شرایط اوکراین, مهاجرت به کشور اوکراین

ساعت به وقت اوکراین

ساعت به وقت اوکراین

اوکراین، کشور واقع در شرق اروپا، دومین قاره بزرگ پس از روسیه. پایتخت این کشور کیف است که بر روی رودخانه دنیپر در شمال مرکزی اوکراین واقع شده است. در این نوشتار به بررسی ساعت به وقت اوکراین که موضوعی حائز اهمیت در خصوص مهاجرت به این کشور و زندگی می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم. اوکراین کاملاً مستقل تنها در اواخر قرن بیستم، پس از دوره‌ های طولانی تسلط متوالی لهستان-لیتوانی، روسیه و اتحادیه جمهوری ‌های سوسیالیستی شوروی ظهور کرد. اوکراین دوره کوتاهی از استقلال را در سال‌های 1918-1920 تجربه کرده بود، اما بخش‌ هایی از غرب اوکراین توسط لهستان، رومانی و چکسلواکی در دوره بین دو جنگ جهانی اداره می ‌شد و پس از آن اوکراین به عنوان سوسیالیست شوروی اوکراین بخشی از اتحاد جماهیر شوروی شد. با انحلال اتحاد جماهیر شوروی در دسامبر 1991، اوکراین استقلال کامل را به دست آورد. این کشور نام رسمی خود را به اوکراین تغییر داد.

از نظر جغرافیایی اوکراین از شمال با بلاروس، از شرق با روسیه، از جنوب با دریای آزوف و دریای سیاه، از جنوب غربی با مولداوی و رومانی و از غرب با مجارستان، اسلواکی و لهستان همسایه است. در منتهی الیه جنوب شرقی، اوکراین توسط تنگه کرچ از روسیه جدا می شود که دریای آزوف را به دریای سیاه متصل می کند. این کشور تقریباً به طور کامل از دشت های هموار در ارتفاع متوسط ​​​​574 فوت (175 متر) از سطح دریا تشکیل شده است. مناطق کوهستانی مانند کارپات های اوکراین و کوه های کریمه تنها در مرزهای این کشور قرار دارند. با این وجود، چشم ‌انداز اوکراین دارای تنوعی است: دشت ‌های آن توسط ارتفاعات توسط مناطق پست شکسته شده‌ اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اخذ ضمن نگارش این مقاله، آمادگی خود را در حل امور اداری مرتبط با ویزا و پاسپورت اوکراین اعلام می نماید.

وضعیت پوشش گیاهی و جانوری در اوکراین

اگرچه بیشتر پوشش گیاهی اصلی اوکراین برای کشت پاک شده است، سه منطقه اصلی پوشش گیاهی طبیعی هنوز قابل تشخیص است. از شمال به جنوب، آنها عبارتند ازجنگل و مرداب، جنگل- استپ، و استپ. منطقه Polissya در شمال غربی و شمال قرار دارد. بیش از یک سوم مساحت آن – حدود 44000 مایل مربع (114000 کیلومتر مربع) – زمین قابل کشت است. تقریباً یک چهارم آن را جنگل‌های مختلط شامل بلوط، سنجد، توس، ممرز، زبان گنجشک، افرا، کاج، نمدار، توسکا، صنوبر، بید و راش پوشانده است. حدود 5% آن را باتلاق ذغال سنگ نارس تشکیل می دهند، بخش قابل توجهی از آن را باتلاق ها تشکیل می دهند و دره های رودخانه را دشت های سیلابی تشکیل می دهند. Polissya شامل جنوبی ترین بخش های باتلاق Pripet است و اوکراین تلاش های عمده ای برای تخلیه این باتلاق ها و بازپس گیری زمین برای کشاورزی انجام داده است.

استپ جنگلی که مساحتی حدود 78000 مایل مربع را در بر می گیرد، از Polissya به سمت جنوب گسترش می یابد. حدود دو سوم این منطقه کشاورزی زمین قابل کشت است. جنگل ها فقط یک هشتم مساحت را اشغال می کنند. در جنوب، در نزدیکی دریای سیاه، دریای آزوف و کوه‌ های کریمه، استپ جنگلی به منطقه استپی می‌ پیوندد که حدود 89000 مایل مربع وسعت دارد. بسیاری از دشت ‌های مسطح و بدون درخت در این منطقه زیر کشت می‌ روند، هرچند بارش کم سالانه و تابستان ‌های گرم آبیاری تکمیلی را ضروری می ‌سازد. بقایای پوشش گیاهی طبیعی استپ، از جمله علف ‌های فستیو و علف ‌های پر، در ذخایر طبیعی محافظت می‌ شوند.

وضعیت اقتصاد در اوکراین

اقتصاد مدرن اوکراین به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد بزرگتر اتحاد جماهیر شوروی توسعه یافت. اوکراین با دریافت سهم کمتر (%16 در دهه 1980) از صندوق های سرمایه گذاری اتحاد جماهیر شوروی و تولید نسبت بیشتری از کالاها با قیمت تعیین شده کمتر، توانست سهم بیشتری از کل تولیدات صنعتی 17% و تولید کند. به ویژه بخش کشاورزی 21% اقتصاد شوروی. در واقع، انتقال متمرکز ثروت از اوکراین که به یک پنجم درآمد ملی آن می رسید، به تأمین مالی توسعه اقتصادی در سایر بخش های اتحاد جماهیر شوروی، به ویژه روسیه و قزاقستان کمک کرد. با این حال، در اواخر دوره شوروی، اقتصاد اوکراین تحت فشار شدید قرار داشت و در اوایل دوران استقلال به شدت کاهش یافت. دوره تورم شدید ارز در اوایل دهه 1990 مشکلات زیادی را برای اکثر مردم به همراه داشت.

علیرغم امیدهای اولیه مبنی بر اینکه استقلال اقتصادی اوکراین – با پایان همزمان انتقال وجوه و منابع به سایر بخش‌های اتحاد جماهیر شوروی – می‌تواند اقتصاد و استاندارد زندگی رو به افول را کاهش دهد، اوکراین وارد دوره نزول شدید اقتصادی شد. با افزایش شدید قیمت ها، زندگی روزمره در اوکراین، به ویژه برای کسانی که با درآمد ثابت زندگی می کنند، به یک مبارزه تبدیل شد. شهروندان به روش‌ های مختلفی جبران می‌ کردند: بیش از نیمی از آنها غذای خود را تولید می‌ کردند، کارگران اغلب دو یا سه شغل داشتند و بسیاری از آنها مایحتاج اولیه خود را از طریق یک اقتصاد مبادله ای شکوفا به دست آوردند. در سال 1996 اوکراین به اندازه ای از ثبات اقتصادی دست یافته بود. و در دهه های اخیر یک اقتصاد قدرتمند در حوزه کشاورزی پیدا کرده است.

در شکل زیر صنایع فعال بخش اقتصاد اوکراین ذکر شده است:

زیر صنایع فعال بخش اقتصاد اوکراین

شرایط آب و هوایی در اوکراین

در بیشتر اوکراین، آب و هوا قاره ای است، با زمستان های سرد و تابستان های گرم که با حرکت به سمت جنوب، به تدریج گرم تر می شود. منطقه جنوبی که مشرف به دریای سیاه است، در زمستان آب و هوای ملایم تری دارد، اما نمی توان از آب و هوای مدیترانه ای صحبت کرد (به هر حال زمستان سرد است)، مگر در سواحل جنوبی شبه جزیره کریمه. بارندگی در اوکراین در طول سال بسیار مکرر است، اما در بیشتر نقاط کشور فراوان نیست، زیرا بین 500 تا 600 میلی‌ متر (20 تا 23.5 اینچ) در سال در منطقه وسیع داخلی که توسط دشت‌ ها و تپه‌ ها اشغال شده است، شناور است. بارانی ترین فصل تابستان به دلیل رعد و برق بعد از ظهر است. با این حال، زمستان خشک نیست، زیرا بارندگی در این فصل زیاد نیست، اما بسیار مکرر است.

در منطقه دریای سیاه، بارش حتی کمتر از 500 میلی متر (20 اینچ) در سال است، زیرا رعد و برق تابستانی به ندرت رخ می دهد. تنها منطقه ای که کاملاً بارانی است، غرب است، جایی که تقریباً 800 میلی متر (31.5 اینچ) باران در سال می بارد و کوه های کارپات که در آن بارندگی به 1200 میلی متر (47 اینچ) در سال می رسد. علاوه بر منطقه کوچک کوه های کریمه که می تواند به 1000 میلی متر (40 اینچ) برسد. در غرب کارپات ها، یک منطقه مسطح دیگر، هرچند کوچک، وجود دارد که در آن بارندگی بیش از 700 میلی متر (27.5 اینچ) در سال است. خورشید در اوکراین به ندرت در زمستان می تابد، به ویژه در مناطق داخلی، جایی که آسمان خاکستری غالب است، در حالی که اغلب در تابستان، به ویژه در امتداد سواحل دریای سیاه می تابد.

در نمودار زیر سایر اطلاعات مرتبط با هوای اوکراین شرح داده شده است:

اطلاعات مرتبط با هوای اوکراین

شرایط آب و هوایی بر حسب مناطق در اوکراین

اوکراین کشوری بزرگ و دومین کشور اروپا با مساحت 603600 کیلومتر مربع (233050 مایل مربع) است و عمدتاً توسط دشت ها (در شرق) و تپه ها (در غرب) اشغال شده است. تنها منطقه کوهستانی با اهمیت در غرب، جنوب لویو، جایی که بخشی از کوه‌های کارپات که در بالا ذکر شد، وجود دارد که به بلندترین نقطه خود در کوه هوورلا، 2061 متر (6762 فوت) ارتفاع می‌رسد. البته در اوکراین دما با افزایش ارتفاع به خصوص در تابستان کاهش می یابد، در حالی که در زمستان هوای سرد اغلب به خاک می چسبد و باعث وارونگی حرارتی می شود که دشت را سرد نگه می دارد. در تابستان، رعد و برق در کوه ها بیشتر و فراوان است. کوه‌های دیگر، اگرچه کمتر گسترش یافته‌اند، کوه‌های کریمه فوق‌الذکر هستند که بلندترین نقطه آن کوه رومن کوش با ارتفاع 1545 متر (5069 فوت) است.

زمستان در بیشتر مناطق اوکراین سرد است: میانگین دما در مناطق داخلی و در نزدیکی یخبندان در سواحل زیر صفر (0 درجه سانتیگراد یا 32 درجه فارنهایت) است، در حالی که در کریمه از این مقدار فراتر می رود. برف حدود 80 روز در سال کیف را می پوشاند (که در دهه های قبل حدود 100 روز بود که آب و هوا سردتر بود). سردترین دوره ‌ها دوره ‌هایی هستند که آنتی‌ سیکلون سیبری در کشور مستقر می ‌شود: در این شرایط، دما می ‌تواند تا -20 درجه سانتی‌گراد (4- درجه فارنهایت) یا حتی کمتر از آن کاهش یابد. رکوردهای سرما در حدود -30/-35 درجه سانتیگراد (-22/-31 درجه فارنهایت) در مناطق داخلی و حدود -25/-28 درجه سانتیگراد (-13/-18 درجه فارنهایت) در ساحل است. در سردترین دوره ‌ها، دریا می ‌تواند یخ بزند، گاهی اوقات در خلیج اودسا، اغلب در دریای آزوف است.

اختلاف ساعت ایران با ساعت به وقت اوکراین

ساعت تابستانی ایران، 1 ساعت و 30 دقیقه جلوتر از ساعت تابستانی اروپای شرقی و اوکراین است.eهنگام برنامه ریزی تماس بین کیف و تهران، باید در نظر داشته باشید که شهرها در مناطق زمانی متفاوتی قرار دارند. کیف 1:30 ساعت از تهران عقب است. اگر در کیف هستید، مناسب ترین زمان برای پذیرایی از همه طرفین بین ساعت 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر برای یک کنفرانس تلفنی یا جلسه است. در تهران، این ساعت کاری معمولی بین 10:30 صبح تا 18:00 خواهد بود. اگر می ‌خواهید با شخصی در تهران تماس بگیرید و در هر زمانی در دسترس هستید، می ‌توانید بین ساعت 5:30 صبح تا 21:30 به وقت خود تماس بگیرید. این بازه زمانی بین ساعت 7 صبح تا 23 به وقت تهران خواهد بود.

اختلاف ساعت ایران با ساعت به وقت اوکراین

اختلاف مسافت بین ایران با اوکراین

مسافت کل رانندگی از کیف، اوکراین تا تهران، ایران 1857 مایل یا 2 989 کیلومتر است. سفر شما در کیف اوکراین آغاز می شود. در تهران، ایران به پایان می رسد. اگر قصد یک سفر جاده ای را دارید، ممکن است بخواهید کل زمان رانندگی از کیف، اوکراین به تهران، ایران را نیز محاسبه کنید تا بتوانید ببینید چه زمانی به مقصد خود می رسید. از آنجایی که این مسیر طولانی است، ممکن است بخواهید در نیمه راه توقف کرده و یک شب در هتل بمانید. می توانید شهری را بیابید که در نیمه راه بین کیف اوکراین و تهران ایران قرار دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا سایر شیوه های سفر به اوکراین و تجربه زندگی در اوکراین را خدمت متقاضیان علاقه مند سفر به اوکراین ارائه دهد.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *