی هستند که دارای حقوق و تعهدات حقوقی بوده و دارای حقوقی خاص هستند. جهت اطلاع از هزینه های مرتبط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین را بررسی بفرمائید.

قوانین کشور اوکراین در بخش بین الملل

وضعیت کشور اوکراین در بخش بین الملل

حقوق بین الملل، که به عنوان قانون ملل نیز خوانده می شود، شامل اعمال قوانین بین المللی در اوکراین است. موافقت نامه های بین المللی، تصویب شده توسط پارلمان اوکراین، بخشی از قوانین اوکراین است. قانون اساسی اوکراین اجازه اعمال مستقیم بیشتر قوانین بین المللی در دادگاه های اوکراین را می دهد. اگر یک توافقنامه بین المللی اوکراین قوانینی غیر از مقررات قانون اوکراین تعیین کند، مقررات آن موافقت نامه بین المللی اعمال می شود. قوانینی که صلاحیت را با در نظر داشتن مسائل بین المللی تنظیم می کنند. مانند این که احزاب از کشورهای مختلف می آیند. بخشی از حقوق بین الملل نیستند، بلکه شاخه خاصی از حقوق مدنی را تشکیل می دهند.

شرایط کشور اوکراین در بخش تجارت

قوانین کشور اوکراین در بخش تجارت جزئیات مربوط به پیروی از بندهای قانون اساسی اوکراین برای فعالیت های تجاری را تشریح می کند. این قانون اصول فعالیت های تجاری، از جمله نهادهای تجاری، مبنای دارایی، مسئولیت نقض، ویژگی های قانونی تجارت و مقررات تجارت خارجی را تنظیم می کند. انواع شرکت ها در کشور اوکراین عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت با مسئولیت اضافی
  • شرکت سهامی (عام و خاص)

جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در اوکراین را مطالعه بفرمائید.

بررسی کشور اوکراین در بخش تحصیلات

سیستم آموزش و پرورش کشور اوکراین مانند اکثر کشورهای اروپایی می باشد. به بخش های آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه اول، متوسطه دوم، آموزش حرفه ای و آموزش دانشگاهی تقسیم می شود. تحصیلات در اوکراین از سن 6 تا 15 سالگی اجباری است. 4 سال اول تحصیلی دانش آموزش در مدرسه ابتدایی سپری می شود. در مدارس ابتدایی دانش آموزان با علوم پایه، زبان، هنر، ورزش و سایر موارد مرتبط آشنا می شوند تا در زندگی خود بتوانند از آنها نیز استفاده کنند. دوره تحصیلی توسطه اول برای دانش آموزان 10 تا 15 ساله است. پس از آن می توانند مدارک متوسطه دوم را نیز کسب کنند. این دوره شامل دروس زبان و ادبیات اوکراین، یک زبان خارجی، جبر، زیست شناسی، شیمی، جغرافیا، هندسه، تاریخ، فیزیک، موسیقی، هنر و آموزش بدنی است.

افرادی که در کشور اوکراین دوره متوسطه دوم را با موفقیت به پایان می رسانند می توانند مدرک دیپلم را کسب کنند. دانش آموزان در مدارس متوسط دانش زبان و ادبیات اوکراینی (و یا انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی) و همچنین زیست شناسی، شیمی، جغرافیا، ریاضیات و فیزیک را کسب می کنند. اگر دانش آموزان به دبیرستان ادامه ندهند. ممکن است آنها با هزینه شخصی خود در یک مدرسه متوسطه حرفه ای تحصیل کنند. برنامه های تحصیلی در این دوره 4 سال طول می کشد. منجر به کسب مدارک فنی می شود. بعد از این دوره، دانشجویان می توانند در دانشگاه های کشور اوکراین در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین دوره های مهندسی، پزشکی و غیره شرکت کنند و مدارک تحصیلی مورد نظر خود را کسب کنند.

مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف در بهترین دانشگاههای اوکراین به صورت زیر است:

مقاطعمدت زمان تحصیل
کارشناسی4
کارشناسی ارشد2
دکتری3

آداب و رسوم محلی کشور اوکراین

به طور کلی، استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی در کشور اوکراین رسما ممنوع است. اماکن عمومی شامل وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه های اتوبوس، گذرگاه های زیرزمینی، اماکن فرهنگی، ورزشی و دولتی، زمین های بازی و پارک ها است. طبق قانون اوکراین، همجنسگرایی در این کشور ممنوع نیست، اما نگرش عمومی اوکراینی ها درباره همجنسگرایی نسبت به کشوری مانند انگلیس کشش کمتری دارد. هموطنان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از سایر قوانین کشور اوکراین اطلاع یابید. همچنین شرایط زندگی و مهاجرت به آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *