مهاجرت به کشور گرجستان

قوانین مالیاتی در گرجستان

قوانین مالیاتی در گرجستان

قوانین مالیاتی در گرجستان سیستم بسیار سودمندی که گاهی منجر به عدم پرداخت مالیات در این کشور می شود را در اختیار اتباع خارجی قرار می دهد. علاوه بر این، با رعایت قوانین مالیاتی در گرجستان، می توان از یک سیستم هزینه های جذاب در این کشور بهره مند شد. علاوه بر این، قوانین مالیاتی وضع شده در سال 2024 در گرجستان یک سیستم جدید و مشابه سیستم جهانی برای محققان خارجی معرفی کرده است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درخشان در حوزه سرمایه گذاری در گرجستان، آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص قوانین مالیاتی در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، کد مالیاتی هر کشور یک سیستم چند وجهی با قطعات متحرک بی شمار است و گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عبارت دیگر، اولین قدم برای درک قوانین مالیاتی در گرجستان دانستن اصول اولیه در این کشور است.

نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در گرجستان

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که قصد ورود به گرجستان را برای اهداف مالیاتی دارند، باید با نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند ثبت نام مالیاتی خود و حین زندگی در این کشور مواجه خواهند شد. در قدم اول، صاحبان مشاغل در گرجستان باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان واجد شرایط آنها از سیستم قدیمی مالیاتی در این کشور استفاده می کنند. همچنین باید سیستم مالیاتی جدید را قبل از 1 ژانویه 2024 انتخاب کنند. علاوه بر این اتباع خارجی باید ببینند که آیا مدیران یا محققان خارجی در شرکت شما می توانند برای این رژیم ویژه مالیاتی جدید در گرجستان درخواست دهند.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در گرجستان به موارد ذکر شده در تصویر زیر مراجعه فرمایید:

نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در گرجستان

مزایای ارائه شده توسط قوانین مالیاتی در گرجستان

قوانین مالیاتی وضع شده در گرجستان طی سال های اخیر، مزایا بی شماری را در اختیار اتباع کشورهای خارجی قرار داده است. برخی از مهمترین مزیت های ارائه شده توسط قوانین مالیاتی حهت مهاجرت به گرجستان عبارت اند از:

  • ارائه کمک هزینه معاف از مالیات حداکثر 30% از حقوق ناخالص محدود به 150000GEL (لاری گرجستان) در سال علاوه بر حقوق ناخالص اعطا می شود.
  • معافیت از پرداخت هزینه های مربوط به جابجایی و تحصیل نیز در گرجستان پوشش داده می شود.
  • پوشش هزینه هی مهاجرت به گرجستان، محدود به یک سفر برای یافتن اقامتگاه جدید در گرجستان
  • هزینه اثاثیه که طی شش ماه اول پس از ورود به گرجستان انجام شده و به مبلغ 29000GEL (لاری گرجستان) محدود شده است.
  • معافیت مالیاتی برای هزینه های تحصیل کودکان در سن مدرسه اجباری که در این کشور تحصیل می کنند.

مزایای ارائه شده توسط قوانین مالیاتی در گرجستان

فرآیند درخواست در قوانین مالیاتی گرجستان

یکی از مباحث کلیدی که همواره در قوانین مالیاتی گرجستان مورد بررسی قرار می گیرد، فرآیند درخواست ثبت نام مالیاتی در این کشور می باشد. به طور کلی طبق قوانین مالیاتی در گرجستان، کارفرما باید ظرف 3 ماه از شروع کار در این کشور درخواست الکترونیکی را به اداره مالیات ارسال کند. همچنین باید فرم درخواست امضا شده را نیز به درخواست ضمیمه کند. اگر اداره امور مالیاتی در گرجستان ظرف 3 ماه تایید کرد، رژیم مالیاتی از زمان شروع به کار در این کشور قابل اجرا خواهد بود. همچنین افرادی که از رژیم مهاجرت فعلی در گرجستان استفاده می کنند، می توانند رژیم مالیاتی جدید را به شرط داشتن شرایط انتخاب کنند. به طور کلی، فرآیند درخواست در قوانین مالیاتی گرجستان به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر می باشد.

قوانین مالیاتی در گرجستان برای اتباع خارجی

یکی از اصلی ترین مواردی که تمامی اتباع کشورهای خارجی باید قبل از ورود به گرجستان مطالعه کنند، قوانین مالیاتی در گرجستان به ویژه برای اتباع خارجی می باشد. زیرا در یک اقتصاد به طور فزاینده جهانی شده، مشاغل اغلب فراتر از مرزهای کشور خود گسترش می یابند، تا به مشتریان در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند. گرجستان نیز طی سالهای اخیر با توجه به رشد قابل توجه خود در حوزه های مختلف اقتصادی از این قائده مستثنی نیست. در نتیجه قوانین مالیاتی در گرجستان تعیین می کند که چگونه در آمد شرکتی به دست آمده در کشورهای خارجی مشمول مالیات می شوند. قوانین مالیاتی برای اتباع خارجی در گرجستان به سیستم ها و مقرراتی می پردازد که کشورها برای آن فعالیت های تجاری اعمال می کنند.

در نمودار زیر می توانید با روند استقبال سرمایه گذاران بین المللی جهت ورود به بازار کار گرجستان آشنا شوید:

روند استقبال سرمایه گذاران بین المللی جهت ورود به بازار کار گرجستان

البته لازم به ذکر است که، قوانین مالیاتی در گرجستان به ویژه برای اتباع خارجی، به سیستم ها و مقرراتی می پردازد که کشورها برای آن فعالیت های تجاری را اعمال می کنند. علاوه بر این قوانین مالیاتی بین المللی در گرجستان بسیاری از قوانین مالیاتی را بین دو کشور هماهنگ می کند. همچنین تلاش می کند مالیات مضاعف را کاهش دهد، به ویژه با کاهش یا حذف مالیات های تکلیفی بین کشورها اقدام می کند. نکته قابل توجه این است که، کشورهایی که تعدا شرکای بیشتری در شبکه معاهده مالیاتی خود دارند، رژیم مالیاتی جذاب تری برای سرمایه گذاران خارجی دارند. چنانچه تصمیم خود را برای کار در گرجستان گرفته اید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مالیاتی در گرجستان با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات تخصصی درباره قوانین مالیاتی در گرجستان

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین و اختصاصی ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • فرآیند درخواست در قوانین مالیاتی گرجستان چگونه است؟ یکی از مباحث کلیدی که همواره در قوانین مالیاتی گرجستان مورد بررسی قرار می گیرد، فرآیند درخواست ثبت نام مالیاتی در این کشور می باشد. به طور کلی طبق قوانین مالیاتی در گرجستان، کارفرما باید ظرف 3 ماه از شروع کار در این کشور درخواست الکترونیکی را به اداره مالیات ارسال کند. همچنین باید فرم درخواست امضا شده را نیز به درخواست ضمیمه کند. اگر اداره امور مالیاتی در گرجستان ظرف 3 ماه تایید کرد، رژیم مالیاتی از زمان شروع به کار در این کشور قابل اجرا خواهد بود. همچنین افرادی که از رژیم مهاجرت فعلی در گرجستان استفاده می کنند، می توانند رژیم مالیاتی جدید را به شرط داشتن شرایط انتخاب کنند. به طور کلی، فرآیند درخواست در قوانین مالیاتی گرجستان به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر می باشد.
  • نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در گرجستان چه مواردی است؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که قصد ورود به گرجستان را برای اهداف مالیاتی دارند، باید با نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند ثبت نام مالیاتی خود و حین زندگی در این کشور مواجه خواهند شد. در قدم اول، صاحبان مشاغل در گرجستان باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان واجد شرایط آنها از سیستم قدیمی مالیاتی در این کشور استفاده می کنند. همچنین باید سیستم مالیاتی جدید را قبل از 1 ژانویه 2024 انتخاب کنند. علاوه بر این اتباع خارجی باید ببینند که آیا مدیران یا محققان خارجی در شرکت شما می توانند برای این رژیم ویژه مالیاتی جدید در گرجستان درخواست دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *