مهاجرت تحصیلی در صربستان

شرایط کار پس از تحصیل در صربستان

شرایط کار پس از تحصیل در صربستان

شرایط کار پس از تحصیل در صربستان برای دانشجویانی خارجی و بومی که موفق به کاریابی در این کشور می شوند، بسیار مناسب می باشد. این راهنما توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در صربستان تهیه شده است. در کشور صربستان، مانند سایر کشورهای منطقه، دانشجویان می توانند بر اساس شرایط خاص، پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور، اقدام به کسب اقامت کنند. البته برای کسب اقامت، افراد باید شغل مناسبی در صربستان داشته باشند. در ادامه می توانید از شرایط کار پس از تحصیل در صربستان بیشتر آگاه شوید.

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در صربستان

یکی از مهمترین موضوعاتی که قبل از مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی در نظر داشته باشید این است که آیا می توانید بعد از اتمام برنامه تحصیلی خود در آن کسب مقیم شوید یا خیر؟ اکثر دانشجویان و متقاضیانی که برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند، ترجیح می دهند بعد از فارغ التحصیل شدن، اقامت کشور مقصد را بدست آورند. بر اساس قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در صربستان، فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور می توانند در صورت یافتن شغل مناسب و اثبات درآمد خود، مشغول به کار در صربستان و کسب اقامت کاری این کشور شوند. به یاد داشته باشید که برای انجام این کار، دانشجویان باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری صربستان تغییر دهند.

شرایط کاریابی پس از تحصیل در صربستان

همانطور که می دانید، زبان رسمی کشور صربستان، زبان صربی می باشد. در بهترین دانشگاه های صربستان، دانشجویان و متقاضیان می توانند به زبان صربی و زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. پس از اتمام برنامه های تحصیلی، دانشجویانی که دارای مهارت ها و توانایی های زبان صربی هستند، می توانند از فرصت های شغلی بیشتری برای کار پس از تحصیل در صربستان بهره مند شوند. اکثر شرکت ها و سازمان های کشور صربستان به دنبال استخدام مهندسان و متخصصانی هستند که دارای (حداقل) مدرک کارشناسی می باشند. به همین دلیل، دانشجویان با کسب مدرک از دانشگاه های صربستان، شانس زیادی برای کاریابی در این کشور و تبدیل ویزای دانشجویی صربستان به ویزای کاری دارند.

بهترین وب سایت های کاریابی در کشور صربستان عبارتند از:

نام وب سایتمحل
Omnes GroupBelgrade
CrewNewKragujevac
BPS WORLD SERBIABelgrade
HILL International SerbiaBelgrade
Link Consultants InternationalBelgrade
Workforce SerbiaBelgrade
Primus GroupBelgrade

یکی از مهمترین شرایط کاریابی در صربستان این است که دانشجویان مدارک و اسناد مورد نیاز را به صورت کامل جمع آوری کنند تا موفق به یافتن شغل مناسب در این کشور شوند. علاوه بر این، اکثر متقاضیان برای استخدام در یک شرکت صربی باید در مصاحبه کاری شرکت کنند. در این مصاحبه های کاری متقاضیان باید به سوالات مختلفی جواب دهند. بر اساس این سوالات، دانش، توانایی ها و مهارت های متقاضیان ارزیابی می شود. در صورتی که متقاضیان با موفقیت در مصاحبه کاری کمپانی مربوطه شرکت کنند، می توانند طبق قرارداد کاری دو طرفه، مشغول به کار در آن کمپانی شوند.

کسب اقامت کاری در صربستان

برای اخذ اقامت صربستان از طریق کار، فارغ التحصیلان حتما باید قرارداد کاری معتبر با یک شرکت شناخته شده داشته باشند. مجوز اقامت در صربستان معمولا برای 1 تا 3 سال به متقاضیان ارائه می شود و قابل تمدید است. بعد از 5 سال، افراد می توانند اقدام به کسب مجوز اقامت دائم در کشور صربستان کنند که با مزایای بی شماری همراه می باشد. به یاد داشته باشید که افرادی که قصد دارند در صربستان کار کنند حتما باید مجوز کار در این کشور داشته باشند تا بتوانند به صورت قانونی در صنایع و شرکت های مختلف مشغول به کار شوند.

قرارداد کاری و شرایط کار پس از تحصیل در صربستان

قرارداد کاری و شرایط کار پس از تحصیل در صربستان

قرارداد کار در صربستان ممکن است برای یک کار پاره وقت، برای مدت زمان مشخص یا نامشخص منعقد شود. قرارداد کار برای مدت زمان مشخصی می تواند برای شرایط خاص مانند مشاغل فصلی، پروژه های خاص و غیره منعقد شود و لازم به ذکر است که قرارداد کار ممكن است برای مدت معینی بیش از 1 سال طول نكشد. کارمند حق بیمه اجتماعی و کلیه حقوق ناشی از قرارداد کار متناسب با زمان صرف شده در محل کار را دارد. یک کارفرما می تواند برای کار موقت و دوره ای مربوط تجارت خود با شخصی قرارداد ببندد. شخص بر اساس قرارداد کاری خود می تواند از حق بیمه بازنشستگی، معلولیت و بیمه درمانی بهره مند شود.

بر اساس قوانین شرایط کار پس از تحصیل در صربستان، یک کارمند به طور متوسط 40 ساعت در هفته کار می کند. قرارداد کاری كه بین كارفرما و کارمند امضا می شود می تواند ساعات کاری کارمند را مشخص کند. در صورت افزایش ناگهانی دامنه کار و در موارد دیگر تحمیل نیاز به اتمام کار غیرقابل برنامه ریزی در یک بازه زمانی مشخص، کارمندان می توانند اضافه کاری کنند، حداکثر 4 ساعت در روز و حداکثر 8 ساعت در هفته. برای هر سال تقویمی، یک کارمند حق دارد حداقل 20 روز مرخصی سالانه را برای یک دوره تعیین کند که توسط قانون کلی یا قرارداد کار تعیین شود.

کسب مجوز کار در صربستان

برای افراد خارجی شاغل در صربستان مجوز کار لازم است و اعتبار آنها بین 3 تا 12 ماه صادر می شود. درخواست مجوز کار به صورت حضوری یا از طریق پست به دفترLabor market در بلگراد انجام می شود. میانگین زمان دریافت مجوز کار 2 روز است.

مراحل اخذ مجوز کار عبارتند از:

  1. اخذ مجوز اقامت صادر شده توسط وزارت امور داخله
  2. درخواست توسط شرکت
  3. درخواست توسط فرد
  4. صدور مجوز کار دفتر Labor Market

اجازه کار در صربستان می تواند بدون محدودیت تمدید شود و روش تمدید آن متغیر نمی باشد. اگر درخواست مجوز کار پذیرفته شود، برای صدور آن متقاضیان باید هزینه اداری تقریباً 100€ (یورو) را پرداخت کنند.

انواع مجوز کار در شرایط کار پس از تحصیل در صربستان

دانشجویان بین المللی می توانند کار پس از تحصیل در صربستان را برای آینده شغلی خود در این کشور انتخاب کنند. به همین جهت وزارت کار صربستان برای افرادی که به دنبال کار پس از تحصیل در صربستان هستند، انواع مختلف مجوز کار را ارائه کرده است. انواع مجوز کار برای دانشجویانی قصد کار پس از تحصیل در این کشور را دارند به شرح زیر می باشد:

انواع مجوز کار پس از تحصیل در صربستانتوضیحات
مجوزهای کار برای موارد خاصاین مجوز ها برای موارد خاص استخدام اختصاص داده شده است که برای متخصصان مستقل فارغ التحصیل، پرسنل انتقال شرکت و کارکنان منصوب اختصاص داده شده است.
مجوز کار برای خود اشتغالی فراغ التحصیلاناین مجوز برای فارغ التحصیلانی است که اقامت موقت صربستان را دارند و قصد دارند به عنوان یک تاجر انفرادی در این کشور فعالیت کنند.

البته لازم به ذکر است که، دانشجویانی که به دنبال کار پس از تحصیل در صربستان هستند. بهتر است بدانند که پس از صدور مجوز کار خوداشتغالی در این کشور، باید ظرف 90 روز فعالیت خوددرا در صربستان آغاز کنند. علاوه بر این موارد استخدامی نیز وجود دارد که نیاز به مجوز کار در صربستان دارد. از سوی دیگر افرادی که شرایط کار پس از تحصیل د رصربستان را قبول کرده اند، باید علاوه بر اخذ مجوز کار این کشور مجوز اقامت کاری صربستان را نیز دریافت کنند. زیرا در غیر این صورت اجازه کار پس از تحصیل در صربستان را نخواهند داشت.

میزان مالیات در شرایط کار پس از تحصیل در صربستان

تمامی اتباع خراجی که به دنبال کار پس از تحصیل در صربستان هستند، باید میزام مالیان بر درآمد این کشور را به خوبی بررسی کنند. در صربستان افرادی که به کار پس از تحصیل در این کشور مشغول هستند، ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود هستند. البته مالیات بر درآمد به شریطی اجرایی می وشد که متقاضیان به صورت دائم در صربستان زندگی کنند. یا اینکه باید بیش از 180 روز در یک دوره دوازده ماهه در این کشور زندگی کرده باشید. نرخ های مالیاتی بر درآمد برای متقاضیان کار پس از تحصیل در صربستان به شرح زیر می باشد:

  • اگر درآمد متقاضیان بیش از سه برابر میانگین حقوق سالانه در این کشور باشد شامل 10% مایات بر درآمد می شود.
  • میزان 15% مالیات بر درآمد اگر درآمد متقاضیان بیش از 9 برابر میانگین حقوق سالانه در این کشور باشد.

هموطنان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط، قوانین، حقوق، مجوزهای لازم و بازار کار در بهترین کشورهای خارجی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و یا به سایر مقالات تهیه شده توسط متخصصان مجرب ما مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در باب شرایط کار پس از تحصیل در صربستان

در این بخش از مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط کار پس از تحصیل در صربستان پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا شرایط کار پس از تحصیل در صربستان با شرایط اقتصادی این کشور مطابقت دارد؟ همواره صربستان اقتصاد توسعه یافته ای دارد، و از نظر برابری قدرت خرید در رتبه 45 جهان قرار گرفته است.
  • صنایع اصلی برای ورود به بازار کار پس از تحصیل در صربستان چه مواردی است؟ صنایع اصلی و محصولات صادراتی صربستان شامل خودرو، ماشین آلات الکتریکی، داروسازی و پوشاک می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *