مهاجرت سرمایه گذاری در مونته نگرو

سرمایه گذاری در مونته نگرو

سرمایه گذاری در مونته نگرو

سرمایه گذاری در مونته نگرو که یکی از کشورهای جنوب خاوری اروپا است، یک موقعیت بسیار ویژه را برای علاقه مندان در این زمینه فراهم می کند. مونته نگرو در سال 2006 اعلام استقلال کرده است و بزرگترین شهر مونته نگرو یعنی پایتخت آن شهر پودگوریتسا است. مونته نگرو از مقاصد پر طرفدار و زیبای قاره اروپا است، کشوری که به بخشی از بهشت معروف و تنوع گیاهی و جانوری بالایی دارد. کشور مونته نگرو با سواحل دیدنی، چشم اندازهای طبیعی بی نظیر و تنوع بالای غذایی، هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می کند.

مونته نگرو در همسایگی آلبانی، بوسنی و هرزگووین وصربستان که در شمال شرقی آن واقع شده است، قرار دارد. بخش های شمالی این کشور بیشتر کوهستانی است. زبان رسمی مردم مونته نگرو، مونته‌ نگرویی است. با وجود این، مردم به دلیل اینکه به تازگی از صربستان مستقل شده اند به زبان‌های صربی، بوسنیایی، آلبانی و کرواتی نیز مسلط هستند. واحد پولی این کشور یورو است و به دلیل استقلال که در دهه های اخیر به آن دست یافته هرساله سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب می کند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است به عمده سوالات افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در این کشور پاسخ داده شده است:

  • آیا مونته نگرو کشور مناسبی برای سرمایه گذاری است؟
  • آیا خرید ملک در مونته نگرو می تواند انتخاب خوبی باشد؟
  • آیا سرمایه گذاری در مونته نگرو شرایط اقامت را برای افراد فراهم می کند؟
  • هزینه ها در مونته نگرو به چه صورت است؟

سرمایه گذاری در مونته نگرو از طریق خرید ملک

افراد برای سرمایه گذاری به واسطه خرید ملک در مونته نگرو باید هزینه ای حدود 250000€ (یورو) را درنظر داشته باشند، پس از خرید ملک می توان طی مدت 6 ماه به تابعیت این کشور دست پیدا کرد و به واسطه سرمایه گذاری می توان شهروندی دوم را اخذ کرد. مونته نگرو بخش گردشگری فعال، وضعیت اقتصادی با ثبات و سیاست مالی خوبی دارد آنچه که سرمایه گذاری به واسطه خرید ملک در مونته نگرو را خاص می کند این است که نرخ مالیات در این کشور از 0.25% تا 1% است این در حالی که درآمد اجاره و سود سرمایه از خرید ملک 9% است.

در زمان همه گیری کرونا بازارهای مربوط به خرید ملک به دلیل کاهش تعداد گردشگران افت کرده بود، اما به دلیل اینکه روند ساخت ساز در مونته نگرو متوقف نشد، این موضوع به رشد مجدد بازارهای خرید ملک مونته نگرو کمک کرد و امروزه از وضعیت بهتری برخوردار است. در 3 ماه اول سال 2023 میزان سرمایه گذاری افراد خارجی در زمینه خرید ملک در مونته نگرو 158.89 میلیون € (یورو) بوده و نسبت به سال پیش رشد چشمگیری داشته است. این ارقام نشان دهنده این است که سرمایه گذاری در این کشور می تواند یک راه خوب برای کسب اقامت یک کشور ثالث در اروپا و اخذ پاسپورت باشد.

در جدول زیر هزینه های منازل در مونته نگرو به متر مربع قرار داده شده است:

هزینه هر متر مربع یوروشهرمنطقه
1225€ تا 1683€پودگوریتسامرکزی
2025€کوتورساحلی
881€نیکسیچمرکزی
1870€تیواتساحلی
873€بیجلو پولجهشمالی
862€برانشمالی

نکات سرمایه گذاری به واسطه خرید ملک در مونته نگرو

خلیج کوتور یا همان خلیج بوکا بهترین مکانی است که سرمایه گذران خرید ملک باید به آن توجه ویژه داشته باشند این مکان به زیبایی آبدره های نروژ است و هموراه در حال رشد است و سرمایه گذران بزرگ و کوچک را به سمت خود می کشاند هم چنین پروژه های خیلی عظیمی نیز که از حمایت کامل دولت برخوردار هستند در این خلیج در حال پیشرفت هر روزه خود هستند خلیج کوتور و به طور کلی مونته نگرو را به مقصد اصلی آدریاتیک برای ابرثروتمندان تبدیل کرده است.

افراد برای خرید ملک بهتر هست که به خانه های نو ساز و یا آپارتمان های سنگی قدیمی توجه کنند سایر منازل برای استفاده شخصی مناسب تر هستند اما خانه های نو ساز یا آپارتمان برای سرمایه گذاری از ارزش بالاتری برخوردار هستند. در مونته نگرو نقدینگی کم است بنابراین می توان با کمی مذاکره با فروشندگان مسکن، خانه هایی به هزینه های کمتر تهیه کرد. برای خرید ملک در مونته نگرو بهتر است از یک وکیل مجرب در این زمینه کمک گرفت چراکه بعضی از خانه ها به صورت قانونی ساخته نشدند و می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

نکات سرمایه گذاری به واسطه خرید ملک در مونته نگرو

مزایای سرمایه گذاری در مونته نگرو

سرمایه گذاری در مونته نگرو علاوه بر زندگی در یک کشور آرام و زیبا این فرصت را فراهم می کند که با وجود اینکه مونته نگرو جز کشورهای حوزه شنگن و یا اتحادیه اروپا نیست اما سرمایه گذاری در مونته نگرو و به واسطه آن اخذ پاسپورت این کشور زمینه لازم را فراهم می کند که افراد، پاسپورتی با رتبه جهانی 32 به دست آورند و به دلیل قدرت بالای پاسپورت بتوانند با استفاده از آن به بیش از نیمی از کشورها سفر کنند.

در لیست زیر درباره مزایای سرمایه گذاری در مونته نگرو اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

مزایای سرمایه گذاری در مونته نگرو

هزینه های زندگی در مونته نگرو

برای درک بهتر هزینه ها در مونته نگرو بهتر هست هزینه های این کشور را با تهران مقایسه کرد، هزینه زندگی در مونته نگرو به نسبت تهران 1.32% گران تر است و هزینه های اجاره مسکن به طور حدودی 57.59% در مونته نگرو نسبت به تهران ارزان تر است و این یک امتیاز خیلی خوب برای علاقه مندان به زندگی در مونته نگرو محسوب می شود هزینه های زندگی در پایتخت این کشور به نسبت شهرهای اطراف کمی بیشتر، اما آنچه که مشخص هزینه زندگی نامعقول نیست.

هزینه های زندگی در مونته نگرو به صورت ماهیانهبه طور کلی مونته نگرو یک کشور رو به رشد و هموراه در حال پیشرفت است. سرمایه گذاری در کشور های درحال توسعه مانند سرمایه گذاری در اسپانیا، سرمایه گذاری یونان و یا پرتقال می تواند یکی از بهترین موقعیت ها، برای افرادی باشد که قصد تحصیل و یا کار در کشور ثالثی را ندارند، اما قصد مهاجرت دارند در نتیجه سرمایه گذاری یکی از بهترین را ه های پیشنهادی برای این دسته از افراد است هم چنین برخی از کشورها مانند اسپانیا و پرتقال امکان مهاجرت همزمان با خانواده و فرزندان مستقل زیر 25 سال را نیز ایجاد می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *