مهاجرت به کشور آرژانتین

شرایط ویزای همراه آرژانتین

شرایط ویزای همراه آرژانتین

شرایط ویزای همراه آرژانتین برای اعضای خانواده تبعه یا افراد مقیم در این کشور بسیار مناسب است. در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود. والدین، ​​فرزندان و همسر شهروندان و افراد مقیم در آرژانتین می توانند در کنسولگری این کشور درخواست ویزای دائمی برای آرژانتین کنند. با این ویزا اجازه زندگی در آرژانتین را دارند و می توانند در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند. به دلیل افزایش تعداد مهاجرانی که وارد خاک این کشور می شوند، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی دقیق شرایط ویزای همراه آرژانتین می پردازند. زیرا اکثر مهاجرانی که به آرژانتین مهاجرت می کنند قصد دارند به همراه اعضای خانواده خود ساکن این کشور شوند.

بررسی شرایط ویزای همراه آرژانتین

با توجه به شرایط ویزای همراه آرژانتین، درخواست این ویزای برای پیوستن به خانواده فقط در دفتر کنسولی جمهوری آرژانتین در محل اقامت تبعه خارجی ارائه می شود. این نوع ویزا برای همسر، فرزند یا والدین یک شهروند آرژانتین در دسترس است. همسر خارجی، والدین یا فرزند زیر 18 سال (اگر فرزند دارای معلولیت باشد، سن او در نظر گرفته نمی شود) یک فرد خارجی با اقامت دائم در آرژانتین نیز می توانند اقدام به کسب ویزای همراه کشور آرژانتین کنند. با دریافت ویزای همراه و ورود به خاک کشور آرژانتین، مهاجران می توانند از حقوق مختلفی بهره مند شوند. تقریبا 2 میلیون نفر از افرادی که مقیم آرژانتین هستند در خارج از خاک این کشور متولد شده اند و از روش های مختلف به کشور آرژانتین مهاجرت کرده اند زیرا هزینه زندگی در آرژانتین مناسب است.

در نمودار زیر به زادگاه این افراد اشاره شده است:

زادگاره افراد مقیم در آرژانتین

الزامات و شرایط ویزای همراه آرژانتین

شرایط ویزای همراه آرژانتین تقریبا برای تمام افراد مشابه است. به طور کلی، متقاضیان باید به طور شخصی فرم های درخواست را پر کنند و اسناد مورد نیاز را به سفارت یا کنسولگری کشور آرژانتین ارائه دهند تا برای مهاجرت به آرژانتین موفق به کسب ویزای همراه شوند.

اسناد مورد نیاز برای درخواست ویزای همراه کشور آرژانتین عبارتند از:

  1. فرم درخواست تکمیل شده
  2. پاسپورت متقاضی در زمان ورود به آرژانتین حداقل 6 ماه معتبر باشد و حداقل دارای 2 صفحه خالی داشته باشد.
  3. 2 قطعه عکس پرسنلی چاپ شده به صورت رنگی روی پس زمینه سفید
  4. اثبات اقامت در حوزه قضایی کنسولگری (مانند قبض آب و برق یا سند دیگری که به عنوان اثبات ارائه می شود.)
  5. مدارک و اسناد شناسایی بسته به رابطه مربوطه (شناسنامه برای فرزندان و والدین، سند ازدواج در مورد همسران) اگر سند توسط جمهوری آرژانتین صادر نشده باشد، باید به آن اضافه شود یا قانونی شود.
  6. کپی معتبر شناسنامه ملی (DNI) از اقوامی که تبعه یا مقیم دائم آرژانتین است.
  7. گواهی سکونت اقوامی که تبعه یا مقیم دائم آرژانتین است.
  8. رسید پرداخت هزینه درخواست
  9. رسید پرداخت هزینه کنسولگری
  10. مصاحبه کنسولی

بررسی دقیق مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه آرژانتین

در مورد مسافران حداقل 16 ساله، ارائه یک گواهی برای اثبات رفتار خوب تایید شده توسط مقام صالح کشورهایی که در آنها بیش از 1 سال در 3 سال گذشته اقامت داشته اند الزامی می باشد. همچنین این افراد باید اطلاعات کاملی درباره نداشتن سوابق کیفری ارائه دهند. مدارک مورد نیاز برای اثبات این مورد معمولا از اداره پلیس کشور مبدا دریافت می شود. به یاد داشته باشید که مسافران خردسال برای دریافت و تکمیل فرم درخواست ویزا نیاز به اجازه قانونی والدین یا سرپرستان قانونی دارند. شایان ذکر است که گواهی ازدواج (در صورت وجود) فقط در صورتی که توسط مقامات دولتی صادر شده باشد قابل قبول است.

طبق قوانین آرژانتین، مدارکی که برای نداشتن سوابق کیفری ارائه می شوند، باید روی کاغذهای سربرگ رسمی نوشته شده و به طور صحیح توسط افسر پلیس مسئول امضا شود. این مدارک پس از 60 روز از زمان صدور منقضی می شود، مگر در موارد خاص. به یاد داشته باشید که مدارکی که قبلاً در تاریخ ارسال درخواست ویزا منقضی شده اند پذیرفته نمی شوند. در صورت وجود یک مورد دستگیری یا محکومیت در گواهی سوابق پلیس، تأیید توسط اداره مهاجرت آرژانتین برای صدور ویزا ضروری است. در برخی موارد، ممکن است یک گزارش دقیق اضافی لازم باشد. به یاد داشته باشید که فرد مقیم در کشور آرژانتین باید مدارک برای اثبات درآمد و کار در آرژانتین (مانند قرارداد کاری) ارائه دهد.

مراحل و شرایط ویزای همراه آرژآنتین

مراحل و شرایط ویزای همراه آرژآنتین

در جدول زیر به طور خلاصه به مراحل و شرایط ویزای همراه آرژانتین اشاره شده است:

مراحلامور
1تماس با سفارت آرژانتین جهت کسب اطلاعات درباره مدارک شرایط و لازم
2جمع آوری اسناد لازم
3رزرو وقت ملاقات یا مصاحبه در سفارت
4مراجعه به سفارت برای ارائه مدارک و اعلام درخواست
5تکمیل فرم درخواست و امضای آن
6ارائه اطلاعات کافی به مقامات مربوطه و شرکت در مصاحبه
7پرداخت هزینه های درخواست
8انتظار برای بررسی درخواست توسط مقامات
9دریافت ویزا

برای شروع مراحل درخواست ویزا، متقاضیان باید در نخستین گام برای تعیین وقت قبلی و ارائه مدارک مورد نیاز، با دفتر کنسولی مربوطه تماس بگیرند. مدارک مورد نیاز باید شخصاً در تاریخ مصاحبه ارسال شود. دپارتمان ویزا مصاحبه هایی را انجام می دهد که با تعیین وقت قبلی انجام می شود. هزینه کنسولگری معمولا 18.700ARS (پزوی آرژانتین) می باشد اما می تواند بسته به دفتر کنسولی محل ثبت درخواست تغییر کند. این هزینه باید با واحد پول محلی دفتر کنسولگری پرداخت شود. لطفا توجه داشته باشید که مقامات کنسولی ممکن است در صورت لزوم به اسناد تکمیلی یا اضافی نیاز داشته باشند. روند ویزا به طور منظم 7 تا 10 کاری طول می کشد. در بعضی موارد، ممکن است دریافت ویزای همراه آرژانتین از 35 تا 40 روز طول بکشد.

در این نوشتار شرایط ویزای همراه آرژانتین مورد بررسی دقیق قرار گرفت. اما علاوه بر این ویزا، متقاضیان می توانند با سایر ویزاهای موجود نیز به آرژانتین مهاجرت کنند.

برجسته ترین ویزاها برای ورود به خاک آرژانتین عبارتند از:

  • ویزای کاری
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای کارآفرینی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ازدواج

شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و در مورد روش ها و انواع ویزاهای مهاجرت به کشورهای خارجی اطلاعات کافی کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *