مهاجرت به کشور آذربایجان

شرایط ویزای همراه آذربایجان

شرایط ویزای همراه آذربایجان

با توجه به شرایط ویزای همراه آذربایجان اعضای خانواده فرد مقیم می توانند به آذربایجان مهاجرت کنند. این مهاجرت طبق شرایط خاص انجام می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این نوشتار به بررسی آنها بپردازند. شرایط ویزای همراه آذربایجان برای اکثر مهاجران مناسب می باشد و تقریبا تمام افرادی که اعضای خانواده آنها (درجه 1) دارای اقامت قانونی آذربایجان هستند می توانند با رعایت شرایط و برآورده کردن الزمات، اقدام به کسب ویزای همراه کشور آذربایجان کنند. لازم به ذکر است که برای مهاجرت و کسب اقامت آذربایجان روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه کارشناسان ما به آنها اشاره خواهند کرد.

قوانین مهاجرت و شرایط ویزای همراه آذربایجان

هر کسی که قصد دارد به کشور آذربایجان مهاجرت کند، باید با سفارت محلی آذربایجان در کشور خود مشورت کند. سفارت قادر به ارائه مشاوره دقیق در مورد شرایط فردی خواهد بود. سفارت همچنین جایی است که مهاجران می توانند فرم درخواست ویزا را دریافت و آن را تکمیل کنند. قبل از اعطای ویزا، مهاجران باید 1 فرم درخواست تکمیل شده، 1 عکس با فرمت گذرنامه، 1 گذرنامه معتبر، 1 دعوت نامه و اثبات آدرس به صورت توافق نامه اجاره، قبض ابزار یا بیانیه اخیر بانکی به کنسولگری ارائه دهند. با مهاجرت به کشور آذربایجان، اکثر متقاضیان به فکر کسب اقامت دائم و تابعیت آذربایجان هستند. برای درخواست ویزای اقامت دائم، مهاجران خارجی باید حداقل 2 سال با ویزای موقت در آذربایجان اقامت داشته باشند و یک گواهی پزشکی رسمی را تأیید کنند که توانایی جسمی و ذهنی خوبی دارند.

رشد اقتصادی، توسعه کسب و کار، پیشرفت آموزش و پرورش و بهبود شرایط کلی و هزینه زندگی در آذربایجان تنها برخی از مواردی می باشند که موجب افزایش تعداد مهاجران در آذربایجان شده اند. در سال های گذشته، افراد زیادی برای تحصیل، کار و کارآفرینی، سرمایه گذاری یا حتی ازدواج به کشور آذربایجان مهاجرت کرده اند. جمعیت این کشور در حال افزایش است و مهاجران یکی از دلایل افزایش جمعیت آذربایجان می باشند.

در نمودار زیر به رشد جمعیت آذربایجان اشاره شده است:

رشد جمعیت آذربایجان

آشنایی با شرایط ویزای همراه آذربایجان

براساس قوانین و شرایط ویزای همراه آذربایجان، اعضای خانواده افرادی که تابعیت یا اقامت کشور آذربایجان را دارا می باشند، می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز، ویزای این کشور را بدست آورند و اقدام به مهاجرت به آذربایجان کنند. برای کسب اقامت کشور آذربایجان، افراد می توانند با اهداف و مجوزهای مختلف وارد خاک این کشور شوند.

برجسته ترین روش های کسب اقامت آذربایجان عبارتند از:

  • اقامت آذربایجان از طریق کار
  • اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق تحصیل در آذربایجان
  • اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

شرایط ویزای همراه آذربایجان در صورتی برآورده می شود که متقاضیان بتوانند با ارائه مدارک مورد نیاز به اداره اصلی ثبت اسناد رسمی (ZAGS) رابطه خود را با فرد مقیم آذربایجان (که به عنوان اسپانسر شناخته می شود) اثبات کنند. برای انجام این کار، ارائه تمام مدارک شناسایی، سند ازدواج و همچنین گواهی پزشکی الزامی می باشد. بعد از تایید مدارک، همسر و فرزندان زیر 21 سال فرد مقیم در آذربایجان می توانند با مراجعه به سفارت آذربایجان، اقدام به دریافت ویزا کنند. به یاد داشته باشید که برای درخواست ویزا، متقاضیان باید مدارک خاصی ارائه دهند. مدارک مورد نیاز و شرایط ویزای همراه آذربایجان تقریبا در اکثر مواقع برای تمام متقاضیان مشابه می باشد، اما در صورت نیاز و با درخواست سفارت، ممکن است برخی از افراد مجبور به ارائه مدارک اضافی شوند.

مدارک لازم و شرایط ویزای همراه آذربایجان

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا در سفارت آذربایجان عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر (اعتبار حداقل 1 سال)
  • چند قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا (تکمیل شده و امضاء شده توسط متقاضی)
  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت شناسایی و غیره)
  • سند ازدواج (برای اثبات وضعیت تاهل)
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای اثبات نداشتن سابقه جرم
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای اثبات داشتن توان مالی کافی و محل مناسب برای اقامت در آذربایجان
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

شایان ذکر است که برای درخواست ویزا جهت مهاجرت به آذربایجان، متقاضیان باید تمام مدارک ذکر شده را به صورت رسمی به زبان آذری ترجمه کنند تا توسط سفارت آذربایجان پذیرفته شود. علاوه بر مدارک ذکر شده، متقاضیان باید مدارکی به سفارت ارائه دهنده که سلامت کامل آنها را تایید کند. افرادی که دارای معلولیت هستند نیز می توانند در موارد خاص و براساس شرایط ویزای همراه آذربایجان وارد خاک این کشور شوند.

فردی که به عنوان اسپانسر در آذربایجان حضور دارد، باید بتواند از لحاظ مالی اعضای خانواده خود را برای مهاجرت به این کشور حمایت کند و هزینه های مختلف زندگی در این کشور را بپردازد. این فرد همچنین باید درآمد کافی، محل اقامت مناسب و آشنایی کامل با شرایط و قوانین زندگی در آذربایجان داشته باشد. به یاد داشته باشید که هر متقاضی (مادر، پدر، فرزندان و همسر) باید به صورت جداگانه فرم درخواست ویزای خود را پر کند و هزینه آن را بپردازد. زیرا برای هر فرد ویزای جداگانه صادر وی شود.

مدارک لازم و شرایط ویزای همراه آذربایجان

زندگی و اقامت در آذربایجان

مهاجران با مهاجرت و اخذ اقامت آذربایجان کشوری غنی از میراث فرهنگی و نشسته در چهار راه اروپا و آسیا پیدا خواهند کرد. این کشور کشوری نفت خیز است که در دریای خزر بین روسیه و ایران قرار دارد و تجربه بی نظیری از زندگی در خارج از کشور را به مهاجران ارائه می دهد. اقتصاد آذربایجان در سال های اخیر رشد مداوم داشته است. این کشور از نظر ذخایر نفت و گاز غنی است که % زیادی از تولید ناخالص داخلی آذربایجان را تشکیل می دهد و شرکت های غربی در سال های اخیر میلیون ها دلار در توسعه بخش انرژی خود سرمایه گذاری کرده اند. سایر بخش های مهم در اقتصاد آذربایجان شامل کشاورزی و معدن می باشد. این کشور دارای ذخایر غنی طلا، نقره، تیتانیوم و مس است.

تولید ناخالص داخلی بر اساس بخش در آذربایجان به شرح زیر است:

بخشمیزان تولید ناخالص داخلی به % درصد
کشاورزی6.1
خدمات40.4
صنعت53.5

بیشتر مهاجران با مهاجرت به آذربایجان در بخش های نفت و گاز و معدن مشغول به کار می شوند، در حالی که دیگران به آموزش انگلیسی یا در بخش های مختلف مشغول می پردازند. هزینه های زندگی در آذربایجان به ویژه در پایتخت آن باکو زیاد است. اگرچه آذربایجان یک کشور سکولار است، اما اکثر مردم این کشور مسلمان هستند و ناگفته نماند که مهاجران باید به آداب و رسوم و آداب فرهنگی محلی احترام بگذارند. با این وجود، مذهب در این کشورعمدتاً یک مسئله خصوصی تلقی می شود، به طوری که بسیاری از آذربایجانی ها خود را مذهبی توصیف نمی کنند. اگر قصد دارید از شرایط مهاجرت و زندگی در کشور آذربایجان اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید به سایر مقالات تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *