مهاجرت

مهاجرت به بوسنی و هرزگوین

مهاجرت به بوسنی و هرزگوین

طبق آمار به دست آمده در سال 2023 بیش از هزاران نفر به دلایل مختلفی مهاجرت به بوسنی و هرزگوین را برای آینده خود انتخاب کرده اند. مهاجرت به بوسنی به دلیل وسعت این کشور، مزایا بی شماری را برای اتباع خارجی به همراه دارد. بوسنی و هرزگوین کشوری در جنوب شرقی اروپا و بخش از یوگسلاوی سابق بوده است. پس از سقوط یوگسلاوی در سال 1990 بوسنی و هرزگوین به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شد.

امروزه بوسنی و هرزگوین کشوری با ثبات و امن است و احتمالا یکی از کشورهایی بوده است که همواره دست کم گرفته شده است. نکه قابل توجه این است که، اغلب کشورهای غربی برای مهاجرت به بوسنی و هرزگوین نیازی به دریافت ویزای این کشور ندارند. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله ارتقاء سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط مهاجرت به بوسنی و هرزگوین بوده است.

انواع مجوز اقامت برای مهاجرت به بوسنی و هرزگوین

یکی از اصلی ترین چالش های مهاجرت به بوسنی و هرزگوین اخد مجوز اقامت این کشور برای اهداف مختلف می باشد. بوسنی و هرزگوین عضو اتحادیه اروپا نمی باشد، بنابراین شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا، به طور گسترده مشمول قوانین یکسانی برای اقامت در این کشور هستند. تنها تفاوت اصلی در این زمینه بین شهروندانی است که برای ورود به بوسنی و هرزگوین نیاز به ویزا دارند و افرادی که نیاز به ویزا ندارند.

به طور کلی انواع مختلفی از مجوز های اقامت در بوسین وجود دارد که رایج ترین آنها برای اعضای خانواده شهروندان بوسنیایی است یا برای افرادی که برای تحصیل یا کار به این کشور مهاجرت می کنند. علاوه بر این امکانات بسیار گسترده ای برای دارندگان مجوز اقامت در بوسنی و هرزگوین وجود دارد. متقاضیان می توانند با داشتن یک شرکت یا از طریق خرید املاک و مستغلات در بوسنی این مجوز را به دست بیاورند.

انواع مجوز اقامت برای مهاجرت به بوسنی و هرزگوین

در جدول زیر می توانید انواع مجوز اقامت برای مهاجرت به بوسنی و هرزگوین را مشاهده فرمایید:

انواع مجوز اقامتتوضیحات
مجوز اقامت برای مقاصد تجارینکته قابل توجه این است که متقاضیانی که قصد راه اندازی کسب و کار در بوسنی و هرزگوین را دارند، نمی توانند به راحتی مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. در بسیار از موارد برای اخذ این مجوز اقامت متقاضیان باید 5 شهروند بوسنیایی را استخدام کنند تا بتوانند واجد شرایط اقامت در این کشور شوند.
مجوز اقامت در بوسین برای سرمایه گذارن املاکمتداول ترین روش برای اخذ اقامت در بوسنی و هرزگوین خرید املاک و مستغلات در این کشور می باشد. اگر آپارتمانی در بوسنی خریداری کنید صرف نظر از قیمت آن واجد شرایط اخذ اقامت خواهید بود.
مجوز اقامت دائماگر به مدت 5 سال پس از مهاجرت به بوسنی در صورت مکرر در این کشور زندگی کرده باشید، می توانید مجوز اقامت دائم بوسنی را دریافت کنید.

مزایا مهاجرت به بوسنی و هرزگوین

مهاجرت به بوسنی و هرزگوین، برای افرادی که به دنبال نقل مکان به این کشور هستند، مزایا بی شماری را ارائه می دهد. به طور کلی بوسنی و هرزگوین در حوزه های مختلف مزیت های بی شماری برای مهاجران به همراه دارد. یکی از اصلی ترین مزیت ها سیاست های آسان ویزا و اجازه اقامت در این کشور می باشد.

زیرا روند اخذ ویزای بوسنی و هرزگوین برای مهاجرت به این کشور، به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی بسیار ساده تر است. علاوه بر این، اگر از کشوری بدون ویزا به بوسنی و هرزگوین مهاجرت می کنید می توانید از داخل کشور برای اجازه اقامت اقدام نمایید. نکته قابل توجه در روند اخذ ویزای بوسنی جهت مهاجرت به این کشور این است که، کنسولگری های این کشور برای اعطای ویزا از بوروکراسی های اداری پیچیده ای استفاده نمی کنند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر مزایا مهاجرت به بوسنی و هرزگوین به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایای مهاجرتتوضیحات
هزینه های پایین زندگییکی دیگر از مزیت ها هزینه های پایین زندگی در این کشور می باشد. به طور که در اغلب شهرهای بوسنی از جمله پایتخت آن، می توانید بدون هزینه زیاد به راحتی زندگی کنید.
مالیاتمالیات یکی دیگز از مزیت های بزرگ بوسنی و هرزگوین برای مهاجرت می باشد، زیرا نرخ مالیات ثابت 10% در این کشور برای تمامی افراد در نظر گرفته می شود.
طبیعت زیبااین کشور دارای برخی از زیباترین کوه ها و دره ها در تمام اروپا است. همچنین دارای یک ساحل کوچک در دریای آدریاتیک است که این کشور را بسیار متمایز کرده است. علاوه بر این بوسنی و هرزگوین پارک های ملی زیادی دارد که این اماکن برای مهاجران بسیار جذاب می باشد.

چالش های مهاجرت به بوسنی و هرزگوین

همانند اغلب کشورهای جهان، مهاجرت به بوسنی و هرزگوین نیز در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز می باشد. یکی از بزرگتری چالش های مهاجرت به بوسنی و هرزگوین این است که، این کشور همچنان عضوی از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیست. زیرا اگر شرکتی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشید به این معنی است که به بازار بزرگ با قدرت های اقتصادی مانند آلمان، فرانسه و هلند دسترسی دارید.

در نمودار زیر می توانید روند مهاجرت به بوسنی و هرزگوین را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند مهاجرت به بوسنی و هرزگوین

برای اینکه بتوانید بیشتر با چالش های مهاجرت به بوسنی و هرزگوین آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

چالش های مهاجرتتوضیحات
بازار کاردر حالی که بوسنی تعدادی فرصت برای انواع خاصی از افراد دارد، اما بازار کار پر رونقی برای استانداردهای اروپایی ندارد. همچننی متوسط دستمزد ها در بوسنی چشمگیر نیست اما با بسیاری از کشورهای منطقه مانند صربستان رومانی و بلغارستان مطابقت دارد.
بیکارینگرانی اصلی برای مهاجران در بوسنی و هرزگوین نرخ بیکاری شدید در این کشور است. علیرغم پیشرفت های اقتصادی اخیر، این کشور نتوانسته نرخ بیکاری خود را به سطوح پویاتر کاهش دهد.
زیرساخت حمل و نقلاز جمله دلایل تاثیر گذار بر حمل و نقل ضعیف بوسنی و هرزگوین می توان به چشم اندازهای کوهستانی، وضعیت سیاسی کشور و تقاضای نا هماهنگ اشاره کرد.

علاوه بر این موارد به شدت توصیه می شود که قبل از مهاجرت علاوه بر مزیت های این کشور چالش های اساسی بوسنی را در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار دهید. زیرا در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در این کشور مواجه خواهید شد. اگر قصد بازدید بوسنی و هرزگوین را دارید، ممکن است بخواهید از برخی دیگر از راهنما های دیگر ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید. به همین جهت ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشیم.

سوالات پرتکرار مهاجرت به بوسنی و هرزگوین

در این بخش توجه شما را به پاسخگویی سوالات پرتکرار اختصاص داده ایم:

  • انواع مجوز اقامت برای مهاجرت به بوسنی و هرزگوین کدام اند؟ مجوز اقامت برای مقاصد تجاری، مجوز اقامت در بوسین برای سرمایه گذارن املاک و مجوز اقامت دائم
  • مزایای مهاجرت به بوسنی و هرزگوین شامل چه مواردی می باشد؟ هزینه های پایین زندگی، مالیات و طبیعت زیبا
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *