مهاجرت به کشور آلمان

رفع ریجکتی آلمان

رفع ریجکتی آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی و عضو معاهده شنگن است. افراد زیادی با اخذ ویزای آلمان جهت تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره به این کشور مهاجرت می نمایند. رفع ریجکتی آلمان در سال 2023 موضوعی پر اهمیت می باشد. در خصوص رفع و نقص موجود در پرونده توسط وکیل مهاجرت به کشور آلمان صورت می گیرد. درخواست مجدد ویزای آلمان از سوی این افراد انجام می شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه مفیدی که در این زمینه دارند. همواره راهنمای متقاضیان می باشند. آلمان از ثبات اقتصادی و سیاسی بسیار مناسبی برخوردار است. با توجه به کمبود نیروی متخصص در این کشور سالانه افراد زیادی با اخذ ویزای کاری به این کشور مهاجرت می نمایند. دانشگاه های این کشور جزء برترین دانشگاه های جهان هستند. تحصیل در آلمان به معنای تضمین آینده شغلی دانشجویان می باشد.

بررسی رفع ریجکتی آلمان

جهت سفر به آلمان می باید ویزای این کشور را تهیه نمود. بدین منظور متقاضیان با ارائه مدارک خود به صورت اینترنتی درخواست ویزای این کشور را می نمایند. سفارت آلمان نیز زمانی را برای مصاحبه با متقاضیان اخذ ویزای این کشور معین می نماید. این افراد می بایست در وقت تعیین شده حاضر شده و به سوالات مسئولین این اداره پاسخ نمایند. صدور ویزای آلمان مستقیما از سوی اداره مهاجرت کشور آلمان انجام می پذیرد.

این اداره خود بنا بر دلایل و معیارهای خود درخواست های افراد را پذیرش می نمایند. مصاحبه افراد با مسئولین سفارت آلمان شاید تأثیر خیلی زیادی در قبولی درخواست افراد نداشته باشد. زیرا بسیار مشاهده شده است که افراد هنگام مصاحبه بسیار موفق عمل نموده اند. هنوز پاسخی دریافت ننموده اند. ممکن است مصاحبه متقاضیان ضعیف بوده است. در کمترین زمان با درخواست ویزای آنان موافقت گردیده است.

بررسی دلایل مردود شدن درخواست ویزای آلمان

به طور کلی افراد با اهداف گوناکون ملزم به اخذ ویزای آلمان می باشند. افراد با ارائه مدارک خود به سفارت آلمان در کشور مبدأ خود می توانند درخواست ویزای این کشور را بنمایند. در برخی موارد ممکن است افراد با ریجکت ویزای خود مواجه شوند. این بدان معنا نیست که افراد اجازه سفر به این کشور را ندارند. بلکه ممکن است برخی از مدارک آنان ناقص و یا مشکلاتی در پرونده وجود دارد. در این حالت سفارت آلمان با ریجکت مدارک متقاضی سعی بر این دارد تا فرد مورد نظر با تکمیل مدارک خود نسبت به رفع ریجکتی آلمان اقدام نماید.

چنانچه تمایل به زندگی در این کشور دارید ابتدا می باید از هزینه های زندگی در آلمان اطلاع یابید که در نمودار زیر شرح داده شده است:

هزینه های اصلی زندگی در آلمان

دلایل ریجکتی ویزای آلمان

همانطور که می دانید افراد جهت اخذ ویزای آلمان ملزم به ارائه مدارکی هستند. این موارد در سایت سفارت این کشور بیان گردیده است. همچنین دلایل رد درخواست ویزای افراد ذکر گردیده است.

اگر یکی از موارد زیر در مدارک متقاضیان مشاهده گردد درخواست ویزای آنان پذیرفته نمی شود:

  • پاسپورت مخدوش یا آسیب دیده
  • عدم تمکن مالی لازم برای تأمین هزینه های زندگی در آلمان
  • بیمه مسافرتی نامعتبر
  • ارائه گواهی تولد و ازدواج جعلی

لازم به ذکر است، دلایل ریجکت ویزای آلمان در قطعنامه این کشور ذکر گردیده است. در صورتی که متقاضیان با چنین مشکلی روبرو شوند، می توانند به دادگاه اداره مهاجرت اعتراض خود را ارائه بنمایند. این افراد می توانند نسبت به رفع ریجکتی آلمان اقدام بنمایند. همچنین افراد با اخذ یکی از ویزاهای آلمان امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن 1000€ الی 1200€ (یورو) را نخواهند داشت. همچنین تصمیم گیرنده نهایی برای ارائه این مجوز پلیس مرزهای کشور آلمان است.

به طور خلاصه دلایل ریجکتی ویزای آلمان را می توان به این صورت فهرست کرد:

  • عدم اثبات و احراز هدف متقاضی از سفر
  • فقدان مدارک دال بر تمکن مالی
  • اتمام دوره مجاز اقامت
  • سو پیشینه یا موارد اخلاقی

مهم ترین دلایل رفع ریجکتی آلمان

با توجه به امکانات تحصیلی و هزینه های بسیار پایین تحصیل در آلمان، دانشجویان زیادی علاقمند به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند. دانشجویان پس از دریافت دعوتنامه تحصیلی از سوی دانشگاه های آلمان می توانند به سفارت این کشور مراجعه کنند. مراجعان می توانند نسبت به دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمایند. ناگفته نماند در برخی موارد ممکن است دانشجویان نیز با ریجکت ویزای تحصیلی روبرو شوند.

از مهمترین دلایل شایع در این زمینه عبارتند از:

  •  رشته تحصیلی دانشجو متناسب با نیازهای شغلی آینده آلمان نمی بیند.
  • عدم تمکن مالی لازم برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور
  • ارائه پروفایل علمی ضعیف
  • عدم برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و یا آلمانی
  • ناسازگاری در برنامه انتخابی دانشجو
  • عدم آمادگی مصاحبه با دانشجو

مهم ترین دلایل رفع ریجکتی آلمان

نامه تجدید نظر ریجکتی آلمان

برخی از متقاضیان با مشکل ریجکت شدن ویزای آلمان روبرو شده اند. امکان ارائه نامه ای مبنی بر درخواست تجدید نظر بر روی پرونده وجود دارد. در برخی موارد ممکن است رفع ریجکتی آلمان با ارائه این نامه امکان پذیر است. ممکن است با درخواست تجدید نظر متقاضی موافقت نشود. متقاضی می باید اعتراض خود را به اداره مهاجرت این کشور ارائه و پس از بررسی و رفع نواقص لازمه درخواست مجدد خود را بنمایند.

اصول نگارش درخواست اعتراض ویزای آلمان

نوشتن نامه اعتراض به منظور رفع ریجکتی کشور آلمان باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کند. تنظیم این نامه، موضوعی تخصصی است. در صورتی که نامه اعتراض فاقد اصول اساسی باشد، با آن موافقت نخواهد شد. مدارک درخواستی جهت اعتراض نامه از یکی از روش های ذیل ارسال خواهد شد:

  • پست الکترونیک
  • پست پیشتاز
  • تحویل به سفارت به صورت مستقیم

در مورد اصول نگارش اعتراض نامه، متقاضیان باید مواردی را به شرح ذیل رعایت کنند:

  • تهیه نامه ظرف یک سال پس از ریجکتی
  • نام و نام خانوادگی کامل، تاریخ تولد و بارکد 6 رقمی
  • نامه به صورت کتبی
  • دارای امضای شخص متقاضی
  • نگارش نامه خطاب به سفارت

جهت درخواست دوباره ویزای آلمان متقاضی می باید تمامی هزینه ها را پرداخت نماید. کارشناسان متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجربه مفیدی در زمینه رفع ریجکتی آلمان دارند. برای دریافت راهنمایی های لازم می توانید با موسسه ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *