ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین

سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین

سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین می تواند به انتخابی بسیار هوشمندانه برای سرمایه گذارن بین المللی تبدیل شود. زیرا این کشور می تواند به سرمایه گذارن سطوح پایین، مالیات شرکتی، بخش بانکداری مستحکم و موقعیت استراتژیک خود را ارائه دهد. علاوه بر این، بوسنی و هرزگوین دارای منابع طبیعی و غنی است که فرصت های بالقوه ای را در زمینه انرژی، کشاورزی، چوب و گردشگری فراهم کند.

البته مشکلات عمده ای که سرمایه گذارن بین المللی در بوسنی و هرزگوین با آن مواجه هستند، فقدان شفافیت رویه ها و ساختار ضعیف قضایی در این کشور است. از سوی دیگر، سرمایه گذاران خارجی حق دارند در هر بخش از اقتصاد به همان شکل و با همان شرایطی که برای ساکنان تعریف شده سرمایه گذاری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

مزایای سرمایه گذرای در بوسنی و هرزگوین

مهاجرت به بوسنی و هرزگوین برای افرادی که به دنبال گسترش کسب و کار خود و رسرمایه گذاری در اروپا هستند، مزایا بی شماری به همراه دارد. طبق آمار به دست آمده در سال گذشته بیش از صدها سرمایه گذار بین المللی از کشورهای مختلف جهان برای سرمایه گذاری اقدام کرده اند. یکی از اصلی ترین مزایا سرمایه گذاری این است که بوسنی با ثبات ترین واحد پولی را در جنوب شرق اروپا دارد، که مستقیما با یورو در ارتباط است. به طور کلی بانک مرکزی بوسنی و هرزگوین با انتشار ارز داخلی طبق ترتیبات هیئت ارزی با پوشش کامل وجوه ارزی قابل تبدیل آزاد با نرخ ارز ثابت ثبات پولی در این کشور را حفظ می کند.

در نمودار زیر می توانید روند سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین

برای اینکه بیشتر با مزایا سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش به آن می پردازیم:

مزایای سرمایه گذاریتوضیحات
سیستم مالیاتی مطلوبیکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین، سیستم مالیاتی مطلوب در این کشور است. زیرا بوسنی یکی از پایین ترین نرخ های مالیات بر ارزش افزوده را در منطقه اروپا را دارد.
قانون گذاری مطلوبقانون سیاست سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بوسنی و هرزگوین تضمین می کند که رفتار ملی را با تمامی سرمایه گذاران خارجی داشته باشد. به طور مثال سرمایه گذاران خارجی دارای حقوق و تعهداتی هستند که ساکنان این کشور دارند.
مزایای گمرکیتجهیزات سرمایه گذاری خارجی که به عنوان بخشی از سرمایه سهام وارد می شود از پرداخت حقوق گمرکی معاف است. مزایا گمرکی باعث شده تا سرمایه گذاران بسیاری سالانه این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

بخش های جذاب برای سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین

کیک از موضوعاتی که اتباع خارجی قبل از سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین باید مورد توجه قرار دهند، بخش های جذاب برای سرمایه گذاری است. زیرا دریافت اطلاعات دقیق در خصوص بخش های کلیدی جهت سرمایه گذرای، روند سرمایه گذاری متقاصیان را در این کشور تسهیل می کند. به طور کلی یکی از اصلی ترین مزیت های سرمایه گذاری، امکان سرمایه گذاری در بخش های گوناگون اقتصادی در این کشور می باشد. به همین جهت توصیه می شود که قبل از ورود به این کشور با بخش های جذاب سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوید.

در جدول زیر می توانید بخش های جذاب جهت سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین را مشاهده فرمایید:

بخش های جذاب سرمایه گذاریتوضیحات
کشاورزی و فرآوری مواد غذاییمنابع طبیعی فراوان و شرایط آب و هوایی بهینه این کشور را به مکانی ایده آل برای کشاورزی و صنایع غذایی تبدیل کرده است. زیرا بخش قابل توجهی از مساحت بوسنی را اراضی کشاورزی شامل زمین زراعی، مراتع کوهستانی و تاکستان ها تشکیل می دهد.
بخش گردشگریبوسنی و هرزگوین سرزمین زیبایی های طبیعی و میراث تاریخی و فرهنگ ابدی است. علاوه بر این بوسنی تا حد زیادی با روند های جدید سفر در بازار به ویژه نیازهای مسافرانی که به دنبال مقاصد جدید و اصالت هستند، مطابقت دارد.
صنعت فلزاتصنعت فرآوری فلزات در این کشور بسیار بزرگ است و فرآوری فلزات آهنی و غیر آهنی به ویژه فولاد آلومینیوم و روی را پوشش می دهد.

بخش های جذاب برای سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین

چالش های سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین

سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، در کنار مزایا بی شماری که برای سرمایه گذاران خارجی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این حوزه می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های سرمایه گذاری در بوسنی این است که، این کشور دارای اقتصاد ضعیف ساختاری مبتنی بر تولید با ارزش افزوده پایین و وابستگی زیاد به صادرات است. علاوه بر این، نرخ بیکاری بالا و نرخ فقر از دیگر چالش های اساسی در روند سرمایه گذاری می باشد. همچنین یک چارچوب قانونی و نظارتی پیچیده با کشوری که به 2 نهاد دولتی تقسیم شده است اجرای اصلاخات لازم را به طور قابل توجهی کند می کند. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله بالا بردن سطح اطلاعات شما عزیزان در خصوص شرایط سرمایه گذرای در بوسنی و هرزگوین بوده است.

سوالات مهم سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین

این بخش به پاسخ گویی سوالات پرتکرار شما اختصاص دارد:

  • بخش های جذاب برای سرمایه گذاری در بوسنی و هرزگوین کدام اند؟ کشاورزی و فرآوری مواد غذایی، بخش گردشگری و صنعت فلزات
  • مهم ترین مزایای سرمایه گذرای در بوسنی و هرزگوین شامل چه مواردی می باشد؟ سیستم مالیاتی مطلوب، قانون گذاری مطلوب و مزایای گمرکی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *