مهاجرت سرمایه گذاری در مونته نگرو

خرید ملک در مونته نگرو

خرید ملک در مونته نگرو

سرمایه گذاران بیشتری در مونته نگرو به دلیل نرخ مالیات پایین آن اقدام به خرید ملک در مونته نگرو و مستغلات قانونی می کنند. مونته نگرو کشوری با بخش گردشگری رو به رشد، وضعیت اقتصادی باثبات و سیاست مالیاتی مطلوبی است. مالیات سالانه دارایی از 0.25% تا 1% ارزش ملک متغیر است، در حالی که درآمد اجاره و سود سرمایه 9% محاسبه می شود. هرچند همه گیری کووید-19 تأثیر منفی بر بازار املاک و مستغلات مونته نگرو داشت. جریان گردشگران و درصد خرید املاک کاهش یافت. اما روند ساخت و ساز ادامه یافت و امروز وضعیت بهتر شده است.

طبق گزارش Monstat، متوسط ​​قیمت هر متر مربع برای یک آپارتمان در یک ساختمان جدید به 1380€ (یورو) افزایش یافت که نسبت به سال قبل 11.5% افزایش را نشان می دهد. در 3 ماهه اول سال 2023، جریان سرمایه گذاری خارجی در املاک و مستغلات در مونته نگرو بالغ بر 158.89 میلیون € (یورو) بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 140.78% رشد داشته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در صورت علاقه شما برای پیوستن به ساکنان سرزمین مونته نگرو، آمادگی دارد تا زمینه های لازم برای خرید ملک در این کشور را فراهم نماید و مشاوره های حقوقی موردنیاز را به شما ارائه دهد.

میانگین قیمت خرید ملک در مونته نگرو

میانگین هزینه املاک جدید در پودگوریتسا، پایتخت مونته نگرو، بسته به منطقه به €1225 تا 1683€ (یورو) در هر متر مربع در سال 2023 رسیده است. این قیمت ها تقریبا 7% بیشتر از سال پیش بوده است. در بازار ثانویه، میانگین هزینه €870 تا 1150€ (یورو) برای هر متر مربع است. طبق گزارش اداره آمار مونته نگرو، در 3 ماهه دوم سال 2023، میانگین هزینه ساختمان های مسکونی جدید در مونته نگرو به 1375€ (یورو) در هر متر مربع رسید. اما قیمت ها در سراسر کشور یکسان نیستند: در پایتخت، 1393€ (یورو) به ازای هر متر مربع است. در منطقه ساحلی 1473€ (یورو) ، در منطقه مرکزی 611€ (یورو) است.

در جدول زیر سایر قیمت های مسکن در شهرهای مختلف مونته نگرو اشاره شده است:

نام شهرقیمت خانه نوساز به یوروقیمت خانه قدیمی به یورو
پودگوریتسا1683€1150€
تیوات1870€1275€
بودوا1838€1300€
کوتور2025€1300€
نیکسیچ881€600€
بیجلو پولجه873€700€

محبوب ترین مناطق خرید ملک در مونته نگرو

محبوب ترین مناطق برای خرید ملک در مونته نگرو شهرهای ساحلی، پایتخت و شهرهای کوهستانی هستند. برای شرکت در برنامه سرمایه گذاری و دریافت شهروندی، باید ملکی به ارزش 250000€ (یورو) یا بیشتر انتخاب کنید. با این حال، اگر مایل به خرید ملک واقع در پایتخت یا کنار دریا هستید، حداقل هزینه برای ملک 450000€ (یورو) است. از سوی دیگر شهرهای ساحلی خرید املاک و مستغلات در شهرهای توریستی محبوب مانند بار، بودوا، تیوات یا کوتور پتانسیل بالایی برای درآمد اجاره دارد.

این شهرها به سواحل آدریاتیک دسترسی دارند و گزینه های زیادی برای فروش دارند. یکی دیگر از گزینه های خوب خرید ملک در پودگوریتسا، پایتخت مونته نگرو و در عین حال مرکز تجاری و اداری است. محله های زیادی در پودگوریتسا وجود دارد: Podgorica I و Podgorica II شهرداری هایی هستند که گران ترین املاک و مستغلات را در پایتخت دارند که شامل Preko Morace، Gorica می شود.

شهرهای کوهستانی کولاشین بزرگترین پیست اسکی در مونته نگرو است. این شهر کوچک در شمال شرقی مونته نگرو چشم اندازی فوق العاده به کوه ها دارد. املاک خوب زیادی برای فروش وجود دارد. علاوه بر این آپارتمان ها در پودگوریتسا، پایتخت مونته نگرو، ساختمان های چند طبقه را خواهید دید. در امتداد ساحل مجموعه هایی با استخر و دسترسی به ساحل وجود دارد. خانه های شهری اینها خانه هایی هستند که به تازگی ساخته شده اند و مساحتی در حدود 2000 متر مربع دارند. آنها معمولا خارج از مرکز شهر قرار دارند

محبوب ترین مناطق خرید ملک در مونته نگرو

قواعد سرمایه گذاری خرید ملک در مونته نگرو

سرمایه گذاران خارجی مجاز به خرید املاک و مستغلات هستند اما نه زمین در مونته نگرو. این بدان معنی است که شما می توانید به راحتی آپارتمان خریداری کنید. اما شما نمی توانید فقط یک خانه خصوصی بخرید زیرا با زمین مطابقت دارد. با این حال، راهی برای خروج وجود دارد: آنها می توانند آن را از طریق یک شرکت خریداری کنند. این بدان معناست که یک خارجی در صورت تمایل به خرید زمین باید یک شرکت در مونته نگرو ثبت کند و از طریق آن معامله انجام دهد. یک استثنا نیز وجود دارد. اگر مساحت زمین کمتر از 5000 مترمربع باشد و ساختمان مشمول قرارداد واگذاری به عنوان مثال هدیه یا معاوضه باشد، خارجی می تواند از طرف خود خرید کند.

ملکی را برای خرید انتخاب کنید. پیدا کردن ملک در مونته نگرو مشکلی نیست. بسیاری از گزینه های جذاب وجود دارد. اما برای انتخاب چیزی قابل اعتماد، بهتر است یک نماینده استخدام کنید. وکیل باید بررسی کند که ملک برای فروش و برای شرکت در برنامه شهروندی در صورت وجود مناسب است. پیشنهاد دادن. وقتی ملک انتخاب شد، باید به فروشنده پیشنهاد بدهید. گاهی اوقات می توان در مورد قیمت مذاکره کرد، اما ابتدا آن را با یک وکیل در میان بگذارید. زمانی که بر سر قیمت به توافق رسیدید، بهتر است به صورت کتبی پیشنهاد دهید. ودیعه پرداخت کنید. برای خارج شدن ملک از فروش باید 10% از قیمت خرید را بپردازید. اما یک قرارداد فروش و خرید آماده کنید.

در شکل زیر، قواعد قرارداد خرید ملک در مونته نگرو اشاره شده است:

قواعد خرید ملک در مونته نگرو

مالیات خرید ملک در مونته نگرو

مالیات و هزینه ها هنگام خرید ملک. خریدار باید تا 15 روز پس از خرید، مالیات نقل و انتقال 3% را پرداخت کند. در غیر این صورت برای هر روز در مدت تعیین شده 0.03% جریمه دریافت می شود. مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) 19% برای نقل و انتقال املاک نوساز که در قیمت آن لحاظ شده است باید پرداخت شود. ثبت اسناد رسمی برای قراردادهای خرید و فروش الزامی است. هزینه های اسناد رسمی به 0.01% ارزش املاک می رسد. هزینه های وکیل معمولاً بین €100 تا 1000€ (یورو) در هر معامله است.

مالیات های عمومی و هزینه های خرید می توانند 3.1% به هزینه یک ملک قدیمی و 19.1% به هزینه یک خانه جدید اضافه کنند. نرخ مالیات بستگی به نوع و طبقه املاک، مقصد و عوامل دیگر دارد. مالیات از درآمد اجاره. درآمد حاصل از اجاره املاک و مستغلات در کل درآمد مشمول مالیات لحاظ می شود و با نرخ ثابت 9% مشمول مالیات می شود. پایه مالیاتی آن با کسر هزینه های نگهداری ملک یا 40% از درآمد ناخالص محاسبه می شود. مالیات هنگام فروش ملک سود سرمایه ای که از فروش املاک و مستغلات دریافت می کنید با نرخ ثابت 9% مشمول مالیات می شود.

مزایای خرید ملک در مونته نگرو

خرید ملک فرصتی برای اخذ تابعیت مونته نگرو است. از سوی دیگر خرید ملک در مونته نگرو نه تنها یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه است، بلکه امکان دریافت پاسپورت یکی از کشورهای اروپایی را برای کل خانواده فراهم می کند. دولت مونته نگرو در جولای 2018 برنامه شهروندی را با سرمایه گذاری راه اندازی کرد. نیازی به زندگی در این کشور یا شرکت در آزمون مهارت زبان نیست. پاسپورت دوم مونته نگرو به خارجی ها و خانواده هایشان اجازه می دهد تا در هر زمان تعطیلات خود را در این کشور سپری کنند یا برای زندگی دائم در آنجا نقل مکان کنند. فرصت های سفر فراوان خارجیانی که تحت برنامه سرمایه گذاری پاسپورت مونته نگرو دریافت کرده اند به 123 کشور از جمله کشورهای حوزه شنگن بدون ویزا دسترسی دارند.

سود حاصل از اجاره با خرید ملک در مونته نگرو موضوع دیگری است که خرید ملک در مونته نگرو را جذاب می کند. شما می توانید آن را اجاره کنید و بخشی از سرمایه گذاری را برگردانید. مونته نگرو کشوری با زیرساخت های فعال در حال توسعه از جمله بخش گردشگری است. گردشگران مونته نگرو را به دلیل خدمات خوب، قیمت های پایین، مناظر زیبا و سطح بالای محیط زیست انتخاب می کنند. بنابراین، شما یک فرصت عالی برای اجاره یک آپارتمان خواهید داشت. بازده اجاره در این کشور از 4% تا 6% در سال متغیر است. علاوه بر این خارجی ها می توانند برای خرید ملک از بانک مونته نگرو وام بگیرند.

اخذ تابعیت از طریق خرید ملک در مونته نگرو

درباره نحوه اخذ تابعیت مونته نگرو با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات که یکی از سوالات رایج مهاجران است، باید گفت که سرمایه گذار می تواند برای برنامه شهروندی مونته نگرو به تنهایی یا با همسر و فرزندان زیر 18 سال و بالاتر در صورتی که از نظر مالی به متقاضی وابسته باشد، درخواست دهد. مونته نگرو به سرمایه گذارانی که شرایط برنامه شهروندی سرمایه گذاری را دارند تابعیت می دهد: مبلغ 200000€ (یورو) به صندوق دولتی مونته نگرو کمک غیرقابل استرداد بپردازید و املاک و مستغلات از پیش تأیید شده توسط دولت در هتل ها یا مجتمع های تفریحی به ارزش 250000€ (یورو) خریداری کنید.

پروسه اخذ پاسپورت معمولا از 6 ماه پس از ارائه مدارک به طول می انجامد. شرکت در این برنامه بدون در نظر گرفتن شهروندی کشور دیگری تابعیت اعطا می کند، به این معنی که اگر کشور خود اجازه تابعیت مضاعف را بدهد، می توانید 2 پاسپورت داشته باشید. کمک به صندوق دولتی غیرقابل استرداد است. اما ملک در آینده قابل فروش است. شما می توانید با استفاده از ظرفیت های مشاوره ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موقعیت های مطلوب تر را جهت خرید ملک در مونته نگرو شناسایی کنید و از سوی دیگر، امور حقوقی مرتبط با خرید ملک و حل مسائل مالیاتی را به کارشناسان حقوقی ما بسپارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *