مهاجرت تحصیلی گرجستان

شرایط ویزای همراه گرجستان

شرایط ویزای همراه گرجستان

افرادی که به گرجستان مهاجرت کرده اند، با آگاهی از شرایط ویزای همراه گرجستان در سال 2023، می توانند اعضای خانواده خود را به این کشور ببرند. اکثر گرجی ها مسیحی ارتدکس شرقی می باشند که فرقه های یونانی، روسی و دیگر فرقه های ارتدکس اروپایی را در بر می گیرد. جدا از روسیه، این کشور تنها کشور مسیحی ارتدکس شرقی در منطقه است (برخلاف تصور عموم، ارمنستان ارتدکس شرقی است که یک کلیسای جداگانه است).

در خصوص مهاجرت به گرجستان بایستی بدانید که این کشور شدیدا تحت تأثیر مسیحیت است. اما گرجی ها آنچنان که ممکن است در ظاهر نشان می دهند، مذهبی نمی باشند. بخش عمده ای از گرجی های اسمی مذهبی به دلایل تاریخی و فرهنگی ایمان خود را عملی نمی کنند. با دین همذات پنداری می کنند. بیشتر مردم فقط در مواقع خاص در کلیسا شرکت می کنند. تعطیلات مذهبی بیشتر مربوط به اعیاد و پیروی از سنت ها است تا دگم مذهبی. از بسیاری از تابوهای مذهبی در ملا عام پرهیز می شود. اما به طور گسترده در خلوت اعمال می شود.

منشا دقیق نام گرجستان هرگز مشخص نشده است.

برخی ریشه این نام را با محبوبیت سنت جورج در میان گرجی ها توضیح داده اند. (سنت جورج مقدس حامی جورجیا است). گرجی ها معمولاً به شما می گویند که این نام مربوط به سنت جورج است. زیرا این توضیحی است که بیشتر به قلب آنها گفته می شود. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش اطلاعاتی در رابطه با نوع ویزای همراه و شرایط ویزای همراه گرجستان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

مهاجرت به گرجستان در سال 2023

دلایل عمده مهاجرت مردم به این کشور طبیعت زیبا، آب و هوای گرم و هزینه های پایین زندگی است. مهاجرت به این کشور حتی برای مدت کوتاه می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد. این کشور یک جامعه مهاجر قابل توجهی دارد که بیشتر آن ها از مکزیک تبار می باشند. از هر 10 گرجی یک نفر در کشور دیگری متولد می شود. در حالی که از هر 13 نفر 1 نفر یک شهروند آمریکایی بومی و دارای حداقل 1 پدر و مادر مهاجر است.

این کشور از روش های مختلف مشارکت ساکنان خارجی متولد شده در اقتصاد و نیروی کار بهره مند می شود. مهاجران یک چهارم کل کشاورزان، ماهیگیران و جنگلبانان و یک چهارم کارمندان علوم کامپیوتر و ریاضیات را تشکیل می دهند. مهاجران به عنوان همسایگان، صاحبان مشاغل، مودیان و کارگران، بخشی جدایی ناپذیر از جوامع متنوع و پر رونق این کشور بوده و کمک های گسترده ای می کنند که به نفع همه است. در نمودار زیر تعداد مهاجران را به این کشور مشاهده می کنید:

تعداد مهاجران در گرجستان

بسیاری از افراد برای کار یا تحصیل، یا فقط برای تغییر سبک زندگی، با خانواده خود به این مهاجرت می کنند. این کشور دارای گنجینه های طبیعی مانند دریای گرم، کوه های باشکوه، کلیساهای باستانی، آبشارها و رودخانه ها است. مهاجران به دلیل استقبال مردم و غذاهای فوق العاده خوشمزه به این کشور در حال انتقال هستند.

دسته بندی ویزاهای همراه گرجستان

ویزا سندی رسمی است که به فرد اجازه می دهد به طور قانونی وارد کشور خارجی شود. ویزا معمولاً در گذرنامه حامل مهر بوده یا چسبانده می شود. برای افرادی که قصد دارند ویزای همراه این کشور دریافت کنند، باید نوع ویزای آن را بدانند. نوع ویزای همراه این کشور ویزای مهاجرت (D) می باشد، که دارای 5 دسته است:

  • دسته D1
  • دسته D2
  • دسته D3
  • دسته D4
  • دسته D5

ویزای دسته D1 برای افرادی که برای کار در گرجستان می آیند صادر می شود. نمایندگان و مشاوران شرکت هایی که برای انجام وظایف رسمی خود به این کشور می آیند. به علاوه، افراد خارجی که جهت کار قراردادی به این کشور می آیند و افرادی که برای انجام فعالیت کارآفرینی مطابق قانون این کشور در مورد فعالیت کارآفرینی به این کشور می آیند، باید این ویزا را دریافت نمایند. ویزای دسته D2 به افرادی که برای انجام فعالیت های علمی، ورزشی، فرهنگی یا آموزشی به این کشور می آیند تعلق می گیرد. به علاوه، خارجیانی که به عنوان کارآموز یا داوطلب به این کشور می آیند وکارگران مطبوعاتی که برای انجام فعالیت حرفه ای خود به این کشور می آیند، جزء دسته D2 قرار دارند.

ویزای دسته D3 برای افرادی که برای تحصیل یا تحقیق در یک موسسه آموزشی مجاز یا کسانی که به عنوان بخشی از یک برنامه آموزشی بین المللی به این کشور می آیند، می آید. ویزای دسته D4 برای افرادی که برای پیوستن به خانواده خود به این کشور می آیند صادر می شود. ویزای دسته D5 برای شخصی صادر می شود. طبق روال قانونی این کشور، حق مالکیت املاک و مستغلات را در قلمرو این کشور (غیر از زمین کشاورزی) با ارزش بازار بیش از 100000$ (دلار آمریکا) معادل و اعضای خانواده آن ها می باشد.

دسته بندی ویزاهای همراه گرجستان

انواع ویزاهای همراه در گرجستان

شهروند یک کشور خارجی که عموماً قصد ورود به گرجستان را دارد، ابتدا باید ویزای گرجستان را دریافت کند که در پاسپورت مسافر قرار می گیرد (ویزا خالی) یا به صورت الکترونیکی صادر می شود (ویزای الکترونیکی). به همین دلیل باید بررسی کنید که کدام ویزا مناسب شماست. سیاست ویزا گرجستان نسبتاً لیبرال شد و به شهروندان 98 کشور اجازه ورود، اقامت، کار و تحصیل در این کشور را می داد. گرجستان بدون نیاز به اخذ ویزا یا اجازه اقامت. علاوه بر این، دولت گرجستان لیست 50 کشوری را تأیید کرد که دارندگان ویزا و/یا مجوز اقامت آنها می توانند بدون ویزا برای مدت مناسب و تحت شرایط مناسب وارد گرجستان شوند.

اتباع خارجی که از ویزای گرجستان معاف نیستند و قصد ورود به گرجستان را دارند، ابتدا باید ویزای دسته بندی مناسب را دریافت کنند. برای دریافت ویزای گرجستان، یک فرد خارجی بسته به هدف سفر می‌تواند مدارک را از طریق سیستم درخواست الکترونیکی و از طریق پورتال الکترونیکی ویزا ارسال کند. بسته به اینکه متقاضی کدام دسته از ویزا (و وضعیت اقامت) را بخواهد، مدارک مورد نیاز برای درخواست متفاوت است.  ویزای دسته C2 برای افرادی صادر می شود که برای دیدار با اقوام و دوستان خود وارد گرجستان می شوند و برای فریلنسرها. ویزای دسته D4 برای افرادی صادر می شود که برای الحاق خانواده به گرجستان می آیند.

در جدول زیر شاهد تعداد متقاضیان اخذ ویزای همراه گرجستان می باشید:

تعداد متقاضیانسال
10932021
13622022
12802023

مدارک و شرایط ویزای همراه گرجستان

مدارک و شرایط ویزای همراه گرجستان

جهت دریافت ویزای همراه این اقدام می کنید، از شرایط ویزای همراه گرجستان ارائه اسنادی است که رابطه خانوادگی را ثابت کند. این اسناد شامل:

  • سند ازدواج برای همسران
  • شناسنامه برای رابطه والدین و فرزند
  • اثبات وضعیت قانونی اسپانسر در این کشور، مانند کارت شناسایی یا کارت اقامت وی
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • دعوتنامه رسمی و معتبر به این کشور
  • ارائه 2 قطعه عکس مناسب در سایز عکس پاسپورت

این لیست جامع اسناد مورد نیاز نیست. سفارتی که در آن درخواست می کنید ممکن است مدارک اضافی را به دلخواه خود بخواهد. اسنادی که ارسال می کنید باید به زبان گرجی یا انگلیسی ترجمه شوند و ترجمه و اصل باید ارسال شوند. متقاضی باید برای ویزای این کشور در یک نمایندگی دیپلماتیک گرجستان در کشور خود یا در یک کشور همسایه اقدام نماید. مگر اینکه واجد شرایط ویزای این کشور باشد.

مراحل درخواست ویزای این کشور به شرح زیر است:

مراحلتوضیحات
ارسال درخواست آنلایناز طریق سیستم E-Application
بارگذاری عکسوضوح عکس 300، DPI
جمع آوری مدارک مورد نیازپس از ارسال درخواست ویزای این کشور به صورت آنلاین
پرداخت هزینه ویزا
ارائه اسناد در یک نمایندگی دیپلماتیک گرجستاناین مرحله پس از پرداخت هزینه و جمع آوری مدارک می باشد.

پس از پردازش ویزای شما ، کارکنان سفارت گرجستان ویزا را روی گذرنامه شما الصاق می کنند. آن ها یا گذرنامه را برای شما پست می کنند یا شما باید خودتان آن را تحویل بگیرید. برای ورود به گرجستان می توانید از ویزای خود به تعداد روز مشخص شده استفاده کنید. متقاضیانی که اطلاعات بیشتری در رابطه با مهاجرت به گرجستان می خواهند می توانند به صورت تلفنی و حضوری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در یاب شرایط ویزای همراه گرجستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای همراه گرجستان می باشیم:

  • ویزای همراه گرجستان شامل چه افرادی است؟ ویزای همراه گرجستان شامل همسر، فرزندان کمتر از 18 سال و فرزندان بیشتر از 18 سال وابسته می باشد.
  • ویزای همراه گرجستان در چه دسته ویزایی قرار می گیرد؟ ویزای دسته D4 برای افرادی که برای پیوستن به خانواده خود به گرجستان می آیند صادر می شود.
  • صدور ویزای همراه گرجستان چه مدت زمان می برد؟ پردازش عادی ویزای همراه گرجستان حدود 1 ماه زمان می برد و این ممکن است بسته به زمان و شرایط هر فرد متغیر باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه گرجستان

  1. سبحانی گفت:

    خیلی از ایرانی ها برای مهاجرت و کار و تحصیل به گرجستان فکر می کنن و میگن شرایط زندگی خیلی عالیه. ویزای همراه گرجستان رو میشه لطفا بگید که چطور میشه گرفت برای یه همسر و فرزند باهم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره برای تحصیل در گرجستان با شماره 0219103232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *