شرایط قبرس, مهاجرت به کشور قبرس

ساعت به وقت قبرس

ساعت به وقت قبرس

ساعت به وقت قبرس و اختلاف آن با ایران در سال های اخیر بیش از گذشته حائز اهمیت شده است. دلیل آن هم افزایش مهاجرت و همکاری های بین المللی است. قبرس، به یونانی کیپروس، و کیبریس ترکی، جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه که از زمان‌ های قدیم به دلیل ثروت معدنی، شراب ‌ها و محصولات عالی و زیبایی طبیعی شهرت دارد. به قول لئونیداس مالنیس شاعر یونانی قبرسی، «برگی سبز طلایی پرتاب شده به دریا» و سرزمین «آب و هوای وحشی و آتشفشان ‌ها»، قبرس شامل کوه‌ های بلند، دره‌ های حاصلخیز و سواحل وسیع است. در ادامه این مقاله با معرفی این کشور به اختلاف ساعت آن با کشور ایران نیز می پردازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما در مسیر مهاجرت به قبرس می باشد.

قبرس که برای بیش از 10 هزار سال مستقر شده است، در چهارراه فرهنگی، زبانی و تاریخی بین اروپا و آسیا قرار دارد. شهرهای اصلی آن پایتخت نیکوزیا، لیماسول، فاماگوستا و پافوس تأثیرات نسل ‌های فاتح، زائران و مسافران را جذب کرده ‌اند و هوای جهان ‌وطنی دارند. در سال 1960 قبرس به عنوان جمهوری قبرس از بریتانیا مستقل شد (از سال 1925 مستعمره ولیعهد بود. درگیری طولانی مدت بین اکثریت یونانی قبرس و اقلیت ترک قبرس و تهاجم سربازان ترک به جزیره در سال 1974 منجر به تجزیه واقعی جزیره شد. اگرچه در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده بود و منجر به تأسیس یک ترک بالفعل در سال 1975 شد. دولت قبرس ترک در سال 1983 اعلامیه یکجانبه استقلال کرد و این نام را پذیرفت جمهوری ترک قبرس شمالی استقلال آن را فقط ترکیه به رسمیت شناخت.

معرفی قبرس

امروزه قبرس یک مقصد توریستی محبوب برای بازدیدکنندگان از اروپا است که مورد علاقه ماه عسل است. همانطور که شایسته خانه افسانه ای آفرودیت، الهه عشق یونان باستان است. مردم از این کشور نماینده 2 گروه قومی اصلی یونانی و ترکی است. یونانی ‌های قبرسی که تقریباً چهار پنجم جمعیت را تشکیل می ‌دهند، از ترکیبی از ساکنان بومی و مهاجران پلوپونز که از حدود 1200 سال قبل از میلاد این کشور را مستعمره کردند و ساکنان بعدی را تا قرن 16 جذب کردند، برخاستند. تقریباً یک پنجم جمعیت را ترک ‌های قبرسی تشکیل می ‌دهند که از نوادگان سربازان ارتش عثمانی که در سال 1571 جزیره را فتح کردند و از مهاجرانی که از آناتولی توسط دولت سلطان آورده شده‌اند.

از سال 1974 مهاجران بیشتری از ترکیه برای کار در زمین های خالی و افزایش کل نیروی کار آورده شده اند. زبان اکثریت یونانی و زبان اقلیت ترکی است. همچنین تعداد کمی از مسیحیان مارونی عرب زبان و همچنین گروه کوچکی که به زبان ارمنی صحبت می کنند وجود دارد. این گروه ها هرکدام تنها چند هزار گویشور دارند و اکثراً 2 زبانه هستند و زبان دوم آنها ترکی یا یونانی است. همچنین انگلیسی در میان قبرسی ها رایج است. بی سوادی بسیار کم است که نتیجه یک سیستم آموزشی عالی است. یونانی های قبرس در درجه اول هستند. همچنین جوامع کوچکتر مسیحی مارونی، ارمنی، کاتولیک رومی و آنگلیکن در این جزیره وجود دارد.

در نمودار زیر شاهد قومیت ها در قبرس هستید:

قومیت ها در قبرس

شهرهای قبرس

پولیس در دامنه های توده ترودوس واقع شده است. این نام در زبان یونانی به معنای شهر است. ساکنان و مهمانان پافوس به اینجا می آیند، زیرا اگر ماشین کرایه ای در دسترس باشد، نسبتا نزدیک است و به راحتی قابل دسترسی است. در عین حال، 90% از مسافران قبرس حتی از وجود این شهر در شمال غربی قبرس اطلاعی ندارند. معمولا گردشگران آیاناپا، لیماسول، پافوس یا لارناکا را انتخاب می کنند و تا شعاع 50 کیلومتری مقصد تعطیلات خود نمی روند. با این وجود، قبرس کوچک دارای نقاط دیدنی کافی است که یکی از آنها پولیس و روستاهای اطراف آن در کوهستان و خط ساحلی است. پولیس از مراکز توریستی شلوغ دور است، اما قطعاً دارای چشم اندازهای زیبا است.

در زمان های قدیم به این شهر ماریون می گفتند. این نام برای مدت طولانی باقی ماند، اما در آغاز دوره جدید، شهر نام خود را به Arsinoe تغییر داد. زمانی که شهر صنایع دستی را توسعه داده بود، معاملات تجاری بزرگی با سایر کشورهای مدیترانه داشت، زمانی که محل اقامت شهر مس استخراج می کرد، هنوز نام آرسینو را داشت. تنها پس از قرن چهاردهم این شهر نام مدرن پولیس را دریافت کرد. لاتچی هیچ جاذبه ای در سطح جهانی ندارد، به جز مجسمه ملکه رجینا که اخیراً نصب شده است، اما در هر زمان از سال، از جمله فصل کم زمستان، اینجا دلپذیر و دنج است. بندر لاتچی امروزه کارت ویزیت پولیس است. اینجا زندگی در نوسان کامل از صبح تا اواخر عصر است.

فصول و ساعت قبرس

قبرس دارای آب و هوای مدیترانه ای شدید، با ریتم فصلی به شدت مشخص است. تابستان‌ های گرم و خشک (ژوئن تا سپتامبر) و زمستان ‌های بارانی (نوامبر تا مارس) با فصل ‌های کوتاه پاییز و بهار (به ‌ترتیب از اکتبر و آوریل تا می) با تغییرات سریع جدا می‌ شوند. بارندگی در پاییز و زمستان که کشاورزی و تامین آب به آن بستگی دارد متغیر است. یکی از مزایای جزیره مدیترانه بودن تابش آفتاب فراوان در طول سال است و قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، قبرس مظهر آب و هوای ایده آل این منطقه با روزهای آفتابی و دمای خوب تقریباً هر روز است. دمای شدید نادر است، به این معنی که قبرس در هر ماه از سال چیزی برای ارائه دارد، خواه شنا (تا اواخر نوامبر) یا لذت بردن از مکان ‌های فرهنگی و جشنواره‌ ها.

تقریباً تابستان از اواسط می تا اواسط اکتبر امتداد دارد و به معنای دمای بالا، آسمان بدون ابر و نسیم خنک از دریا است. این فصل ایده آل برای شنا، آفتاب گرفتن و طیف وسیعی از ورزش های آبی از قایقرانی تا غواصی است. در این زمان از سال، مناطق باستانی را در اوایل صبح یا در اواخر بعد از ظهر کشف کنید، و از گرمترین بخش روز اجتناب کنید. همراه داشتن محافظ در برابر آفتاب، مانند کرم ضد آفتاب و کلاه لبه پهن، همیشه ایده خوبی است. حتی در اوج تابستان که دمای هوا در ساحل 32 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت) است (و در داخل کشور گرمتر است)، دما در ترودوس به طرز طراعی خنک تر است و کوه ها را برای پیاده روی یا استراحت ساده ایده آل می کند. روزهای سپتامبر و اکتبر هنوز آفتابی است و آب به اندازه کافی برای شنای راحت گرم است.

پاییز و زمستان و ساعت به وقت قبرس

با این حال، در اواخر اکتبر، عصرها خنک‌تر می ‌شوند. در ماه اکتبر و تا نوامبر، برگ‌ ها در ترودوس تغییر رنگ می‌ دهند و تاکستان ‌ها در برابر پس‌زمینه ‌ای از نور شفاف خورشید، رنگ‌های طلایی و زرشکی به خود می‌ گیرند. در قبرس، حتی اواسط نوامبر می تواند مانند تابستان باشد، اما تا پایان ماه، پوشاک متوسط ​​وزن برای اواخر بعد از ظهر و عصر تجربه مسافر را افزایش می دهد. هنوز هم می توان از شنا لذت برد، در حالی که گشت و گذار در داخل کشور به روستاها و تاکستان ها می تواند بسیار لذت بخش باشد. پاییز همچنین جشنواره سالانه کیپریا را با اجراهای موسیقی و نمایشی معتبر محلی و بین المللی در مکان های سراسر قبرس به همراه دارد.

دسامبر و ژانویه ماه های زمستان مدیترانه ای هستند که احتمال بارش باران را به همراه دارند، اما هنوز به طور متوسط ​​​​6 ساعت آفتاب روشن در روز وجود دارد. این زمانی از سال است که مقاصد کوچکتر مدیترانه ای برای فصل تعطیل می شوند، اما قبرس نه. این جزیره یک مرکز تجاری بزرگ است و مکان‌ های میراثی و موزه‌ های مهم بسیاری دارد که همگی در زمستان شلوغ هستند. تقویم فرهنگی نیز در طول زمستان زنده و زنده است و رویدادهای جدید همیشه در راه است. برای مثال، یک زمستان فرهنگی با کنسرت های موسیقی کلاسیک و اجرای رقص های مدرن و فولکلور ارائه می دهد. در اوایل فوریه در ترودوس گاهی باران و اغلب برف می بارد و ایده آل برای اسکی است.

در جدول زیر شاهد دمای دریای آزاد در قبرس هستید:

دما از ژوئن تا نوامبر به سانتی گراددما در آگوست به سانتی گراددما در ژانویه تا مارس به سانتی گراددما در فوریه به سانتی گراد
22301617

پاییز و زمستان و ساعت به وقت قبرس

اختلاف ساعت ایران و قبرس

با اطلاع از از اینکه تهران، ایران 1 ساعت و 30 دقیقه از نیکوزیا، قبرس جلوتر است می توانید بهتر و دقیق تر امور سرمایه گذاری در قبرس و یا خرید املاک خود را پیگیری کنید. هنگامی به شما گفته می شود در ساعت 12 ظهر تماس بگیرید باید دقت کنید که اختلاف ساعت وجود دارد و سعی کنید سر وقت مناسب به امور خود رسیدگی کنید. همچنین ممکن است برای تحصیل در مقاطع مختلف قبرس نیاز به مصاحبه های تحصیلی و آزمون از راه دور باشد که در این خصوص هم باید اختلاف ساعت قبرس و تهران و یا شهر محل زندگی خود را مورد نظر قرار دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط ویزای همراه قبرس مشاور و راهنمای شماست.

سوالات متداول در باب ساعت به وقت قبرس

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ساعت به وقت قبرس می باشیم:

  • ساعت قبرس با ایران چقدر تفاوت دارد؟ ایران و قبرس حدود 1 ساعت و 30 دقیقه باهم تفاوت دارند.
  • انواع راه های مهاجرت به قبرس چیست؟ می توان از طریق تحصیل در دانشگاه های قبرس و کار و سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس و همچنین ازدواج مهاجرت و اقامت اخذ کرد.
  • آیا ساعت قبرس یکی از موارد و معیار های مهم برای مهاجرت است؟ می توان گفت ساعت قبرس برای ارتباطات شما با دیگر کشورها و یا ارتباطات شما از ایران با قبرس برای کار و مصاحبه ها مهم می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ساعت به وقت قبرس

  1. انیا گفت:

    سلام مرسی از سایت خوبتون و تشکر میکنم از نویسنده این مقالات که درباره ساعت قبرس خوب توضیح داده بود و همه جانبه این مساله رو سنجیده بود. اگر امکانش هست برای مهاجرت به قبرس برای سرمایه گذاری و خرید ملک نظرشما چیه؟ چطور میشه این مسیر رو شروع کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مهاجرت به قبرس ابتدا محتوا لینک شده در متن را مطالعه کنید. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *