متفرقه

سریعترین راه مهاجرت

سریعترین راه مهاجرت

انتخاب سریعترین راه مهاجرت به کشورهای خارجی می تواند نقش بسیار مهمی در روند مهاجرت افراد داشته باشد. هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت برنامه ریزی می کنند. اکثر متقاضیان و مهاجران به دنبال یافتن سریعترین راه مهاجرت به مقصد خود می باشند، اما شما عزیزان باید در نظر داشته باشید که انتخاب سریعترین راه مهاجرت برای خروج از کشور مبدا به اهداف، شرایط، ویژگی های شخصی، توانایی ها، بودجه و سایر موارد مرتبط بستگی دارد. هر ساله هموطنان زیادی اقدام به مهاجرت به کشورهای خارجی مانند آلمان، کانادا، هلند، سوئد، آمریکا، نیوزلند، استرالیا، اتریش، انگلیس و سایر کشورهای مدرن و پیشرفته می کنند. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف مطلع سازی هموطنان عزیز از برخی از سریعترین راه مهاجرت به کشورهای خارجی این مقاله را تهیه کرده اند و شما عزیزان می توانید با همراهی ما تا بخش آخر این نوشتار اطلاعات مفیدی کسب کنید.

درباره سریعترین راه مهاجرت

آیا با روش های مهاجرت به کشورهای خارجی آشنا هستید؟ همانطور که می دانید، برای ورود به خاک کشورهای خارجی، برخی از مهاجران براساس ملیت و تابعیت و به طور کلی کشور مبدا خود، ممکن است نیاز به ویزا و یا مجوز خاص داشته باشند. همچنین سایر افراد نیز ممکن است بتوانند بدون دریافت ویزا، به کشور مورد علاقه خود مهاجرت کنند و با دریافت مجوز اقامت، در آن کشور زندگی کنند.

مهاجرت به کشورهای خارجی با هزینه های مختلفی همراه می باشد و لازم به ذکر است که هر کدام از روش هایی که در لیست سریعترین راه مهاجرت زیر قرار گرفته اند دارای هزینه های مختلفی می باشند:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج

4 روش ذکر شده سریع ترین روش های مهاجرت به کشورهای خارجی می باشند. لازم به ذکر است که با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور مقصد، مدت زمان مهاجرت از طریق هر کدام از برنامه های ذکر شده ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، مهاجرت از طریق کار به کانادا از مهاجرت از طریق کار به آلمان ممکن است سریعتر باشد. پس حتما قبل از مهاجرت، با سفارت کشور مقصد مورد نظر خود تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به سفارت آن مراحعه کنید تا از شرایط، هزینه ها، مدت زمان پردازش و همچنین مدارک مورد نیاز برای انجام امور مربوطه آگاه شوید. در ادامه می توانید با روش هایی که در لیست سریعترین راه مهاجرت قرار گرفته اند به طور کامل آشنا شوید.

تحصیل و سریعترین راه مهاجرت

یکی از بهترین، امن ترین و مناسب ترین روش هایی که متقاضیان زیر 30 سال می توانند با استفاده از آن اقدام به مهاجرت به کشورهای خارجی کنند، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. در کشورهای مختلف دنیا، مخصوصا کشورهای مانند آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، کانادا، استرالیا، سنگاپور، اسپانیا و همچنین کشورهای نوردیک، دانشگاه های بسیار معتبری برای ادامه تحصیل وجود دارند. با وجود کمک هزینه های تحصیل و بورسیه های تحصیل و همچنین شرایط مناسب کسب ویزای دانشجویی، هر ساله دانشجویان زیادی از کشور خود برای تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند.

هموطنان عزیز ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی به خصوص کشورهای ذکر شده نیاز به رعایت شرایط زیر دارند:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدارک تحصیلی کسب شده
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمرات قابل قبول
  • ارائه اسناد بانکی برای اثبات داشتن توان مالی کافی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی در کشور مقصد
  • نداشتن سابقه جرم
  • ارائه مدارک پزشکی برای اثبات سلام کامل ذهنی، جسمی و روحی
  • اهداف نامه و در صورت نیاز توصیه نامه از اساتید
  • ارائه مدارک بورس تحصیلی در صورت نیاز

همچنین در جدول زیر به مراجل مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی اشاره شده است:

مراحلامور
1تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز
2درخواست پذیرش از دانشگاه
3کسب دعوتنامه تحصیلی از دانشگاه
4مراجعه به سفارت و ارائه مدارک مورد نیاز
5حضور در مصاحبه
6پرداخت هزینه درخواست
5انتظار برای کسب ویزا
8دریافت ویزای تحصیلی کشور مورد نظر

کار و سریعترین راه مهاجرت

مهاجرت کاری یکی از سریعترین راه های مهاجرت می باشد که متخصصان حرفه ای، کارگران ماهر و کارگرانی که توانایی های فوق العاده هستند، می توانند از آن بهره مند شوند. مهاجرت کاری به اکثر کشورها براساس اولویت بندی انجام می شود. برای مثال، متقاضیانی قصد دارند برای کار اقدام به مهاجرت به آمریکا کنند، طبق جدول زیر دسته بندی می شوند:

دسته بندی ویزاشرایط ویزا
ویزای E1 (برای افراد دارای توانایی فوق العاده)این ویزا برای مدیران چند ملیتی، افرادی با توانایی های فوق العاده و اساتید برجسته و محققان مناسب است.
ویزای E2 (برای افراد دارای مدرک تحصیلی پیشرفته و توانایی های استثنایی)ین ویزا برای برای فارغ التحصیلان دوره های بالاتر از کارشناسی و دارای مهارت استثنایی مناسب است.
ویزای E3 (برای کارگران ماهر)این ویزا برای متخصصان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و کارگران ماهر و حرفه ای که بدون نیاز به آموزش می توانند کار کنند مناسب است.
ویزای E4 (برای مهاجران خاص)این ویزا برای برخی از کارمندان سابق آمریکا، مترجمان عراقی و افغانی، اتباع خاص عراقی و افغان، برخی از فارغ التحصیلان پزشکی خارجی، کارمندان بازنشسته و غیره مناسب است.
ویزای E4 (برای سرمایه گذاران مهاجر)این ویزا برای سرمایه گذاران خارجی که در آمریکا سرمایه گذاری می کنند مناسب است.

همانطور که در جدول بالا ذکر شده است، ویزای کاری می تواند به بخش های مختلفی تقسیم شود. البته به یاد داشته باشید که ویزاهای ذکر شده در جدول بالا ویزاهای کاری آمریکا و فقط نمونه ای برای توضیح انواع مختلف ویزای کاری می باشند و در کشورهای مختلف ویزای کاری می تواند دسته بندی ها دیگر و شرایط مختلفی داشته باشد. برای کسب ویزای کار کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، انگلیس، استرلیا، آلمان، اتریش، هلاند، سوئد و غیره، متقاضیان حتما باید مهارتهای زبان، توانایی های خاص و مدرک تحصیلی مناسب داشته باشند.

کار و سریعترین راه مهاجرت

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی که در لیست سریعترین راه مهاجرت قرار می گیرد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا برنامه های سرمایه گذاری مهاجرت است. برنامه های سرمایه گذار مهاجر، برنامه هایی هستند که با فراهم کردن حق اقامت و شهروندی می توانند سرمایه گذاران خارجی و بازرگانان را جذب کنند. این برنامه ها همچنین با سرمایه گذاری، ویزای طلایی یا برنامه های گذرنامه طلایی به عنوان شهروندی شناخته می شوند. برنامه های سرمایه گذار مهاجر معمولاً دارای معیارهای مختلفی هستند که برای واجد شرایط بودن سرمایه گذاری باید برآورده شوند که اغلب مربوط به ایجاد شغل، خرید املاک و مستغلات، کمکهای غیرقابل بازپرداخت یا صنایع هدفمند خاص است. بیشتر این برنامه ها به گونه ای ساخته شده اند که اطمینان حاصل کنند که این سرمایه گذاری در بهزیستی، پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور که در آن مایل به اقامت یا متعلق به آن هستند، نقش دارد.

برجسته ترین کشورهایی که دارای برنامه های برتر سرمایه گذار مهاجر در جهان هستند عبارتند از مالتا، قبرس، پرتغال، اتریش، انگلستان، ایالات متحده، کانادا، آنتیگوا و باربودا، سنت کیتس و نوویس، اسپانیا، لتونی، موناکو، بلغارستان، اوکراین، گرنادا، استرالیا، هنگ کنگ، سنگاپور، امارات و دومینیکا.

مهاجرت از طریق ازدواج با اتباع کشور خارجی

بله، درست حدس زده اید. مهاجرت از طریق ازدواج با اتباع کشور خارجی یکی از روش های مهاجرت سریع به کشور مورد نظر می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که شرایط و قوانین مهاجرت از طریق ازدواج به کشورهای برتر ذکر شده در بخش های قبلی این نوشتار آسان نمی باشد. افرادی که قصد دارند از طریق ازدواج با اتباع یک کشور خارجی به آن کشور مهاجرت کنند، باید بتوانند رابطه عاطفی واقعی و همچنین تمام جزئیات مربوط به آشنایی، میزان شناخت خانواده ها از یکدیگر، اهداف رابطه و سایر موارد را ارائه دهند. متقاضیان این روش مهاجرتی باید بتوانند ثابت کنند که ازدواج آنها با همسر خود صرفا برای کسب اقامت و تابعیت کشور مقصد نمی باشد و هدف از مهاجرت آنها زندگی مشترک و ایجاد خانواده است.

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج با اتباع کشور خارجی عبارتند از:

  • شناسنامه
  • گواهی ازدواج
  • اسناد مالی
  • اثبات تابعیت زوجین
  • اثبات شرایط کاری و درآمد کافی زوجین
  • اثبات داشتن محل اقامت مناسب در کشور مقصد
  • رزومه کاری
  • مدارک تحصیلی، شناسایی، پزشکی و بیمه
  • اثبات واقعی بودن رابطه زوجین با ارائه مدارک مورد نیاز
  • داشتن حداقل 18 سال سن

آشنایی با قوانین زندگی در کشور مقصد

برای کسب اطلاعات از شرایط مهاجرت به نیوزلند، شرایط مهاجرت به آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، اتریش، انگلیس و سایر کشورهای برتر مهاجرتی می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. کارشناسان ما در تمامی ساعات کاری آماده ارائه خدمات مهاجرتی و حقوقی حرفه ای به شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *