مهاجرت کاری دانمارک

شرایط ویزای XG1 دانمارک

شرایط ویزای XG1 دانمارک

با توجه به شرایط ویزای XG1 دانمارک پزشکان و دندانپزشکان خارجی زیادی هر ساله نسبت به دریافت اقامت این کشور اقدام می نمایند. پزشکی و دندانپزشکی از جمله مشاغل مورد نیاز کشور دانمارک بشمار می رود. یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت این کشور برای پزشکان و دندانپزشکان ویزای XG1 دانمارک است. پزشکان در این کشور با فرصت های شغلی بسیاری روبرو هستند. درآمد متخصصین این حوزه در دانمارک نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشتر است. پزشکان می توانند از همان ابتدا به همراه همسر و فرزندان خود به دانمارک مهاجرت نمود. پس از چند سال زندگی اقامت دائم و شهروندی این کشور را اخذ نمایند. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاشند تا با معرفی ساده ترین و سریعترین راه های مهاجرت، علاقمندان به این موضوع را راهنمایی نمایند.

دانمارک در نزدیکی کشورهای سوئد و نروژ واقع است. لقب شادترین مردم جهان به این کشور اختصاص داده شده است. مردم این کشور از استانداردهای کیفی بالایی در زندگی برخوردارند. همگی مردم در سطح یکسانی در زندگی قرار دارند. با توجه به شرایط آیده آل زندگی در این کشور، افراد زیادی علاقمند مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت این کشور هستند. هر ساله این کشور لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می نمایند. بدین طریق مهاجرت متخصصین در حوزه های مختلف تسهیل گردیده است. شرایط ویزای XG1 بگونه ای است که پزشکان زیادی را مجذوب مهاجرت به این کشور نموده است.

بررسی شرایط اخذ ویزای XG1 دانمارک

دولت دانمارک ویزاهای مختلفی را برای شهروندان خارجی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، صادر می نماید. ویزای XG1 دانمارک مختص پزشکان و دندانپزشکانی است که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند. یکی از مهمترین شرایط ویزای XG1 این کشور اخذ مجوز کار این کشور است. ناگفته نماند پزشکان و دندانپزشکانی که تحصیلات خود را در خارج از کشور دانمارک به اتمام رسانیده اند، تنها امکان اخذ این ویزا را خواهند داشت. متخصصین این حوزه برای اخذ مجوز کار ابتدا به اداره فارغ التحصیلان پزشکی مراجعه و نسبت به تأیید مدرک تحصیلی خود اقدام می نمایند.

برخورداری از دانش زبان دانمارکی یکی از مهمترین شرایط ورود به بازارهای کاری این کشور می باشد. از همین رو پزشکانی که از دیگر کشورها به دانمارک مهاجرت نموده اند، در طی اخذ مجوز کار ملزم به گذراندن آزمون های زبان دانمارکی هستند. این آزمون ها در 3 سطح برگزار گردیده اند. در هر سطح متقاضیان می باید حداقل نمرات 10، 7 و 7 را کسب نمایند. مراکز آموزشی بسیاری در دانمارک وجود دارد که در ماه های می، ژوئن و نوامبر این آزمون ها را برگزار می نمایند.

متقاضیان اخذ مجوز کاری توجه داشته باشند مدارک آزمون های زبان ذکر شده حداکثر به مدت 12 ماه دارای اعتبار است. پزشکانی که مدرک زبان دانمارکی را دریافت نموده اند مجاز به شرکت در آزمون های پزشکی برای تعیین صلاحیت و اخذ مجوز کار هستند. این آزمون ها به صورت دو مرحله ای (کتبی و شفاهی) برگزار می شوند.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز کار دانمارک برای پزشکان

همانطور که در بخش قبل بیان گردید پزشکان و دندانپزشکانی که قصد مهاجرت کاری را دارند، با در نظر گرفتن شرایط ویزای XG1 دانمارک، ابتدا ملزم به اخذ کاری هستند. پزشکان پس از طی مراحل تعیین صلاحیت و تأیید مدارک خود می توانند با ارائه مدارک زیر به وزارت کار، مجوز کار این کشور را دریافت نمایند.

  • مدرک تحصیلی پزشکی که می باید به زبان انگلیسی ترجمه گردیده باشد.
  • ارائه مدارکی که سابقه کاری متقاضیان را بیان می نماید.
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی متقاضی
  • ارائه مدرک زبان دانمارکی
  • رزومه تحصیلی

لازم بذکر است، پزشکان ملزم به دوره ای موسوم به قانون بهداشت هستند. این دوره به مدت 3 ماه طول خواهد کشید. متقاضیان باید برای ورود به این دوره مدرک زبان دانمارکی خود را دریافت نموده باشند. جهت کار در این کشور می باید ویزای کاری دانمارک را اخذ نمائید.

همچنین جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور نمودار نرخ بیکاری بدین شرح می باشد:

نرخ بیکاری در دانمارک

مدارک لازم و شرایط ویزای XG1 دانمارک

پزشکان و دندانپزشکانی که قصد مهاجرت برای انجام کار را دارند، با کسب آگاهی از شرایط ویزای مذکور می توانند با ارائه مدارک زیر نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای مذکور
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را برای زندگی در دانمارک اثبات می نماید.
  • 2 قطعه عکس
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

پس از ارائه مدارک فوق و درخواست اخذ این ویزا، متقاضیان می باید طی مدت 10 روز اطالاعات بیومتریک خود را در سفارت این کشور به ثبت برسانند.  نوبتی برای مصاحبه با آفیسر سفارت این کشور رزرو نمایند. جهت کسب اطلاع از هزینه زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در دانمارک را مطالعه بفرمائید.

شرایط آزمون پزشکی جهت اخذ ویزای XG1 دانمارک

همانطور که در بخش های قبل بیان شد، پزشکانی که تحصیلات را در خارج از این کشوربه اتمام رسانیده اند، برای تعیین صلاحیت و اعتبار مدارک تحصیلی خود ملزم به گذراندن آزمون های پزشکی هستند. موارد این آزمون عبارتست از:

آیتمشرح
طول آزمون4 ساعت
محل برگزاریدانشگاه کپنهاگ
سوالات آزمونمباحث جراحی و طب داخلی

آزمون ها به صورت شفاهی و کتبی برگزار می گردد که آزمون های شفاهی مربوطه در ماه های می و نوامبر و آزمون های کتبی در ماه های مارس و سپتامبر برگزار می گردد. متقاضیان ابتدا باید در سایت دانشکده بهداشت و علوم پزشکی دانشگاه کپنهاگ ثبت نام نموده و از دیگر اطلاعات شامل تاریخ دقیق برگزاری آزمون و مهلت ثبت نام آگاهی یابند. دوستان عزیز می توانند تحصیل داروسازی در دانمارک را مطالعه نمایند.

شرایط آزمون پزشکی جهت اخذ ویزای XG1 دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک

دانشگاه های معتبری در این کشور وجود دارد که رتبه ها و رنکینگ های بالایی را در جهان کسب نموده اند. تحصیل پزشکی در این کشور به مدت 6 سال طول می کشد. دانشجویان امکان تحصیل به زبان های دانمارکی و انگلیسی را دارند. اما برای شرکت در دوره های کارآموزی برخوردای از مهارت زبان دانمارکی الزامی است. زیرا دانشجویان برای فراگیری دانش لازم برای تشخیص و درمان بیماری ها و تعامل با بیماران نیازمند برخورداری از دانش زبان دانمارکی هستند.

البته دانشگاه های پزشکی این کشور شرایط تحصیل در دوره های زبان دانمارکی را برای دانشجویان فراهم نموده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره های مفید در زمینه های مختلف مهاجرتی همچون تحصیل دندانپزشکی در دانمارک متقاضیان تحصیل در این کشور را یاری و راهنمائی می نمایند.

Rate this post

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای XG1 دانمارک

  1. سارا گفت:

    سلام.میزان تمکن مالی حدودا چقدر باید باشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب با توجه به تعداد اعضای خانواده متغیر است. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *