مهاجرت به کشور لهستان

قوانین مالیاتی در لهستان

قوانین مالیاتی در لهستان

انواع مشخص درآمد در لهستان در صورتی که توسط افراد غیر مقیم به دست آید، ملزم به رعایت قوانین مالیاتی در لهستان می شود. به عبارت دیگر، تمامی اتباع کشورهای خارجی که با اهداف شغلی گوناگون به دنبال مهاجرت به لهستان هستند، در قدم اول باید با قوانین مالیاتی در لهستان آشنا شوند. آخرین دستورالعمل مالیاتی در لهستان مروری جامع و در عین حال مخنصر از چارچوب قانونی لهستان و محیط کارآفرینی محلی در این کشور بوده است.

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امیدواریم که دستورالعمل جدید مالیاتی در لهستان، تمامی اطلاعات لازم را برای افرادی که قصد تجارت در این کشور را دارند ارائه دهد. به عبارت دیگر، کشورهایی که دارای سطح بالایی از امنیت اجتماعی هستند، معمولا دارای سطوح بالایی از مالیات نیز خواهند بود، لهستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی همه درآمد ها و همچنین کالاها و خدمات در این کشور مشمول مالیات هستند.

اخذ کارت مالیاتی در قوانین مالیاتی لهستان

یکی از موضوعات کلیدی که همواره مورد بی توجهی متقاضیان کار در لهستان قرار می گیرد، روند اخذ کارت مالیاتی در قوانین مالیاتی این کشور می باشد. به طور کلی، هنگام دریافت شغل مناسب در لهستان، باید شماره هویت شخصی خود را داشته باشید. علاوه بر این متقاضیان، به کارت مالیاتی در لهستان نیاز دارند، یا اگر در گذشته کارت مالیاتی داشته اند، باید با جزئیات جدید اصلاح شود. همچنین برای درخواست کارت مالیاتی یا تجدید نظر، باید برآوردهای واقعی حقایق و اطلاعات مربوط به درآمد ناخالص سالانه خود را ارائه دهید. زیرا این موارد در ارزیابی مالیاتی شما در این کشور به طور دقیق منعکس می شود.

در جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، می توانید با نکات کلیدی موجود در کارت مالیاتی لهستان آَشنا شوید:

نکات کلیدی در کارت مالیاتی لهستانتوضیحات
نشان دادن درصد مالیاتیکارت مالیاتی شما در لهستان درصد مالیاتی شما را به طور دقیق نشان می دهد. اگر همزمان با شغل اولیه خود به کار بیشتری دست پیدا کنید، باید برای بازنگری کارت مالیاتی خود اقدام کنید.
مراقب درآمد خود باشید.دارندگان کارت مالیاتی در لهستان باید مراقب درآمد و درصد مالیات خود در این کشور باشند. زیرا اگر مالیات کمی بپردازید، باید سال بعد مالیات بیشتری را پرداخت کنید.
تکمیل به موقع فرم اظهارنامه مالیاتیبه یاد داشته باشید که، فرم اظهارنامه مالیاتی سالانه خود را که هر سال از طریق پست دریافت می کنید، را به موقع  تکمیل کنید. این فرم تاریخ بازگشت را در این کشور نشان می دهد.

اخذ کارت مالیاتی در قوانین مالیاتی لهستان

ارائه دهندگان قوانین مالیاتی در لهستان

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اهداف مالیاتی در لهستان هستند، قبل از عزیمت به این کشور باید با ارائه دهندگان قوانین مالیاتی در لهستان به خوبی آشنا شوند. به طور کلی، قانون اساسی عالی ترین قانون در لهستان محسوب می شود، و نظام حقوقی لهستان بر اساس اصل حقوق مدنی استوار است. علاوه بر این، لهستان عضوی از اتحادیه اروپا است، و قوانین مالیاتی آن باید از شرایط مقررات آن تبعیت کند.

به طور کلی، روسای ادارات مالیاتی و روسای گمرکات و امور مالیاتی نقش اصلی ارائه قوانین مالیاتی در لهستان را به طور خاص بر عهده دارند. در نهایت اینکه، روسای اتاق های سازمان امور مالیاتی بر این موارد نظارت دارند. بنابراین ارائه دهندگان قوانین مالیاتی در لهستان نقش بسزایی را در نحوه پرداخت مالیات سرمایه گذاران در این کشور ایفا می کنند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر ارگان های ارائه دهنده قوانین مالیاتی در لهستان به موارد ذکر شده در تصویر زیر توجه فرمایید:

دیگر ارگان های ارائه دهنده قوانین مالیاتی در لهستان

مشوق های کاربردی در قوانین مالیاتی در لهستان

یکی از اصلی ترین دلایل اتباع کشورهای خارجی برای کار در لهستان، وجود مشوق های کاربردی در قوانین مالیاتی این کشور بوده است. به طور کلی، تمامی قلمرو لهستان به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته می شود که بسته به منطقه، شدت کمک های عمومی در این کشور متفاوت خواهد بود. قوانین مالیاتی در لهستان در بخش مشوق ها به این گونه ارائه می شود که، بسته به حجم سرمایه گذاری، تعداد کارکنان و نیازهای محلی اضافی ممکن است از معافیت مالیاتی گوناگونی بهره مند شوید. البته لازم به ذکر است که مشوق های کاربردی توسط، یک دستگاه مسئول منطقه ویژه اقتصادی تعیین می شود. که پس از طی مراحل درخواست تصمیمی مبنی بر اعطای معافیت در مورد خاص صادر می شود.

در نمودار زیر می توانید روند افزایش نرخ مالیات در لهستان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند افزایش نرخ مالیات در لهستان

علاوه بر این، قوانین مالیاتی لهستان مشوق مالیاتی دیگر را نیز به عنوان مشوق برای تحقیق و توسعه به متقاضیان ارائه می دهد. به عبارت دیگر، قوانین مالیاتی در لهستان رژیم مالیاتی ویژه ای را فراهم می کند که سرمایه گذاری در فناوری های جدید را در این کشور تشویق می کند. همچنین هزینه های واجد شرایط به عنوان بخش از معافیت های مالیاتی تحقیق و توسعه بر روی کارمندان افزایش یافته است که این مشوق مالیاتی، هزینه های کارکنان استخدام شده توسط مالیات دهندگان برای اهداف تحقیق و توسعه را نیز پوشش می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مهاجرت به فنلاند با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این کشور آشنا شوید.

سوالات متداول در باب قوانین مالیاتی در لهستان

در بخش موخره مقاله پیش رو به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • مشوق های کاربردی در قوانین مالیاتی در لهستان چگونه است؟ یکی از اصلی ترین دلایل اتباع کشورهای خارجی برای کار در لهستان، وجود مشوق های کاربردی در قوانین مالیاتی این کشور بوده است. به طور کلی، تمامی قلمرو لهستان به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته می شود که بسته به منطقه، شدت کمک های عمومی در این کشور متفاوت خواهد بود. قوانین مالیاتی در لهستان در بخش مشوق ها به این گونه ارائه می شود که، بسته به حجم سرمایه گذاری، تعداد کارکنان و نیازهای محلی اضافی ممکن است از معافیت مالیاتی گوناگونی بهره مند شوید. البته لازم به ذکر است که مشوق های کاربردی توسط، یک دستگاه مسئول منطقه ویژه اقتصادی تعیین می شود که پس از طی مراحل درخواست تصمیمی مبنی بر اعطای معافیت در مورد خاص صادر می شود.
  • اخذ کارت مالیاتی در قوانین مالیاتی لهستان به چه صورت است؟ یکی از موضوعات کلیدی که همواره مورد بی توجهی متقاضیان کار در لهستان قرار می گیرد، روند اخذ کارت مالیاتی در قوانین مالیاتی این کشور می باشد. به طور کلی، هنگام دریافت شغل مناسب در لهستان، باید شماره هویت شخصی خود را داشته باشید. علاوه بر این متقاضیان، به کارت مالیاتی در لهستان نیاز دارند، یا اگر در گذشته کارت مالیاتی داشته اند، باید با جزئیات جدید اصلاح شود. همچنین برای درخواست کارت مالیاتی یا تجدید نظر، باید برآوردهای واقعی حقایق و اطلاعات مربوط به درآمد ناخالص سالانه خود را ارائه دهید. زیرا این موارد در ارزیابی مالیاتی شما در این کشور به طور دقیق منعکس می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *