مهاجرت

اقامت در بوسنی و هرزگوین

اقامت در بوسنی و هرزگوین

بوسنی به دلیل طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر، همواره مورد توجه افرادی است که به دنبال اقامت در بوسنی و هرزگوین هستند. اقامت در بوسنی و هرزگوین قطعا یکی از دست کم گرفته شده ترین مقاصد اروپا می باشد و اولین مزیتی که می توانیم برای این کشور در نظر بگیریم، طبیعت بی نظیر این کشور است. به طور کلی بوسنی و هرزگوین گزینه های متنوعی برای برای اقامت در این کشور به اتباع خارجی ارائه می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد.

علاوه بر این اگر قصد دارید در یک کشور پیشرفته اروپایی بازنشته شوید، اقامت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته لازم به ذکر است که، بوسنی و هرزگوین عضو اتحادیه اروپا نیست، بنابراین شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا به طور کلی مشمول قوانین یکسانی برای اقامت در این کشور هستند. علاوه بر این اغلب شهروندان کشورهای اروپایی برای ورود به بوسنی و هرزگوین نیازی به دریافت ویزای این کشور ندارند. همچنین انواع مختلفی از مجوزهای اقامت در بوسنی وجود دارد، که رایج ترین آنها برای اعضای خانواده شهروندان بوسنیایی است.

شرایط اخذ اقامت در بوسنی و هرزگوین

یکی از بزرگترین چالش های اقامت روند اخد اقامت قانونی می باشد. اما نگران نباشید، زیرا روند اخذ اقامت به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی بسیار ساده تر است. مجوز اقامت مدرکی است که به دارندگان اجازه می دهد تا در این کشور اقامت داشته باشند. علاوه بر این اخذ مجوز اقامت برای هر تبعه خارجی که با هدف اقامت بیش از 3 ماه به بوسنی و هرزگوین نقل مکان می کند الزامی است. بدون مجوز اقامت، فرد نه تنها به عنوان مقیم غیر قانونی بوسنی در نظر گرفته می شود بلکه می تواند به بسیاری از خدمات و کمک های دولتی دسترسی داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که دارندگان ویزای کوتاه مدت بوسنی، که حداکثر 3 ماه اجازه اقامت را دارند، نیازی به اخذ مجوز اقامت را ندارند. به این نکته نیز توجه فرمایید که، بر خلاف زمانی که برای ویزای بوسنی و هرزگوین از کشور محل اقامت خود درخواست می کنید. در مورد مجوز اقامتباید در داخلی فرانسه درخواست دهید. همچنین اگر ویزای طولانی مدت بوسنی و هرزگوین شما صادر شده، باید ظرف 2 ماه پس از ورود به بوسنی و هرزگوین به مقامات محلی درخواست دهید. به طور کلی یکی از الزامات درخواست اقامت، اخذ ویزای طولانی مدتر این کشور قبل از درخواست اقامت می باشد.

در نمودار زیر می توایند روند اخذ اقامت در بوسنی و هرزگوین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت در بوسنی و هرزگوین

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت مجوز اقامت هستند باید اسناد و مدارکی را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهند. مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیازتوضیحات
پاسپورتارائه پاسپورت معتبر با مهر ویزای طولانی مدت بوسنی و هرزگوین
شناسنامهشناسنامه معتبر ملی تولید شده در کشور متقاضیان
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
مدرک سکونتارائه مدرک سکونت که می تواند شامل قبض برق، اظهارات اقامتگاه و رسید اجاره باشد.
اثبات درآمددر صورت شاغل بودن در این کشور ارائه قرارداد کار اخرین برگه های پرداخت الزامی است. همچنین اگر خود اشتغال هستید اثبات وضعیت آنها نیز الزامی است.
بیمه درمانیارائه بیمه درمانی معتبر یکی از اصلی ترین الزامات درخواست اقامت می باشد.
ارائه شناسنامه فرزنداندر صورت تاهل باید گواهی ازدواج یا شناسنامه فرزندان خود را ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت در بوسنی و هرزگوین

اخذ اقامت در بوسنی به صورت دائم

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان با هدف اخذ اقامت دائم در بوسنی به این کشور مهاجرت می کنند. اگر چندنی سال در بوسنی و هرزگوین زندگی کرده باشید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم این کشور باشید. برای اخذ اقامت دائم در بوسنی و هرزگوین باید 5 سال متوالی در این کشور زندگی کنید، و در کنار سایر شرایط زبان محلی را نیز بیاموزید.

علاوه بر این پس از دریافت اقامت دائم در بوسنی و هرزگوین می توانید برای تابعیت این کشور نیز درخواست دهید. البته اخذ تابعیت بوسنیایی بسیار پیچیده است، به این دلیل که متقاضی باید حداقل 8 سال به عنوان مقیم دائم در این کشور زندگی کند. چنانچه تصمیم خود را برای اقامت گرفته اید، می توانید برای اطمینتان خاطر بیشتر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص اقامت در بوسنی و هرزگوین

به دلیل سوالات بی شمار شما عزیزان در خصوص اقامت در بوسنی، در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. سوالات کلیدی در زمینه اقامت به شرح زیر می باشد:

  • آیا می توانم با خرید ملک اقامت در بوسنی را بگیرم؟ بله، اتباع خارجی می توانن آزادانه با خرید ملک در بوسنی اقامت این کشور را دریافت کنند. زیرا فروش املاک و مستغلات به مهاجران در بوسنی و هرزگوین محدود نیست.
  • روند اخذ اقامت در بوسنی و هرزگوین چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپای غربی، روند اخذ اقامت بسیار ساده است، زیار اداره مهاجرت بوسنی از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند اعطای اقامت استفاده نمی کنند.
  • هزینه درخواست اقامت در بوسنی و هرزگوین چقدر است؟ برای درخوایت اقامت مهاجران باید مبلغ 980BAM (مارک بوسنی) را پرداخت کنند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *